Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2010


Christal

Anbefalte innlegg

Her er nok en 2010-brud. :rødme:

Forlovet oss for ca. et års tid siden. Planen var i utgangspunktet å gifte seg hos en sjømannskirke i utlandet, men sånn ville ikke skjebnen ha det.... "Blemmen" ble vel at vi sa i fra til familie hva vi hadde tenkt, som skapte uønskede reaksjoner hos enkelte pga. sterke familie- og kulturelletradisjoner. Derfor blir det bryllup hjemme i stedetfor. Må innrømme at jeg ble litt paff pga. dette, og derfor har utsatt bryllupsplanleggingen helt til nå. Men har funnet ut at vi skal få det beste ut av situasjonen, og "gulroten" blir at vi heller tar en lang og god bryllupsreise. Vi er veldige reiseglade begge to, så en tur jorden rundt vurderes fortløpende :)

Når jeg nå (endelig) kom i gang med å kontakte selskapslokaler og kirke viser det seg at jeg er aaaaltfor sent ute. Hadde tenkt å gifte oss i mai eller juli 2010, men alle lørdagene på selskapslokalet var tatt. I og med at datoen i seg selv ikke er det viktigste så ser det ut til å bli august i stedetfor. Har reservert lokalet, og sendte inn forespørsel til kirken forrige uke. Venter med å avsløre datoen til det er bankers ;) Men i og med at dette er i Oslo så er det nok av kirker å velge mellom dersom det skulle vise seg at den lokale kirken er opptatt, så det er egentlig ikke et aktuelt problem.

Jaja, får se om jeg skaffer meg en av disse nedtellingsbannerne i signaturen etter hvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har vi bryllupslokalet i boks, det var en lettelse! Vi var heldige også, fordi det var omtrent den eneste helgen sommeren 2010 de hadde ledig! Flaks at vi ikke ventet lengre med å bestille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lille Eden
Vant nettopp nydelig kjole fra Monsoons Bridal-kolleksjon på ebay :bolledeig:

Bilde?? :fnise:

Vi har funnet lokale, leiet catering, fikset fotograf, frisør, sminke og skal snakke med kirka i morgen, håper de vil vie oss! :Nikke:

Så jeg er klar til å gifte meg i august i år jeg! :ler: Desverre må vi vente leeenge enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff :(

Min søsters samboer, snill som han er, har kontakter i firmaet vi vil bruke for bryllupet vårt, (2 dagers tur med gjestene våre), men han er så fryktelig treig på å få snakket med dem, og han insisterer på å orden dette for oss.

Men jeg er utålmodig, og det har snart gått en måned siden jeg sendte ham detaljer og spørsmål jeg hadde, samt dato.

Ja, det er et helt år til vi gifter oss, men jeg føler at bestilling/reservasjon bør være på plass snart så vi kan få ut invitasjoner samt begynne å planlegge, men jeg liker ikke å mase for mye på ham heller, siden han muligens kan ordne rabatter/fordeler for oss.

Men kjenner dette tærer på tålmodigheten min, eller mangelen på sådan.

Bare et aldri så lite hjertesukk fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått booket lokalet. Er bare et vanlig grendehus, men vi er ikke så nøye på lokalet, da det nok blir fint nok når vi får pynta opp. Dessuten må vi prøve å tenke litt budsjett i disse prøverørstider. 2000 for en hel helg er slettes ikke verst. Er fortsatt litt usikker på hvor vielsen blir. Skal ha humanistisk vielse, og vil gjerne ha den utendørs.

Hadde egentlig bestemt meg får å finne kjole på ebay, men så kom jeg over denne fantastiske kreasjonen fra Eddy K og ble frelst. Det er nummer 1343. Men mine mistanker er at den er dyr, så vi får se hva det blir til tilslutt.

Ellers har jeg vel tenkt ut det aller meste allerede. Fargene blir rosenødt og sølv/gull (avhenger av kjolen), skal stort sett bruke roser som blomster, den midlertidige gjestelista (med bordplassering) er klar, skal ha 2/3 etasjers hjerte brylluppskake. Maten blir nok en enkel forrett med laks eller spekemat, grill buffet til hovedrett og sjokolademousse til dessert. Ikke noe fancye greier her i gården, vi tar det vi er mest glad i. Innbydelsene har jeg noen tanker om oppe i hodet åssen skal se ut, de skal jeg lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, her begynner det å ta av!

Mange 2010-bruder langt på vei med planlegging! Så gøy! :)

Vi har booket kirke og lokale, men skal flytte, så mulig vi må bytte litt på kirke/prest (Håper det ordner seg.....)

Ellers har jeg jo millioner av tanker i hodet om hva slags pynt, innbydelser, bordkort osv! Morro!! :strix:

Lykke til med forberedelser, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fortsatt på jakt etter lokale... Hadde egentlig funnet et fint, men har fått noen hint om at de sliter med økonomien fra bekjente, og har jo ikke akkurat lyst til at de skal gå konkurs og vi sitter uten lokale heller da :sjenert:

Så da leter vi videre... Har funnet ut sånn ca hvordan innbydelsene og sånn skal se ut og brudgommen har ganske spesifisikke ønsker til kaka, så vi er da i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere 2010-bruder?

Her er lokale, kokk og kirke på plass. Det var det viktigste å få ordnet. Resten synes jeg ikke haster.

Jeg har bestilt kjole fra Ebay, fikk den i posten idag. Ca 1100,- inkl porto. Den er helt nydelig, jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Det var litt skummelt å kjøpe kjole usett, men jeg tenkte at jeg uansett ikke kom til å tape så mye sammenlignet med hva det koster å kjøpe i salong.

Gleder meg! Synd det er så lenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble fridd til på 17. mai, og nå ser det ut som datoen er satt (kombinasjon av når kirken og lokalet vi ønsker oss er ledig.

Så med mindre noe uventet skjer blir det 31. Juli 2010 for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haster ikke med ting, men forloveren er i boks,kirken i boks,kjolen er kjøpt..men må justeres litt. Lokalet blir hjemme i hagen, og alt av dekketøy,paviljonger/partytelt,stoler+bord er bestilt.. Så da er det de "små" tingene igjen.. Jeg har ganske mye klart i hodet,så er bare å få det ut i praksis!

Forloveren min gifter seg i oktober og akkurat spurt om jeg vil være hennes forlover..så nå er det hennes bryllup som er i fokus!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Snart bare ett år igjen på tickeren :hjerte:

Hos oss er lokale, kirke, frisør/stylist (han legger ikke make up, så der må jeg finne på noe lurt), forlovere og toastmaster i orden. Fotograf er sånn halvveis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Guro_*
Jeg skal gifte meg 19 juni 2010. Vi har satt opp gjesteliste og bestilt lokale :)

Jeg skal gifte meg den 17 Juli, 2010.. Har ordnet kirke, gjesteliste til middag og ordner lokale denne uken..!

Gratulerer =O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var lokale og kirke bestilt, så det blir definitivt 31. juli 2010 for oss! Koser oss med planlegging!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var også vårt lokale bestilt :) tror det blir flott :) ellers har jeg kjøpt på salg dress til min mann, ebay brudepikekjole og tiara,slør og fjuskepels cape til meg selv :) guri som jeg koser meg med denne planleggingen :) gjestelisten, fotograf og tema er klart :) til mat har jeg sendt onkelen min på elgjakt. så den er forhåpenligvis klar i høst en gang hehe :) fant meg en perfekt kjole men den måtte jeg rett å slett gi opp jakten videre på da det var en eldre modell jeg har sett annonse på på finn...ingen som vet hvilken det er så da må jeg starte en ny søk på en kjole jeg liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten fridde nå i i juni d.å, og vi har bestilt dato og kirke for bryllupet vårt. Det skal stå på Sunndalsøra, 02.01.2010 :)

Det er jo bare litt over 1 år til, og tiden kommer til å fly! Gleder oss kjempemye til å bli mann og kone! <3

HEi! gratulerer sååå masse:)

Jeg er også sånn halveis forlovet nå (dvs vi må si det til mine litt skeptiske foreldre;) og jeg vil gjerne ha januarbryllup, 23 jan 2010:)

er så flott med 2010, da er det så lett å regne ut hvor lenge man har vært gift;)

blir helt stressa av hvor tidlig ute folk er!!!!!!!

jeg tenker å ha en slags cape/kåpe, samt kanskje hansker.. er så stress å fryse. hva slags kjole tenker du?:)

ps! jeg har bare surfet litt på nett, ikke begynt med noen konkrete planer, utenom utkast til gjesteliste (ca 50 gjester + 20 til kaffen.) hvor langt er du kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss 20. mars i år og dato er satt til 21.August.2010. Vigsel og lokale er ordnet. Og jeg har valgt forlover.

Blir ett mindre bryllup med 30/35 gjester til middag og ca. 15/20 ekstra til fest.

Noen som har noen ide om mengder alkohol vi kan komme til å trenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte bytte kirke pga flytting! Men det gikk heldigvis problemfritt! :)

Så nå er kirke, lokale og konjakk/baileys til kaffen i boks!

Plutselig var det så mange kjente som skulle ut å reise.

Tax-free varer er supert! :Nikke: Sparte masse penger.

Venter på mail fra brudesalongen ang kjole.

Fant en kjole i et blad som bare smeltet meg helt!! Den måtte bestilles, så jeg har ikke prøvd, men har en god følelse :)

Må kjøre et stykke, så håper jeg hører noe snart...

Vi forlovet oss på kjærlighetsferie i Vietnam i vinter :yvonne:

så dress og skjorte til min kjære fikk vi skreddersydd der.

Sitter som et skudd! Mangler vest og sånn slips/tørkle i halsen

(vet ikke hva det kalles).

Mye som gjenstår, men føler at vi har massevis av tid! Elsker denne planleggingen altså! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Jeg er også 2010 brud :)

Vi har ordnet lokale og kirke :) Vi gifter oss i sjømannskirken i Køben 8 mai! Det blir bare oss to + forlovere med deres kjærester! Vi skal ha fest for familie og venner en mnd etter vi kommer hjem.. Ingen vet at vi planlegger bryllup, untatt forlovere. De får invitasjon til fest et par dager etter at vi har kommet hjem. Det er forskjellige grunner til at vi gjør det slik, blandt annet utfordrende familieforhold. Vi skal ta to fester, fredag med middag med familie, og lørdag med tapas-vin-øl med venner! Så vi får tre dager med feiring!! :)

Har også begynt å planlegge litt småting, bordkort, tale, inn/utgangsmarsj osv.. Synes det er kjempekoselig! :)Kjenner jeg blir litt stresset av tanken på ting jeg ikke får ordnet før folk får vite om bryllupet, som feks ordnet med toastmaster, kakebakere, en som kan ordne med sanghefter. Regner med det skal ordne seg, men i og med at vi vil ha det så uformelt, så gjør det ikke noe om ingen vil være toastmaster eller at sangene ikke er perfekt innbundet.

Endret av bipbopalula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...