Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal også operere meg hos Morten Haug, forhåpentligvis i Mars! Setter pris på om du kan oppdatere her inne når du har operert deg! Kjenner jeg er skikkelig nervøs.. 3D simuleringen hos han så perfekt ut, men er jo absolutt ingen garanti for at nesen blir seende ut slik som på 3D simuleringen.. :/ 

Anonymkode: 45666...12d

Hvor lenge har du forresten ventet på operasjonsdato? Sorry for så mange spørsmål, håper du kan svare på de :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal si ifra, men jeg vet ikke enda når jeg skal operere meg. Kanskje du er før meg ;) Om du er før meg oppdater du også! Hva skal du fikse på? 

Morten er dyktig, men heller ikke ha for høye forventinger. :) 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Ja det skal jeg gjøre! :) Skal fjerne en hump på neseryggen, gi et lite løft til nesetippen samt gjøre tippen litt smalere. 

Ja, prøver å forberede meg på at nesen kanskje blir en smule skeiv, at neseborene kan bli litt ujevne osv, for vet at ved mange tilfeller så skjer akkurat det. Man kan nesten ikke forvente at den skal bli seende perfekt ut. Alt jeg kan håpe på er at jeg blir mer fornøyd med nesen etter operasjonen enn det jeg er nå! 

Du har kanskje skrevet det tidligere i denne tråden, men hva var det du ville fikse med din nese? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du forresten ventet på operasjonsdato? Sorry for så mange spørsmål, håper du kan svare på de :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Har vært i kontakt med klinikken mange ganger, de venter på svar fra meg om når jeg vil ha operasjonsdagen siden jeg ikke har fått fikset alt i forbindelse med jobb og overnatting enda. Men tipper det ikke blir noe problem dersom jeg bestiller time for mars i slutten av januar eller starten av februar :) 

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sa Morten til deg ang hvordan nesen kan bli osv?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Han sa egentlig at han kunne fikse det slik jeg ville. Vi var helt enige om hva som måtte endres for å få ønsket resultat, men han forsikret seg om at resultatet ikke ville bli akkurat som på bildet, men at han skulle prøve å få det så likt som mulig :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det skal jeg gjøre! :) Skal fjerne en hump på neseryggen, gi et lite løft til nesetippen samt gjøre tippen litt smalere. 

Ja, prøver å forberede meg på at nesen kanskje blir en smule skeiv, at neseborene kan bli litt ujevne osv, for vet at ved mange tilfeller så skjer akkurat det. Man kan nesten ikke forvente at den skal bli seende perfekt ut. Alt jeg kan håpe på er at jeg blir mer fornøyd med nesen etter operasjonen enn det jeg er nå! 

Du har kanskje skrevet det tidligere i denne tråden, men hva var det du ville fikse med din nese? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Har hørt det er noen som får skeive neser etter neseoperasjon, men om det skjer så forlanger du bare en reoperasjon. Hvor mye kommer operasjonen din på?

Nesen min er liksom litt stor, eller potetnese, nesen min er ikke markert eller noe. Består egentlig mest av fett, og ikke brusk/ben. Så håper de kan gjøre noe med det. Vet ikke helt hvordan det er med å operere neser som kun består av fett 🤔

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt det er noen som får skeive neser etter neseoperasjon, men om det skjer så forlanger du bare en reoperasjon. Hvor mye kommer operasjonen din på?

Nesen min er liksom litt stor, eller potetnese, nesen min er ikke markert eller noe. Består egentlig mest av fett, og ikke brusk/ben. Så håper de kan gjøre noe med det. Vet ikke helt hvordan det er med å operere neser som kun består av fett 🤔

Anonymkode: 2f1a8...f78

Ja spurte han om hva som skjer hvis jeg ikke blir fornøyd eller det oppstår komplikasjoner i ettertid, og da sa han at det ville han fikse gratis hvis han ser at det er noe han kan gjøre med det. 

Ah, skjønner. Nei vet faktisk ikke helt hvordan det blir med et slikt utgangspunkt. Ville bare sendt han bilder i første omgang og spurt om det er noe han tror han kan fikse :)

Anonymkode: 45666...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert i 2014 har nå i ettertid (mulig tilfeldig) vært plage med en del væske på øret og svimmelhet. Jeg hører ofte sånn knitring i øret som når en propp i øret løsner. Dette hører jeg med å på en måte bevege litt på øret. Noen som har hørt om trykkforskjellen kunne være en komplikasjon?

Anonymkode: 13837...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble operert i 2014 har nå i ettertid (mulig tilfeldig) vært plage med en del væske på øret og svimmelhet. Jeg hører ofte sånn knitring i øret som når en propp i øret løsner. Dette hører jeg med å på en måte bevege litt på øret. Noen som har hørt om trykkforskjellen kunne være en komplikasjon?

Anonymkode: 13837...c81

Ikke hørt om, virker litt rart, men kan godt hende det er mulig. Snakk med en lege. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt om, virker litt rart, men kan godt hende det er mulig. Snakk med en lege. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Da jeg var på konsultasjon gav jeg beskjed om at  jeg har slitt med tette ører og mye trykk i ørene(altså før neseoperasjonen). Da sa kirurgen at det ikke hadde noe påvirkning for en eventuell neseoperasjon. Så muligens det skyldes noe annet?

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var på konsultasjon gav jeg beskjed om at  jeg har slitt med tette ører og mye trykk i ørene(altså før neseoperasjonen). Da sa kirurgen at det ikke hadde noe påvirkning for en eventuell neseoperasjon. Så muligens det skyldes noe annet?

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Har du også fått det samme? Virker jo veldig rart om flere har fått det etter operasjon.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var på konsultasjon gav jeg beskjed om at  jeg har slitt med tette ører og mye trykk i ørene(altså før neseoperasjonen). Da sa kirurgen at det ikke hadde noe påvirkning for en eventuell neseoperasjon. Så muligens det skyldes noe annet?

Anonymkode: 5b1fd...ceb

GOdt mulig det er tilfeldig😊

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du også fått det samme? Virker jo veldig rart om flere har fått det etter operasjon.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hun/han hadde det før neseoperasjonen. 

Anonymkode: 13837...c81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2017 den 22.15, AnonymBruker skrev:

Ja det skal jeg gjøre! :) Skal fjerne en hump på neseryggen, gi et lite løft til nesetippen samt gjøre tippen litt smalere. 

Ja, prøver å forberede meg på at nesen kanskje blir en smule skeiv, at neseborene kan bli litt ujevne osv, for vet at ved mange tilfeller så skjer akkurat det. Man kan nesten ikke forvente at den skal bli seende perfekt ut. Alt jeg kan håpe på er at jeg blir mer fornøyd med nesen etter operasjonen enn det jeg er nå! 

Du har kanskje skrevet det tidligere i denne tråden, men hva var det du ville fikse med din nese? :)

-H

Anonymkode: 45666...12d

Men husk at nesebor ofte er ujevne hos mennesker som ikke har gjennomført kirurgi heller. :) Det skal selvsagt ikke være sånn at nesens utseende blir merkbart annerledes av neseborene, men litt ujevnhet har som regel ikke noen vesentlig betydning. 

Det er hvertfall fint at du forbereder deg på resultatet ikke vil bli helt slik du ser for deg. Det er nok noe av det viktigste du selv kan gjøre. 

Lykke til, til dere som skal operere dere snart. Håper dere blir fornøyde med resultatet. :)

Anonymkode: a5017...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du også fått det samme? Virker jo veldig rart om flere har fått det etter operasjon.

Anonymkode: 2f1a8...f78

Nei, slet med det også før operasjon. Operte meg i går, så får se om det for øvrig kommer til å påvirke ørene. Fant forresten dette http://www.crawfordplasticsurgery.com/rhinoplasty-and-ear-pressure

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

GOdt mulig det er tilfeldig😊

Hun/han hadde det før neseoperasjonen. 

Anonymkode: 13837...c81

Nr 1 fikk det etter operasjonen, nr 2 hadde det før operasjonen. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2017 den 6.02, AnonymBruker skrev:

Har time på fredag! Spennende 🤔

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Hei. Hvordan er formen etter operasjonen? 

Venter i spenning med å høre resultatet :alice::laugh:

Anonymkode: 2f1a8...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

På 14.1.2017 den 7.42, AnonymBruker skrev:

Nei, slet med det også før operasjon. Operte meg i går, så får se om det for øvrig kommer til å påvirke ørene. Fant forresten dette http://www.crawfordplasticsurgery.com/rhinoplasty-and-ear-pressure

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Ser dette skal da gå over etter et par uker, jeg slet ikke med det rett etter operasjonen men etter en må ed og to. Får ta en telefon opp bare for å sjekke 😊

Anonymkode: 13837...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Hvordan er formen etter operasjonen? 

Venter i spenning med å høre resultatet :alice::laugh:

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hel! Formen er helt grei, er litt sliten siden jeg sover dårlig om nettene. Vanskelig å sove på ryggen og ikke kunne puste gjennom nesen. Skal ta ut tamponger i dag, grugleder meg til det 😬

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hel! Formen er helt grei, er litt sliten siden jeg sover dårlig om nettene. Vanskelig å sove på ryggen og ikke kunne puste gjennom nesen. Skal ta ut tamponger i dag, grugleder meg til det 😬

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Hvor lenge må man gå med tampongene? 😁

Trodde de skulle være i maks 3 dager! Tar du de ut selv eller gjør kirugien det? Og når tar du av bandasjen? 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge må man gå med tampongene? 😁

Trodde de skulle være i maks 3 dager! Tar du de ut selv eller gjør kirugien det? Og når tar du av bandasjen? 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Der jeg opererte må man ha de 3 dager, men 4 dager hvis man har operert skilleveggen. Er imidlertid veldig forskjell fra klinikk til klinikk, noen har tamponger 1 dag, andre bruker ikke tamponger i det hele tatt.

Jeg tok de ut selv. Gruet meg veldig, men gjorde ikke noe vondt, de var ikke så lange. Var mer kompresser som var rullet sammen. Har lest skrekkhistorier om at det er så vondt, så var deilig å slippe unna smerten 😁

Gipsen/bandasjen skal av på fredag!

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...