Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Ja, da var det gjort. Selve operasjonen i lokalbedøvelse gikk fint, flinke og snille sykepleiere tok vare på meg under og etter operasjonen. De første dagene etter inngrepet var ille. Jeg tålte ikke medisinene mine, og var kvalm og kastet opp i flere dager. Nå er det gått to uker og nesen er fortsatt veldig stor og hoven. Hevelsen har gått litt ned fra da jeg fjernet gipsen for en uke tilbake, men jeg kan ikke vise meg blant folk enda. Jeg hadde i utgangspunktet en stor nese, stor nesetipp som skulle gjøres smalere. Nesen min ser nå veldig bred ut nederst og tuppen henger pga hevelse. Neseborene mine ser også veldig forskjellige ut, noe som plager meg. Når jeg snur meg i profil ser man at det ene neseboret er mye høyere opp, spissere og større en det andre, hvilket jeg synes er rart fordi de skulle nå ikke endres på. Skal på kontroll igjen til Dr. Emmes om 1-2 ukers tid, jeg får spørre han om hvorfor neseborene er blitt så ulike. Spørsmålet noen av dere lurer på er vel om jeg er fornøyd med Dr. Emmes sitt arbeid? Det kan jeg ikke svare på enda. Resultatet vil ikke bli klart før om ett år, men foreløpig er jeg ikke helt imponert. Noen andre som har opplevd lignende med dobbel så stor nese og rare nesebor? Kunne gjerne trengt å høre fra dere :/

Det har bare to uker! :) Det er veldig kort tid å si noe om hvordan den kommer til å se ut, gi det tid

Anonymous poster hash: 29f0a...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da var det gjort. Selve operasjonen i lokalbedøvelse gikk fint, flinke og snille sykepleiere tok vare på meg under og etter operasjonen. De første dagene etter inngrepet var ille. Jeg tålte ikke medisinene mine, og var kvalm og kastet opp i flere dager. Nå er det gått to uker og nesen er fortsatt veldig stor og hoven. Hevelsen har gått litt ned fra da jeg fjernet gipsen for en uke tilbake, men jeg kan ikke vise meg blant folk enda. Jeg hadde i utgangspunktet en stor nese, stor nesetipp som skulle gjøres smalere. Nesen min ser nå veldig bred ut nederst og tuppen henger pga hevelse. Neseborene mine ser også veldig forskjellige ut, noe som plager meg. Når jeg snur meg i profil ser man at det ene neseboret er mye høyere opp, spissere og større en det andre, hvilket jeg synes er rart fordi de skulle nå ikke endres på. Skal på kontroll igjen til Dr. Emmes om 1-2 ukers tid, jeg får spørre han om hvorfor neseborene er blitt så ulike. Spørsmålet noen av dere lurer på er vel om jeg er fornøyd med Dr. Emmes sitt arbeid? Det kan jeg ikke svare på enda. Resultatet vil ikke bli klart før om ett år, men foreløpig er jeg ikke helt imponert. Noen andre som har opplevd lignende med dobbel så stor nese og rare nesebor? Kunne gjerne trengt å høre fra dere :/

Jeg begynte på universitetet en uke (!) etter operasjon. Litt blåmerker og bittelitt hevelse, men etter uken var omme var resultatet 90% klart. Nå er det snart et år siden operasjon. I løpet av denne tiden har jeg hatt bittelitt hevelse som har gått over, men ikke vesentlige forandringer. Dette er selvsagt individuelt, men du bør nok se det meste av resultatet allerede nå. Når det gjelder nesebor var mine og litt ujevne i starten. Jeg hadde heller ikke gjort noe med dette. Dette bedrer seg nok, men jeg ville ha spurt lege dersom du er bekymret.

Anonymous poster hash: cb95e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå. er så spent på hvordan det har gått videre med dere to som opererte dere i april. Kan dere ikke oppdatere oss?? :lillesky:



Anonymous poster hash: 83d38...b7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har det gått nesten 5 uker siden operasjonen og nesen har blitt mye bedre. Den er nå samme str som nesen min var før, noe som jeg synes er bra og som gjør det lettere å være ute blant folk jeg kjenner. Neseborene mine er fortsatt veldig ulike, men det ene, det som var størst, har blitt litt bedre. Ellers er tippen litt ujevn, ser ut som den ene siden henger mer og er mer hoven. Det er fortsatt en liten hump på neseryggen, slik at nesen får et "hengende" utseende, siden tippen ikke er helt definert enda. Jeg skal til Dr Emmes på første kontroll om to dager og håper at det med neseborene går over, for det er hva som plager meg mest ved nesen slik den er nå. Kan oppdatere dere etter kontrolltimen hvis dere er interessert ihvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interessert. Vurderer å bruke ham.



Anonymous poster hash: 83d38...b7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos Dr Emmes og det gikk vell ok. Han så og kjente på nesen min. Den lille humpen jeg fortsatt har på neseryggen trodde han at det enda var mer hevelse i, altså at den vil forsvinne etterhvert. Tuppen min var klart den med mest hevelse og dette bedrer seg. De forskjellige neseborene mine virket han veldig usikker på. Jeg spurte om det ene som ser litt unaturlig ut ville bedre seg, men det kunne ikke han svare på. Han sa at jeg måtte vente ett år, og hvis det fortsatt ikke ser helt bra ut, kunne jeg ta en ny operasjon å fikse på det. Det var jo ikke helt det svare jeg håpet på, for en eventuell ny operasjon frister ikke akkuratt. Også sa han at nå kommer jeg inn i den tiden hvor bedring/forandring tar lang tid, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet :) Neste kontroll blir om ett halvt år. Alt i alt er jeg ikke helt fornøyd foreløpig, men det skal sies at tuppen og hele nesen min vil bli og se mye bedre ut enn orginalnesen :) Nesen min er ikke lenger like skjev og den runde, store og ikke definerbare tuppen begynner å spisse seg til :) Håper dette var litt til hjelp for dere som tenker å gjennomføre en operasjon. Jeg oppdaterer dere gjerne framover og kan svare på spørsmål om det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg skal operere nesen min hos dr Emmes den 16 april. Gleder meg veldig! Var på konsultasjon hos han, og han virket profesjonell. Jeg hadde sendt bilder til han på mail før vi møttes, hvor han sa at det jeg ikke var fornøyd med kunne fikses. På konsultasjonen gikk vi gjennom nødvendig info angående operasjonen, han viste meg ett før og etter-bilde av en tidligere pasient og tok bilder av nesen min og "manipulerte" bilde slik at jeg kunne se hvordan nesen min kunne bli. Det er en del ting jeg skal fikse på som skjevhet, hump på ryggg og gjøre tuppen smalere. Han var veldig klar med å gjenta at jeg måtte være tålmodig, fordi det ferdige resultatet, etter all hevelse er gått ned, ville ta over 1 år, kanskje 2 år. Skal gjennomføre operasjonen i lokalbedøvelse med likegyldigsprøyte og summen blir på 45000kr.

Noen andre her som har erfaringer med dr Emmes?

Jeg fikset en kul på nesen + skjev nesetipp hos Dr.Emmes i 2012.Betalte 30 000,- en uke før inngrepet, slik som deg.(Sinnssyk prisstigning ser jeg! :(

Er temmelig fornøyd men ikke helt.Har et midtparti som er litt fortykket (der kulen en gang var).Det er godt synlig på bilder synes jeg,men Dr.Emmes mente det var ikke så nøye og at nesepasienter generelt sett var veldig overdrevent opptatt av nesene sine.Derfor ville han ikke tilby ny operasjon.

Når det er sagt,så er jeg glad jeg fikset nesen.Kulen er borte og tippen er rettet opp.Jeg hadde en nese som (i følge Emmes) var krevende å operere,så jeg er relativt fornøyd.

Anonymous poster hash: 081b0...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen som har operert seg hos M. Haug den siste tiden?

Jeg skal operere etter sommeren.

Anonymous poster hash: 5694b...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha neseplastikk til tirsdagen som kommer på klinikk Bunæs. Han virket veldig hyggelig og seriøs så jeg stoler på han, men problemet er at han fortalte at det var noe med huden på nesetippen min som gjorde at han ikke er i stand til å gjøre den så veldig mye smalere, noe som igjen gjør at jeg ikke får meislet nesebeient tilstrekkelig. Nå er jeg redd jeg betaler 33.000 til noe jeg ikke vil se forskjell på?:S han mente man vil se forskjell, men ikke radikal (jeg har en ganske bred nese og tipp), men vet ikke hva hans mening av stor og liten forskjell er.

Så kjære dere som har operert, har noen av dere tatt en liten justering som har vist seg å gjøre stor forskjell likevel? klem meg:)

Jeg ville sjekket med flere plastikk kirurger. Du bør jo bli fornøyd når du betaler så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket med flere plastikk kirurger. Du bør jo bli fornøyd når du betaler så mye.

Er du klar over at du svarer på et innlegg fra 2008? Dette er 7 år siden. Hun har nok gjennomført operasjonen for flere år siden. 

Anonymous poster hash: 916f2...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over at du svarer på et innlegg fra 2008? Dette er 7 år siden. Hun har nok gjennomført operasjonen for flere år siden. Anonymous poster hash: 916f2...524

Den stod på listen over nyeste innlegg. Ser at tråden er lang. Oppdaget det for sent. Noen har dyttet den opp istedenfor å starte ny tråd.

Endret av himmeloghav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Noen her som har noen innspill på gode/anbefalte kirurger i USA? Driver å ser på Grigoryants, men skulle gjerne hatt noen flere alternativer å vurdere når jeg først har bestemt meg for å gå for operasjon i USA :) I mitt tilfellet så er det nesetippen som skal fikses på, noe jeg ikke tør å få gjort i Norge siden jeg leser så mye om at det er manglende kompetanse på dette området her til lands.

 

Anonymous poster hash: e2d6b...8e6

 

Jeg opererte meg hos dr. Grigoryants i 2013, men er ikke fornøyd med resultatet. Jeg har har klaget på epost, men han har ikke gått med på å operere på nytt. Hovedproblemet er at profilen som så bra ut før operasjonen nå ser verre ut, selv om han ikke skulle endre på den. Nesetippen er litt mindre enn før, men ikke på langt nær så liten som har lovet under konsultasjonen. Nesten er også blitt mindre symmetrisk enn tidligere. I 2013 opererte han 3 neser om dagen, 5 dager i uken. Jeg tror resultatene varierer mye. Hørt om mange som er fornøyde, og mange som er misfornøyde. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Noen her som har noen innspill på gode/anbefalte kirurger i USA? Driver å ser på Grigoryants, men skulle gjerne hatt noen flere alternativer å vurdere når jeg først har bestemt meg for å gå for operasjon i USA :) I mitt tilfellet så er det nesetippen som skal fikses på, noe jeg ikke tør å få gjort i Norge siden jeg leser så mye om at det er manglende kompetanse på dette området her til lands.

 

Anonymous poster hash: e2d6b...8e6

 

Hei,  Jeg vil også operere nesetippen, har vært hos mange kirurger i Oslo og jeg følte meg ikke trygg på at noen av de kunne håndtere en nesetipp, de hadde hvertfall ikke noen bra referansebilder og det virker som at nesetippen er en av de vanskeligste operasjoene å få pent. Veldig mange som tar neseoperasjoner minsker neseryggen eller lignende. Jeg har gjort veldig mye reasearch, nå gjør jeg research på mulige kirurger i London gjennom realself.com, en side jeg anbefaler om du ikke har funnet den allerede!  Jeg vil finne den kirurgen som er best på nesetipper! Og siden du er norsk og er i samme prosess, hadde det vært veldig givende for meg å holde kontakt med deg/utveksle erfaringer osv siden det er så vanskelig å ha oversikt over hva som er bra og ikke? 
 

 

Vennlig hilsen  meg, sendte deg privat melding om du vil utveksle mail:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Først og fremst så er jeg på et forum for kvinner, men jeg ser at det er litt aktivitet her rundt neseoperasjon i Oslo, så derfor har jeg meldt meg inn her.

Skal operere meg hos Dr. Morten Haug om 11 dager på Terese Nobel clinic og er faktisk veldig nervøs og håper han vet hva han gjør med min nese. Jeg har en krum neserygg ( er fra midtøsten) så han  må rette den og løfte tippen littegrann.

Har egentlig tenkt frem og tilbake i noen år, men først for 4 år siden bestemte jeg meg..og først nå tok jeg valget. Ringte å bestilte time for 10 dager siden.

Operasjon 22 desember. Julaften blir spesielt:) Nå feirer ikke jeg jul jul, men synes det er innmari koselig, så jeg og fruen skal nok hygge oss, men jeg kommer til å holde meg innendørs i minst 8 dager.

Håper dette går bra. Wish me luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst så er jeg på et forum for kvinner, men jeg ser at det er litt aktivitet her rundt neseoperasjon i Oslo, så derfor har jeg meldt meg inn her.

Skal operere meg hos Dr. Morten Haug om 11 dager på Terese Nobel clinic og er faktisk veldig nervøs og håper han vet hva han gjør med min nese. Jeg har en krum neserygg ( er fra midtøsten) så han  må rette den og løfte tippen littegrann.

Har egentlig tenkt frem og tilbake i noen år, men først for 4 år siden bestemte jeg meg..og først nå tok jeg valget. Ringte å bestilte time for 10 dager siden.

Operasjon 22 desember. Julaften blir spesielt:) Nå feirer ikke jeg jul jul, men synes det er innmari koselig, så jeg og fruen skal nok hygge oss, men jeg kommer til å holde meg innendørs i minst 8 dager.

Håper dette går bra. Wish me luck.

Det går nok fint,for krum nesereygg er ganske enkelt å fikse,fikk jeg vita av min kirug.Det er mye verre hvis man f.eks. skal fikse en skjev nesetipp.Jeg ordnet begge (se innlegg over her).Lykke til,det kommer til å gå bra :)

 

 

Anonymkode: 9435a...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har operert seg hos M. Haug den siste tiden?

Jeg skal operere etter sommeren.

 

Anonymous poster hash: 5694b...f19

Jeg skal operere meg hos han om 8 dager. Veldig spent og nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går nok fint,for krum nesereygg er ganske enkelt å fikse,fikk jeg vita av min kirug.Det er mye verre hvis man f.eks. skal fikse en skjev nesetipp.Jeg ordnet begge (se innlegg over her).Lykke til,det kommer til å gå bra :)

 

 

Anonymkode: 9435a...87e

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg kan ikke se innleggene dine med bilder. Har du de noen sted?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kulemannen skrev:

Imorra operer jeg meg. Kl 12.

Spenningen stiger og jeg kjenner meg egentlig lite nervøs.

 

Lykke til!! Håper du blir fornøyd med resultatet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lady skrev:

Lykke til!! Håper du blir fornøyd med resultatet. :)

Tusen takk. Det håper virkelig jeg også:)

 

God jul til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...