Gå til innhold

Livet i Avonlea

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Snakk for deg selv ;)

Nei, da.. Jeg takker for all oppmuntring. Ble 75% sykemeldt i dag (så da får jeg noen få halve dager å "oppsummere" på) og skal til sykehuset for kontroll pga kombinasjonen av blodtrykk og hodepine.

I dag har jeg vært på jobb i 4 timer og deretter bare slappet av. Overraskende vårlig ute også, så jeg føler ikke våren er langt unnå. Og det stemmer jo, den lille kommer jo ikke før det er vår.. og han forventes jo rett rundt hjørnet egentlig..

Meg selv, jeg har vært en sylfide i alle mine svangerskap. 30 kg pluss er da ikke noe :snurt::fnise:

Bra du er mer sykemeldt, så du får slappet av litt. Må passe på deg selv :)

Endret av Miley
Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet
Meg selv, jeg har vært en sylfide i alle mine svangerskap. 30 kg pluss er da ikke noe :snurt::fnise:

20 kg pluss, her. :fnise:

Veldig godt å høre. Jeg passerte akkurat 20 kg nå (og har flere uker igjen!)

Utrolig nok føler jeg meg fremdeles ikke diger. Sikkert fordi magen ikke er så stor (stikker ikke langt ut). Og fordi en del trolig skyldes vann i kroppen (pølsefingere!!)

Men det bekymrer meg heller ikke. Denne babyen er så utrolig etterlengtet at noen kg til eller fra på min kropp kommer liksom ikke helt med på skalaen en gang.

Gjest Krynkel
Skrevet
Veldig godt å høre. Jeg passerte akkurat 20 kg nå (og har flere uker igjen!)

Utrolig nok føler jeg meg fremdeles ikke diger. Sikkert fordi magen ikke er så stor (stikker ikke langt ut). Og fordi en del trolig skyldes vann i kroppen (pølsefingere!!)

Men det bekymrer meg heller ikke. Denne babyen er så utrolig etterlengtet at noen kg til eller fra på min kropp kommer liksom ikke helt med på skalaen en gang.

20 kg +, og alt er borte igjen her allerede, så det er ikke noe å stresse med. Og jeg hadde fint lite vann. Men en del lovehearts. :hoho:

Skrevet

Godt av du får mer tid til å ta livet litt med ro. Greit å holde øye med blodtrykket også. Kan godt få vondt i hodet av det.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ja, de sa på sykehuset at så høyt blodtrykk jeg har hatt i seg selv gir hodepine.

Jeg er nå hjemme igjen etter to overnattinger på sykehus og er i gang med å ta blodtrykksmedisin. Glad jeg har en jordmor som tar meg på alvor :) (legen gjorte ikke noe annet enn å gi meg dårlig samvittighet for å å ville ha 75% sykemelding :forvirret: , mens hun sendte meg på sykehuset)

Den lille var heldigvis i fin form og helt riktig størrelse, men det var vist viktig at jeg ikke gikk lengere med så høyt blodtrykk pga morkakefunksjonen (kan noen fortelle det til "sukk, er du her og plager meg med å måtte måle blodtrykket igjen"-legen min?)

Skrevet

Uff! Godt at det finnes noen som tar blodtrykket ditt på alvor. Og jeg er ihvertfall glad for å høre at du har fått 75% sykemelding nå. Det trenger du. :kose:

Gjest Deception
Skrevet

Det er bra du blir fulgt opp nå, da. :) Jeg har også litt høyt blodtrykk, sannsynligvis er det arvelig, og nå vil legen gjennomføre målinger gjennom et helt døgn for å få et klart bilde av situasjonen. Men det har sittet langt inne hos meg, for å si det sånn. Jeg liker nemlig ikke å feile noe som helst, og spesielt ikke slikt som gjerne blir betraktet som livsstilsrelatert. Jeg er sunn og sprek, og da skal man jo ikke ha høyt blodtrykk... :forvirret:

Skrevet

Uff, sånne leger er det ikke moro å komme ut for. Du skal over hodet ikke ha dårlig samvittighet for din sykemelding. Godt at du ble tatt skikkelig vare på når du var på sykehuset. Og høyt blodtrykk er noe man skal ta alvorlig, og det er godt du har fått medisiner får å få det ned.

Så får du bare gå med hevet hode til legen din neste gang, for det var jo noe som var galt, da.

Gjest Krynkel
Skrevet

Så godt å høre at du har en helsesøster av det seriøse og lyttende slaget, AnneShirley!

Kanskje helsesøster/jordmor bør skrive et belærende notat du kan ta med til sukk, er du nå her igjen-legen? :roll: Evt. be om å ta resterende kontroller hos jordmor.

• 2 uker senere...
Gjest AnneShirley
Skrevet

Beklager langt fravær fra KG.. Ble en ny sykehusinnleggelse på meg.

Glad jeg er kommet til uke 37 (i dag :) ).

Skal ta meg tid til litt KG i morgen, men nå skal jeg bare spise middag (hjemme, sammen med min kjære :) ) og slappe skikkelig av!

Skrevet

Oi.. sykehusinnleggelse høres alvorlig ut. Håper det går bra. Nå har du vel begynt permisjon og kan slappe av hjemme?

:klemmer:

Gjest Krynkel
Skrevet

Oi oi! Håper alt går bra nå, AS! Håper du ligger i mannens armkrok og slapper av nå! :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Det ble en avslappende kveld i sofaen med mannen i går, ja.. :)

Nå skal jeg nyte noen dager hjemme med permisjon så godt det lar seg gjøre. Dvs ta det veldig med ro, men samtidig forsøke å få gjort de aller viktigste tingene som dannet seg på min mentale liste mens jeg var på sykehuset (og begynte å se for meg at jeg ikke kom hjem før fødselen)

Bla å få vasket sengetøy til babyen og redd opp sengen hans. Og noen få andre slike "bør være i orden før vi kommer hjem"-ting.

I og med at vi bor langt fra sykehuset regner heller ikke mannen med å være innom hjemme mellom fødsel og at vi drar hjem fra sykehuset.

Skrevet

Du får passe på å gi mannen nøyaktige instrukser om det som skal gjøres nå da, også får han ta seg av det. Du må bare passe på å hvile mest mulig. :klemmer:

Gjest AnneShirley
Skrevet
Du får passe på å gi mannen nøyaktige instrukser om det som skal gjøres nå da, også får han ta seg av det. Du må bare passe på å hvile mest mulig. :klemmer:

Jeg hviler bedre om jeg vet at vaskemaskinen står på ;)

Og mannen kommer ikke til å være hjemme mellom fødsel og hjemreise fra sykehuset -det ville bare blitt masse kjøring og stress.. (og ikke trenger han instruksjoner heller :kyss: )

Skrevet

Jeg tenkte mer på at dere kan ordne det siste sammen før fødselen jeg. At du instruerer og ser på at han gjør jobben. Så kan dere gjøre det til en kosestund sammen. :jepp:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ja, han skal selvfølgelig være med å sette i stand han også.. Når han kommer hjem fra jobb.. (lurer på om jeg skal foreslå bygging av flatpakket stellebord fra ikea?

Men akkurat nå er det bare meg hjemme.. Og da er det greit å småpusle litt innimellom.. Etter flere dager på sykehuset er det DEILIG å kunne gjøre litt (og å skrive på KG). Ble rimelig "brakkesyk" og rastløs..

Gjest Elastica
Skrevet

Nå nærmer det seg skikkelig, Anne Shirley! :hoppe: Håper det står bra til med deg.

Gjest Miley
Skrevet

Godt at du har fått permisjon, men stress nå ikke for mye mens du er hjemme og bygger rede ;)

Ikke lenge igjen nå til lillebanet kommer :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...