Gå til innhold

luksusfellen


Gjest provosert

Anbefalte innlegg

De virket ikke særlig lure noen av de to.

Og hvorfor var det han som ringte faren hennes for å spørre om et "lite" lån, og ikke hun tro? Virket ikke som det var et tema hvem som skulle ta den tlf engang

Sannsynligvis fordi det var HAN som nektet å selge bilen, og måtte prøve å skaffe penger på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så ikke episoden i dag (noen som vet når den går i reprise?)

Så forrige episode med de som hadde flere hauger med regninger, 4 barn og utestående kr. 14 tusen i barnehageregninger, null oversikt samt kjøpt en rasehund på krita til kr. 12 tusen.

D fikk jeg litt "jøss følelse" må jeg si, og syns jeg selv er ganske så flink med oversikt med økonomien ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis fordi det var HAN som nektet å selge bilen, og måtte prøve å skaffe penger på annen måte.

Ja, herregud for et "mannfolk"! Hvem er det egentlig som begynner å GRINE av å måtte selge bilen sin?! Jeg forstår ikke helt koblingen, det må være noe som har løsnet i toppetasjen på det mennesket! Har man gjeld, så finansierer man ikke det med et LÅN??! De lærte tydeligvis ikke en dritt, og fortjente heller ikke den varmepumpen.

Men altså, toppen av kaken var griningen. Over en bil som en kan selge og få en helt flott bil for! For et kvinnfolk! Hvordan går det an å bo med et sånt menneske som setter materialistiske ting først? Og synker så lavt at en ringer svigerfar?! Jeg er faktisk fremdeles sjokkert over den episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud for et "mannfolk"! Hvem er det egentlig som begynner å GRINE av å måtte selge bilen sin?! Jeg forstår ikke helt koblingen, det må være noe som har løsnet i toppetasjen på det mennesket! Har man gjeld, så finansierer man ikke det med et LÅN??! De lærte tydeligvis ikke en dritt, og fortjente heller ikke den varmepumpen.

Men altså, toppen av kaken var griningen. Over en bil som en kan selge og få en helt flott bil for! For et kvinnfolk! Hvordan går det an å bo med et sånt menneske som setter materialistiske ting først? Og synker så lavt at en ringer svigerfar?! Jeg er faktisk fremdeles sjokkert over den episoden.

Denne episoden bare MÅ jeg se i reprise.Noen som vet når den går i reprise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud for et "mannfolk"! Hvem er det egentlig som begynner å GRINE av å måtte selge bilen sin?! Jeg forstår ikke helt koblingen, det må være noe som har løsnet i toppetasjen på det mennesket! Har man gjeld, så finansierer man ikke det med et LÅN??! De lærte tydeligvis ikke en dritt, og fortjente heller ikke den varmepumpen.

Men altså, toppen av kaken var griningen. Over en bil som en kan selge og få en helt flott bil for! For et kvinnfolk! Hvordan går det an å bo med et sånt menneske som setter materialistiske ting først? Og synker så lavt at en ringer svigerfar?! Jeg er faktisk fremdeles sjokkert over den episoden.

Jeg reagerte også på det. Og at han var så kjapp til å ringe svigerfar.....og at svigerfar faktisk ga lån på 250000 sånn helt uten videre.

Det var jo ikke nødvendig engang, dessuten synker jo bilen fort i verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerte også på det. Og at han var så kjapp til å ringe svigerfar.....og at svigerfar faktisk ga lån på 250000 sånn helt uten videre.

Det var jo ikke nødvendig engang, dessuten synker jo bilen fort i verdi!

Helt enig... Men det er vel også da kanskje pappa og svigerfars feil, at de har "lært opp" og "tillatt" ungene sine til å bli så kravstore. Virket jo bare som to bortskjemte drittunger der de satt og smilte etterhvert som all sløsingen ble tatt opp...

Skikkelig trist at to så umodne mennesker får barn - før de selv har kommet over barnestadiet, og lært seg hva ansvar er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den episoden der var jammen ikke noe særlig å se på. Måtte bare inn på tv3.no og se etter å ha lest her inne.

De satt der med noen store smil som ga helt feil inntrykk.

Da han ringer svigerfar "har du mulighet til å gi oss et LITE privat lån på 250 000 kroner" holdt jeg på å dette av stolen. Jeg hadde aldri klart å gjøre noe sånt. Selv om foreldrene mine har god økonomi så er det faktisk ikke deres jobb å skjemme meg bort med å betale ut mine feil. Det er jo foreldrenes tur å skjemme seg bort å kose seg.. ikke gi penger ut til voksne barn.

Huff jeg ble bare helt satt ut - de var så bortskjemte og tenkte helt feil

Har en sånn Toyota selv - men å gråte på tv pga at man må selge bilen er helt utrolig. Da måtte jeg le litt - sorry. Om man setter seg i en sånn knipe så må man jo selvsagt selge bilen. Jeg liker jo bilen min - men det er tross alt bare en ting vi snakker om. Er mye verre ting man kan miste enn bilen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den episoden der var jammen ikke noe særlig å se på. Måtte bare inn på tv3.no og se etter å ha lest her inne.

De satt der med noen store smil som ga helt feil inntrykk.

Da han ringer svigerfar "har du mulighet til å gi oss et LITE privat lån på 250 000 kroner" holdt jeg på å dette av stolen. Jeg hadde aldri klart å gjøre noe sånt. Selv om foreldrene mine har god økonomi så er det faktisk ikke deres jobb å skjemme meg bort med å betale ut mine feil. Det er jo foreldrenes tur å skjemme seg bort å kose seg.. ikke gi penger ut til voksne barn.

Huff jeg ble bare helt satt ut - de var så bortskjemte og tenkte helt feil

Har en sånn Toyota selv - men å gråte på tv pga at man må selge bilen er helt utrolig. Da måtte jeg le litt - sorry. Om man setter seg i en sånn knipe så må man jo selvsagt selge bilen. Jeg liker jo bilen min - men det er tross alt bare en ting vi snakker om. Er mye verre ting man kan miste enn bilen for å si det sånn.

Måtte bare legge til her.... når man ser på luksusfellen så føler man seg jammen som et økonomisk geni selv - iallefall når man sammenligner med sakene som blir tatt opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skumleste ved gårsdagen episode var at kvinnen i huset studerte økonomi. Ikke akkurat den beste jobbsøknaden, dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk jeg faktisk ikke med meg.. studerte hun økonomi????

Huff og huff

Forresten da skjønner jeg jo bedre hvor den geniale ideen hennes kom ifra *lol*

Betale hastekredittkortgjeld med studielån... kjempeide *ler*

Av og til beundrer jeg de to økonomene for at de klarer å holde seg alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten da skjønner jeg jo bedre hvor den geniale ideen hennes kom ifra *lol*

Betale hastekredittkortgjeld med studielån... kjempeide *ler*

Av og til beundrer jeg de to økonomene for at de klarer å holde seg alvorlig.

Hahaha, sant!:P Nei, jeg er sjokkert etter gårdsdagens episode. Selvfølgelig har jo TV3 klippet og litt sånn, slik at tidsperspektivet på samtaler ol kanskje er litt forkortet, men at disse to ikke hadde vettet på stell, er det ingen tvil om. Snakk om å ikke eie skam. Jeg føler godt med dem som ikke ville selge hundene sine(jeg tror faktisk å sette dem bort på for hadde vært en bedre ide om en skulle følge økonomenes råd om å frigjøre noen kroner for en periode), men å ikke ville selge bilen sin? Og å grine av den grunn? Latterlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_eva_*

Tror neppe de skjønte alvoret. Og dessuten må den tlfsamtalen med svigerfaren være oppkonstruert/klippet. Det var litt for enkelt til å være troverdig.

Virket ikke som å sykle var et alternativ, heller, som økonomene foreslo. Han hadde ikke syklet særlig siden de var der sist, sa han hvertfall. Nei, der i huset var det dyr og fin bil som var det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentlig det verste var at de hadde tatt opp et lån for å sette i fond.. Hvis hun virkelig studerte økonomi burde hun ha skjønt at det fungerer dårlig.

Og i begynnelsen hadde han jo null peiling på hva de ulike tingene kostet.. Og da han begynte å grine på grunn av bilen måtte jeg bare le! Og alle de greiene han hadde kjøpt til den der bilen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O-Ren Ishii

Tittet på episoden i går med et halvt øye, men måtte skifte kanal da han ringte svigerfar. Fryktelig flaut. Og grine av å måtte selge bilen....?? :rulle:

På tide å bli voksen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes egentlig det verste var at de hadde tatt opp et lån for å sette i fond.. Hvis hun virkelig studerte økonomi burde hun ha skjønt at det fungerer dårlig.

Og i begynnelsen hadde han jo null peiling på hva de ulike tingene kostet.. Og da han begynte å grine på grunn av bilen måtte jeg bare le! Og alle de greiene han hadde kjøpt til den der bilen..

Det var HAN som hadde kjøpt fond. Ei dame hadde jo kommet på jobben hans og overtalt han. Dessuten kan vel folk som har økonomiutdannelse finne på å kjøpe fond, men er var jo oddsen bare 40% for å lykkes.

De levde i en boble hvor de prøvde å se rik ut utenfra. Tror de er rimelig spak blant venner og familie nå. Å ringe mine foreldre/svigerforeldre for å be om penger kommer jeg nok aldri til å gjøre. Så lett å ta den telefonen der, og rett på sak. Du kan jeg få låne 250 000,- Godt svigerfar hadde vett å ta renter for det, slik at de lærer at man ikke får ting gratis i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at de levde i en boble gitt. Alt skulle se så flott ut blant venner. Bare en ting jeg reagerte på - inni huset var det utrolig på stell med dyre fine ting.

Men de har nok glemt at førsteinntrykket er utenpå - siden det første som slo meg var at huset så veldig nedsarva ut utenfra. Altså malingen flasset osv - DET reagerte jeg på *lol*

Enig i andre gjest som skrev det med hundene i forrige episode. Ja jeg skjønner at det var tøft å skulle selge en hund - det er jo et familiemedlem. Men å gråte over en bil er latterlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Så lett å ta den telefonen der, og rett på sak. Du kan jeg få låne 250 000,-

Husk på at dette er et TV-program og at det er redigert for å bli god underholdning. Du tror vel ikke at dette var slik samtalen med svigerfar virkelig var? Lånet var nok avklart på forhånd og hadde svigerfar sagt nei hadde det nok ikke kommet med i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...