Gå til innhold

Vi som skal gifte oss i 2010


Christal

Anbefalte innlegg

Aiai, i dag har vi tatt et endelig valg ang lokale og matproblematikken! :)

Vi skal være på kulturhuset her i "sentrum", hvor kirken og hotellet hvor de fleste gjestene vil komme til å bo er i gangavstand, tom for oss brudeparet i finstasen etter kirken!

Vi får nøklene til å pynte selv nyttårsaften, så står lokalet klart til sammenkomsten vi skal ha på fredag, samt middagslokalet vi skal ha etter bryllupet lørdag. De har sjenkebevilning, så baren blir åpen begge kveldene, og damen som driver restauranten på dagtid lager all mat til oss begge dager! Faktisk, kjempebillig alt sammen!! :) Weee, gleder oss, tiden kommer til å fly..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nå begynner det å haste med lokale for vår del.. Har vært veldig usikker, og det er vanskelig siden vi for øyeblikket bor et annet sted enn der vi skal gifte oss..

Men nå har jeg ordnet det slik at min mor (snill som hun er) skal dra og snakke med de på hotellet vi tenker på og kanskje få et prisoverslag om de har ledig. Krysser fingrene for at de har ledig!

Ellers.. har omsider bestemt meg for hvem jeg skal spørre om å være forlover. Hun bor også der vi skal gifte oss (vi skal flytte dit i sommer). Spørsmålet er om jeg skal ta en telefon å spørre henne eller skal jeg vente til vi er der nede i 17-mai helgen?

Det er jo et viktig spørsmål, syns jeg da.. kanskje best å ta det på tomannshånd.. Samtidig klarer jeg nesten ikke å vente med å spørre.. så har lyst til å ringe henne, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da satt alarm på mobilen slik at den skal minne meg på at nå kan du bestille kirke :gjeiper: har nemlig bare lyst til å gifte meg i den kirken, og ingen andre så er nervøs for at jeg ikke får kirken til den datoen...

men lurer på en ting: det er vel sånn at bare en av oss trenger å være mdlem av statskirken? for min forlovede er nemlig ortodoks kristen, det har vel ingenting å si vel?

ingen så vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at bare en må være innmeldt i statskirken. Jeg er utmeldt, og min kjære er medlem, og det var ikke noe problem ift kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at bare en må være innmeldt i statskirken. Jeg er utmeldt, og min kjære er medlem, og det var ikke noe problem ift kirken.

okei, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke<3

Melder meg i denne tråden.. :D

Vi gifter oss 10.07.10 (hvis det går i boks med leie av selskapslokalet) :D Startet planleggingen sånn noenlunde nå.. blir et større bryllup med et større antall tilreisende fra begge våre sider da vi er fra to ulike plasser i landet... Hvordan gjør dere dette med losji? Ordner dere hotell eller har dere tenkt å overlate dette til gjestene selv? Hva er vanlig? :)

Og når er det "normalt" å begynne å lete etter kjole? Er det kanskje litt tidlig enda siden det enda er et år igjen? :)

Hittil har vi funnet lokalet og bestemt oss for kirke, finner ut imorgen om det passer med dato, også har vi gjort unna ca budsjett og gjesteliste.. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var kirken bestilt til kl.15 den 29.mai.2010:) Skal på omvisning i lokalet til uken og om det er fint så er det snart i boks og:)

Gleder oss veldig begge to, kan ikke gå fort nok:)

Sender request på Facebook m initialer Sej!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snart frue

Hei alle sammen!

Vi skal gifte oss 7 aug 2010 (forlovet oss 16 mars).

Vi har booket kirke og har to lokaler vi står mellom som begge er fine på sin måte. Det ene stedet er en flott herskapelig gård og det andre stedet er en slags nedlagt fabrikk hvor vi må bruke endel på å pynte opp.

Vi har ikke bestmt oss ennå for hvor festen blir....om det skal være en herskapelig ramme rundt det eller en elegant en som vi forsøker å skape selv.

Det er neimen ikke lett det her...man vil jo at dagen skal være PERFEKT!

Ellers har vi vært hos fotograf og forhørt oss om pris. Vi har også satt opp en gjesteliste og et budsjett ut i fra den.

Vi kommer nok mellom kr 120 000 - 160 000 alt ettersom hvilken fest vi går for.. Vi vil da være ca 50 gjester.

Jeg er litt usikker på hvilke farger og tema jeg/vi skal velge også...det er jo så mye fint å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har vi dato også:) vi skal gifte oss 16.10.10 :) dette er en dag som betyr mye for oss da vi har vært sammen i 6 år denne dagen i 2010:) nå begynner tankene å planleggingen :) gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det kommer flere og flere 2010 bruder! :jepp: Nå begynner tiden å gå fort! Sommeren går forbi raskere enn vi aner (dessverre) og da er det bare et år til nesten for sommerbrudene her! Da begynner planleggingen for alvor! Kjempemorro!! :strix:

Jeg minner om facebook gruppen for 2010 bruder for de som vil være med på det!

Søk på Kvinneguiden så skal den komme opp som en av gruppene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...