Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

På 18. februar 2016 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Ja det er en stiv pris, fikk beskjed om at min operasjon for å fjerne humpen på neseryggen og gjøre nesetippen litt smalere kommer til å bli på 52 000, så det kommer til å svi i lommeboka.. men det er verdt hver en eneste krone dersom jeg blir fornøyd! Hevelsen kommer nok til å sitte en stund, men som regel mener jeg at man kan se sånn ca det endelige resultatet ca to måneder etter operasjonen, men selv da sitter det jo fortsatt litt hevelse igjen, spesielt i nesetippen. 

Anonymkode: 45666...12d

Var det inkludert narkose i prisen? Er det alltid inkludert narkose?:) håper på svar:)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det inkludert narkose i prisen? Er det alltid inkludert narkose?:) håper på svar:)

Anonymkode: 2f1a8...f78

De fleste kirurger har narkose inkludert i prisen. Tror de fleste foretrekker å operere i narkose, kun unntaksvis gjør noen det med lokalbedøvelse/likegladsprøyte. Dette får du uansett vite på konsultasjon :) 

 

 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. juli 2016 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Jeg fikset min skjeve nesetipp, skjev nesevegg og hump på neseryggen. Var en ren kosmetisk operasjon som ble utført av Dr Emmes i Bergen. Så langt er jeg veldig fornøyd med opplevelsen. Ble veldig godt ivaretatt under operasjonen.

Ble ikke lagt i narkose, fikk lokalbedøvelse og en likegyldighetssprøyte. Det gikk veldig fint, man er ganske vekke og ser ingenting av blod og gørr. 

Anonymkode: 52901...b08

Hva betalte du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om alris nobel utfører neseoprasjon uten narkose? Skal ha lokalbedøvelse. De sa til meg de ikke tok lokalbedøvelse, men det var altså ei annen som sa til meg å sa jeg måtte snakke med morten. Jeg har hørt man tar lokalbedøvelse?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kirurger har narkose inkludert i prisen. Tror de fleste foretrekker å operere i narkose, kun unntaksvis gjør noen det med lokalbedøvelse/likegladsprøyte. Dette får du uansett vite på konsultasjon :) 

 

 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Må man ha spesielle grunner til lokalbedøvelse eller er det frivillig? 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha spesielle grunner til lokalbedøvelse eller er det frivillig? 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hos Stefan Emmes i Bergen er det valgfritt om du vil ha narkose eller lokalbedøvelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnetteH889 skrev:

Hos Stefan Emmes i Bergen er det valgfritt om du vil ha narkose eller lokalbedøvelse. 

Så bra, er det ikke valgfritt på nobel? Står noe om lokalbedøvelse der, men står at det er "narkose".. 

Veldig dumt om de ikke utfører i lokalbedøvelse, da er det ikke sikkert jeg velger Dr. Morten Haug. til å operere meg. Men er sikkert på at Alris nobel utfører i lokalbedøvelse(?) burde være valgfritt. 

 

Alle neseplastikker ved Teres Nobel opereres i narkose i kombinasjon med lokal bedøvelse. Det er viktig med en god lokalbedøvelse fordi da trenger en mindre narkosestoffer og det gir mindre fare for kvalme etter operasjonen. Dessuten fører lokalbedøvelsen til at det blør mindre, noe som er viktig for å ha best mulig oversikt. Resultatet blir da bedre. En god lokalbedøvelse vil virke i mange timer etter operasjonen slik at man har mindre smerter.

 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, er det ikke valgfritt på nobel? Står noe om lokalbedøvelse der, men står at det er "narkose".. 

Veldig dumt om de ikke utfører i lokalbedøvelse, da er det ikke sikkert jeg velger Dr. Morten Haug. til å operere meg. Men er sikkert på at Alris nobel utfører i lokalbedøvelse(?) burde være valgfritt. 

 

Alle neseplastikker ved Teres Nobel opereres i narkose i kombinasjon med lokal bedøvelse. Det er viktig med en god lokalbedøvelse fordi da trenger en mindre narkosestoffer og det gir mindre fare for kvalme etter operasjonen. Dessuten fører lokalbedøvelsen til at det blør mindre, noe som er viktig for å ha best mulig oversikt. Resultatet blir da bedre. En god lokalbedøvelse vil virke i mange timer etter operasjonen slik at man har mindre smerter.

 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Nei, er nok ikke valgfritt. Slik jeg forstår teksten, og har hørt, så utføres en operasjon slik at man blir satt i narkose. Etter dette får du en sprøyte med lokalbedøvelse i nesen. Altså at man ikke kan opereres kun med lokalbedøvelse.

Om du ønsker å utføre med lokalbedøvelse og likegyldighetssprøyte kan jeg anbefale Dr. Stefan Emmes(eneste jeg har hørt om som også tilbyr operasjon uten narkose). Skal selv opereres hos han om ikke så lenge, men har lest mye positivt om han også, og snakket med andre som er operert der og er fornøyd. Har et veldig godt inntrykk av han hittil, virker som han virkelig ser pasienten.

Han har for øvrig en del kortere ventetid hvis du ønsker lokalbedøvelse, enn hvis du vil ha narkose. 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Anbefaler deg også å sende mail til ulike klinikker slik at du kan stille de spørsmålene du har, de svarer ofte rask. Hvis du bor langt unna klinikken, tillater noen og at du sender bilder av deg selv(i profil, forfra, underifra slik at man ser neseborene), slik at en kirurg kan vurdere det. Vet at blant annet Akademiklinikken/Bjørn Tvedt tilbyr dette dersom du bor langt unna. 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. april 2016 den 18.02, berg84 skrev:

Hei! Jeg også vurderer neseoperasjon hos teres med dr haug. Noen som vil sende meg før og etter bilder? :)

Vet du om man kan slippe narkose? Vurderer å operere der selv. 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. oktober 2016 den 15.11, strokenfroken skrev:

Jeg har lyst til det. Var hos Haug på Aleris men han sa det ikek var så mye å få gjort og var der i 5 min på konsultasjon. Synes han var skikkelig useriøs egentlig så ville ha en second opinion og sendte noen bilder til fornebuklinikken da og han sa jeg var hjertelig velkommen til en konsultasjon så ikke veit jeg. Så jeg lurer på å dra dit da :)

Hva slags nese har du? Og hvorfor kunne han ikke gjøre noe med nesen din?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

^ Anbefaler deg også å sende mail til ulike klinikker slik at du kan stille de spørsmålene du har, de svarer ofte rask. Hvis du bor langt unna klinikken, tillater noen og at du sender bilder av deg selv(i profil, forfra, underifra slik at man ser neseborene), slik at en kirurg kan vurdere det. Vet at blant annet Akademiklinikken/Bjørn Tvedt tilbyr dette dersom du bor langt unna. 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Vet du hva slags kamera man må bruke? Har speilrefleks på 10 eller 12 megapixel. Bildene jeg har sendt er ikke bra nok. Tar jeg de kanskje feil/dårlig?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎24‎.‎10‎.‎2016 den 15.26, Vilde86 skrev:
Spoiler

Har litt sånn som Sarah Michelle Gellar sin nese hvis du søker den opp. Jeg vil gjerne ha tippen litt opp.

 

 

Anonymkode: 5a579...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva slags kamera man må bruke? Har speilrefleks på 10 eller 12 megapixel. Bildene jeg har sendt er ikke bra nok. Tar jeg de kanskje feil/dårlig?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Speilrefleksen din bør gå bra. Du må ta bilde mot en ensfarget bakgrunn først og fremst. F.eks en hvit vegg, å få noen andre til å ta bilde av deg eventuelt

1)Bilde forfra, ikke smil.
2) Bilde fra profil
3) Bilde halvveis fra profil
4) Bilde undenifra

 

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.25.46.png

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.25.54.png

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.26.16.png

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Speilrefleksen din bør gå bra. Du må ta bilde mot en ensfarget bakgrunn først og fremst. F.eks en hvit vegg, å få noen andre til å ta bilde av deg eventuelt

1)Bilde forfra, ikke smil.
2) Bilde fra profil
3) Bilde halvveis fra profil
4) Bilde undenifra

 

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.25.46.png

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.25.54.png

Skjermbilde 2016-11-25 kl. 14.26.16.png

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Tusen hjertelig takk for svar!:)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.11.2016 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Er du fornøyd nå?

Anonymkode: 2f1a8...f78

Hei:)

Er foreløpig fornøyd med "det store bildet". Det er viktig å ikke henge seg opp i detaljene da hevelse kan sitte i opp mot et år og gjøre at man ikke helt vet hvordan nesen blir seende ut til slutt. Den ser rett ut, tippen er veldig fin og jeg puster litt bedre. Det forventes at dette skal bli enda bedre med tiden når både hevelse og skorper innvendig er helt borte:) Kan enda ikke snyte meg, så mye av det som gjør nesen tett nå er snue og denslags som ikke kommer ut med mindre jeg skyller med saltvann og renser med q-tips. 

En annen ting jeg er fornøyd med er at hele opplevelsen var tilnærmet smertefri og at jeg ikke hadde noen bivirkninger av narkose. Brukte kun vanlig Paracet som smertelindring og det var egentlig aldri vondt, kun tidvis ubehagelig eller ekkelt:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2016 den 1.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har noen rør i nesen? Har alle dette? 

Anonymkode: 2f1a8...f78

Jeg hadde kun gasbind rullet opp i nesen, delvis for å støtte nesebeinet fra innsiden og delvis for å samle alt som vil renne ut etter operasjon. Dette ble fjernet etter to dager. Noen får rør i nesen slik at man skal kunne puste bedre og disse gir også støtte. Noen mener at ingen av disse er nødvendige, så det er kirurgens preferanser som bestemmer dette:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. oktober 2016 den 19.21, Vilde86 skrev:

Hei alle sammen! 

Jeg har lest hele denne tråden mens jeg har mannet meg opp til operasjon og tenkte at jeg kunne dele min historie i håp om at det kan hjelpe noen andre som vurderer operasjon:)

Jeg brakk nesen min når jeg var 13 år gammel og det grodde veldig skjevt. Hadde en stor hump på neseryggen, veldig skjev neserygg og blokkert luftvei. Er nå 30 år og begynte å føle meg klar for operasjon. Har tenkt på det veldig lenge, men har vært utrolig redd da det virker så brutalt.

De siste par årene har jeg vært på to konsultasjoner, en på Privathospitalet i Bergen hos Dr. Bjørg Rosenberg og en på Akademiklinikken i Oslo hos Dr. Bjørn Tvedt. Sistnevnte er kjent for å være den beste i Norge på neser og er i tillegg til å være plastisk kirurg også overlege ØNH, så både form og funksjon blir ivaretatt. Prisen på de to klinikkene varierer en del, i Bergen lå det på i overkant av 40 000 kr mens det i Oslo på AK kostet 58 000.

Jeg hoppet i det og operererte meg hos Bjørn Tvedt på mandag. Jeg var grusomt nervøs da jeg ikke hadde operert før og hadde gruet meg til dette så lenge og bygget opp skrekken i hodet. Det hadde jeg ikke trengt å gjøre, for til å se såpass brutalt ut har det ikke vært ille i det hele tatt.

Jeg våknet fra narkosen klar for å dra hjem. Ingen bivirkninger, ingen kvalme, ingen vondt. Dro etter at jeg hadde fått varmen i meg og spist en skive og formen har vært veldig fin siden. Har hatt veldig lite hevelse, nesten ingen blåmerker og virkelig ingen smerte i det hele tatt. Hadde pakning i nesen de to første dagene så var ganske tett, men dette var i grunn ikke så plagsomt, mest greit for å slippe dryppingen fra nesen. Disse var det litt ubehagelig å fjerne, men ikke vondt i det hele tatt og over på kort tid. Nå har det gått 5 dager og gipsen skal av på mandag. Så langt har det ikke vært vondt, skummelt eller traumatiserende i det hele tatt, så hvis du vurderer det sterkt og er veldig redd håper jeg at dette kan hjelpe deg da det var meg inntil mandag som var. Still gjerne spørsmål dersom du har noen!

Noen tips til andre som skal opereres:

1. invester i en god nakkepute da man må sitte oppreist når man sover for hevelsens del. Ha også mange, mange vanlige puter tilgjengelig slik at du kan bygge deg en lenestol i sengen.

2. Spar opp MYE underholdning i form av tv-serier og lydbøker, det blir utrolig kjedelig å sitte så mye inne.

3. begynn tidlig å ta tilskudd mot treg mage da det er veldig vanlig å få ekstrem forstoppelse av smertestillende og såpass lite bevegelse. Skulle ønske at noen hadde fortalt meg dette i forkant!

4. handle alt du trenger på apotek i forkant, alle resepter, mesoft kompresser i 5x5 og 10x10, saltvannsløsning, q-tips, arnika mot eventuell hevelse, kirurgteip, etc.

5. ha klart mye drikke og sugerør og vær forberedt på å spise mest myk mat. 

6. dersom du har mulighet for å ha noen som hjelper deg litt hver dag er dette å anbefale da man alltid kommer på ting man trenger/har lyst på når man ikke har så lyst til å gå ut blant folk. 

7. husk tørrshampo! 

 

Gleder meg veldig til å se resultatet av operasjonen på mandag og til å få av gipsen, har begynt å klø litt under all teipen!

 

Lykke til alle dere andre som skal opereres i disse dager:)

Er det veeeldig dyrt å operere en skjeiv nese? 

Jeg har lyst å operere kun brusk, har veldig potetnese. Så vil da gjøre nesen smalere og smalere nesebor. Lurer på hvor dyrt dette kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilde86 skrev:

Jeg hadde kun gasbind rullet opp i nesen, delvis for å støtte nesebeinet fra innsiden og delvis for å samle alt som vil renne ut etter operasjon. Dette ble fjernet etter to dager. Noen får rør i nesen slik at man skal kunne puste bedre og disse gir også støtte. Noen mener at ingen av disse er nødvendige, så det er kirurgens preferanser som bestemmer dette:)

Fjernet du de ut av nesen selv, eller måtte du til klinikken for å fjerne de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...