Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?


Nique

Anbefalte innlegg

:tristbla:

Fanden og hans oldemor.

"kom gjerne tilbake når du skriver bedre norsk"

:sur::frown:

Men vi får bare fortsette å lete etter andre jobber. Ble lei meg nå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så pokkers vanskelig.

Første jobbintervjuet han var på, fikk han bare melding om at han ikke snakket godt nok norsk...denne gangen var det at han ikke skrev godt nok norsk.

Og det var _ikke_ en skrivebordsjobb han søkte på...

Og alle de andre søknadene...

Jeg synes det minste man burde kunne forlange var tilbakemelding når man sendte en jobbsøknad på en utlyst stilling. Mannen er utdannet baker for pokker, og bakeri som søker etter bakere, gidder ikke svare engang.

Alt blir nok bedre før eller siden, men akkurat nå hadde det passet fint med før. Det begynner å bli vanskelig å holde humøret opp når det gjelder det her, men jeg får vel bare bite tenna sammen og prøve, for sambos skyld.

Det er ikke så lett for ham heller det her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter.

Flere søknader sendt, humøret er mer sånn; "ikke fanden om vi gir oss nå" og "dette skal vi klare, no problemo", greit nok, gårsdagen var ikke gøy, men man må bare fortsette å klatre, eller?

Snakket med sambo når jeg kom hjem i går kveld, stakkar, han hadde ikke lyst å fortelle meg det engang, at han ikke fikk jobben, men hadde bestemt seg for å hoppe i det. :klem:

Så vi fortsetter, på en lønning, og klarer oss enn så lenge.

Regninger blir betalt, og vi har penger til mat og det mest nødvendige. (noen nye boxere til ham f.eks :fnise: )

Så da så :5::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back again.

Har hatt en fin frihelg, nå tilbake på jobb. Familiemiddag med feiring av bursdag for min lille nevø, samt bryllupsdag for foreldrene mine. Stor dag for den lille.

Intet nytt på jobbfronten, bortsett fra at det jobbes med :fnise: , og nå, tilbake til animalplanet :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. Utrolig kjedelig å lese at det ikke går kjæresten din sin vei med tanke på jobber..

Men dere må huske på at alt kan ikke gå imot dere :klemmer: Så skal krysse fingrene for at lykken snur seg for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntringen Småkjekset :klemmer:

Før eller siden så snur det nok ja. Vi gir oss ikke.

Meg og sambo fortsetter å backe hverandre opp og holde humøret oppe, og kose litt ekstra når det ikke er det :yvonne:

:5:

(edit; skriveleif)

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sulten.

Og etter lukten her jeg sitter på jobb, så lages det noe marinert kylling i kantinen (jeg sitter i resepsjon ved inngangen, kantina er ca 15m fra meg, på andre siden av en vegg).

:sikle:

Lunsj om en times tid, så får vel ta meg en kopp te imellomtiden.

*tusle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glare:

ingen marinert kylling i kantinen nei.

Men god, "laget_ på_ stedet_ikke_sånn_masseprodusert", lasange med masse salat til,mmmmmm, den var god.

:sikle::sikle::sikle:

Bare to timer igjen på jobb, så tar jeg helg gitt, gleder meg villt og hemningsløst til enda en frihelg.

Jeg liker fredager :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste jobbopplevelsen på lenge skjedde nettopp;

litt forhistorie.

Jeg fikk tidligere i dag en skikkelig ovenfra-og-ned, kranglevoren mann innom resepsjonen. Han insisterte på å legge fra seg en pakke i resepsjonen, for han hadde en "avtale" med den repektive ansatt om at det skulle hentes hos meg.

Jeg opplyste om reglene våre, at vi (i resepsjonen) ikke oppbevarer pakker her, men at han kan få lever på posten eller varemottaket. Så eskalerte ting kan man si, enden på den samtalen var at han ikke skjønte hvorfor jeg laget et problem av det her, da han hadde en avtale om på legge pakken hos meg, så da så.

Greit, han gikk fra pakken han. Nå må det nevnes at jeg er ikke vanskelig å ha med å gjøre, hadde han spurt meg om den kunne få ligge, så hadde han kanskje fått et ja.

Uansett, jeg tok kontakt med sjefen min, forklarte situasjonen, at jeg ikke finner meg i å bli utskjelt og trampa på bare fordi jeg sitter i en resepsjon, og hvis ansatte skal hente pakker hos meg, så skal det avtales med meg, på forhånd.

Sjefen kom og hentet pakken, var stram i maska og sa at dette var langt over streken, og vil ta kontakt med ansatte når hun kommer.

Tilbake til det som nettopp skjedde, det positive.

Respektive ansatte kom innom meg og spurte etter pakken, jeg forklarer at den er tatt med av hennes kollega og lagt på kontoret hennes (den havnet der tilslutt), hvorpå hun beklager at den ble levert her, hun hadde tenkt varemottaket hun da (tidligere nevnte kranglevorne mann har vel ringt henne og skjeftet om vanskelige vakter).

Jeg sier det er greit, men at jeg ikke setter pris på slik behandling av ham (ikke henne, det er viktig å få med seg her).

Da forteller hun at han er slik mot henne også :hakeslepp: , hvorpå hun

beklaget at jeg ble utsatt for han ufine oppførsel.

En slik beklagelse fra henne, på vegne av en annen, utenforstående person, det var overraskende, og veldig godt mottatt, hvilket jeg uttrykk for at jeg satte pris på.

Lang, og kanskje litt rotete forklaring, men det får så være

:roser: til oppegående mennesker med normal folkeskikk,

og :slår: til frekke, nedlatende mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsvaktuke gitt.

Sene kvelder, med mye tid på dagen til andre ting, men er vanligvis med sambo. Det blir gjerne slik når andre jobber, han jobber ikke, og har få venner her i Norge.

Men som han så fint har sagt det, han har ikke samme behovet som meg med å prate med andre ansikt til ansikt, det er visst vanlig hos mange gutter.

Mere jenter som kommer sammen over en kaffe/kopp te og skravler om alt mellom himmel og jord.

Jaja, hurra for de små forskjellene, plager det ikke ham, så plager det ikke meg, selv om jeg innimellom har litt vondt når jeg vet han bare sitter hjemme og jeg må jobbe, men han forsikrer meg om at han har det bra :klem:

Sånn går no dagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Sukk*

Skrev tidligere i dagboken at sambo og jeg hadde en plan.

Vel, den har blitt endret på, eller utsatt et år da.

Sambo erkjente her på onsdag (mens vi sto i dusjen) at han vil jeg skal gå på pillen et år til.

OK, sa jeg, for det kreves trossalt at begge to vil det når det skal skje planlagt, ikke bare at jeg vil.

Og i en halvtime etter det var alt bra, og jeg mente ihvertfall at det var ok, men plutselig bare knakk jeg sammen, skikkelig skummelt.

Tror kanskje ikke jeg har innsett hvor klar jeg egentlig har vært for det.

Men, uansett, sambo trøster og koser så godt han kan, jeg er mest sjokka over meg selv, og gikk litt i svime resten av dagen.

Så, prøving er utsatt i ett års tid, også stoler jeg på sambo som sier det bare blir det ene året, men han vil virkelig at det bare skal være oss to litt lenger.

Dagen lille realitet; vil ikke den ene, så skjer det ikke. Men ferie skal vi på, så det så..

Sånn går nu dagan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hobby på gang.

Skal prøve å lære meg å strikke.

Søster trår til som lærer og skal få meg i gang.

Nå vil hun ikke begynne med skjerf (litt for kjedelig sier hun), så pulsvanter er mitt første prosjekt.

Jeg gleder meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser nå at det faktisk ikke er så ofte inne og skriver.

Føler meg nesten litt treig :lol:

Nuvel, det blir mest småkommentarer til meg selv uansett :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strikkingen går fort fremover gitt, kan ha en sammenheng med at samtidig som jeg begynte å strikke, så bestemte jeg meg for å slutte å røyke. Så langt går det bra, bortsett fra at jeg er utrolig rastløs, spesielt på natten når jeg egentlig skal sove.

Ellers har jeg ikke det helt store røykesuget enda, bortsett fra å savne mitt faste kveldsritual, ut og ta en røyk før soving. Kan være rastløsheten på natten har noe med det å gjøre? Aner ikke, men jeg satser på at det er forbigående. Ellers er jeg snart ferdig med første paret med pulsvanter, så da er det bare å begynne på julepresanger etter det :gave::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering;

fremdeles røykfri, strikker på 2. sett med pulsvanter, sambo driver fremdeles på med å søke jobb, og eller går ting sin vante gode gang.

Og jeg er på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ang røykesluttingen, så tok jeg min siste røyk tirsdag tirsdag 14.oktober, så idag er det 10 dager.

Jeg synes jeg er flink jeg

:biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det lenge mellom hver gang her, men det får bare være.

strikker for harde livet, fremdels røykfri, men å så sugen på røyk a gitt, og eller går det bra egentlig.

Ingen jobb på typen ennå, men vi fortsetter å lete.

Så, 17 dager røykfri, snart 3 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...