Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

1 hour ago, anonym 998 said:

Er i tippen hevelse ligger lengst og han har nok lagt inn grafts i tippen din, dette gjør han med alle. Er så tippen din ikke skal droppe og ikke få en henge nese. Det er for å stabilisere tippen, er utrolig viktig med tipp støtte. Heter columella strut graft og det tar lang tid før den myknes opp. Så nesen vil se litt spiss ut en stund ja, og ikke minst vil det være helt hardt der. Helt normalt, hadde vært mer bekymret om han ikke la inn brusk i tippen din.

Okey det er veldig betryggende! Takk!🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant et bilde på nett som beskriver godt hvordan min nese ser ut nå. Skjedde dette med noen av dere, og endret det seg over tid?

499A4217-3B22-407A-BB56-606E5F6C6989.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en nesetipp som tipper ned når jeg smiler, hater det og føler at hele operasjonen er mislykket. Det dukket ikke opp før etter at alt var blitt mykt igjen (ca 1,5 år) og selvsagt for seint å klage da🙈 Det gjør at nesen min ser så lang ut når jeg smiler, skikkelig ufint. Er dette mulig å fikse, eller er «løpet kjørt»? 

Anonymkode: 5702f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått en nesetipp som tipper ned når jeg smiler, hater det og føler at hele operasjonen er mislykket. Det dukket ikke opp før etter at alt var blitt mykt igjen (ca 1,5 år) og selvsagt for seint å klage da🙈 Det gjør at nesen min ser så lang ut når jeg smiler, skikkelig ufint. Er dette mulig å fikse, eller er «løpet kjørt»? 

Anonymkode: 5702f...b3b

Så kjedelig! Er du sikker på at det er for sent å klage etter 1,5 år? I noen tilfeller ser man jo ikke resultatet etter 2 år. Tror absolutt du fortsatt kan klage og ønske korreksjon. 

Anonymkode: f07ed...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått en nesetipp som tipper ned når jeg smiler, hater det og føler at hele operasjonen er mislykket. Det dukket ikke opp før etter at alt var blitt mykt igjen (ca 1,5 år) og selvsagt for seint å klage da🙈 Det gjør at nesen min ser så lang ut når jeg smiler, skikkelig ufint. Er dette mulig å fikse, eller er «løpet kjørt»? 

Anonymkode: 5702f...b3b

Hvilken kirurg? 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått en nesetipp som tipper ned når jeg smiler, hater det og føler at hele operasjonen er mislykket. Det dukket ikke opp før etter at alt var blitt mykt igjen (ca 1,5 år) og selvsagt for seint å klage da🙈 Det gjør at nesen min ser så lang ut når jeg smiler, skikkelig ufint. Er dette mulig å fikse, eller er «løpet kjørt»? 

Anonymkode: 5702f...b3b

Jeg tror absolutt det er mulig å fikse. At tippen dropper tror jeg er vanlig, og at dette relativt ofte må korrigeres. Kirurgen som opererte deg bør gjøre dette uten ekstra kostnad.

Anonymkode: f07ed...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken kirurg? 

Anonymkode: 825dd...258

Emmes i Bergen

Anonymkode: 5702f...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nese00
gemini2002 skrev (2 timer siden):

Fant et bilde på nett som beskriver godt hvordan min nese ser ut nå. Skjedde dette med noen av dere, og endret det seg over tid?

499A4217-3B22-407A-BB56-606E5F6C6989.jpeg

Føler jeg blir irritert av det du skriver. Du har nylig operert og nesen din har ikke engang grodd. Du er ikke unik, endelig resultatet ditt vises etter 1-2 år. Om det oppstår ting du er misfornøyd med eller komplikasjoner kan du ikke gjøre noe før det har gått 1 år uansett. Det er ALTFOR tidlig for deg å si noe om hvordan nesen blir. Merkelig at kirurgen din ikke har informert deg om det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nese00 said:

Føler jeg blir irritert av det du skriver. Du har nylig operert og nesen din har ikke engang grodd. Du er ikke unik, endelig resultatet ditt vises etter 1-2 år. Om det oppstår ting du er misfornøyd med eller komplikasjoner kan du ikke gjøre noe før det har gått 1 år uansett. Det er ALTFOR tidlig for deg å si noe om hvordan nesen blir. Merkelig at kirurgen din ikke har informert deg om det.  

Da får du være irritert, tenker jeg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nese00 skrev (11 minutter siden):

Føler jeg blir irritert av det du skriver. Du har nylig operert og nesen din har ikke engang grodd. Du er ikke unik, endelig resultatet ditt vises etter 1-2 år. Om det oppstår ting du er misfornøyd med eller komplikasjoner kan du ikke gjøre noe før det har gått 1 år uansett. Det er ALTFOR tidlig for deg å si noe om hvordan nesen blir. Merkelig at kirurgen din ikke har informert deg om det.  

Du høres akkurat ut som den kirurgen jeg opererte hos, hehe. Alle mine bekymringer skyldtes visstnok hevelse, han ville ikke svare meg på noen av spørsmålene mine. Og i mitt tilfelle var det ikke hevelse. Mange kirurger som bare avskriver pasienten helt ved bekymringer etter operasjonen. Når det er sagt så er det ikke uvanlig med noe hevelse i columella, så det kan godt hende det blir bedre med tiden. Men det er helt naturlig å bekymre seg og ønske svar (særlig faglig begrunnede fra kirurg). 

Anonymkode: f07ed...710

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nese00

Jeg ønsker å komme i kontakt med pasienter som har utført en revisjon hos Bjørn Tvedt eller Kenneth Chiu. Send meg en pm, jeg kan dele bilder og fult navn om nødvendig, kan også diskutere på en annen plattform (face,insta,snap) . Det er utrolig vanskelig å finne informasjon om kirurger i Norge, utlandet er noe jeg vurderer men dessverre leser jeg mange skrekk historier. Hvis noen har erfaring, ta gjerne kontakt!

Jeg har operert i Norge, men resultatet er ekstremt dårlig. Kirurgen heter Jarl Bunæs, han forsøkte å korrigere 2 ganger. Nå har han sluttet og jeg får ingen refusjon.

Endret av Nese00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, krenkende innlegg og avsporinger, og svar til det. 

_popcorn_, adm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre som kan oppleve at nesen hovner opp igjen ved feks forkjølelse, selv 2 år etter operasjon? Blir helt stresset for at den ikke skal gå tilbake til «normalen» igjen.. 

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 7.01):

Andre som kan oppleve at nesen hovner opp igjen ved feks forkjølelse, selv 2 år etter operasjon? Blir helt stresset for at den ikke skal gå tilbake til «normalen» igjen.. 

Anonymkode: 8570b...3b8

Jeg hovner opp når jeg er forkjølet ja, tror ikke det er unormalt. Mange sier den fortsatt hovner opp flere år etter når de trener eller spiser noe sterkt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorreerr skrev (På 4.7.2023 den 20.48):

Jeg vil

Jeg fikk ikke lov å operere hos Kenneth chiu. 

 

Snorreerr skrev (På 4.7.2023 den 20.48):

Jeg vil

Jeg fikk ikke lov å operere hos Kenneth chiu. 

Hei! Jeg ønsker gjerne å bli medlem av Facebook gruppen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk utført rhinoplastikk på medisinsk indikasjon denne uka, der målet var å forbedre pustefunksjon på begge sider av nesen etter tidligere skade. For å rette opp innvendig ble det også rettet opp i den synlige skjevheten. Kirurgen sa faktisk i etterkant at det var så skjevt at han måtte meisle bort en del ben på ene siden. Usikker på hva det vil ha å si for utseendet til slutt da. 

Uansett, jeg har bare litt generelle spørsmål til dere som har vært gjennom noe lignende før.  

Jeg fikk slike silikonrør i nesen for å kunne puste litt, og skyller nesen med saltvann 4-6 ganger om dagen etterfulgt av rhino-oil.

Synes imidlertid bare jeg føler meg enda tettere i nesen nå enn rett etter operasjonen. Er det pga at det blir hovent? Får fortsatt til å skylle igjennom, så er ikke helt tett liksom. Men kjenner at det er mer "trykk" og at jeg nå på dag 3 opplever den nummenheten i ganen/bak tennene på oversiden av munnen. 
Er det vanlig?  Når kan jeg forvente at det blir mindre vondt, mindre trykk og mindre tett? 

Jeg går jo fortsatt med hvite bandasjer tapet under nesen (i tillegg til gipsen oppå neseryggen) fordi jeg føler det renner ukontrollert med saltvann, olje og snørr/sårveske. Hvor lenge har dere andre pleid å ha dem under nesen?  

Skal fjerne disse rørene + gips om en ukes tid. Er det vondt? Bør jeg ta smertestillende eller beroligende på forhånd liksom ? (PS! Jeg er hysterisk engstelig, og trodde aldri jeg skulle klart å gjennomføre selve operasjonen :) ).

Anonymkode: 2c0ad...61b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på konsultasjon med Chiu i morgen. Noen med oppdateringer fra operasjon? 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
catgirl89 skrev (På 20.9.2021 den 21.26):

Jeg har tatt sekundæroperasjon hos Westvik. Du kan sende meg pm om du vil:)

Hei 

kunne jeg se før og etter bilde. Vet du hvor han holder til nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surena skrev (På 9.9.2023 den 18.18):

Hei 

kunne jeg se før og etter bilde. Vet du hvor han holder til nå? 

Westvik har flyttet til Australia :)

Anonymkode: e6d50...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...