Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Er det noe liv i tråden? Skal fikse nesen hos dr Emmes i Bergen i slutten av måneden. 

Noen andre som har operasjon rundt den tiden? 

Anonymkode: 52901...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 6.08, jatti skrev:

I løpet av det siste året har jeg tenkt en del på å ta neseoperasjon, rett og slett fordi mange har kommentert min nese. De sier den er så stor, stygg og har rett ut sagt at jeg bør vurdere en operasjon. Dette er både fremmede barn, familiemedlemmer og venner. 

Føler meg veldig dårlig på grunn av det og har lyst på en mindre nese som ikke får slike kommentarer. Men så er jeg så nervøs og bekymret for mulige komplikasjoner, hva om nesa blir verre? Og jeg har lest en del om det, blant annet her og ser at mange går rundt med hevelser i flere måneder. Får dere ikke kommentarer på det? Hvordan påvirker det hverdagen?
Og en med stor nese fra før + hevelse, ja det vil ta seg ut tenker jeg.

Har noen tips og råd om dette?

Hei! Jeg har dessverre ikke noen råd å gi på tingene du lurer på enda, men skal selv operere nesen rett over nyttåret, og da tenkte jeg å gi noen oppdateringer her inne! Må innrømme at jeg selv er nokså nervøs for at jeg skal ende opp med en nese som jeg blir enda mer missfornøyd med, spesielt når det kommer til nesetippen, men forhåpentligvis går alt fint og at det ikke oppstår noen komplikasjoner! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 år + i tenkeboksen føler jeg meg endelig klar for en neseoperasjon. Har vært på konsultasjon til to forskjellige kirurger, som sa to vidt forskjellige ting. Den ene ville ikke operere meg ettersom han ikke opererer nesetipper (kunne vært kommunisert fra klinikkens side så jeg slapp den lange reisen og pengene jeg brukte på flyreise), mens den andre kirurgen var litt i overkant selvsikker. Jeg spurte om å få se bilder av pasienter han hadde operert, men det fikk jeg ikke. Gikk fra klinikken med magefølese om at jeg ikke skulle satse på han. 

Så nå vurderer jeg konsultasjon hos Dr. Tvedt (Oslo) og Dr. Emmes (Bergen) og håper at jeg klarer å "lande" på en av dem. 

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kan anbefale Aleris Nobel. Har nettopp hatt neseoperasjon og kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet. Dyrt men verdt det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Haviken skrev:

Kan anbefale Aleris Nobel. Har nettopp hatt neseoperasjon og kunne ikke vært mer fornøyd med resultatet. Dyrt men verdt det! 

Så fint du ble fornøyd! Kan jeg spørre hvilken kirurg du var hos? :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19. juni 2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Etter 10 år + i tenkeboksen føler jeg meg endelig klar for en neseoperasjon. Har vært på konsultasjon til to forskjellige kirurger, som sa to vidt forskjellige ting. Den ene ville ikke operere meg ettersom han ikke opererer nesetipper (kunne vært kommunisert fra klinikkens side så jeg slapp den lange reisen og pengene jeg brukte på flyreise), mens den andre kirurgen var litt i overkant selvsikker. Jeg spurte om å få se bilder av pasienter han hadde operert, men det fikk jeg ikke. Gikk fra klinikken med magefølese om at jeg ikke skulle satse på han. 

Så nå vurderer jeg konsultasjon hos Dr. Tvedt (Oslo) og Dr. Emmes (Bergen) og håper at jeg klarer å "lande" på en av dem. 

Anonymkode: ddb19...263

Skal opereres hos Dr Emmes i morgen. Skal oppdatere om hvordan det går... Han virket flink og grei da. 

Anonymkode: 52901...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.6.2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Etter 10 år + i tenkeboksen føler jeg meg endelig klar for en neseoperasjon. Har vært på konsultasjon til to forskjellige kirurger, som sa to vidt forskjellige ting. Den ene ville ikke operere meg ettersom han ikke opererer nesetipper (kunne vært kommunisert fra klinikkens side så jeg slapp den lange reisen og pengene jeg brukte på flyreise), mens den andre kirurgen var litt i overkant selvsikker. Jeg spurte om å få se bilder av pasienter han hadde operert, men det fikk jeg ikke. Gikk fra klinikken med magefølese om at jeg ikke skulle satse på han. 

Så nå vurderer jeg konsultasjon hos Dr. Tvedt (Oslo) og Dr. Emmes (Bergen) og håper at jeg klarer å "lande" på en av dem. 

Anonymkode: ddb19...263

Anne, er det deg?

Anonymkode: e7db6...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint du ble fornøyd! Kan jeg spørre hvilken kirurg du var hos? :)

Anonymkode: 45666...12d

Ja, opererte meg hos Morten Haug :) Resultatet ser veldig naturlig ut. Var veldig frem og tilbake med å operere meg i norge i det hele tatt siden det virker å ligge litt stereotypier rundt norske kirurger når det gjelder neseplastikk, men jeg har i allefall ingenting å klage på :) Kanskje det er annerledes hvis man ønsker en helt annen form og struktur på nesen enn det man har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse alle her om Lidingoklinikken. Har ikke operert selv enda, men skal definitivt dra til Sverige når jeg har fått penger nok. Har til gode å se norske plastikkirurger med så gode resultater. Har gjort en del research på svenske forumer, og har så langt bare funnet en som var misfornøyd med resultatet på denne klinikken.

Se på dette: 

30-nasplastik-1-2-3.jpg

9403-nasplastik-1-2.jpg

Anonymkode: 14f14...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Haviken skrev:

Ja, opererte meg hos Morten Haug :) Resultatet ser veldig naturlig ut. Var veldig frem og tilbake med å operere meg i norge i det hele tatt siden det virker å ligge litt stereotypier rundt norske kirurger når det gjelder neseplastikk, men jeg har i allefall ingenting å klage på :) Kanskje det er annerledes hvis man ønsker en helt annen form og struktur på nesen enn det man har..

Så flott, er han jeg skal operere meg hos rett over nyttåret! Hva var det du fikk fikset på, hump, nesetipp? Skal selv fjerne en hump på nesen og så skal han justere litt på nesetippen så den blir i harmoni med resten av nesen. Har hørt flere si at han selv sier at han ikke er den sterkeste på å fikse nesetipper, og pga det er jeg en smule nervøs, vil ikke at neseryggen skal bli fin og lav, men at nesetippen blir skikkelig fremhevet og stikker veldig ut fra ansiktet.. 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott, er han jeg skal operere meg hos rett over nyttåret! Hva var det du fikk fikset på, hump, nesetipp? Skal selv fjerne en hump på nesen og så skal han justere litt på nesetippen så den blir i harmoni med resten av nesen. Har hørt flere si at han selv sier at han ikke er den sterkeste på å fikse nesetipper, og pga det er jeg en smule nervøs, vil ikke at neseryggen skal bli fin og lav, men at nesetippen blir skikkelig fremhevet og stikker veldig ut fra ansiktet.. 

Anonymkode: 45666...12d

Jeg fikset kun nesetipp. Eller det vil si nedre del av nesen. Jeg ønsket struktur og form på tippen som jeg selv alltid har synes har sett ut som en stor klump uten linjer som følger neseryggen om du skjønner. Jeg hadde ikke optimal hud på nesen for neseplastikk som han sa så han kunne ikke gjøre noe drastisk, men jeg var ikke ute etter det heller. Dermed har jeg bare fjernet bløtdeler som de kalte det. Men han er veldig dyktig, og skjønte fort hva jeg mente da jeg forklarte hva jeg ville endre på. Nesen min har nå fått den formen den alltid skulle hatt ser det ut som. I tillegg har han gjort den hudveggen mellom neseborene smalere og fått bort innsøkket(sånn "grop" jeg hadde på tippen). Hadde også litt sånn oppovernese uten at jeg hadde oppstoppernese, noe som alltid har irritert meg, men det er altså fikset:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Haviken skrev:

Jeg fikset kun nesetipp. Eller det vil si nedre del av nesen. Jeg ønsket struktur og form på tippen som jeg selv alltid har synes har sett ut som en stor klump uten linjer som følger neseryggen om du skjønner. Jeg hadde ikke optimal hud på nesen for neseplastikk som han sa så han kunne ikke gjøre noe drastisk, men jeg var ikke ute etter det heller. Dermed har jeg bare fjernet bløtdeler som de kalte det. Men han er veldig dyktig, og skjønte fort hva jeg mente da jeg forklarte hva jeg ville endre på. Nesen min har nå fått den formen den alltid skulle hatt ser det ut som. I tillegg har han gjort den hudveggen mellom neseborene smalere og fått bort innsøkket(sånn "grop" jeg hadde på tippen). Hadde også litt sånn oppovernese uten at jeg hadde oppstoppernese, noe som alltid har irritert meg, men det er altså fikset:) 

Så fint han fortsatt kunne gi deg et resultat du er fornøyd med tiltross for at du ikke hadde et optimalt utgangspunkt med tanken på huden og slikt. For hver positiv tilbakemelding jeg leser om han føler jeg meg tryggere og tryggere på valget mitt. Kjenner jeg gleder meg veldig til å få det overstått nå! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint han fortsatt kunne gi deg et resultat du er fornøyd med tiltross for at du ikke hadde et optimalt utgangspunkt med tanken på huden og slikt. For hver positiv tilbakemelding jeg leser om han føler jeg meg tryggere og tryggere på valget mitt. Kjenner jeg gleder meg veldig til å få det overstått nå! :)

Anonymkode: 45666...12d

Ja, veldig glad for at jeg gjorde det selv :) Det er så synd at det er lavere terskel for å snakke høyt om og dele noe man er misfornøyd med enn noe man er fornøyd med, men men..

Lykke til med neseoperasjonen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Haviken skrev:

Ja, veldig glad for at jeg gjorde det selv :) Det er så synd at det er lavere terskel for å snakke høyt om og dele noe man er misfornøyd med enn noe man er fornøyd med, men men..

Lykke til med neseoperasjonen din! :)

Tidligere så holdt jeg det skjult at jeg var misfornøyd med nesen og sa aldri til noen at jeg ville fikse på den, nå som jeg har blitt eldre så orker jeg ikke å holde det skjult for noen som helst, skjemmes ikke over at jeg skal ta neseplastikk, så folk får synes hva de selv vil tenker jeg. Min nese, min beslutning hehe :) Tusen takk! skal oppdatere her inne etter jeg har hatt operasjonen :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte nesen hos Morten Haug for ca 5 timer siden :) Nå ligger jeg og har vondt og håper tiden går fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Daniella skrev:

Jeg opererte nesen hos Morten Haug for ca 5 timer siden :) Nå ligger jeg og har vondt og håper tiden går fort. 

Så spennende da! Oppdater gjerne dagene framover hvis tilstanden din tillater det! Håper du føler deg fort bedre! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på 5. dagen etter operasjonen. 

Dag 1 etter operasjonen: verste dagen. Ingen smerter, men mye ubehag. Nesen rant hele tiden og jeg følte meg som om jeg var veldig forkjølet. Følte jeg hele tiden skulle nyse (av åpenbare grunner er ikke dette lurt). Øynene rant også. Vanskelig å få sove pga. veldig tørr munn. Hadde kjøpt meg gele mot munntørrhet på apoteket, men det hjalp bare litt. Måtte også skjære opp maten i bittesmå biter for å den inn i munnen. 

Dag 2 og 3 etter operasjonen: bedre i formen. Nesen og øynene rant mindre. Fremdeles ingen smerter. Har blitt litt gul under øynene. 

Dag 4: Jeg kunne endelig ta ut tampongene som var i nesen. Fikk beskjed om å gjøre dette selv, så gruet meg litt. Hadde også lest at dette visstnok var veldig vondt. Heldigvis stemte ikke det. Jeg opplevde det som ubehagelig, men følte ikke noe smerte. Var fantastisk å kunne puste igjen. Nå var det mye lettere å sove. Sluttet også å ta smertestillende den dagen. 

Dag 5: Føler meg som meg selv igjen. Ingen ubehag eller smerter. Har en del hevelse i kinnene, satser på at det går vekk snart. Er fremdeles litt gul under øynene. Gleder meg også til å vaske håret igjen, det er nasty fett nå. To dager til gipsen tas av. 

Anonymkode: 52901...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...