Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Hei, har noen her gjort en revision operasjon hos chiu, er han erfaren med kompliserte nese operasjoner? Jeg sliter med pust og en del kosmetiske ting etter tidligere mislykket kirurgi på et offentlig sykehus, dette ble gjort av en kirurg som jeg dessverre har lite tillit til.

Anonymkode: 0fdc8...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, anonym 998 said:

Han sa til meg og mange andre at om en tydelig hump dukker opp så filer han den ned. Så om du har en hump som ikke er hevelse så tar han den. Men kan være hevelse, søk opp callus. Det er mange som får, siden beinet på nesen har fått et traume mot seg.

Hvorfor gjør han ikke dette på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (4 minutter siden):

Hvorfor gjør han ikke dette på deg?

Fordi jeg ikke har en ordentlig hump. Ingen andre enn meg som ser det. Er kun i en vinkel, og det var alt for lite å ta i forhold til komplikasjoner sa han.  Men han sa om den vokste så ville han ta den. Men det kan være hevelse og, fikk jeg beskjed om. Tror muligens det er callus 

Endret av anonym 998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, anonym 998 said:

Fordi jeg ikke har en ordentlig hump. Ingen andre enn meg som ser det. Er kun i en vinkel, og det var alt for lite å ta i forhold til komplikasjoner sa han.  Men han sa om den vokste så ville han ta den. Men det kan være hevelse og, fikk jeg beskjed om. Tror muligens det er callus 

Skjønner! Håper skikkelig det er hevelse på meg, men tviler fordi det føles så hardt ut, som bein:( har også av en eller annen grunn fått asymmetriske nesebor, noe jeg ikke hadde før, og en skikkelig spiss og rar nesetipp/columella…. Skal til Chiu straks, så lurer på hva han mener om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (1 time siden):

Skjønner! Håper skikkelig det er hevelse på meg, men tviler fordi det føles så hardt ut, som bein:( har også av en eller annen grunn fått asymmetriske nesebor, noe jeg ikke hadde før, og en skikkelig spiss og rar nesetipp/columella…. Skal til Chiu straks, så lurer på hva han mener om dette

Kan være hevelse selv om det er hardt, var hardt på meg og. Spør han om det kan være callus, det er hardt og mange får det. Men så rart, det med neseborene kan være hevelse bare. Du er veldig tidlig enda, tok litt tid før neseborene mine ble normale igjen. Men ja, han burde ha noe forklaring til deg. Men håper det bare er hevelse og blir bedre, er jo håp for deg enda. Vil du oppdatere etter du har vært hos han? Spent på hvordan han møter deg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, anonym 998 said:

Kan være hevelse selv om det er hardt, var hardt på meg og. Spør han om det kan være callus, det er hardt og mange får det. Men så rart, det med neseborene kan være hevelse bare. Du er veldig tidlig enda, tok litt tid før neseborene mine ble normale igjen. Men ja, han burde ha noe forklaring til deg. Men håper det bare er hevelse og blir bedre, er jo håp for deg enda. Vil du oppdatere etter du har vært hos han? Spent på hvordan han møter deg,

Selvfølgelig!😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonym 998 skrev (21 timer siden):

Er du fornøyd ellers da? Med det ytre? Men pust er jo veldig viktig det også. Men det du sier der er så godt beskrevet, er akkurat sånn jeg har det med han og. Er så frustrerende, han gjør meg gal i blant. Har faktisk gått gråtende ut av kontoret hans to ganger fordi jeg har blitt så overkjørt, og flere ganger har han vært veldig spydig i tonen og. Det du sier er så perfekt sagt, før operasjonen er han så hyggelig og i godt humør. Men etter så er stemningen annerledes føler jeg. Han går tilbake på ting han sier, snakker rundt seg selv, føler han nekter for ting og skal være veldig hemmelighetsfull. Spurte han om hvorfor nesen min er blitt rett, det ville han ikke svare på. Så spurte jeg rett ut om han hadde laget den rett og da svarte han ingen kommentar. Det skremte meg litt, fordi det viser at han bevisst lager noe dere ikke er blitt enige om. En annen ting som også gjorde meg veldig skuffet var at jeg hele tiden ville ha et svar på om jeg fikk korreksjon, han svarte aldri på dette. Han sa alltid at det skulle diskuteres på 1 års kontrollen om hevelsen nesten var borte. Men når jeg var der 6 måneder før det var gått 1 år så ga han meg veldig håp, og inntrykk av at det kunne bli korreksjon fordi da var han for en gangs skyld enig med meg i noen av problemstillingene jeg tok opp. Og han motsa meg ikke. Dette var naturligvis nok etter jeg hadde smisket litt om han som lege. Hvis ikke hadde han selvfølgelig vært uenig og overkjørt. Men uansett, når jeg kommer på 1 års kontrollen og tenker at jeg endelig skal få et svar på om det blir korreksjon. Så nekter han å svare og sier jeg enda har masse hevelse. Men det ender i at han sier at jeg må innstille meg på at han ikke rører nesen min, og at den er så bra osv. Så han går alltid tilbake på ting han sier, utrolig frustrerende. Det verste er at før jeg opererte, så sa han ‘’jeg tar ikke nesevingene dine, men du bestemmer så klart. Hvis du synes de blir for store til nesen etter operasjonen så kan jeg eventuelt bare korrigere litt i ettertid’’. Så han fikk det jo til å virke som korreksjon var lett å få. Føler meg litt lurt for å være ærlig. Jeg er ikke ferdig med kontroller nei, i og med at jeg enda har hevelse. Han sier det kan ta 2 år på meg, men tviler litt (har tynn hud).  Så fått beskjed om å komme tilbake i desember igjen på 1,5 års kontroll. Hva med deg? 

Dessverre ikke 🥲 men det er fordi det er så mye slurvearbeid virker det som, noe som har ført til mye galt. Men nå er nesen i alle fall i en mer normal størrelse i profil, så den er mindre iøyenfallende for andre mennesker, og det er en stor seier. Jeg tenker sjeldent på nesen ute blant folk, så det er en veldig deilig frihet. Bare suger at arbeidet og etterbehandlingen er så dårlig, spesielt når han lover «den beste servicen». 

Ååå, du da 🥺 Jeg skjønner så godt hva du mener, han har holdt på sånn med meg også. Også føler man seg så liten og maktesløs der man sitter. Men prøv å push på. Drit i de spydige kommentarene, de er så meningsløse uansett. 

Så rart det han sa med neseborene dine. Skjønner at du fikk det inntrykket da. Jeg spurte også om han kunne fikse de før op, men det avviste han blankt og sa at han ytterst sjeldent opererer nesebor fordi det blir stygge arr. 

Jeg fikk samme beskjed som deg, men jeg er ferdig med å kaste bort tiden min med alle ikke-forklaringene. Jeg ønsker ikke å operere meg på nytt hos han uansett, og jeg får ikke svar på en dritt, så ser ikke vitsen.  Jeg håper du får ordentlig svar på alt du trenger i desember, og at alt løser seg for deg. Krysser fingrene for at du treffer han på en god dag. 🫶🏼 Har du også tilgang til notatene han har gjort ved kontrollene forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kirurg diskuterer dere nå? Chiu? Sorry, blir så mange og lange svar at jeg ramlet av litt

Anonymkode: ddb19...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (5 timer siden):

Skjønner! Håper skikkelig det er hevelse på meg, men tviler fordi det føles så hardt ut, som bein:( har også av en eller annen grunn fått asymmetriske nesebor, noe jeg ikke hadde før, og en skikkelig spiss og rar nesetipp/columella…. Skal til Chiu straks, så lurer på hva han mener om dette

Du må ikke stresse deg selv ut nå 🫶🏼 Du er nyoperert og full av vekslende hevelse. Det  er så mye som kommer til å forandre seg i løpet av et år. Hadde også asymmetriske nesebor, men det går seg til. Det er mange som skriver at de er fornøyde med resultatet fra Chiu, og det kommer helt sikkert du også til å bli. Men den perioden her post-op er dritt, så hold ut 🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tytat skrev (36 minutter siden):

Du må ikke stresse deg selv ut nå 🫶🏼 Du er nyoperert og full av vekslende hevelse. Det  er så mye som kommer til å forandre seg i løpet av et år. Hadde også asymmetriske nesebor, men det går seg til. Det er mange som skriver at de er fornøyde med resultatet fra Chiu, og det kommer helt sikkert du også til å bli. Men den perioden her post-op er dritt, så hold ut 🫶🏼

Hei, når opererte du hos han? Jeg vurderer han til en revision operasjon. Følger han ikke opp pasientene? Utfra det jeg har lest på facebook/google/legelisten er de fleste kjempe fornøyde med chiu. Jeg er veldig redd for å velge feil kirurg.

Anonymkode: 0fdc8...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tytat said:

Du må ikke stresse deg selv ut nå 🫶🏼 Du er nyoperert og full av vekslende hevelse. Det  er så mye som kommer til å forandre seg i løpet av et år. Hadde også asymmetriske nesebor, men det går seg til. Det er mange som skriver at de er fornøyde med resultatet fra Chiu, og det kommer helt sikkert du også til å bli. Men den perioden her post-op er dritt, så hold ut 🫶🏼

Åh, gode du!🫶🏻 Prøver å ikke tenke så mye på det, men må være ærlig og si det stresser meg litt, spesielt når det ser ut som at det har blitt verre med tiden PO. Skal prøve å ikke henge meg opp i det😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, når opererte du hos han? Jeg vurderer han til en revision operasjon. Følger han ikke opp pasientene? Utfra det jeg har lest på facebook/google/legelisten er de fleste kjempe fornøyde med chiu. Jeg er veldig redd for å velge feil kirurg.

Anonymkode: 0fdc8...dee

Jeg tror virkelig at mange av anmeldelsene på legelisten er falske

Anonymkode: 4bcb3...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tytat skrev (7 timer siden):

Dessverre ikke 🥲 men det er fordi det er så mye slurvearbeid virker det som, noe som har ført til mye galt. Men nå er nesen i alle fall i en mer normal størrelse i profil, så den er mindre iøyenfallende for andre mennesker, og det er en stor seier. Jeg tenker sjeldent på nesen ute blant folk, så det er en veldig deilig frihet. Bare suger at arbeidet og etterbehandlingen er så dårlig, spesielt når han lover «den beste servicen». 

Ååå, du da 🥺 Jeg skjønner så godt hva du mener, han har holdt på sånn med meg også. Også føler man seg så liten og maktesløs der man sitter. Men prøv å push på. Drit i de spydige kommentarene, de er så meningsløse uansett. 

Så rart det han sa med neseborene dine. Skjønner at du fikk det inntrykket da. Jeg spurte også om han kunne fikse de før op, men det avviste han blankt og sa at han ytterst sjeldent opererer nesebor fordi det blir stygge arr. 

Jeg fikk samme beskjed som deg, men jeg er ferdig med å kaste bort tiden min med alle ikke-forklaringene. Jeg ønsker ikke å operere meg på nytt hos han uansett, og jeg får ikke svar på en dritt, så ser ikke vitsen.  Jeg håper du får ordentlig svar på alt du trenger i desember, og at alt løser seg for deg. Krysser fingrene for at du treffer han på en god dag. 🫶🏼 Har du også tilgang til notatene han har gjort ved kontrollene forresten?

Så leit å høre, man skal jo være fornøyd når man bruker såpass mye penger. Spesielt når han ‘’lover’’ såpass mye og. Mange har jo fått en stor endring hos han som hun Nora. Trodde helt ærlig jeg skulle bli mer fornøyd, var en periode jeg ikke var noe fornøyd og gråt over nesen. Vurderte lenge utlandet men nå bryr jeg meg ikke så mye lenger, som du sier. Skulle gjerne hatt den mindre, men får ikke gjort så mye med det når jeg uansett har operert en gang. Det med etterbehandlingen som du sier er det verste, er så feil også. Mange som nevner det med oppførselen dessverre, og slik skal det ikke være. Var nesevingene han nevnte, men var aldri aktuelt å røre de for meg uansett. Synes det er leit så mange må oppleve å bli overkjørt av han, vurderer du å gå et annet sted? Eller lever du bare med det?. Tusen takk for det🥰men regner med at det blir negativt svar, kjenner han såpass godt nå. Ja spurte om å få alt av journaler tilsendt, så alt fra alle konsultasjoner og møter står. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har operert hos Chiu som har erfart mye hevelse i tippen/columella? Jeg aner ikke om han plasserte brusk i columella, men akkurat nå er den veldig hard og spiss, og det gjør meg utrolig stresset. Det ser helt merkelig ut forfra. Håper virkelig det jevner seg ut etter hvert, men har sett veldig mange skrive at dette området egentlig ikke endrer seg så mye :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 998 skrev (På 1.8.2023 den 6.25):

Så leit å høre, man skal jo være fornøyd når man bruker såpass mye penger. Spesielt når han ‘’lover’’ såpass mye og. Mange har jo fått en stor endring hos han som hun Nora. Trodde helt ærlig jeg skulle bli mer fornøyd, var en periode jeg ikke var noe fornøyd og gråt over nesen. Vurderte lenge utlandet men nå bryr jeg meg ikke så mye lenger, som du sier. Skulle gjerne hatt den mindre, men får ikke gjort så mye med det når jeg uansett har operert en gang. Det med etterbehandlingen som du sier er det verste, er så feil også. Mange som nevner det med oppførselen dessverre, og slik skal det ikke være. Var nesevingene han nevnte, men var aldri aktuelt å røre de for meg uansett. Synes det er leit så mange må oppleve å bli overkjørt av han, vurderer du å gå et annet sted? Eller lever du bare med det?. Tusen takk for det🥰men regner med at det blir negativt svar, kjenner han såpass godt nå. Ja spurte om å få alt av journaler tilsendt, så alt fra alle konsultasjoner og møter står. Hva med deg?

Sender deg en pm istedenfor å ta det her 🫶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 23.40):

Hei, når opererte du hos han? Jeg vurderer han til en revision operasjon. Følger han ikke opp pasientene? Utfra det jeg har lest på facebook/google/legelisten er de fleste kjempe fornøyde med chiu. Jeg er veldig redd for å velge feil kirurg.

Anonymkode: 0fdc8...dee

Hei du! Jeg opererte i 2022. Jeg skjønner at du er redd for å velge feil kirurg, spesielt når det er en sekundær operasjon. 

Det er vanskelig å få fram hele saken over et anonymt nettforum dessverre, men det er kontroller jo. Man kan også komme inn utenom disse om man skulle ønske. Jeg har ikke hørt/sett noe om revisjoner han har gjort, så jeg har dessverre ikke noe nyttig å dele. Mange skriver jo at de er fornøyde generelt, så ville heller hatt en konsultasjon med han, kjenne på magefølelsen og tatt det derifra. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gemini2002 skrev (2 timer siden):

Noen av dere som har operert hos Chiu som har erfart mye hevelse i tippen/columella? Jeg aner ikke om han plasserte brusk i columella, men akkurat nå er den veldig hard og spiss, og det gjør meg utrolig stresset. Det ser helt merkelig ut forfra. Håper virkelig det jevner seg ut etter hvert, men har sett veldig mange skrive at dette området egentlig ikke endrer seg så mye :((

Selv etter 1 år så har jeg fortsatt litt hevelse i nesetippen som er fluktuerende. Syns også enda det er dager hvor columella også kjennes hoven ut. De første 2-3 mnd var columella ganske hoven, rundt uke 5-6 fikk jeg en skarp spiss der i tillegg. Ser på bilder at spissen er betydelig mindre etter 3 uker, og tror den forsvant helt ikke lenge etter det igjen. Så det er nok bare hevelse ☺️

Hvis jeg forstod han riktig så setter han inn brusk i det området, slik at nesetippen ikke skal «dippe» når du smiler o.l. Du kan jo dobbeltsjekke med han når du skal inn, men ville virkelig ikke stresset med det. Sett mange som ble hoven rundt columella området, inkludert meg selv ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Tytat said:

Selv etter 1 år så har jeg fortsatt litt hevelse i nesetippen som er fluktuerende. Syns også enda det er dager hvor columella også kjennes hoven ut. De første 2-3 mnd var columella ganske hoven, rundt uke 5-6 fikk jeg en skarp spiss der i tillegg. Ser på bilder at spissen er betydelig mindre etter 3 uker, og tror den forsvant helt ikke lenge etter det igjen. Så det er nok bare hevelse ☺️

Hvis jeg forstod han riktig så setter han inn brusk i det området, slik at nesetippen ikke skal «dippe» når du smiler o.l. Du kan jo dobbeltsjekke med han når du skal inn, men ville virkelig ikke stresset med det. Sett mange som ble hoven rundt columella området, inkludert meg selv ☺️

Fjo! Okey det var veldig betryggende! Ja, han sa han skulle gjøre slik at nesa ikke skal falle når jeg smiler, men nå ser det bare veldig ut som at jeg har en hengende columella, så vet ikke om jeg er helt fan av det han gjorde. Men jeg skal til ham veldig snart så får bare høre, men jeg tror hvis dette faktisk er resultatet er det såpass ille i mine øyne at jeg kommer til å oppsøke revision :(  Det som også er litt kjipt er at han sa nesetippen ikke skal «droppe», men jeg kan se nå etter 5/6 uker at nesetippen allerede har gjort det. Det kommer sikkert av at hevelsen har forsvunnet litt, men det er det som også er litt skummelt da hevelsen ikke er i nærheten av å være fullstendig borte heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (4 timer siden):

Noen av dere som har operert hos Chiu som har erfart mye hevelse i tippen/columella? Jeg aner ikke om han plasserte brusk i columella, men akkurat nå er den veldig hard og spiss, og det gjør meg utrolig stresset. Det ser helt merkelig ut forfra. Håper virkelig det jevner seg ut etter hvert, men har sett veldig mange skrive at dette området egentlig ikke endrer seg så mye :((

Er i tippen hevelse ligger lengst og han har nok lagt inn grafts i tippen din, dette gjør han med alle. Er så tippen din ikke skal droppe og ikke få en henge nese. Det er for å stabilisere tippen, er utrolig viktig med tipp støtte. Heter columella strut graft og det tar lang tid før den myknes opp. Så nesen vil se litt spiss ut en stund ja, og ikke minst vil det være helt hardt der. Helt normalt, hadde vært mer bekymret om han ikke la inn brusk i tippen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kjendiser eller influensere som har blitt operert av Chiu? Vil gjerne se hvilke neser han «lager»

Anonymkode: ddb19...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...