Gjest Marlo Skrevet 13. november 2008 #101 Skrevet 13. november 2008 Nå heter det jo Luksusfellen da Ergo, det er jo luksusproblemer og uvitenhet dette vil dreie seg om.
Gjest LanaLane Skrevet 13. november 2008 #102 Skrevet 13. november 2008 Det jeg syntes var vært var den kjolen hun kjøpte til 4000 kr. Den var jo helt utrolig kjedelig! helt vanlig lilla med et belte....til 4000. Latterlig, har sett finere kjoler på H&M til 299,-
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #103 Skrevet 13. november 2008 LUKSUSFELLEN heter det, veldig viktig. Farlig å skrive litt feil. LUKSUSFELLEN, husk å stave rett folkens, vi må ikke gjøre feil, hehe.
Gjest Luksusdyret Skrevet 13. november 2008 #104 Skrevet 13. november 2008 Det som også var litt "morsomt" i gårsdagens program var da Magne spurte om hvilken veske som var den dyreste hun hadde og hun dro frem en Speedy 30 fra Louis Vuitton og sa den kostet ca 5000 kr. Jeg kjøpte min for ikke lenge siden og betalte under 4000 for den... I begynnelsen av programmet, der de hadde filmet klærne/skoene/garderoben hennes viste de dessuten en Louis Vuitton bag, en Keepall 45 i Multicolore serien, det er en veske som kostet over 10000 som ny, så jeg tror ikke hun var helt ærlig med gutta fra Luksusfellen...
Gjest Miley Skrevet 13. november 2008 #105 Skrevet 13. november 2008 Det som også var litt "morsomt" i gårsdagens program var da Magne spurte om hvilken veske som var den dyreste hun hadde og hun dro frem en Speedy 30 fra Louis Vuitton og sa den kostet ca 5000 kr. Jeg kjøpte min for ikke lenge siden og betalte under 4000 for den... I begynnelsen av programmet, der de hadde filmet klærne/skoene/garderoben hennes viste de dessuten en Louis Vuitton bag, en Keepall 45 i Multicolore serien, det er en veske som kostet over 10000 som ny, så jeg tror ikke hun var helt ærlig med gutta fra Luksusfellen... Men hun sa jo selv at hun ikke viste hva ting kostet, så hun løy vel nødvendigvis ikke, Har man ikke peiling, så har man ikke peiling
punkyB Skrevet 13. november 2008 #106 Skrevet 13. november 2008 Det er jo litt forskjell på å klare budsjettet i 1 mnd og 4 år som hun siste vel trengte for å nedbetale lånet. De besøker jo de igjen etter kun 1 mnd så da klarer de fleste seg. Hun siste skulle bla. kutte klesbudsjettet fra 28 000 til 1500 kr pr mnd, dette er jeg i tvil om hun klarer i 4 år !! :gjeiper:
Mamma1 Skrevet 14. november 2008 #107 Skrevet 14. november 2008 Å bruke 28000 kr i mnd på klær er sykt uansett hvor mye penger en har...
Gjest Marlo Skrevet 14. november 2008 #108 Skrevet 14. november 2008 Ja, det finnes mange luksusproblemer der ute ... jeg er heldig om jeg kan bruke 500kr på klær pr mnd, men det går gjerne 6 mnd mellom hver gang jeg kan kjøpe meg klær og da bruker jeg minimalt (prøver å holde meg da under 1000-lappen)
Gjest Miley Skrevet 14. november 2008 #109 Skrevet 14. november 2008 Ja, det finnes mange luksusproblemer der ute ... jeg er heldig om jeg kan bruke 500kr på klær pr mnd, men det går gjerne 6 mnd mellom hver gang jeg kan kjøpe meg klær og da bruker jeg minimalt (prøver å holde meg da under 1000-lappen) Det reagerte jeg og på. Det er ikke så mange av vennene mine som kan bruke 1500,- på klær i måneden, og det kun på seg selv. Og når man har gjeld opp etter ørene, og foreldrene dine til og med må trå til, da burde man klare seg på mindre klesbudsjett. Jeg synes det er hånlig overfor de som må ta over lånet hennes. 1500,- av det de betaler kunne hun fint betalt med klesbudsjettet sitt. Ikke trenger man ta taxi heller, da kunne hun heller tatt mindre taxi og spart opp til klær. Aldri om jeg ville betalt lånet for noen som prioriterer taxi og klær framfor å selv betale gjelden sin.
Mamma1 Skrevet 14. november 2008 #110 Skrevet 14. november 2008 Ja, jeg også tenkte det..Ingen MÅ ha klær for 1500 i mnd.. Jeg tror ikke jeg bruker mer enn maks 500 i mnd på klær til meg selv.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2008 #111 Skrevet 14. november 2008 Jeg bruker ikke 1500kr i mnd på klær, har heller ikke noe fast budsjett. Jeg kjøper når jeg trenger noe nytt, og det kan gå mange mnd i mellom hver gang det skjer. Har nemlig en mengde fine klær fra før av. Med hennes velfylte kleskap tror jeg ikke hun trenger klesbudsjett heller, med mindre alle plaggene er like upraktiske for nordisk klima som Cavalli kjolen. Syns jeg ser henne sprade i den nedover Karl Johan med matchende stiletthæler mens snøen laver ned...
Gjest Skrevet 14. november 2008 #112 Skrevet 14. november 2008 (endret) Tråd ryddet - Aniria - Mod - Endret 18. november 2008 av Gjest
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2008 #113 Skrevet 15. november 2008 Det hadde vært moro å se hvordan det har gått med de fra sesong1.
Gjest Tanita Skrevet 15. november 2008 #114 Skrevet 15. november 2008 Så nettopp reprisen. 28 000 kr er mye å bruke i måneden på klær. Men jeg tror de satt budsjettet til 1500 kr i måneden på klær for at overgangen ikke skulle bli for stor og slik at hun skulle klare å følge målet. Egentlig burde hun jo ikke brukt noe på klær, men det er nok en grunn til at de satte grensa til 1500 kr. Det er gjennomførbart og hun vil føle at hun mestrer budsjettet. Hadde vært leit om de hadde satt klesbudsjettet til null og så hadde hun gitt opp den første måneden fordi hun bare ikke klarte det. Jeg syns det er bra at de får hjulpet folk.
Gjest Stjernedryss Skrevet 15. november 2008 #115 Skrevet 15. november 2008 Nå spiller det jo igrunn ingen rolle hvor mye de budsjetterer med i klær da, så lenge totalforbruket ikke overgår hva hun har råd til.
Gjest Miley Skrevet 15. november 2008 #116 Skrevet 15. november 2008 Så nettopp reprisen. 28 000 kr er mye å bruke i måneden på klær. Men jeg tror de satt budsjettet til 1500 kr i måneden på klær for at overgangen ikke skulle bli for stor og slik at hun skulle klare å følge målet. Egentlig burde hun jo ikke brukt noe på klær, men det er nok en grunn til at de satte grensa til 1500 kr. Det er gjennomførbart og hun vil føle at hun mestrer budsjettet. Hadde vært leit om de hadde satt klesbudsjettet til null og så hadde hun gitt opp den første måneden fordi hun bare ikke klarte det. Jeg syns det er bra at de får hjulpet folk. Det er nok slik, men for den som må betale lånet og gjelden hennes må det være litt hånete. Ikke det, de er vel vant til forbruket hennes, og klar over dette. Forstår og banken som ikke ville gi lån, hadde heller ikke gitt lån til noen som heller prioriterte klær en låneavdragene sine.
Gjest Gjest_Johanne_* Skrevet 19. november 2008 #117 Skrevet 19. november 2008 Jeg blir så irritert og oppgitt av å se dette programmet! Er det mulig, de bare kjøper og kjøper og tar opp lån etter lån, uten å skjønne at dette ikke går an?! Så syns jeg det er teit at de alltid får en gave på slutten. De skal klare seg selv nå!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2008 #118 Skrevet 19. november 2008 Åh, at det går an! I noen episoder synes jeg at jeg kan klare å forstå hvordan de har rotet seg inn i noe og ikke kommet seg ut, selv om jeg aldri kunne klart det selv. Men i dag fikk jeg lyst til å filleriste den mannen! Er det mulig å være så totalt uansvarlig! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna. Bil til 700 000 når du sitter med to boliger og lån på flere millioner!? Og så den dyre tv-en bare fordi den er kul. Denne gangen unnet jeg ikke paret gaven på slutten, dette ble bare for dumt.
Gjest Tanita Skrevet 19. november 2008 #119 Skrevet 19. november 2008 Får bare håpe at dette ikke går utover kjæresten hans sin økonomi. Tenk så surt om hun ofrer og ofrer og hjelper han med alle regningene og så blir det plutselig slutt en dag... Ja, jeg syntes det var rart at de fikk gave til slutt og hvorfor fikk de pc og internet? Får bare håpe fyren ikke oppdager nettshopping!
Gjest programm 8 Skrevet 19. november 2008 #120 Skrevet 19. november 2008 Får bare håpe at dette ikke går utover kjæresten hans sin økonomi. Tenk så surt om hun ofrer og ofrer og hjelper han med alle regningene og så blir det plutselig slutt en dag... Ja, jeg syntes det var rart at de fikk gave til slutt og hvorfor fikk de pc og internet? Får bare håpe fyren ikke oppdager nettshopping! Jo takk for det;) siden vi var no med i dette programme ville vi vell si at vi ikke forventet noe gaver, men takker for det. Men som dere såg også har Dnb f*cket opp også, selvsakt ikke bare de, men et stort del av lånene(Billånet). Men tross alt er det tungt å støtte noe som har økonomiske problemer, men hva skal man gjøre når man finner det ut? dra fra den personen du elsker eller prøve å hjelpe mest mulig til? jeg valgte å hjelpe, tross alt at det er tungt, som sakt har vi egentlig ikke fått noe løsning.. Men jeg er utrolig stolt over Espen som søkte hjelp, der er mange her i norge som ikke tør å innrømme at de har økonomiske problemer. Alle har sin mening, men jeg er stolt over at han fikk hjelp,(Uansett om det er tungt og flaut) tross alt over 600 personer som hadde mld seg på, så kan dere tenke dere hvor mange som går å mld seg til 3 sesong??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå