Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ferdig operert! Etter ei natt med ca null søvn og dårlig mage så er det hele over. Jeg må si at det var ingenting å være redd for. Jeg hadde jo gledet meg sånn til det, og er så glad for at jeg gjennomførte. De var veldig hyggelige med meg, og jeg følte meg trygg hele veien. Har ingen smerter. Kun litt hodepine. Men det skal jeg ta tabletter for senere. Jeg glemte jo såklart å ta av endagslinsene før operasjonen. Så jeg lå med de hele tiden. Men narkosen var det virkelig ingenting å være redd for. :) operasjonen tok ca 3 timer og ble vellykket sa dr. Haug.

Endret av Chiquita^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! Må være deilig å være ferdig! Bra det hele gikk bra, og at operasjonen var vellykket. Hva ble det til at du gjorde med nesen til slutt? Og fikk du se visualisering i 3D først?

Håper du oppdaterer hvordan rekovalensen er, og om du blir fornøyd med resultatet! 😊

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig operert! Etter ei natt med ca null søvn og dårlig mage så er det hele over. Jeg må si at det var ingenting å være redd for. Jeg hadde jo gledet meg sånn til det, og er så glad for at jeg gjennomførte. De var veldig hyggelige med meg, og jeg følte meg trygg hele veien. Har ingen smerter. Kun litt hodepine. Men det skal jeg ta tabletter for senere. Jeg glemte jo såklart å ta av endagslinsene før operasjonen. Så jeg lå med de hele tiden. Men narkosen var det virkelig ingenting å være redd for. :) operasjonen tok ca 3 timer og ble vellykket sa dr. Haug.

Hvordan går det med deg?😊

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!! Må være deilig å være ferdig! Bra det hele gikk bra, og at operasjonen var vellykket. Hva ble det til at du gjorde med nesen til slutt? Og fikk du se visualisering i 3D først?

Håper du oppdaterer hvordan rekovalensen er, og om du blir fornøyd med resultatet!

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Det er veldig deilig å være ferdig med det! Jeg var litt sånn lettet at jeg i det hele tatt våknet. Hadde gruet meg ganske mye til narkosen.

Det ble til at jeg gjorde alt som jeg hadde tenkt med nesen. Litt synd at det ble litt misforståelser angående timen min. Kom jo før fordi jeg skulle ha konsultasjon først. Men kirurgen kom ikke før 08, så da ble det ikke tid. Noe som er litt synd. Men vi snakket jo sammen om hva som skulle gjøres.

Jeg fjernet kulen som hadde på neseryggen. Den var ikke så veldig stor, men den plaget meg veldig. Så tok han og gjorde nesen litt smalere. Så endret han nesetippen til litt mer rund enn firkantet som den var før.

Veldig vanskelig å se for seg hvordan resultatet blir da. Men jeg vet at det blir bedre enn det var før.

Nå er jeg veldig hoven rundt øynene. Særlig over er jeg veldig lilla. Men jeg har hatt null smerter i nesa og området rundt. Og det er jeg så glad for. Har kun hatt en del hodepine.

Første natta var helt grusom. Man blir jo veldig rastløs.. og fikk ikke sovet noe særlig. Andre natta tilbragte jeg på nattoget til Trondheim. Fikk sovet litt mer, men ikke så mye. Og det var jo litt vugging hit og dit på toget i tillegg.

Jeg føler meg ganske fin nå. Bortsett fra at jeg ser ut som et voldsoffer. Er så glad for at jeg er hjemme igjen. Det er så mye bedre å sove i sin egen seng enn på hotell.

Jeg er veldig tett i nesa nå. Det første døgnet kunne jeg puste godt med rørene som er i nesa. Men nå er jeg helt tett. Som å være kraftig forkjølet. Så må ligge å gape. Men dette visste jeg om, så må bare komme meg gjennom det. 6 dager til jeg reiser til Oslo igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte du eller var på konsultasjon hos Aleris i Trondheim? Har googlet og spurt men finner ingen som har vært der. Er litt skeptisk til å gå dit etter konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig å være ferdig med det! Jeg var litt sånn lettet at jeg i det hele tatt våknet. Hadde gruet meg ganske mye til narkosen.

Det ble til at jeg gjorde alt som jeg hadde tenkt med nesen. Litt synd at det ble litt misforståelser angående timen min. Kom jo før fordi jeg skulle ha konsultasjon først. Men kirurgen kom ikke før 08, så da ble det ikke tid. Noe som er litt synd. Men vi snakket jo sammen om hva som skulle gjøres.

Jeg fjernet kulen som hadde på neseryggen. Den var ikke så veldig stor, men den plaget meg veldig. Så tok han og gjorde nesen litt smalere. Så endret han nesetippen til litt mer rund enn firkantet som den var før.

Veldig vanskelig å se for seg hvordan resultatet blir da. Men jeg vet at det blir bedre enn det var før.

Nå er jeg veldig hoven rundt øynene. Særlig over er jeg veldig lilla. Men jeg har hatt null smerter i nesa og området rundt. Og det er jeg så glad for. Har kun hatt en del hodepine.

Første natta var helt grusom. Man blir jo veldig rastløs.. og fikk ikke sovet noe særlig. Andre natta tilbragte jeg på nattoget til Trondheim. Fikk sovet litt mer, men ikke så mye. Og det var jo litt vugging hit og dit på toget i tillegg.

Jeg føler meg ganske fin nå. Bortsett fra at jeg ser ut som et voldsoffer. Er så glad for at jeg er hjemme igjen. Det er så mye bedre å sove i sin egen seng enn på hotell.

Jeg er veldig tett i nesa nå. Det første døgnet kunne jeg puste godt med rørene som er i nesa. Men nå er jeg helt tett. Som å være kraftig forkjølet. Så må ligge å gape. Men dette visste jeg om, så må bare komme meg gjennom det. 6 dager til jeg reiser til Oslo igjen.

Vurderte du eller var på konsultasjon hos Aleris i Trondheim? Har googlet og spurt men finner ingen som har vært der. Er litt skeptisk til å gå dit etter konsultasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderte du eller var på konsultasjon hos Aleris i Trondheim? Har googlet og spurt men finner ingen som har vært der. Er litt skeptisk til å gå dit etter konsultasjon.

Jeg vurderte det først. Siden det hadde vært mest lettvint og ikke minst billigere. Men jeg hadde ikke hørt noen erfaringer derfra. Så derfor var jeg litt skeptisk. Jeg bestemte meg for Teres Nobel siden jeg hadde hørt så mye bra om den plassen. Og tenkte at noen tusen fra eller til ikke gjorde noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg skjønner akkurat hva du mener. :hug:

Det var synlig i en uke etter jeg hadde tatt av neseskjoldet (så ca 2 uker) mtp. at jeg ikke brukte sminke på området. Det ble bare mindre og mindre synlig, men det var fullt mulig å dekke med sminke. Nå har det ikke vært synlig i det hele tatt på et par måneder. Jeg gjennomførte operasjonen for ca 5 måneder siden. Det er ingen som har kommentert noe hvertfall.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Hei! Har du vært på etterkontroll hos Haug nå? Fikk du sett før/etter bilder? Var det likt? Bedre? Kunne vært bedre? :) Tok han seg god tid til deg?:)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig å være ferdig med det! Jeg var litt sånn lettet at jeg i det hele tatt våknet. Hadde gruet meg ganske mye til narkosen.

Det ble til at jeg gjorde alt som jeg hadde tenkt med nesen. Litt synd at det ble litt misforståelser angående timen min. Kom jo før fordi jeg skulle ha konsultasjon først. Men kirurgen kom ikke før 08, så da ble det ikke tid. Noe som er litt synd. Men vi snakket jo sammen om hva som skulle gjøres.

Jeg fjernet kulen som hadde på neseryggen. Den var ikke så veldig stor, men den plaget meg veldig. Så tok han og gjorde nesen litt smalere. Så endret han nesetippen til litt mer rund enn firkantet som den var før.

Veldig vanskelig å se for seg hvordan resultatet blir da. Men jeg vet at det blir bedre enn det var før.

Nå er jeg veldig hoven rundt øynene. Særlig over er jeg veldig lilla. Men jeg har hatt null smerter i nesa og området rundt. Og det er jeg så glad for. Har kun hatt en del hodepine.

Første natta var helt grusom. Man blir jo veldig rastløs.. og fikk ikke sovet noe særlig. Andre natta tilbragte jeg på nattoget til Trondheim. Fikk sovet litt mer, men ikke så mye. Og det var jo litt vugging hit og dit på toget i tillegg.

Jeg føler meg ganske fin nå. Bortsett fra at jeg ser ut som et voldsoffer. Er så glad for at jeg er hjemme igjen. Det er så mye bedre å sove i sin egen seng enn på hotell.

Jeg er veldig tett i nesa nå. Det første døgnet kunne jeg puste godt med rørene som er i nesa. Men nå er jeg helt tett. Som å være kraftig forkjølet. Så må ligge å gape. Men dette visste jeg om, så må bare komme meg gjennom det. 6 dager til jeg reiser til Oslo igjen.

Satt du på nattoget 2. dagen etter operasjon?? :O:O Var ikke det helt forferdelig? Hvordan er det med deg nå? :) Nå er det ikke lenge til du skal tilbake til klinikken igjen heller! Er du spent? :)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du vært på etterkontroll hos Haug nå? Fikk du sett før/etter bilder? Var det likt? Bedre? Kunne vært bedre? :) Tok han seg god tid til deg? :)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Hei igjen! Ja, jeg var på kontroll her om dagen. Hele kontrollen gikk superraskt. Det eneste han gjorde var å ta bilder og kjenne litt på nesen. Han sa jeg fortsatt var litt hoven på nesetippen, men ikke så hoven som han hadde forventet. Ellers spurte han litt hvordan tiden etter operasjonen har vært. Han var veldig opptatt av om jeg har vært tett i nesen osv, så det var jo betryggende. Heldigvis har jeg jo ikke hatt noen problemer med det. Mer enn det var det ikke. Han ble veldig glad da han så meg da. Han ble veldig fornøyd over resultatet og sa gjentatte ganger at det ser så naturlig ut. Så det virket som om jeg var en av de beste resultatene hans, slik som jeg oppfattet av han.

For min del kunne jeg ha vært foruten kontrolltimen, men det er jo på grunn av at jeg er så fornøyd. Jeg fikk ikke se bilder før, men når jeg tenker meg igjennom synes jeg det egentlig var veldig greit. Jeg tenker ikke på engang om det kunne ha blitt et bedre resultat. Jeg er kjempefornøyd over endringen. Men som skrevet tidligere hadde jeg aldri noen spesielt høye forventninger eller hadde et klart bilde over hvordan nesen skulle se ut.

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde neseoperasjon og fikk både skjold, rør i nesen og sting på utsiden... Hvordan gikk det å ta av alt? Var det vondt, ekkelt? Hvilken rekkefølge gikk det i? Stingene eller rørene først?

Gruer meg så utrolig til å fjerne stingene og rørene i nesen, selve operasjonen er jo med narkose. Leste noen beskrive fjerning av rørene som å trekke ut hjernen...

Anonymous poster hash: 99763...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt du på nattoget 2. dagen etter operasjon?? :O:O Var ikke det helt forferdelig? Hvordan er det med deg nå? :) Nå er det ikke lenge til du skal tilbake til klinikken igjen heller! Er du spent? :)

Anonymous poster hash: ece3a...58a

Vel, jeg lå i hvert fall! Hadde sovekupé, så det var ikke så ille egentlig. Ikke så mye søvn.. Men jeg var i god form. Sett bort ifra at jeg var så blå og hoven at jeg nesten ikke fikk til å åpne øynene.

I dag har jeg vært tilbake for å fjerne sting og rørene i nesen. Vil ikke skremme noen her, men det var virkelig det verste jeg har opplevd på lenge. De sier det er litt ubehagelig.

Jeg synes det var veldig vondt. Jeg lå der faktisk og skalv på benken og det kom noen få tårer underveis.

Først tok han og renset vekk litt størknet blod fra neseborene. Så tok han og fjernet stingene. Og til slutt tok ut rørene. Så vasket han over før han satte på plaster som jeg skal ha på til mandag.

Når han renset og tok ut stingene så føltes det ut som om han klippet av meg hud.. Og de rørene satt så langt opp i nesen, så det var ganske ekkelt.

Men det går jo veldig fort, så man tenker ikke mer over det. Det er jo noe man må igjennom. Jeg prøvde bare å være rolig og puste hele veien..

Ble superfornøyd med resultatet. Kulen er bort, og det føles så bra. Og nesen er blitt smalere, og nesetippen er mer feminin. Jeg hadde heller ikke hovnet opp så mye sa han.

Det eneste som jeg bekymrer meg litt for, er at jeg synes at neseborene ikke ser så bra ut ennå. De er ikke symmetriske. Altså, de var ikke helt like før heller. Men det var jo ikke noe jeg tenkte over da før jeg sendte inn bilder til klinikken. Nå føler jeg at det ene neseboret er litt lengre enn det andre. Og det vises veldig godt når jeg ser opp. Jeg nevnte det til Morten Haug når jeg så meg i speilet. Og da la jeg meg ned på benken igjen, og han fjernet noen ekstra stingrester eller noe ved neseboret.

Jeg er nå veldig usikker på om det blir bedre med tiden. Skal jo selvfølgelig vente å se an. Men jeg ble veldig lei meg for det. Men jeg tror kanskje at det vises enda mer nå som arret i midten der er rødt. Da blir det mer fokus på neseborene.

Jeg vet ikke om det går an å gjøre noe med det heller. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde neseoperasjon og fikk både skjold, rør i nesen og sting på utsiden... Hvordan gikk det å ta av alt? Var det vondt, ekkelt? Hvilken rekkefølge gikk det i? Stingene eller rørene først?

Gruer meg så utrolig til å fjerne stingene og rørene i nesen, selve operasjonen er jo med narkose. Leste noen beskrive fjerning av rørene som å trekke ut hjernen...

Anonymous poster hash: 99763...6d1

Neseskjold, så rørene og til slutt stingene. Jeg synes det var litt ubehagelig, men ikke vondt i det hele tatt. Spesielt ikke rørene. Det var egentlig mer frigjørende. Dette er uansett veldig individuelt. Chiquita^ hadde jo en helt annen erfaring enn meg når det gjaldt akkurat dette.

Vel, jeg lå i hvert fall! Hadde sovekupé, så det var ikke så ille egentlig. Ikke så mye søvn.. Men jeg var i god form. Sett bort ifra at jeg var så blå og hoven at jeg nesten ikke fikk til å åpne øynene.

I dag har jeg vært tilbake for å fjerne sting og rørene i nesen. Vil ikke skremme noen her, men det var virkelig det verste jeg har opplevd på lenge. De sier det er litt ubehagelig.

Jeg synes det var veldig vondt. Jeg lå der faktisk og skalv på benken og det kom noen få tårer underveis.

Først tok han og renset vekk litt størknet blod fra neseborene. Så tok han og fjernet stingene. Og til slutt tok ut rørene. Så vasket han over før han satte på plaster som jeg skal ha på til mandag.

Når han renset og tok ut stingene så føltes det ut som om han klippet av meg hud.. Og de rørene satt så langt opp i nesen, så det var ganske ekkelt.

Men det går jo veldig fort, så man tenker ikke mer over det. Det er jo noe man må igjennom. Jeg prøvde bare å være rolig og puste hele veien..

Ble superfornøyd med resultatet. Kulen er bort, og det føles så bra. Og nesen er blitt smalere, og nesetippen er mer feminin. Jeg hadde heller ikke hovnet opp så mye sa han.

Det eneste som jeg bekymrer meg litt for, er at jeg synes at neseborene ikke ser så bra ut ennå. De er ikke symmetriske. Altså, de var ikke helt like før heller. Men det var jo ikke noe jeg tenkte over da før jeg sendte inn bilder til klinikken. Nå føler jeg at det ene neseboret er litt lengre enn det andre. Og det vises veldig godt når jeg ser opp. Jeg nevnte det til Morten Haug når jeg så meg i speilet. Og da la jeg meg ned på benken igjen, og han fjernet noen ekstra stingrester eller noe ved neseboret.

Jeg er nå veldig usikker på om det blir bedre med tiden. Skal jo selvfølgelig vente å se an. Men jeg ble veldig lei meg for det. Men jeg tror kanskje at det vises enda mer nå som arret i midten der er rødt. Da blir det mer fokus på neseborene.

Jeg vet ikke om det går an å gjøre noe med det heller. Hva tror dere?

Sånn var det med mine også i starten. Det er nok fordi septum er litt hoven og ujevn enda. Mine er nå mye mer symmetriske. Jeg tror du bør vente med å bekymre deg.

Anonymous poster hash: fecbe...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering her.

Jeg er så langt veldig fornøyd. Nesen ser så mye bedre ut nå enn med det plasteret jeg måtte ha på i 5 dager etter at jeg fjernet stingene.

Jeg ble litt skuffet da, siden nesen så veldig spiss ut. Men det var vel mest fordi jeg kun så nesetippen pga. plasteret.

Neseborene ser mye mer symmetriske ut nå også. Var veldig bekymret for det. Det ene er litt bredere enn det andre. Men slik var det før også. Og det var ikke noe jeg tenkte over da.

Jeg liker nesen veldig mye bedre både foran og i profil. Nesetippen er blitt mye mer feminin. Og kulen er borte. Føler at nesen har fått en helt annen form.

Men samtidig så ser den ikke operert ut. Mange tror jeg faktisk ikke vil se forskjell..

Selv ser jeg jo stor forskjell. Men jeg vil ikke at det skal lyse operert lang vei heller. Så veldig fornøyd.

Jeg legger ved bilde. Jeg tok ALDRI bilder i profil før.. Hatet det virkelig. Men det blir ikke helt det samme å legge ut etter-bilder uten å sammenligne før.

Etter-bildet er tatt samme dag jeg tok av plasteret, så den har jo forandret seg litt siden.

post-88101-0-22454300-1419897965_thumb.j

Endret av Chiquita^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes de kirurgene som er i Norge er både for lite skolert og har alt for lite erfaring på neseplastikk. Selv kommer jeg til å dra til USA til en lege som er høyt annerkjent og som driver bare med neseplastikk og er spesialist på ansiktskirurgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de kirurgene som er i Norge er både for lite skolert og har alt for lite erfaring på neseplastikk. Selv kommer jeg til å dra til USA til en lege som er høyt annerkjent og som driver bare med neseplastikk og er spesialist på ansiktskirurgi

Anonymous poster hash: 6ebef...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig. Jeg ble avvist av Haug. Turte ikke å røre mi nese. Skuffa... Men bra dem er ærlig nok til å innrømme at dem ikke er flink nok til å ta andre enn de enkle nesene. Er vel redd for ryktet også...så tror nok de norske er skrytt for mye opp i skyene i forhold hva dem kan utrette...

Anonymous poster hash: 6ebef...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...