Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #201 Skrevet 19. mars 2009 Noen som fikk med seg hva han i går jobber som?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #202 Skrevet 19. mars 2009 Du kan se det om igjen på tv3 sine websider.
Pimbila Skrevet 19. mars 2009 #203 Skrevet 19. mars 2009 Jeg savner Magne Gundersen, men syns Christian Vennerød er en god erstatter. Han er like lun og hyggelig som Gundersen. Derimot er det verre med det nye paret, Lena Heimstad og Thor Christian Moe. Jeg oppfattet de som veldig upersonlige og ikke minst kalde. Liteforståelsesfulle og ikke oppmuntrende i det hele tatt. Ser på facebook at Gundersen sier at det ble for hektisk for han å bli med denne sesongen. Enig. Liker Christian og Hallgeir, men de to andre var kjedelige.
Gjest Raptuza Skrevet 19. mars 2009 #204 Skrevet 19. mars 2009 Ja, kje ikkje til å gidda å sjå på det når det er ho dama og han mannen sine episodar. Hallgeir ruler!!
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #205 Skrevet 19. mars 2009 Hallgeir Vil jeg ha ei average kjerring, kan jeg se meg selv i speilet.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #207 Skrevet 26. mars 2009 Signerer sol79. De er "best". Godt å se at det ikke bare er meg som er svak for Hallgeir. Nesten så jeg vurderer å ta opp et par-tre forbrukslån for å få besøk.
Gjest Raptuza Skrevet 27. mars 2009 #208 Skrevet 27. mars 2009 Han har et behagelig vesen og ein koseleg dialekt....!!!
FrizzleSizzle Skrevet 27. mars 2009 #209 Skrevet 27. mars 2009 ...også er han en helt, en redningsmann...det liker vi
Gjest Gjest_Bonnie_* Skrevet 27. mars 2009 #210 Skrevet 27. mars 2009 Han virker som tryggheten selv .. til og med jeg kunne klart å spare mer penger med han i nærheten
Tecka Skrevet 27. mars 2009 #211 Skrevet 27. mars 2009 Lurer litt på hva han tenker når han sitter og hører på disse menneskene.... Virket som om hun som var med sist trodde hun kunne le seg ut av problemene
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2009 #213 Skrevet 27. mars 2009 Jeg måtte le da hun fikk det kjøleskapet fordi hun var miljøbevisst. Det var jo enormt! Når hun bor alene og har et veldig stramt matbudsjett, så trenger hun jo ikke mer enn halvparten av den størrelsen der. Det bruker masse unødvendig strøm!
Gjest Med i årets sesong! Skrevet 28. mars 2009 #214 Skrevet 28. mars 2009 Jeg blir helt sjokket over å lese ders overfra og ned holdning! Dere må noen ganger klare å åpne øynene å se helheten i et slikt program! Dere må ikke glemme at dette er et tv program og ting blir faktisk klippet til for å lage best mulig underholdning for dere seere som kan sette dere inn her på dette forumet å snakke dritt etterpå! Ja jeg er helt enig i at noen virker helt blås for sinn egen økonomi, men det er da en grunn til at de velger å melde seg på dette programmet da og få den smekken på hånda ved å brette ut sitt liv på tv! Ene å alene av den grunn at man blir lei man blir frustret man blir deprimert av å leve i et slik økonomisk helvete, selv om det i mange tilfeller er selvforskyldt! Heldigvis ble vi som er med i årets sesong advart mot bedrevitere som enkelte av dere som godter seg over andres elendighet! Og syns det er ok og snakke dritt her når dere egentlig ikke vet halvparten en gang av det som faktisk har foregått bak kameraene og hvordan ting gjøres! Min episode har enda ikke vært, men ser frem til å høre hva slags dritt dere skal få trykt ut av dere når det gjelder meg!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #215 Skrevet 28. mars 2009 Heldigvis ble vi som er med i årets sesong advart mot bedrevitere som enkelte av dere som godter seg over andres elendighet! Og syns det er ok og snakke dritt her når dere egentlig ikke vet halvparten en gang av det som faktisk har foregått bak kameraene og hvordan ting gjøres! Vel, man må regne med reaksjoner når man er med i et underholdningsprogram, som Luksusfellen er. Tv3 gjør ikke dette for å være snille, men fordi det trekker seere og annonsører. Og det er nok mange som ikke kommenterer for å være ondsinnet, men fordi man rett og slett blir sjokkert over manglende innsikt og kontroll i personlig økonomi. Jeg blir overrasket når folk ikke forstår at det er en sammenheng mellom kredittkort og renter, at regninger skal betales, og at man ikke kan si at man "fortjener" materielle goder bare fordi man har lyst på de.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #216 Skrevet 28. mars 2009 Jeg blir helt sjokket over å lese ders overfra og ned holdning! Dere må noen ganger klare å åpne øynene å se helheten i et slikt program! Dere må ikke glemme at dette er et tv program og ting blir faktisk klippet til for å lage best mulig underholdning for dere seere som kan sette dere inn her på dette forumet å snakke dritt etterpå! Ja jeg er helt enig i at noen virker helt blås for sinn egen økonomi, men det er da en grunn til at de velger å melde seg på dette programmet da og få den smekken på hånda ved å brette ut sitt liv på tv! Ene å alene av den grunn at man blir lei man blir frustret man blir deprimert av å leve i et slik økonomisk helvete, selv om det i mange tilfeller er selvforskyldt! Så vidt jeg kan se, er det selvforskyldt i alle tilfellene.............
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #217 Skrevet 28. mars 2009 Vel, man må regne med reaksjoner når man er med i et underholdningsprogram, som Luksusfellen er. Tv3 gjør ikke dette for å være snille, men fordi det trekker seere og annonsører. Og det er nok mange som ikke kommenterer for å være ondsinnet, men fordi man rett og slett blir sjokkert over manglende innsikt og kontroll i personlig økonomi. Jeg blir overrasket når folk ikke forstår at det er en sammenheng mellom kredittkort og renter, at regninger skal betales, og at man ikke kan si at man "fortjener" materielle goder bare fordi man har lyst på de. Handler ikke alltid om at man ikke ser sammenhengen, i mange tilfeller handler det om at man kan ha forandret livs situasjon fra den dagen eventuellt man fikk seg kredittkort!
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #218 Skrevet 28. mars 2009 Handler ikke alltid om at man ikke ser sammenhengen, i mange tilfeller handler det om at man kan ha forandret livs situasjon fra den dagen eventuellt man fikk seg kredittkort! Vel, flere av de som står fram i serien har en holdning til penger som overrasker meg. Og at kredittkort sjeldent er en god ide, er det mange som ikke har fått med seg.. At voksne folk ikke skal være i stand til å si nei takk til kredittkort (selv med aggressiv markedsføring) overrasker meg. Men det mest sjokkerende er "jeg fortjener det"-holdningen om materielle goder. Har man ikke opptjent/spart penger, så fortjener man ingen luksusvarer. Ferieturer, masse klær, dyre drinker og biler er ingen menneskerett, slik mange (ikke alle) ser ut til å tro. Dette både sjokkerer, og provoserer nok mange med mer moderate økonomiske vaner.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #219 Skrevet 28. mars 2009 Jeg vokste opp i et hjem med rikelig med penger, fikk en viss livsstil og la meg til uvaner som gjorde det vanskelig for meg i voksen alder. Da jeg var 21 stod jeg plutselig på bar bakke, kun et studielån å leve av. Fikk store problemer, men innen jeg var 26 hadde jeg klart å få orden på ting igjen. Lærte "the hard way" at jeg ikke fortjente en rik livsstil bare fordi det var hva jeg var vant til. Nå har jeg et normalt, sunt forhold til økonomi, har kredittkort, men er gjeldfri. Det jeg ikke forstår med enkelte av personene som er med i programmet, er hva pengene har gått til. Greit nok om de har kjøpt bil, bolig, båt, reiser, møbler osv, eller kjører taxi til og fra jobb hver dag, men noen av dem eier knapt noe som helst. Hvordan får man flere hundre tusen til å forsvinne på kort tid uten at man kjøper få ting med stor verdi?
Gjest Bolledeig Skrevet 28. mars 2009 #220 Skrevet 28. mars 2009 Flere grunner jeg kan komme på Dyre løsninger på det meste over lang tid Kjøp på avbetaling slik at gjelden ikke er representativ i forhold til verdiene på tingene man eier "Slumsing" med masse kjøp på bensinstasjoner/kiosker/kjøre taxi/bestille take-away etc. Slikt baller på seg Småregninger på et par hundre som blir til regninger på et par tusen fordi de ikke får betalt dem Renter eks
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå