Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt med seg en baby (6 måneder gammel) til London? Vi skal i bryllup i England og vurderer å legge inn to ekstra dager til å kikke litt i butikker og dra på sightseeing men kan jo hende det ikke går, men hadde vært kjekt med noen erfaringer.

Bryllupet må vi i uansett siden det er til min bror.

Anonymous poster hash: 6e63c...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde med 7 mnd baby til Amsterdam. Det funket veldig fint, det tror jeg det kan gjøre i London også. Jeg ville imidlertid planlagt hotellets beliggenhet VELDIG nøye, slik at dere ikke blir avhengige av offentlig transport. Det er ikke lett å ta med seg vogn på t-bane. Vi prøvde i sommer, med lett reisetrille og toåring, og det er sjelden heis, og ofte mange trapper i undergrunnen. Mannen min bar trilla opp og ned maaange trapper... Vi tok også buss mye, trilla måtte klappes sammen og alt innholdet bæres. Gikk greit, men litt styrete. Spesielt hvis dere har en større vogn enn en paraplytrille.

 

Evt må babyen være komfortabel med bæresele, da vil ikke dette være noe problem.



Anonymous poster hash: 4e8d7...f27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi hadde med 7 mnd baby til Amsterdam. Det funket veldig fint, det tror jeg det kan gjøre i London også. Jeg ville imidlertid planlagt hotellets beliggenhet VELDIG nøye, slik at dere ikke blir avhengige av offentlig transport. Det er ikke lett å ta med seg vogn på t-bane. Vi prøvde i sommer, med lett reisetrille og toåring, og det er sjelden heis, og ofte mange trapper i undergrunnen. Mannen min bar trilla opp og ned maaange trapper... Vi tok også buss mye, trilla måtte klappes sammen og alt innholdet bæres. Gikk greit, men litt styrete. Spesielt hvis dere har en større vogn enn en paraplytrille.

 

Evt må babyen være komfortabel med bæresele, da vil ikke dette være noe problem.

Anonymous poster hash: 4e8d7...f27

 

Nei, du jo ikke klappe sammen trilla som en generell regel, men du kan bli bedt om å gjøre det om bussen er full/det behøves plass til rullestolbrukere. Jeg har vært mye med barn i London, og har aldri vært nødt til å klappe sammen trilla. (Om bussen er full er det bedre å vente på neste, det går buss relativt ofte i London. ;))

 

Men ja, buss er mye enklere enn tube med barnevogn.

Anonymous poster hash: 0a0a5...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en indisk restaurant å anbefale? Jeg har prøvd mye forskjellig, men med mange londonfarere her så kan jo andre ha gode forslag :) Gjerne innen circle line/gangavstand fra denne, men er det noe veldig bra så kan jeg dra utenfor.



Anonymous poster hash: 298dc...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i alt du skriver. Men jeg syns maten var fantastisk! Sleit litt med servitøren vår da, for han var så veldig overdrevent fraansk med tidenes verste aksent :ler:

 

Ja var heilt fantastisk! Får nesten vann i munnen når eg tenker tilbake på det, men er ikkje akkuratt kvardagskost for to studentar å reisa til London for å spise på The Shard!  :rolleyes:

 

Angrer på at eg ikkje brukte toalettet mens eg var der! Var visst nydelig utsikt der og! 

Anonymous poster hash: e0c60...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har en indisk restaurant å anbefale? Jeg har prøvd mye forskjellig, men med mange londonfarere her så kan jo andre ha gode forslag :) Gjerne innen circle line/gangavstand fra denne, men er det noe veldig bra så kan jeg dra utenfor.

Anonymous poster hash: 298dc...e54

 

Hvis jeg ikke husker riktig var det flere indiske (iallefall asiatisk) resturanter i øverste etasje av Whole Food Market :) Der vi spiste var det mer lunsj enn middag med stor buffet.

Var en annen indisk resturant jeg ikke husker navnet på som også var veldig god. 

Endret av Fredsmegleren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hva er letteste måten å komme seg fra Stansted til paddington på?

 

Noen som vet hvor Victoria Secret og Abercrombie ligger? :)

 

Anonymous poster hash: 31da1...561

 

 

Victoria secret ligger i new bond street og veldig enkelt å finne fram til fra Oxford street. Abercrombie meiner eg ligger med den amerikanske ambassade(husker ikkje adresse). Tok ca 10 min og gå, og gikk gjennom carnaby street, det er alt eg husker haha

Anonymous poster hash: e0c60...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

 

Noen som har en indisk restaurant å anbefale? Jeg har prøvd mye forskjellig, men med mange londonfarere her så kan jo andre ha gode forslag :) Gjerne innen circle line/gangavstand fra denne, men er det noe veldig bra så kan jeg dra utenfor.

Anonymous poster hash: 298dc...e54

 

Dishoom er verdt et besøk. De har vel 4 restauranter nå. Jeg har kun hat ett skikkelig dårlig måtid der. De er ubeskrivelig populære, og har akkurat åpnet en ny avdeling i en sidegate til Carnaby. 

Dishoom pleide å være veldig flinke på kundeservice, men har i løpet det siste år blitt veldig snerpete. Så ikke forvent noe ekstraservice. 

 

Ellers er det aldri bortkastet å gå å prøve maten på Cinnamon Club. Jeg har møtt sjefskokk Vivek Singh, og han har en flott tilnærming til mat og matlaging. 

 

Siden du skriver circle line, med den kommer du deg også greit til cafe spice namaste.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var heilt fantastisk! Får nesten vann i munnen når eg tenker tilbake på det, men er ikkje akkuratt kvardagskost for to studentar å reisa til London for å spise på The Shard! :rolleyes:

Angrer på at eg ikkje brukte toalettet mens eg var der! Var visst nydelig utsikt der og!

Anonymous poster hash: e0c60...a0a

Jeg var på do der! og utsikten var nesten bedre der 😁
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en indisk restaurant å anbefale? Jeg har prøvd mye forskjellig, men med mange londonfarere her så kan jo andre ha gode forslag :) Gjerne innen circle line/gangavstand fra denne, men er det noe veldig bra så kan jeg dra utenfor.

Anonymous poster hash: 298dc...e54

masala zone 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Skal til London til slutten av desember, og har tenkt å booke rom på Hotel ibis London excel, Royal Victoria docl, Western gateway. Noen som har noen innvendinger mot hotellet/området?

Anonymous poster hash: a4f6b...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som har en indisk restaurant å anbefale? Jeg har prøvd mye forskjellig, men med mange londonfarere her så kan jo andre ha gode forslag :) Gjerne innen circle line/gangavstand fra denne, men er det noe veldig bra så kan jeg dra utenfor.

Anonymous poster hash: 298dc...e54

 

Quilon er fantastisk!

 

Hei jenter! Skal til London til slutten av desember, og har tenkt å booke rom på Hotel ibis London excel, Royal Victoria docl, Western gateway. Noen som har noen innvendinger mot hotellet/området?

Anonymous poster hash: a4f6b...923

Jeg vet ingenting om hotellet, men det er et godt stykke utenfor "sentrum", så jeg frykter du kommer til å kaste bort en del tid på å reise frem og tilbake (men det kommer selvsagt an på hva du planlegger å gjøre).

Anonymous poster hash: 0a0a5...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Hei jenter! Skal til London til slutten av desember, og har tenkt å booke rom på Hotel ibis London excel, Royal Victoria docl, Western gateway. Noen som har noen innvendinger mot hotellet/området?

Anonymous poster hash: a4f6b...923

Hotellet ligger rett ved en internasjonal flyplass og langt fra alt de fleste ønsker å se og gjøre. 

 

ok. hvorfor ikke?

 

Jeg liker ikke standardisert, generisk eller masseprodusert mat. Når jeg går ut for å spise vil jeg gå til et sted om har et bevisst forhold til matopplevelsen de ønsker å tilby. Jeg må ikke spise dyrt eller eksklusivt, jeg koser meg med alt fra pubmat til michelinrestauranter. Men jeg misliker hurtigmat, helt eller delvis preprodusert mat, mat helt uten identitet eller for standardiserte konsepter. Det finnes alt for mange spisesteder i England som ligger litt mellom gatekjøkken og restaurantstandard, og jeg mener man gjør seg selv en stor tjeneste ved å bruk litt ekstra tid på å lete frem de uavhengige og utmerkede stedene. 

 

 
Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg på impuls booka London-tur helt alene!! :-O Var ingen venninner det passa å reise akkurat nå. Må huske å ta med en bok som jeg kan lese i på restaurant, så det ikke blir så flaut å sitte helt alene og spise :)

 

Jeg har tenkt meg på teater, i allefall. Noen som har vært på teater i det siste, og har noen stykker å anbefale? Ser at Benedict Cumberbatch visstnok spiller Hamlet nå om dagen. Har nettopp sett Hamlet i Norge, ellers ville jeg absolutt vurdert det :)



Anonymous poster hash: 4e8d7...f27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff takk for svar, da er det nok langt unna, jeg vil helst shoppe så avstand til sentrum (med metro) kan ikke være altfor lang :(

 

Har dere tips til hoteller for en gruppe på 4, relativt nærme sentrum og i relativ god standard? Viktig at det er rent og i et trygt nabolag. Skal være der i 4 netter og kan ikke betale mer enn 10 000 kr. 



Anonymous poster hash: 65e05...16e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff takk for svar, da er det nok langt unna, jeg vil helst shoppe så avstand til sentrum (med metro) kan ikke være altfor lang :(

 

Har dere tips til hoteller for en gruppe på 4, relativt nærme sentrum og i relativ god standard? Viktig at det er rent og i et trygt nabolag. Skal være der i 4 netter og kan ikke betale mer enn 10 000 kr. 

Anonymous poster hash: 65e05...16e

 

 

 

Hotellet eg og kjæresten bodde på var suuuper fint! Tok to min å gå til undergrunnen, Tower Hill. Ligger nær tower of london, london bridge og the gherkin. Anbefaler! Rett bakom hotellet så låg det en gammel lite kirke som var ganske fasinerende iblant alle desse fancy moderne byggene i finansdistriktet :) 

 

http://no.hotels.com/hotel/details.html?pa=1&tab=description&hotel-id=231415&q-room-0-adults=4&YGF=14&MGT=3&WOE=4&WOD=1&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0

 

 

Anonymous poster hash: e0c60...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Uff takk for svar, da er det nok langt unna, jeg vil helst shoppe så avstand til sentrum (med metro) kan ikke være altfor lang :(

 

Har dere tips til hoteller for en gruppe på 4, relativt nærme sentrum og i relativ god standard? Viktig at det er rent og i et trygt nabolag. Skal være der i 4 netter og kan ikke betale mer enn 10 000 kr. 

Anonymous poster hash: 65e05...16e

 

Du må nesten bare legge inn kriteriene dine på hotels.com, booking.com e.l. og se hva du får opp. 10 000 for to dobbeltrom 4 netter er veldig lite i London, er ikke sikkert du har et videre stort utvalg, i alle fall ikke på denne siden av nyttår. Personlig pleier jeg å bo i Bayswater, det er nært tre undergrunnslinjer, kort vei til både shoppinggater og sentre, mye spisesteder i nærheten og relativt trygt. 

Anonymous poster hash: 298dc...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...