Gå til innhold

Samboer -> Gift -> Hva nå?

Nique

Anbefalte innlegg

Nok en helg over, og tilbake på jobb igjen.

Fredag fikk jeg prøvd meg på matlagings-evnene mine.

Inviterte søster til middag, og da må man prøve noe nytt. Fant en oppskrift på dagbladet.no, pannekake-kake. den ble veldig god, men mektig..enormt :)

Også har jeg prøvd meg på en ny kake , skulle på en bursdagsfeiring lørdagen, så da må man jo ta med noe snacks :spise: Den ble godt mottatt, og det er alltid gøy.

Ellers så fikk jeg en ikke så morro info på torsdag; lillesøster var i en bilulykke tirsdagen før. Gærningen sovna bak rattet (tidlig ettermiddag), og kjørte av veien i 75km/t. Av hovedveien, ned på en sidevei (første smell), så ned på en åker (andre smell).Politi og ambulanse, rush til sykehuset og full sjekk, med observasjon påfølgende døgn.

Lykken var på hennes side, to brist i ryggen, samt inndratt førerkort, det var alt. Og bilen var kjørbar etterpå. Front full av hvete riktig nok.

Toppen av alt var 4 Hadeland glassfat i bagasjerommet, de var like hele.

Men sjokk har hun fått, og det er ikke rart. Tanken på hva som kunne skjedd er vanskelig å presse vekk... Alt ifra motgående kjørefelt :sjokkert: til fjellvegg eller rett ned :haar:

Men det gikk bra, denne gangen. Nå tror jeg hun har brukt opp flaksen sin, så nå får hun skjerpe seg :nei::regler:

Litt sinna ja, men mest bekymret selvfølgelig. Jeg har ikke noe som helst ønske om å miste en av søstrene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, kjip opplevelse. Godt at det gikk bra! Svogeren min kjørte i fjellveggen for ca et år siden, og slapp veldig fint fra det. Det kunne gått veldig galt... Det er ekkelt å tenke på hva som faktisk kunne ha skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fokuserer mest på det ja, at det faktisk gikk bra.

Så får vi se om 2 ukers tid om hun får lappen tilbake, og om hun våger seg ut på veien igjen.

Skummelt det der, hvor fort enkelte klarer å sovne, man går fra litt sliten til full søvn, ikke noe mellomting. Det har skjedd begge søstrene mine, (og pappa, en gang for lenge siden), men med tvillingen min satt jeg ved siden av heldigvis, og jeg var jo våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for i kveld. Kjempekoselig at du kom! Og helt fantastisk med sjokoladen! Det spørs hvordan det går med slankekuren min nå, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en vellykket fest, denne gangen i KG-regi, arrangert av Purple.

Koselig å treffe de andre jentene igjen (pluss 2 gutter, de må vi ikke glemme). Min private taxi hjem var en fin slutt på kvelden. Nå er jeg ikke den mest utholdende festløven, var i seng kl 01:00, men det gjør ikke noe, jeg koste meg likevel.

Litt rødvinshode i morges, da var det bare å snu seg rundt og sove videre (kl 06:30 :sjokkert: )

Nå etter frokost og med en god kopp te, så ser det ut til å bli en fin søndag. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går reiste vi til sognsvann og tok en gåtur i finværet. :cool:

Når jeg så i dag sitter på jobb og ser ut vinduet, så er jeg veldig glad vi gjorde det.

For det regner.

Sånn type regn du blir skikkelig våt av.

Ihvertfall hvis du er en stakkar som i morges syklet til jobben med blikket opp på en blå himmel, i lettere kjølig vær, og tenkte at det kommer nok ikke regn i dag nei, så da dropper vi regntøyet. (hvem stoler på værmeldingen liksom, doh :eeeh: )

Legg så på en forskjølelse med tette bihuler, så har du meg. :forkjola:

:nocomment:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen hjem fra jobb i går var særdeles våt kan man si.

Fikk fort på meg tørre klær når jeg kom hjem, og var ikke kald heldigvis.

Når jeg så skulle ta ut kylling fra frysen, så klarer jeg å dra opp døren med alt for mye kraft, så den fyker ut til max hva den klarer, et postkort falt ned sammen med noen magneter, jeg bøyer meg ned for å plukke dem opp, og samtidig som jeg retter meg opp igjen, så smeller døren tilbake mot lukket posisjon, og hodet mitt treffer kanten. *insert krafting banning her*

Sambo lurte på hva i huleste jeg drev på med, hvorpå jeg forklarer, og han begynner å le.

Jeg hadde nok ledd litt jeg og, hvis situasjonen var motsatt.

Dagen ble bedre etterpå, fikk slappet av litt, og gått på butikken og handlet mere hostesaft og nesespray, samt en pose med sørlandschips. Og en god middag, Bali kyllinggryte, etterfulgt av Antz på skjermen mens jeg strikket noen runder.

Jeg har lært ihvertfall, så i dag har jeg med regntøy på jobben :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg fullført bursdagsgaven jeg fikk i april.

Tandemhopp.

Helt villt, med en fanatisk dødsangst i hele bilturen ( over 3 timer), for så å være kjemperolig og kjempespent når vi ankom.

referat må komme senere, nå er det soving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandemhopp :dåne: Du er tøff dame altså!

Ellers må jeg bare få komme litt seint og si at det var kjempehyggelig å se deg igjen forrige lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tandemhopp :dåne: Du er tøff dame altså!

Ellers må jeg bare få komme litt seint og si at det var kjempehyggelig å se deg igjen forrige lørdag! :)

Jo takk det samme for forrige lørdag :)

Må bare si jeg ikke følte meg helt tøff, men for et adrenalinrush det var.

Jeg har sååå lyst på tandemhopp!!! *ønske seg til 30årsdagen*

:)

Hoppet mitt ja.

Fikk jo i gave i april, av venninnen min H, så har det blitt utsatt og utsatt hele sommeren, da inkludert forrige helg, men jeg har egentlig vært litt glad hver gang det har blitt avlyst :sjenert:

Men så, på lørdag morgen fikk jeg telefon, perfekt hoppevær, vi skal hoppe kl 17:00, så da var det bare å komme seg avgårde. Frokost kl 9 var det man fikk i seg, så var det stopp på matinntaket gitt, og så kjørte vi fra eidsvoll kl 14.

2t30min kjøretur med H, det ble en til tider hysterisk stemning i bilen, samt veldig filosofisk med funderinger over meningen med livet.

Småkvalm der ja.

Vi ankom Rena 16:30, og så fort vi parkerte, så fikk jeg tilbake min indre ro, og det eneste jeg tenkte var at dette gleder jeg meg til. Mye.

Så var det bare å bli registrert, underskrive forsikringspapirer og lege-erklæring, og vente.

På med utstyr, gå igjennom prosedyre på det som skulle skje, og så landet småflyet vi skulle avgårde med.

Meg og H, samt våre respektive instruktører, 2 kameramenn, 1 hoppleder, og 3 følgere. Trangt og koselig :)

Flyturen opp var på 12 min, jeg ble bare mer og mer spent, og nervøs!

Og plutselig var det bare å gjøre seg klar. Da var det ikke tid å bli verken redd eller betenkt, for her må man bare følge med, og før jeg visste helt hva som hadde skjedd, så hang jeg og dinglet utenfor flyet.

Fikk beskjed om å smile til kameramannen og vinke, også ligger jeg på ryggen og ser opp på både fly og kameramann. Blir fort rettet opp, og så er det fritt fall i 200km/t i 50 sek. Det virket mye lenger. Å falle slik, helt vektløs, så fort, jeg er sikker på at det hadde ikke gjort noe om jeg hadde falt hele veien til bakken.

Ingen høydeskrekk. Så blir vi rykket oppover, føles slik ihvertfall, når skjermen løses ut.

Deretter var det bare å seile mot jorden. Fikk styre litt, og sikte oss inn mot landingsplassen vår :)

På ca 800m kicket høydeskrekken inn, men det gikk seg til det og faktisk.

Litt hardt nedslag, men har man godt polstret bakende som meg, så er det ikke verdens undergang det heller :skratte:

Så det var det, en fantastisk opplevelse, festet på både film og bilder, samt i alle muskler (litt stiv og støl ja). :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ha en liten pause fra strikkingen på skjørtet mitt, for det er en liten 14mnd gammel jente som vil ha ett par ullsokker.

:hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært flink og oppdatert bloggen min med bilder, ikke fullt så flink å strikke på de nevnte ullsokkene, burde vært ferdig, men er bare halvveis på 2.sokken :)

Må se og få det gjort, så jeg kan fortsette på skjørtet mitt, hvis jeg skal ha håp om å bruke det denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha jobbhelg igjen :tunge1:

2 dager, hvor jeg sitter for meg selv i 12 timer. Blir mye strikking denne helgen tror jeg. Strikking, og tv-serier.

De er egentlig veldig fine, disse helgene. Jeg får tid for meg selv, uten å trenge en unskyldning for det, og sambo får savnet meg litt.

Jeg mener det er bare sunt, mens han synes jobbhelgene mine er kjipe.

Det er ikke akkurat så gøy, å vite at han sitter hjemme og bare venter på at jeg skal bli ferdig på jobb, men han har ikke interesse for å få andre venner, han mener det er nok med meg.

Nå er det ikke slik at han har det kjipt hjemme hver gang jeg stikker ut døren uten ham, men jobbhelgene mine, da vil han helst jobbe selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med sokkene i går, og fortsetter nå på uendelighetsprosjektet mitt. Nå er det ihvertfall bare 1/3 del igjen å strikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...