Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

gemini2002 skrev (21 timer siden):

Hei folkens! Jeg opererte hos Kenneth Chiu nylig og vil dele min opplevelse. Har skrevet et par tidligere innlegg, men tror jeg skrev det ene anonymt, så er kanskje litt forvirrende… Jaja..

Long story short:

Jeg hadde en veldig stor nese, med en hump. Nesetippen bøyde seg nedover da jeg smilte og litt i hvile. I tillegg var nesa veldig bred. 

Det vi ble enig om var å gjøre den noe smalere, gjøre nesetippen mindre samt løfte den litt og fjerne humpen. Jeg ville ha et veldig naturlig resultat og fortsatt se ut som meg. 

Nå er det snart 3 dager siden jeg tok av gipsen, og jeg vil si han fikk til alt vi ble enig om. Så langt er jeg veldig fornøyd, men jeg er utrolig hoven! Det tar ca. 6 mnd-1 år (eller mer) før man ser det endelige resultatet, så jeg er jo selvfølgelig i et veldig tidlig stadium nå og vet egentlig ikke hvordan sluttresultatet blir. Men - so far so good. 

Jeg kommer til å legge inn oppdateringer her etter hvert som månedene passerer 😊

Jeg betalte 82 000 kr for septo-rhinoplasty. 

Jeg synes han er grei å ha en samtale med, veldig ærlig, direkte, realistisk og fremstår lite økonomisk motivert. Han og teamet virket godt forberedt på operasjonsdagen, og da jeg var der for å fjerne gipsen var han veldig hyggelig og forklarte ting bra. 
 

En ting jeg må si som jeg synes er et red flag - på legelisten, her i forum og i plastikkirurgi gruppe på facebook virker det som at han har litt for gode omtaler… Altså, folk som pusher litt for hardt for ham. Litt for lange, velformulerte innlegg. Mennesker på facebook som virkelig «reklamerer» for ham. Skal ikke komme med noe konspirasjonsteori, meeeen jeg synes det virket litt shady. Men jeg valgte ham likevel, og det er jeg fortsatt fornøyd med. 
 

Jeg tror det hjelper mye å sende melding til folk som har vært hos ham (eller en annen kirurg hvis man vurderer det) og faktisk høre med dem hva de synes. Jeg stiller gjerne opp hvis noen er interessert, vet ikke helt om man kan sende melding her i kvinneguiden privat? Hvis man kan er det bare å kjøre på altså 😊

Så bra du er fornøyd! Må være godt å ha det overstått, håper du er like førnøyd eller mer når hevelsen er gått ned 😊

Er litt bekymret for den perioden hvor man har tamponger i nesa. Hvordan er det? Ekkelt å drikke vann? Hvor lenge må man ha de i, å hvor lenge må banasjen være på? 

Vurdere han jeg også, hadde tenkt på en i Trondheim men fikk så dårlig oppfølging på konsultasjonen at jeg trakk meg.

Bor ikke i Oslo så må reise dit, lurer litt på hvor lenge jeg må være der

Anonymkode: ff24e...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra du er fornøyd! Må være godt å ha det overstått, håper du er like førnøyd eller mer når hevelsen er gått ned 😊

Er litt bekymret for den perioden hvor man har tamponger i nesa. Hvordan er det? Ekkelt å drikke vann? Hvor lenge må man ha de i, å hvor lenge må banasjen være på? 

Vurdere han jeg også, hadde tenkt på en i Trondheim men fikk så dårlig oppfølging på konsultasjonen at jeg trakk meg.

Bor ikke i Oslo så må reise dit, lurer litt på hvor lenge jeg må være der

Anonymkode: ff24e...9c2

Takk!🌸 Skal ikke legge skjul på at den uka der man har gips og tamponger i nesa var et helvete. Jeg ble utrolig hoven, gul og blå og skikkelig dårlig i magen av antibiotikaen man tar. Pluss ble veldig øm i tennene, som jeg vil si var det verste. Man får smertestillende, og det hjalp å ta de! Var ikke ekkelt å drikke vann, og de første dagene kunne jeg puste helt ok gjennom nesa, men etterhvert som snørr og slim hopet seg opp ble det tett mot slutten og måtte puste gjennom munnen. Jeg fikk skikkelig følelsen av å være syk, sånn litt tungt forkjøla også kan man jo ikke snyte seg, så all slimet/snørret går ned i halsen også må man brekke seg for å få det opp… Hehe, ekkelt, men sånn er det😊 Men - det varer bare en uke, det går over og er verdt det i lengden. 
 

og hvis det hjelper vil jeg si at det avsolutt verste med hele den uka var å kjede seg 😊

Endret av gemini2002
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har operert nesa før: ble dere tette i nesa etter operasjon, og evt hvor lenge? Hvordan får dere «fikset» tettheten? Jeg skyller med saltvann 2-3 ganger om dagen for å holde det fuktig i nesa, men jeg tror jeg er såpass hoven inni at det tetter seg uansett. Har måtte puste gjennom munnen helt siden jeg tok av gipsen, snart en uke siden. Skal på kontroll i morgen så får høre hva han sier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 13.30):

Hvis du skriver en kommentar med brukernavnet ditt(ikke anonymbruker) kan jeg sende deg en privat melding på innboks for å legge deg til i den norske gruppen.

 

Mobbing er selvfølgelig ikke hverken ønskelig eller akseptert i gruppen. Alle i gruppen er støttende. Poenget er at vi skal hjelpe hverandre med å få informasjon, kunnskap, støtte og veiledning. Vi deler erfaringer etter konsultasjoner, operasjoner, advarer mot feilinformasjon og hjelper hverandre i prosessen.

Anonymkode: aa3b6...27c

Hva heter denne gruppen? Kan ejg bli medlem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 19.27):

Hvis noen ønsker å bli medlem av en privat researchgruppe for revisionpasienter skriv et innlegg i denne tråden, så sender jeg melding på innboks ❤️

Anonymkode: aa3b6...27c

Jeg vil

AnonymBruker skrev (På 13.6.2023 den 10.31):

Bjørn tvedt og Kenneth chiu er nok de eneste som er flinke i Norge med gode resultater. Står en del på legelisten, google og facebook grupper. Kjenner flere som er fornøyde med de to, spesielt ved kompliserte operasjoner. 

Anonymkode: 65650...967

Jeg fikk ikke lov å operere hos Kenneth chiu. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorreerr skrev (Akkurat nå):

Jeg vil

Jeg fikk ikke lov å operere hos Kenneth chiu. 

Hvorfor? 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med Frank Steinbach? 

Anonymkode: cb1f5...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? 

Anonymkode: 825dd...258

Han sa nesen min var fin som den var og muligens at en operasjon ikke ville gjøre den finere. Men jeg syns ikke den er fin. 

Har også en følelse av at han ikke ville operere meg fordi jeg ser ung ut. Ser ut som jeg er 20år. At han har nok av andre eldre pasienter som vil operere og han tenker at de yngre bare blir misfornøyde uansett. Så tenker det også kan være grunnen. 

Endret av Snorreerr
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snorreerr said:

Han sa nesen min var fin som den var og muligens at en operasjon ikke ville gjøre den finere. Men jeg syns ikke den er fin. 

Har også en følelse av at han ikke ville operere meg fordi jeg ser ung ut. Ser ut som jeg er 20år. At han har nok av andre eldre pasienter som vil operere og han tenker at de yngre bare blir misfornøyde uansett. Så tenker det også kan være grunnen. 

Jeg er 21 og han opererte meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (Akkurat nå):

Jeg er 21 og han opererte meg

Hadde du en veldig stygg nese før du operterte? 

Anonymkode: cb1f5...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (På 2.7.2023 den 20.15):

 

En ting jeg må si som jeg synes er et red flag - på legelisten, her i forum og i plastikkirurgi gruppe på facebook virker det som at han har litt for gode omtaler… Altså, folk som pusher litt for hardt for ham. Litt for lange, velformulerte innlegg. Mennesker på facebook som virkelig «reklamerer» for ham. Skal ikke komme med noe konspirasjonsteori, meeeen jeg synes det virket litt shady. Men jeg valgte ham likevel, og det er jeg fortsatt fornøyd med. 
 

Wææ, jeg vet ikke helt om jeg gjør lurt i å bli angrepet og stilt til veggs for denne uttalelsen. Men jeg har fulgt med på omtaler av han på legelisten lenge, og enda lenger her - og det er noen negative omtaler som har blitt fjernet kort tid etter publisering. De som er mildere i tonen ser ut til å få stå. Men det er de samme feilene nevnt over tid her i forumet, og på legelisten som pleier å gå igjen. 
 

Glad du hadde en vellykket operasjon, og jeg håper sluttresultatet ender opp helt knall! 🫶🏼

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du en veldig stygg nese før du operterte? 

Anonymkode: cb1f5...9de

Ja objektivt veldig stygg og stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (1 time siden):

Ja objektivt veldig stygg og stor

Har du lyst til å vise før- og etter-bilde av nesen? 

Endret av Bubblerock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Bubblerock said:

Har du lyst til å vise før- og etter-bilde av nesen? 

Kan sende deg privat 😊 går det an å sende meldinger her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (1 time siden):

Kan sende deg privat 😊 går det an å sende meldinger her inne?

Kan jeg også se? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Snorreerr said:

Kan jeg også se? 

Ja, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gemini2002 skrev (4 timer siden):

Ja, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til

Jeg vil også gjerne se! Har selv en stor nese og ønsker å operere hos Kenneth

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (4 timer siden):

Ja, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til

For å sende kan man ikke sende med anonym bruker. Så trykker du inn på selve kontoen, også sender du melding! Jeg vil gjerne se 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert hos Tvedt i 22, minimalt med ubehag og er veldig fornøyd. Hadde bred neserygg. 

Anonymkode: 66eca...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (22 timer siden):

Kan sende deg privat 😊 går det an å sende meldinger her inne?

Det går visst an, men litt usikker på hvordan. Kanskje noen vil legge ved en fremgangsmåte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...