trulta_ Skrevet 30. oktober 2008 #81 Skrevet 30. oktober 2008 Går i reprise på lørdag, rundt fem tiden. Jeg håper jeg får sett på lørdag. Jeg føler meg virkelig som ett økonomisk geni når jeg ser på luksusfellen.
Gjest Shayla Skrevet 30. oktober 2008 #82 Skrevet 30. oktober 2008 Går i reprise på lørdag, rundt fem tiden. Jeg håper jeg får sett på lørdag. Jeg føler meg virkelig som ett økonomisk geni når jeg ser på luksusfellen. Du kan se det på tv3.no
Nabodama Skrevet 31. oktober 2008 #83 Skrevet 31. oktober 2008 Satte meg til med tv3.no i går og så gamle episoder av luksusfellen, og jammen trillet tårene hos meg. Et par sto i fare for å miste alt, huslånet var gått til inkasso, og de hadde mye forbrukslån. Mannen jobbet på sjøen og var borte i ukevis, mens kona var hjemme og brukte kortene. Hun hadde brukt mye på shopping, men det meste hadde hun brukt på spill på nettet. Hun hadde spilt bort over 300 000 de siste årene. Mannen hadde én ting etter faren sin, og det var ei sjøhustomt. Den måtte de selge for å ikke miste huset, og da trillet tårene hos meg. Han var så lei seg, en så bare hvordan han sank sammen. Og alt fordi kona hadde gått bananas med økonomien deres. Han hadde ikke peiling på hvordan det sto til med økonomien, visste ikke hvordan en brukte nettbank. Det er jo helt klart hans ansvar at han ikke gjorde det, og det sier vel litt om hvor viktig det er å ha innsyn og ta ansvaret sitt for hvordan økonomien administreres. Men jeg fikk virkelig vondt av ham!
Myrthel Skrevet 7. november 2008 #84 Skrevet 7. november 2008 Jeg så siste episode av luksusfellen, som var fra Drammen (?) og satt hele tiden og lurte på hvor jeg hadde damen fra????? Ligner hun på noen kjente? Er hun kjent i media??? Noen som vet??
Gjest gg Skrevet 8. november 2008 #85 Skrevet 8. november 2008 Jeg synes det er ille at disse luksusdyrene nærmest blir belønnet for sin totalt uansvarlige oppførsel. Som disse to 23 og og 24-åringene som fikk varmepumpe. Andre på samme alder lever etter det de har, bor på små hybler, spiser havregrøt for å klare seg. Burde heller hjulpet noen som er i reelle vansker pga sykdom, arbeidsløshet e.l.
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. november 2008 #86 Skrevet 8. november 2008 Jeg synes det er ille at disse luksusdyrene nærmest blir belønnet for sin totalt uansvarlige oppførsel. Som disse to 23 og og 24-åringene som fikk varmepumpe. Andre på samme alder lever etter det de har, bor på små hybler, spiser havregrøt for å klare seg. Burde heller hjulpet noen som er i reelle vansker pga sykdom, arbeidsløshet e.l. Nå må du ikke glemme at dette er et underholdningsprogram da. TV er der ikke for å hjelpe folk, men for å lage god TV. Det går ikke ann å sitte hjemme å være misunnelig fordi folk på TV får hjelp. Synes programmet er morsomt jeg, dessuten er det jo lærerikt, da man ser de verste skrekkeksemplene av hvordan det kan gå
Gjest gg Skrevet 8. november 2008 #87 Skrevet 8. november 2008 Bare så det er sagt: Jeg er ikke misunnelig! Og jeg forstår at det er underholdning, men det jeg ikke forstår er at det er mulig å sette seg i sånne ufører som disse menneskene gjør. I beste fall er det til skrekk og advarsel for andre.
Gjest Miley Skrevet 8. november 2008 #88 Skrevet 8. november 2008 jeg får så vondt når de må selge hus og hjem. Underholdning på sitt verste
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. november 2008 #89 Skrevet 8. november 2008 jeg får så vondt når de må selge hus og hjem. Underholdning på sitt verste Vondt ja, men de har jo seg selv å takke da... Det er livets lærdom det
Myrthel Skrevet 8. november 2008 #90 Skrevet 8. november 2008 jeg får så vondt når de må selge hus og hjem. Underholdning på sitt verste Jeg kan ikke si at jeg syntes noe som helst synd på disse som er med i luksusfellen... Det som er synd, må isåfall være at de er utstyrt ganske mye enklere i topplokket, enn de fleste andre mennesker.. De sitter jo bare å smiler dumt, når det blir påpekt hvordan de bruker pengene sine... (virker jo som de absolutt ikke skjønner alvoret...
Omega Skrevet 8. november 2008 #91 Skrevet 8. november 2008 Jeg tror nok de skjønner alvoret. Men de ser kanskje det absurde i situasjonen når de endelig tvinges til å gjennomgå regningsbunken og ser at de skylder mange hundre tusner og må selge huset sitt. Da er det vel en overlevelsesmekanisme å kunne smile istedenfor å bryte sammen og bli deprimert. Samtlige av disse folka i programserien har jo tilsynelatende endret livsstil, så om gjelden skylden lav IQ så ville de jo ikke ha lært av sine feil men fortsatt i samme sporet. Tror det er lettere enn man skulle tro å havne i et dårlig spor med betalingsvegring og konvoluttskrekk. Men de fleste vil jo kunne endre spor når man først vet hvilke endre man må nøste i.
Ciara Skrevet 8. november 2008 #92 Skrevet 8. november 2008 Jeg må i hvert fall si at kona i huset i siste episode var mye mer tålmodig enn jeg ville ha vært. Hadde jeg hatt en mann som brukte penger og førte familien i økonomisk uføre hadde forholdet vært over og ut forlengst! Det mest tragiske var når økonomen spurte om de hadde vært enige om å kjøpe den store flatskjerm-tven, og han sa "Nei, men jeg gikk og kjøpte den og fikk den hjem, og da måtte vi nesten være enige." Makan!
Myrthel Skrevet 8. november 2008 #93 Skrevet 8. november 2008 Jeg tror nok de skjønner alvoret. Men de ser kanskje det absurde i situasjonen når de endelig tvinges til å gjennomgå regningsbunken og ser at de skylder mange hundre tusner og må selge huset sitt. Da er det vel en overlevelsesmekanisme å kunne smile istedenfor å bryte sammen og bli deprimert. Samtlige av disse folka i programserien har jo tilsynelatende endret livsstil, så om gjelden skylden lav IQ så ville de jo ikke ha lært av sine feil men fortsatt i samme sporet. Tror det er lettere enn man skulle tro å havne i et dårlig spor med betalingsvegring og konvoluttskrekk. Men de fleste vil jo kunne endre spor når man først vet hvilke endre man må nøste i. Jeg syntes det er rimelig kort tid etter "oppryddingen" vi får møte parene igjen.. Det kunne vært artig å sett hvordan det gikk med de etter et år eller to.. Tror ikke det er "så lett" å havne i et slikt kaos.. De fleste med litt fornuft, tar ikke opp dyre forbrukslån - for å betale andre dyre forbrukslån....SAMTIDIG som de fortsetter å handle helt vilt og ukontrollert... Jeg mener ikke at folk "uforskyldt" kan havne i en økonomisk krise.. (tap av jobb, sykdom osv) Men det er ikke det dette programmet handler om.. Her er det folk som HELT FRIVILLIG har et ukontrollert overforbruk...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #94 Skrevet 9. november 2008 Jeg må i hvert fall si at kona i huset i siste episode var mye mer tålmodig enn jeg ville ha vært. Hadde jeg hatt en mann som brukte penger og førte familien i økonomisk uføre hadde forholdet vært over og ut forlengst! Det mest tragiske var når økonomen spurte om de hadde vært enige om å kjøpe den store flatskjerm-tven, og han sa "Nei, men jeg gikk og kjøpte den og fikk den hjem, og da måtte vi nesten være enige." Makan! Helt enig i den. Hun virka jo som hun egentlig ville hatt god kontroll over økonomien om hun hadde vært aleine eller hatt en mann som tenkte på samme måte som henne. Samboern min og jeg har litt forskjellige prioriteringer økonomisk; jeg liker å spare, han å bruke, men så lenge begge prioriterer regninger først går det faktisk bra. Å leve med en som bruker langt mer enn man har - jeg tror jeg ville vært så utrolig frustrert og forbanna og totalt mistet respekten for den andre særlig når man har ansvar for barn også... Det er rart hva folk holder ut med. Ellers blir jeg veldig trist av å se programmet også (særlig de som er familier, og hvor det er den ene parten som trekker de andre med seg i søla), er enig med de som sier at dette er underholdning på sitt verste. Samtidig synes jeg faktisk det er bra at folk ser at det faktisk går an å ta seg sammen og få hjelp til å finne en løsning. Jeg kan også tenke at det er selvforskyldt å havne i en slit situasjon, men den vokser nok over hodet på en så det kan føles helt håpløst både å ta tak (når forbruksgjelda allerede er sånn at en kommer i mer og mer minus hver måned) og å endre vaner . Så alle som seriøst vil ha hjelp til å endre seg burde jo kunne få det.
Gjest Marlo Skrevet 12. november 2008 #95 Skrevet 12. november 2008 Så flott at du skriver her inne da Godt å få høre litt fra den andre siden, vi (også de som dømmer nord og ned her) vet jo at det meste blir redigert slik at det blir mest mulig underholdning av det for oss tv-tittere. Folk gjør mye dumt når det kommer til økonomi, og noen ser faktisk ikke noen annen løsning enn å ta opp nye forbrukslån hele tiden, andre havner i en knipe (hus med råte, ikke mye penger), og andre igjen har ikke råd til en dyr og ny bil - og jeg vet alt om det å bare kunne kjøpe bruktbiler som etter 1 år må enten repareres eller selges for å kunne kjøpe en ny ... biler er ikke akkurat noe man kan tjene penger på hehe. Det er lett for de som har steinkontroll på økonomien og snakke ned om de som ikke har det - mange av disse i serien gjør ting pga uvitenhet også, man ser ikke løsninger, vet ikke hvordan man skal forholde seg til verken bank eller økonomi etc. Jeg er en av de. Heldigvis har jeg en samboer som har veldig peil på slike ting, og kan ta over den delen samtidig som han lærer meg en del.
Lissi Skrevet 12. november 2008 #96 Skrevet 12. november 2008 Ja nu får dåkker pinade holde dåkker i skinnet Hvertfaill du Geir. Du e en råtass å bruke penga!
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2008 #97 Skrevet 12. november 2008 Herlighet, er det ikke fint at noen kan hjelpe disse menneskene da ? Selvfølgelig, du begynner jo å lure avogtil. Men putt putt, det er underholdning....
Gjest Marlo Skrevet 13. november 2008 #98 Skrevet 13. november 2008 Ja det er jo 90% underholdning, men de siste 10% kan man faktisk lære noe. Syns selv det er greit å få noen nye tips og ideer til å gjøre økonomien enda litt bedre
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2008 #99 Skrevet 13. november 2008 Så luksusfellen i går, snakk om dame som lever i en luksusboble. Hun har virkelig tullet seg inn i en fantasiverden hvor hun tror at hun er Paris Hilton. Hun har surret på seg gjeld på over 1,1 mill på luksus ting som dyre vesker, dyre sko, reiser, kafe osv. Hun blir å få det tøft med å opprettholde et normalt forbruk etter eget evne. Luksusproblem egentlig.
Fortunatus Skrevet 13. november 2008 #100 Skrevet 13. november 2008 ja, hun har seg selv å takke men samtidig.. Det må være ganske fælt å ha opparbeid seg over en million i gjeld og alt man eier er en bil!! Men samtidig.. Klarer man bruke 5000 i måneden på Taxi og generelt ha et forbruk over 70 000 i måneden alene burde det jo ha ringt en bjelle for lengst. Men tipper det var deilig for å henne å få innsett at hun ikke er rik.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå