Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en dør i trynet for en stund siden og ble henvist til Øre-nese-hals spesialist. Nå får jeg dekket nese operasjon og skal opereres hos Lovisenberg sykehus. Jeg har fått time for konsultasjon på mandag og jeg har begynt å tenke, siden nesa mi har blitt såpass skjev, burde jeg bare skaffe meg en "ny" nese, den er ganske stor i forhold til ansiktet mitt og er ikke den fineste. Er det en bestemt måte å gå fram med det på når man får det gjort av det offentlige?

Anonymkode: d5941...ce7

Er et det brudd som har gjort nesa skakk? Det offentlige tar ikke kosmetiske operasjoner, de tar det som må til for at du skal puste bedre ol. Å lage hele nesa på ny må du gjøre hos en plastikk kirurg, en ønh- spesialist gjør ikke slike operasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en dør i trynet for en stund siden og ble henvist til Øre-nese-hals spesialist. Nå får jeg dekket nese operasjon og skal opereres hos Lovisenberg sykehus. Jeg har fått time for konsultasjon på mandag og jeg har begynt å tenke, siden nesa mi har blitt såpass skjev, burde jeg bare skaffe meg en "ny" nese, den er ganske stor i forhold til ansiktet mitt og er ikke den fineste. Er det en bestemt måte å gå fram med det på når man får det gjort av det offentlige?

Anonymkode: d5941...ce7

Hvis det blir gjort av det offentlige så vil de kun rette det. Men om du vil gjøre noe mer, altså fikse nesen din så må du ta privat og det koster fra mellom 40.000-60.000kr. 

Det dekkes ikke om du vil endre nesefasong. Om du skal endre nesefasong så oppsøk dyktige kirugier. Da mener jeg neseplastikk spesialist og ikke øre-nese-hals spesialist. Det er to forskjellige.

Anonymkode: 2f1a8...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som aner om man kan få rabatt om man tar nese og ink hakeoperasjon eller fettsuging i hake?

Anonymkode: ad8bb...7b7

 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. august 2008 den 14.39, Penny Lane skrev:

 

Har bestemt helt sikkert å ta operasjonen, har betalt og alt mulig også.

Får ikke meislet det ned skikkelig fordi nesen min er helt rett, slik at om han meisler den veldig tynn men ikke får gjort det med tuppen så vil den se ujevn og rar ut:p om du skjønner..

 

Problemet nå er at jeg har fått en liten halsbetennelse:O hjelp, håper det går over innen tirsdag

Heihei. Hvor mange ganger opererte du? Ble du fornøyd 1 gangen? :) 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Monday, December 05, 2016 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Hva slags type nese hadde du? 

Hadde det noe med hva slags nese du hadde eller var det en feil som skjedde? 

Måtte du betale noe mer for ny operasjon?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hadde en "stor" nese, en stor nesetipp. Å smalne en nesetipp er et veldig vanskelig inngrep for de fleste kirurger, da den består av brusk og ikke ben som en neserygg. Komplikasjonen hadde nok ikke noe å gjøre med nesefasongen min, men rett og slett fordi jeg kastet opp etter operasjonen (gav veldig trykk i nesen som nok mest sannsynlig har gjort at brusk har "flyttet" på seg og da dannet arrvev). Jeg måtte ikke betale noe for den andre operasjonen, da han selv var lei seg for at det hadde blitt slike komplikasjoner og man får alltid gratis andre operasjon hvis det er en god grunn til det.

Endret av Hell0Kitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Monday, December 05, 2016 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Shit! Nå ble jeg skeptisk! Hørtes ikke særlig bra ut. Håper det går bedre med deg nå. BTW, fikk du se før og etterbilder av operasjoner som Emmes hadde utført før du bestemte deg for han?

Anonymkode: ddb19...263

Det går bra med meg nå. Nesen er, som nevnt tidligere, bittelitt skjev og kanskje ikke så smal som jeg ønsker, men man ser jo ikke resultatet før det har gått 1 år (Nå gått ca 6 mnd), men jeg begynner å like/akseptere nesen min mer og mer😊 Alt i alt er jeg glad for at jef gjennomførte operasjonene, for nesen er blitt mye bedre enn hva den var. Jeg fikk se ett før og etter bilde av en som Emmes hadde operert tidligere med litt samme nesefasong som meg, samtidig som jeg ble tatt bilde av og vha dataprogram kunne se hvordan nesen min ville se ut og hva han kunne gjøre ved en operasjon. Dette var greit å få se for min del og hjalp meg til å forstå hva Emmes var i stand til å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hell0Kitty skrev:

Det går bra med meg nå. Nesen er, som nevnt tidligere, bittelitt skjev og kanskje ikke så smal som jeg ønsker, men man ser jo ikke resultatet før det har gått 1 år (Nå gått ca 6 mnd), men jeg begynner å like/akseptere nesen min mer og mer😊 Alt i alt er jeg glad for at jef gjennomførte operasjonene, for nesen er blitt mye bedre enn hva den var. Jeg fikk se ett før og etter bilde av en som Emmes hadde operert tidligere med litt samme nesefasong som meg, samtidig som jeg ble tatt bilde av og vha dataprogram kunne se hvordan nesen min ville se ut og hva han kunne gjøre ved en operasjon. Dette var greit å få se for min del og hjalp meg til å forstå hva Emmes var i stand til å få til.

Så nesen blir ikke så mye mindre av å fjerne brusk? Men om den ikke blir så liten som du skulle ha så får du vel ny operasjon gratis?, du betaler jo trossalt for at den skal se slik ut, og det er jo ganske store summer?

Anonymkode: 2f1a8...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. desember 2016 den 23.05, Hell0Kitty skrev:

Det går bra med meg nå. Nesen er, som nevnt tidligere, bittelitt skjev og kanskje ikke så smal som jeg ønsker, men man ser jo ikke resultatet før det har gått 1 år (Nå gått ca 6 mnd), men jeg begynner å like/akseptere nesen min mer og mer😊 Alt i alt er jeg glad for at jef gjennomførte operasjonene, for nesen er blitt mye bedre enn hva den var

 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 15. november 2016 den 21.21, AnetteH889 skrev:

Hva med Dr. Emmes da? Han fikk jeg et godt inntrykk av, og har lest flere positive opplevelser her inne om han.

Har du operert deg enda?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. januar 2012 den 23.25, AnonymN skrev:

Hei!

 

AnonymN her - et år etter operasjon. Jeg hadde som tidligere beskrevet en liten hump og veldig bred nesetupp (brusk) med en anelse kløft i midten som gav meg totalt angst og sørget for at jeg stadig vekk speilet og pudret..

 

Jeg har fått en fin feminin svai der det tidligere var hump, og tuppen har definitivt blitt mindre markant, men nesen er fortsatt meg. Jeg er bare ikke så opphengt i den lenger, og har ikke lenger angst for å bli tatt bilde av i profil. Jeg er også veldig fornøyd med hvordan Morten Holm på Nobel Clinic har møtt meg. Men - når det er sagt så er det ulemper. Jeg har vært mye forkjøla det siste året (som mange andre), og nesa er tettere. Dermed tyr jeg mye til nesespray for å få puste. I tillegg så er nok ikke nesetuppen helt ferdig enda. Noen ganger kan jeg se at den er hoven, så man må være tolmodig ved bruskoperasjon. Nesa er heller ikke rett. Noen ganger irriterer det meg, men så prøver jeg å tenke at formen er så mye bedre, og ingen andre tenker på det.

 

Alt i alt så er jeg glad jeg gjorde det. Men uka etter operasjonen var jævelig for meg, og det tar TID å bli bra når man gjør forandringer på brusk. Har lest flere som opplever nesa som tettere etter operasjonen. Er vel igrunn ikke så rart når de lager neseryggen lavere og smalere. Og så skal man vel ikke forvente under..

 

Lykke til de av dere som har tenkt til å operere!

Hvordan er nesen din nå?:) mer fornøyd? Hvis duber her enda :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2017 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Har du operert deg enda?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Har time på fredag! Spennende 🤔

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har time på fredag! Spennende 🤔

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Så gøy, kan du oppdatere om hvordan det går, og hvordan resultatet blir? Hvor skal du operere deg?

Har time i februar, gleder meg såå!

Noen som ser resultat med engang, men noen som det tar litt lengre tid på :) Så man skal ikke ha for store forventninger med engang,

Anonymkode: ad8bb...7b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy, kan du oppdatere om hvordan det går, og hvordan resultatet blir? Hvor skal du operere deg?

Har time i februar, gleder meg såå!

Noen som ser resultat med engang, men noen som det tar litt lengre tid på :) Så man skal ikke ha for store forventninger med engang,

Anonymkode: ad8bb...7b7

Det skal jeg gjøre. Skal operere meg hos Stefan Emmes. Hvor skal du operere deg?

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis så på gamle bilder av meg i går og kommenterte at nesen min hadde blitt mindre med årene, og om det kan skyldes at jeg har gått litt ned i vekt :fnise: Godt noen ser forskjell da, jeg føler fortsatt den er en potet flere år etter operasjonen, men ser at aldring og derfor tynnere hud har gjort at resultatet kommer mer frem. 

Anonymkode: d855d...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bestemt på å operere nesa i år, men bor ganske langt unna Oslo. Hvor lang tid sånn ca fra konsultasjon tar det å få en operasjonsdato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, fannyfab skrev:

Er bestemt på å operere nesa i år, men bor ganske langt unna Oslo. Hvor lang tid sånn ca fra konsultasjon tar det å få en operasjonsdato?

Det varierer veldig fra sted til sted. Spørs hvor mange kunder det er. Min søster ventet 2-3 mnd da hun opererte ved Akademiklinikken. 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer veldig fra sted til sted. Spørs hvor mange kunder det er. Min søster ventet 2-3 mnd da hun opererte ved Akademiklinikken. 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

omg, da må jeg få ræva i gir dit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, fannyfab skrev:

Er bestemt på å operere nesa i år, men bor ganske langt unna Oslo. Hvor lang tid sånn ca fra konsultasjon tar det å få en operasjonsdato?

Jeg opererte meg på Nobel Clinic. Jeg kunne få operasjonsdato innen et par uker. 

Anonymkode: a5017...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opererte meg på Nobel Clinic. Jeg kunne få operasjonsdato innen et par uker. 

Anonymkode: a5017...4c6

Høres bra ut! Er du fornøyd med nobel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...