Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

gemini2002 skrev (På 20.7.2023 den 17.45):

Hei! Er fortsatt tett og kan selv se at jeg er veldig hoven inni nesa. Skyller ennå med saltvann morgen og kveld, og må plukke ut snørr og buser med Q-tips, men prøver å ikke gjøre det for mye heller for merker nesa blir rød og irritert av det. Noen råd?🙏🏼🙏🏼🙏🏼

.,

Endret av neseplast
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 19.16):

Jeg har fulgt litt med på den europeiske FB siden for neseplastikk. Veldig mange,rundt 80 % ender opp neser som er mindre fine enn førnesene. 
Kan noen forklare meg hvorfor omtrent alle får oppstopperneser? Og gjerne neser som er for korte for ansiktet, slik at de ser ut som barneneser eller griseneser. Det var lenge jeg trodde oppstopperne var før-bilder. 

Det er enkelte neser som er så store, skjeve eller klumpete at jeg skjønner at de ønsker en endring. Bare så trist å se hvor liten andel det er.

Anonymkode: 58281...876

..

Endret av neseplast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym_40 said:

Det er nok best å bruke saltvann som du koker opp, så vannet du skyller neseboret med er lunkent. Hvis du skal ta ut noe med Q-tips så bør du spraye på saltvann på og være nøye med hygienen. Jeg hadde både blodklumper og mye snørr som måtte renses ut for å få puste skikkelig. Hvis du skyller med "gamlemetoden", altså lunkent saltvann i skål x4 daglig, som du sniffer inn, så kan du blåse forsiktig ut og få ut snørr med en Q-tip. Ikke ta pinnen langt inn, og ikke gni den not nesa, bare rulle forsiktig. 

Ellers så ser du selv om det er hevelse inne i neseboret som gir tetthet, eller som det er slim. Jeg kjøpte et lite forstørrelsesspeil som jeg bruker når jeg renser nesa med Q-tips. Stå foran en lampe når du gjør det. Hvis du ikke ser godt nok inn i neseboret så kan du bruke lommelykt eller lys på mobilen for å sjekke neseboret. Hehe, da bør du ha god oversikt. 

Dette er kanskje et teit spørsmål men vil ikke saltet forsvinne hvis man koker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (På 20.7.2023 den 21.05):

Dette er kanskje et teit spørsmål men vil ikke saltet forsvinne hvis man koker det?

..

Endret av neseplast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (56 minutter siden):

Dette er kanskje et teit spørsmål men vil ikke saltet forsvinne hvis man koker det?

Nei, det er vannet som forsvinner (blir til damp) mens saltet blir igjen.

Anonymkode: 58281...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 19.16):

Jeg har fulgt litt med på den europeiske FB siden for neseplastikk. Veldig mange,rundt 80 % ender opp neser som er mindre fine enn førnesene. 
Kan noen forklare meg hvorfor omtrent alle får oppstopperneser? Og gjerne neser som er for korte for ansiktet, slik at de ser ut som barneneser eller griseneser. Det var lenge jeg trodde oppstopperne var før-bilder. 

Det er enkelte neser som er så store, skjeve eller klumpete at jeg skjønner at de ønsker en endring. Bare så trist å se hvor liten andel det er.

Anonymkode: 58281...876

Hva heter den siden?

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva heter den siden?

Anonymkode: ddb19...263

rhinoplasty uk europe and world-wide

Anonymkode: 58281...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av teipen nå og blir så skuffet… nesa mi var finere for to uker siden enn nå. Skjønner ikke hva som skjer, om det er pga hevelse eller ikke:/ får bare mer og mer hump på nesa og nesetippen faller. Går nesten tilbake til sin originale form. Er rart at det skal skje 1 mnd etter operasjon, antar at jeg var mer hoven før enn nå

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig å høre!😥 men hevelsen sitter jo i leeeeenge da, og beveger seg nedover. At den dropper er visst veldig normalt, så da vil vel kanskje svaien også minske.. men du er jo fortsatt veldig tidlig i prosessen, så mye vil nok endre seg fortsatt😊

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (På 22.7.2023 den 18.16):

Tok av teipen nå og blir så skuffet… nesa mi var finere for to uker siden enn nå. Skjønner ikke hva som skjer, om det er pga hevelse eller ikke:/ får bare mer og mer hump på nesa og nesetippen faller. Går nesten tilbake til sin originale form. Er rart at det skal skje 1 mnd etter operasjon, antar at jeg var mer hoven før enn nå

Har du lyst til å sende før-og etter-bilde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bubblerock said:

Har du lyst til å sende før-og etter-bilde? :)

Nei, gjør ikke det lenger dessverre pga tidligere erfaring 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (2 timer siden):

Nei, gjør ikke det lenger dessverre pga tidligere erfaring 😕

Så kjipt hvis du har dårlig erfaring med det 😔 Leit at du er skuffet over resultatet, tipper du er finere enn du tror! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bubblerock said:

Så kjipt hvis du har dårlig erfaring med det 😔 Leit at du er skuffet over resultatet, tipper du er finere enn du tror! 😊

Takk! Nå har det gått noen dager siden det innlegget, og jeg føler meg bedre allerede. Det hjelper virkelig ikke å studere nesa si daglig i speilet, så det har jeg slutta med ☺️ Akkurat nå synes jeg nesa er veldig fin, men er forberedt på at det er en følelsesmessig berg-og-dal bane fremover

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gemini2002 skrev (20 timer siden):

Takk! Nå har det gått noen dager siden det innlegget, og jeg føler meg bedre allerede. Det hjelper virkelig ikke å studere nesa si daglig i speilet, så det har jeg slutta med ☺️ Akkurat nå synes jeg nesa er veldig fin, men er forberedt på at det er en følelsesmessig berg-og-dal bane fremover

Så bra det går bedre 😊 Ville du gjort det igjen om du hadde visst hvordan det ville bli tror du? Jeg har tenkt på det, men etter å ha lest denne årelange tråden med forskjellige erfaringer blir jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt tør 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bubblerock said:

Så bra det går bedre 😊 Ville du gjort det igjen om du hadde visst hvordan det ville bli tror du? Jeg har tenkt på det, men etter å ha lest denne årelange tråden med forskjellige erfaringer blir jeg veldig usikker på om jeg i det hele tatt tør 😬

Ja, hadde gjort det igjen siden jeg var så EKSTREMT misfornøyd med den gamle nesa og har tenkt på det siden jeg var 10 år. Men ville kanskje valgt en annen kirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (34 minutter siden):

Ja, hadde gjort det igjen siden jeg var så EKSTREMT misfornøyd med den gamle nesa og har tenkt på det siden jeg var 10 år. Men ville kanskje valgt en annen kirurg

Var du på konsultasjon hos flere?

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Var du på konsultasjon hos flere?

Anonymkode: 8570b...3b8

Nei, det var ingen andre enn han jeg dro til fremsto verdige nok om man kan si det sånn haha. Men hadde nok valgt en kirurg i utlandet om jeg skulle gjort det på nytt. Når det er sagt er jeg ennå fornøyd altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2023 den 20.24):

Var du på konsultasjon hos flere?

Anonymkode: 8570b...3b8

..

Endret av neseplast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for ryktespredning og injuriende utsagn, og innlegg av bruker som opptrer som flere personer i tråden. 

_ popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tytat skrev (På 5.7.2023 den 0.05):

Wææ, jeg vet ikke helt om jeg gjør lurt i å bli angrepet og stilt til veggs for denne uttalelsen. Men jeg har fulgt med på omtaler av han på legelisten lenge, og enda lenger her - og det er noen negative omtaler som har blitt fjernet kort tid etter publisering. De som er mildere i tonen ser ut til å få stå. Men det er de samme feilene nevnt over tid her i forumet, og på legelisten som pleier å gå igjen. 
 

Glad du hadde en vellykket operasjon, og jeg håper sluttresultatet ender opp helt knall! 🫶🏼

Det har skjedd med Tvedt og, de fleste fra chiu står og han svarer til og med på mange av de. Er legelisten som sletter de forresten, da de har stengte prosedyrer og masse bekreftelse med nummer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...