Gjest Gjest_meg_* Skrevet 26. november 2008 #141 Del Skrevet 26. november 2008 Ja han så lyset, tviler at han forandre seg, om noe månader sitter han i samme drita igjen...lyst å fyllarista gutten! Men håper han klarer det, han fikk til og med billig buddy bil, blei ikke sakt men de tok ikke den med seg, Stakkars damen, bare 19 år og må fortelle gutten at sånn han lever går det ikke, men det var likt som siste episode. Jaja, han så lyset på slutten. Så det er jo håp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 26. november 2008 #142 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, det tenkte jeg også... Kanskje hun bare falt for pengene, ingen vil vel med viten og vilje gå inn i et forhold med noe sånt... Fatter ikke at det er mulig å være så blind jeg, tenk å bruke så mye mer penger enn man har, på helt unødvendige ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 26. november 2008 #143 Del Skrevet 26. november 2008 ja sant!, fy føler meg dårlig at han ikke fikk mer kjeft, forandre seg..haha begynner å le, har lyst på en dyr bil..jaja i hvertfall når du bor i Oslo då trenger du virkelig bil!! Fester vekk pengene, hvor har han vært md hodet sitt, bedre ting å bruke penger på enn det, så ja det må sikert ha vært pengene siden han spanderte i begynelse mye.. Som eg ser det, er det at du kan ikke gjøre noe med at du er født fattig men dø fattig, det gjør du selv! Ja, det tenkte jeg også... Kanskje hun bare falt for pengene, ingen vil vel med viten og vilje gå inn i et forhold med noe sånt... Fatter ikke at det er mulig å være så blind jeg, tenk å bruke så mye mer penger enn man har, på helt unødvendige ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 26. november 2008 #144 Del Skrevet 26. november 2008 jeg synes nå ikke han i dag virket SÅ ille? Han har jo nettopp blitt selvstendig og bare tenkt.. at kroner inn, er kroner inn.. Var jo imponerende at han slapp forbrukslån og klarte betale alle inkassosakene uten å ta opp lån. Men ja, å lære seg litt matlaging hadde ikke vært så ille Og jeg skjønner heller ikke at noen vil prioritere bil før møbler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingeniøren Skrevet 26. november 2008 #145 Del Skrevet 26. november 2008 Det har vært med personer med langt større økonomiske problemer enn dagens gutt med i programmet. Gjelda var ikke så skyhøy og ikke minst hadde han evnen til faktisk å tjene bra. Derimot så scorte han jo skyhøyt på klysefaktor og som han selv sa på slutten så endret han seg ingenting der. Det viktigste i livet hans var fremdeles høy sigarføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. november 2008 #146 Del Skrevet 27. november 2008 Er jo enig, men hvem begynner for seg selv når han viste at han hade problemer?? Jeg hadde ikke gjort det, det jo tross alt bare 5 månader siden han begynte selv, og alerede før det hadde han fått økonmoisk hjelp av faren, skulle begynt å brenne et lys, siden han ikke hade peiling om økonomi, for å begynne for seg selv, så det var jo dømt før han begynte:( Føler syn i han, men bra at han klarte å få det vekk uten lån, men privat lån står der sikkert endå, bil forann møbler, ikke lurt invest, spør du meg. men i Oslo, hva trenger mann bil til der, går jo busser og toger overalt hele tiden, bil er bortkast penger uansett, men i hvertfall i sentrum. ja sant!, fy føler meg dårlig at han ikke fikk mer kjeft, forandre seg..haha begynner å le, har lyst på en dyr bil..jaja i hvertfall når du bor i Oslo då trenger du virkelig bil!! Fester vekk pengene, hvor har han vært md hodet sitt, bedre ting å bruke penger på enn det, så ja det må sikert ha vært pengene siden han spanderte i begynelse mye.. Som eg ser det, er det at du kan ikke gjøre noe med at du er født fattig men dø fattig, det gjør du selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2008 #147 Del Skrevet 27. november 2008 Han hadde møbler på et lager ,men de passet ikke inn i den nye umøblerte leiligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 27. november 2008 #148 Del Skrevet 27. november 2008 Ikke noe av møblenen?? Merekelig... Han hadde møbler på et lager ,men de passet ikke inn i den nye umøblerte leiligheten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. november 2008 #149 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg ble mest lei meg av å se ukens program. Jeg synes det er trist at man har slike verdier i livet at å leve som Petter Stordalen er ens høyeste mål i livet. Jeg tror vel de fleste ville fått seg en aha-opplevelse hvis de plutselig fikk så mye penger, og fant ut at man ikke dermed nødvendigvis var konstant lykkelig likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 28. november 2008 #150 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg må også si meg enig i at hans verdisyn var det mest vanvittige i denne episoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 3. desember 2008 #151 Del Skrevet 3. desember 2008 Dagens episode er jo bare trist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 3. desember 2008 #152 Del Skrevet 3. desember 2008 Slår på nå, hadde glemt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2008 #153 Del Skrevet 3. desember 2008 Ja,det er trist når et voksent menneske ikke er i stand til å søke jobb før to økonomer forteller henne at hun skal gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 4. desember 2008 #154 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jepp, det er også trist at det samme voksne mennesket trenger en økonom til å fortelle at det faktisk går an å skjære opp et brød og fryse ned det man ikke bruker med en gang... "Ja, det var en god idé!"... Stakkars folk! Og så utrolig pinlig å måtte tigge penger av slektninger for å dekke et forbrukslån! Uff, jeg klarer ikke en gang med min beste vilje å forstå at to voksne mennesker så totalt kan mangle oversikt over sitt eget pengeforbruk Endret 4. desember 2008 av NullHull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 4. desember 2008 #155 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Slår på nå, hadde glemt det. Å nei, jeg glemte hele luxusfella i går... Liker å se på det da jeg føler meg så KJEMPEFLINK i forhold Kommer ikke L.fella i reprise på lørdager mon tro :klø: ..... Ja, det er ille at voksne mennesker kan være så uøkonomiske som det vi ser i disse programmene - trist er det! Når de skal vise fram alle regningene sine så kommer de jo med hauger og lass av post - ikke alt er åpnet engang+at noen har det liggende overalt i huset!!!! Trist som faén................. Endret 4. desember 2008 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLavendel Skrevet 4. desember 2008 #156 Del Skrevet 4. desember 2008 fant dette på dagbladet : http://www.kjendis.no/2008/12/03/556608.html Da ble jeg matt!! Trodde de at luksusfellen skulle "redde" dem? Bare luksusfellen kommer så ordner de alle problemer?? Sitat: "- Ikke sikre på om vi er fornøyd med «Luksusfellen»." Når man først har rota seg oppi pengetrøbbel, tar det nok litt tid å komme på beina igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. desember 2008 #157 Del Skrevet 4. desember 2008 Det jeg syns er trist er at de ikke har gjort noe selv før de meldte seg på- ingenting.. De har ikke kuttet ned på matutgiftene- hva var det de brukte? 300 i uke på snop? Det er sykt mye. Hun har ikke prøvd å finne seg jobb De har bare dyttet unna alle regninger. De har ikke forsøkt å snakke med banken selv. Syns det er ufattelig at noen stiller seg opp til latter for hele landet uten å ha prøvd selv. Man skal ikke være noe økonomisk geni for å tenke seg at man må få inn mer penger for å dekke gjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. desember 2008 #158 Del Skrevet 4. desember 2008 Noen ganger føler jeg meg som et økonomisk geni når jeg ser på luksusfellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 4. desember 2008 #159 Del Skrevet 4. desember 2008 Ja, det samme gjør jeg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 4. desember 2008 #160 Del Skrevet 4. desember 2008 Det er rett å slett vondt å se at to så umodne personer har barn. Stakkars unger.... Her var gotteri og et hav av leker til ungene, nytt bad og bare surr -viktigere enn å betale regninger.. De var medlemmer i en haug bokklubber, og DET blir dyrt i løpet av et år.. (hvis det fast kommer en bok hver 4.uke) Etter det jeg fikk med meg, gikk de ca 2000 kr i underskudd HVER mnd... Hvorfor bruke 300 kr uka på gotteri? Hvorfor har de barnehageplass til ungene, når hun gikk hjemme?? (eller var hun på skolen?) Vi har 3 unger, og en lønn. Vi klarer oss kjempegodt. MEN vi spiser ikke mat fra gatekjøkken (ferdigmat), vi spiser ikke ofte ute... Ungene har masse leker, men det flyter ikke store hauger på rommene deres. Vi kjøper ALDRI ting på avbetaling, men sparer opp til det vi ønsker oss.. Itillegg har vi en sparekonto, hvis noe uforutsett skulle oppstå... Klær og utstyr som blir for lite, selger jeg på f.eks Finn og bruker de pengene til å kjøpe nytt.. (gjelder bare å tenke litt....) Skjønner godt at foreldre og besteforeldre i "den siste" episoden ikke ville gi de privat lån. De forstår vel at de neppe kommer til å få disse pengene tilbake.. Leste også at de ikke var helt fornøyd med hjelpen de fikk... Hjelp.....!!! Trodde de at økonomene var en magisk fe??? Nei, bli voksne og ta ansvar for egen økonomi... Den hjelpen de fikk, var så absolutt god, men de hadde selv rota seg så langt ned - at bedre hjelp var umulig å gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå