Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Masse bekreftelse stemmer ikke. Jeg har skrevet der, trenger kun mail. Og de har strenger regler for å beskytte legene, du får ikke lov til å skrive noe som indikerer feilbehandling. Positive anmeldelser får derimot alltid stå. Så legelisten er veldig misvisende etter min mening. 

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gemini2002 skrev (På 18.7.2023 den 12.07):

Ny oppdatering, er snaaart 1 mnd siden operasjon og jeg vet ikke helt hva jeg tenker. Det er soleklart en forbedring siden før operasjonen, men hevelsen gjør det veldig vanskelig å vite hvordan resultatet blir. Jeg hadde en finere «svai» (egentlig helt rett) da jeg var mer hoven, enn nå som hevelsen har begynt å gå litt ned, som er det motsatte av det han sa skulle skje. Han sa det skulle bli mer svai når hevelsen går ned. Selvfølgelig er jeg ennå hoven, og man er hoven rundt 6 mnd - 1 år, om ikke mer, etter operasjon. Men det er veldig lett å bli helt opphengt i nesa nå, og merker selv jeg begynner å overtenke litt. Men nå vet jeg ganske sikkert at han uansett er ganske konservativ på endringene han gjør, jeg skulle ønske han lagde litt mer svai på meg og fjernet enda mer av humpen, fordi det er ennå et lite hint av det liggende igjen. Det er en forbedring JA, men mtp prisen synes jeg han kunne gjort enda mer

H

Endret av anonym 998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Masse bekreftelse stemmer ikke. Jeg har skrevet der, trenger kun mail. Og de har strenger regler for å beskytte legene, du får ikke lov til å skrive noe som indikerer feilbehandling. Positive anmeldelser får derimot alltid stå. Så legelisten er veldig misvisende etter min mening. 

Anonymkode: 8570b...3b8

Vet noen ble ringt opp og måtte bekrefte noe med Mail. Kanskje spørs hva man skriver, men enig i det altså. Opplever at mye blir slettet hvis man ikke ordlegger seg på riktig måte. Men poenget var bare at chiu har svart på mange av de dårlige, noe jeg synes er bra. Da ingen av de andre svarer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kun på Mail for min del. Og når noen tilbakemeldinger først blir lagt ut, og deretter slettet har legelisten først godkjent den, men så har kirurgen bedt om å få den fjernet. Chiu er helt sikkert ikke blant de verste på det, men uansett burde dette blitt tydeligere informert om av legelisten. Jeg trodde selv at legelisten var et balansert sted å lege tilbakemeldinger, men det er det altså ikke.

Anonymkode: 8570b...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, anonym 998 said:

Jeg har det helt likt, det der var som å høre meg. Godt at noen føler det samme som meg/har samme problem. Følt meg veldig alene om det, han sa akkurat det samme til meg og nesen har ikke antydning til svai som planlagt. Han sa det ville bli mer når hevelsen gikk ned, ikke skjedd og jeg er 1 år og 1 måned post op nå. Har også en liten antyding til hump enda i noen vinkler men han nekter å gjøre noe med det. Opplever også at han gjør mindre under operasjonen enn hva som er avtalt på forhånd. Vi ble enige om en nese med svai, men han lagde en rett på meg. Noe som er ganske kjipt når man betaler såpass mye som du sier.

Ah, det er veldig kjipt! Håper du er fornøyd uansett, men skjønner veldig godt det suger. Ja, er 5 uker post-op nå og har ikke antydning til svai. Har nå en helt rett/liten antydning til svai, som selvfølgelig er bedre enn utgangspunktet mitt, men ikke det vi ble enige om. I tillegg har columella blitt veldig droopy, som det ikke var før operasjonen, som jeg så veldig håååper er hevelse og går vekk, men tviler:// Om jeg måtte velge mellom nesa mi nå og min originale velger jeg nesa nå, MEN jeg angrer på valg av kirurg definitivt. Spesielt når jeg ser andre kvinner i facebook gruppa få et så mye bedre resultat enn meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (På 29.7.2023 den 13.00):

Ah, det er veldig kjipt! Håper du er fornøyd uansett, men skjønner veldig godt det suger. Ja, er 5 uker post-op nå og har ikke antydning til svai. Har nå en helt rett/liten antydning til svai, som selvfølgelig er bedre enn utgangspunktet mitt, men ikke det vi ble enige om. I tillegg har columella blitt veldig droopy, som det ikke var før operasjonen, som jeg så veldig håååper er hevelse og går vekk, men tviler:// Om jeg måtte velge mellom nesa mi nå og min originale velger jeg nesa nå, MEN jeg angrer på valg av kirurg definitivt. Spesielt når jeg ser andre kvinner i facebook gruppa få et så mye bedre resultat enn meg

Enig!

Endret av anonym 998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, anonym 998 said:

Som du sier, det er selvfølgelig bedre enn utganspunktet men den kunne vært mye mindre. Og jeg er helt enig i alt du sier, jeg har også fått noe vi ikke ble enige om. Jeg vurderte en stund revision men tenker at det ikke er verdt å ta den risikoen, når alt annet ellers fungerer. Vet om mange det har gått galt med. Men du er veldig tidlig enda så mye kan være hevelse, blant annet det med tippen. Hvis ikke burde han fikse det. Men han er veldig vrien når det kommer til det, jeg har sagt jeg ikke er helt fornøyd og at jeg vil han skal file ned litt til. Men han bare aviser og sier i mot meg, blir helt overkjørt der inne. Han mener nesen min er perfekt og skal hele tiden påpeke hvor stor nese jeg hadde, jeg er ikke blind. Ser forskjell men har ikke fått det vi avtalte. Men i ettertid er han helt umulig hvis man ikke er helt fornøyd, håper du slipper å oppleve det men de fleste gjør dessverre det. Han er kjent for å ofte bli i dårlig humør. Noe som er synd. Hadde inntrykk av at han lett kunne korrigere om det var noe man ikke var fornøyd med, men sånn er det ikke. Det merker man når man først har operert, sier kanskje litt for mye på konsultasjonene og lover litt mye. Det med korrigering var hovedgrunnen til at jeg valgte å operere meg i Norge. Men er veldig leit at du ikke er helt fornøyd, og håper det blir bedre. Det ble bedre for meg om det er noe trøst, men tok lang tid. Var først i måned 11 at nesen ble mindre, blant annet forfra. Jeg har tydeligvis enda mye hevelse i følge han, fordi jeg hadde veldig stor hump. Men har tynn hud, men neser  tar tid. Er beklagelig at du føler det sånn, men samtidig litt godt å kjenne at man ikke er alene. Føler alle hos han har fått små neser og det de ønsket, så følt meg veldig alene om det. 

Skjønner veldig godt hva du sier, og kjenner meg igjen, selv om jeg selvfølgelig er veldig nyoperert (5 uker PO). Han nevnte et par historier der han sa både ja og nei til ny operasjon, men har fått inntrykk av at det virker som at det er basert på hans personlige mening, og ikke objektivitet. Det som er bra er at resultatet jeg har fått ikke ser ut som en operert nese, samtidig er det nettopp det som også er litt kjipt… det er ikke den forskjellen jeg så for meg at jeg skulle få. Jeg kan se for meg at hvis jeg skal ta revision, blir det når jeg er godt voksen da nesa også vil forandre seg med alderen. Skjønner veldig godt det er digg å vite at du ikke er den eneste som føler det sånn, men håper du er blitt fornøyd med nesen din nå og at det blir bedre og bedre<3 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 998 skrev (På 29.7.2023 den 13.33):

Som du sier, det er selvfølgelig bedre enn utganspunktet men den kunne vært mye mindre. Og jeg er helt enig i alt du sier, jeg har også fått noe vi ikke ble enige om. Jeg vurderte en stund revision men tenker at det ikke er verdt å ta den risikoen, når alt annet ellers fungerer. Vet om mange det har gått galt med. Men du er veldig tidlig enda så mye kan være hevelse, blant annet det med tippen. Hvis ikke burde han fikse det. Men han er veldig vrien når det kommer til det, jeg har sagt jeg ikke er helt fornøyd og at jeg vil han skal file ned litt til. Men han bare aviser og sier i mot meg, blir helt overkjørt der inne. Han mener nesen min er perfekt og skal hele tiden påpeke hvor stor nese jeg hadde, jeg er ikke blind. Ser forskjell men har ikke fått det vi avtalte. Men i ettertid er han helt umulig hvis man ikke er helt fornøyd, håper du slipper å oppleve det men de fleste gjør dessverre det. Han er kjent for å ofte bli i dårlig humør. Noe som er synd. Hadde inntrykk av at han lett kunne korrigere om det var noe man ikke var fornøyd med, men sånn er det ikke. Det merker man når man først har operert, sier kanskje litt for mye på konsultasjonene og lover litt mye. Det med korrigering var hovedgrunnen til at jeg valgte å operere meg i Norge. Men er veldig leit at du ikke er helt fornøyd, og håper det blir bedre. Det ble bedre for meg om det er noe trøst, men tok lang tid. Var først i måned 11 at nesen ble mindre, blant annet forfra. Jeg har tydeligvis enda mye hevelse i følge han, fordi jeg hadde veldig stor hump. Men har tynn hud, men neser  tar tid. Er beklagelig at du føler det sånn, men samtidig litt godt å kjenne at man ikke er alene. Føler alle hos han har fått små neser og det de ønsket, så følt meg veldig alene om det. 

Har du lyst til å sende før- og etter-bilde av nesen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bubblerock skrev (3 timer siden):

Har du lyst til å sende før- og etter-bilde av nesen? 

Liker dessverre ikke å dele bilder av nesen min på nett. Men er ikke noe feil med den, er bare ikke blitt helt som avtalt. Litt for naturlig for min smak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 998 skrev (32 minutter siden):

Liker dessverre ikke å dele bilder av nesen min på nett. Men er ikke noe feil med den, er bare ikke blitt helt som avtalt. Litt for naturlig for min smak 

Ok, skjønner. Det at den ser naturlig ut høres ut som en drøm for meg, jeg hadde vært redd for å ende opp med en supersmal bitteliten spiss nese 😅

Endret av Bubblerock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå ser man jo 100% at nesa mi hverken er rett eller har svai. Har en tydelig hump. Selvfølgelig mye mindre enn den forrige, og noe jeg kan leve med, men heeelt latterlig å betale SÅ mye og gå gjennom den prosessen bare for å få et ok minus resultat!! Og tviler også på at Chiu er villig til å operere på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 998 skrev (På 29.7.2023 den 11.41):

Jeg har det helt likt, det der var som å høre meg. Godt at noen føler det samme som meg/har samme problem. Følt meg veldig alene om det, han sa akkurat det samme til meg og nesen har ikke antydning til svai som planlagt. Han sa det ville bli mer når hevelsen gikk ned, ikke skjedd og jeg er 1 år og 1 måned post op nå. Har også en liten antyding til hump enda i noen vinkler men han nekter å gjøre noe med det. Opplever også at han gjør mindre under operasjonen enn hva som er avtalt på forhånd. Vi ble enige om en nese med svai, men han lagde en rett på meg. Noe som er ganske kjipt når man betaler såpass mye som du sier.

Du er absolutt ikke alene, det er flere av oss! Men hadde du virkelig latt han operere deg på nytt om han hadde tilbudt? En ting er tilliten til hvorvidt han faktisk hadde klart å gjøre en bedre jobb 2. gang, men også tanken på hvordan han er post-op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gemini2002 skrev (35 minutter siden):

Altså nå ser man jo 100% at nesa mi hverken er rett eller har svai. Har en tydelig hump. Selvfølgelig mye mindre enn den forrige, og noe jeg kan leve med, men heeelt latterlig å betale SÅ mye og gå gjennom den prosessen bare for å få et ok minus resultat!! Og tviler også på at Chiu er villig til å operere på nytt

Jeg ønsker jo veldig gjerne og operere hos Chiu, ønsker å få ein mindre spiss og neserygg + litt meire svai. Anbefaler du å ikke gå til Chiu? 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker jo veldig gjerne og operere hos Chiu, ønsker å få ein mindre spiss og neserygg + litt meire svai. Anbefaler du å ikke gå til Chiu? 

Anonymkode: 825dd...258

Egentlig ikke, hadde dratt til utlandet om jeg var deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (23 minutter siden):

Egentlig ikke, hadde dratt til utlandet om jeg var deg 

Ja! Bare vet ikke hvem eller hvor eller noe.. også litt redd for både MRSA og at hvis noe skal gå galt så er det ikke så lett... 

Anonymkode: 825dd...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tytat skrev (På 30.7.2023 den 20.19):

Du er absolutt ikke alene, det er flere av oss! Men hadde du virkelig latt han operere deg på nytt om han hadde tilbudt? En ting er tilliten til hvorvidt han faktisk hadde klart å gjøre en bedre jobb 2. gang, men også tanken på hvordan han er post-op.

H

Endret av anonym 998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gemini2002 skrev (2 timer siden):

Altså nå ser man jo 100% at nesa mi hverken er rett eller har svai. Har en tydelig hump. Selvfølgelig mye mindre enn den forrige, og noe jeg kan leve med, men heeelt latterlig å betale SÅ mye og gå gjennom den prosessen bare for å få et ok minus resultat!! Og tviler også på at Chiu er villig til å operere på nytt

Han sa til meg og mange andre at om en tydelig hump dukker opp så filer han den ned. Så om du har en hump som ikke er hevelse så tar han den. Men kan være hevelse, søk opp callus. Det er mange som får, siden beinet på nesen har fått et traume mot seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 998 skrev (13 minutter siden):

Ja for han har ikke ødelagt nesen min, og den er bedre enn den var. Jeg har fått en ekspert til å lese igjennom operasjonsnotatet mitt. Han var veldig imponert og sa jeg har en stabil nese for resten av livet. Han bruker tydeligvis veldig moderne og vanskelige metoder som ingen andre i Norge bruker. Så det funksjonelle er jo veldig bra hos meg, puster bedre enn noen gang til tross for mindre nese. Men selvfølgelig så skjønner jeg poenget ditt. Og hvordan han er post-op ødelegger litt ja, har du opplevd han som litt sint i ettertid? Opplever humøret som skiftende og at han lett hisser seg opp om man stiller litt kritiske spørsmål. Men jeg tenkte jo litt at siden han har operert nesen min en gang så kjenner han den best. Også er det litt surt å bruke penger et annet sted når jeg i teorien kunne fått gratis korreksjon hos han. Men virker som det funksjonelle er viktigere for han enn den kosmetiske. På det morphet han lagde så fjernet han mye mer av neseryggen, enn det han gjorde i virkeligheten. Og han lagde en rett nese når det til og med står i journalen min at jeg ønsker litt ekstra svai på nesen enn for lite.

Oi, det var jo veldig interessant å høre! Så deilig at du puster bedre også. Jeg har litt motsatt erfaring der igjen, men tror dårligere pust skyldes misdannelse.

Ja, veldig stor forskjell på humøret hans, men merket ikke noe på det før etter operasjonen. Opplever at han går rett i lås og i forsvarsmodus ved kritiske spørsmål. Jeg syns ikke han virker direkte sint, men han blir veldig fort frustrert/irritert og tydelig ukomfortabel når man stiller spørsmål. Jeg får hvertfall ikke noen ordentlig svar, han bare veksler på forklaringene sine og motsier seg selv eller bytter samtaleemne. Men har funnet ut at det hjelper å ha med seg noen. Da overkjører han mindre og er mer jovial og spøkefull igjen, men det er fortsatt ikke noe å hente fra han. Er bedre stemning i alle fall. 

Skjønner hva du mener ang. det økonomiske. Har dere noe dialog enda, eller er du ferdig med alt av kontroller evnt ekstra kontroller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tytat skrev (På 30.7.2023 den 23.39):

Oi, det var jo veldig interessant å høre! Så deilig at du puster bedre også. Jeg har litt motsatt erfaring der igjen, men tror dårligere pust skyldes misdannelse.

Ja, veldig stor forskjell på humøret hans, men merket ikke noe på det før etter operasjonen. Opplever at han går rett i lås og i forsvarsmodus ved kritiske spørsmål. Jeg syns ikke han virker direkte sint, men han blir veldig fort frustrert/irritert og tydelig ukomfortabel når man stiller spørsmål. Jeg får hvertfall ikke noen ordentlig svar, han bare veksler på forklaringene sine og motsier seg selv eller bytter samtaleemne. Men har funnet ut at det hjelper å ha med seg noen. Da overkjører han mindre og er mer jovial og spøkefull igjen, men det er fortsatt ikke noe å hente fra han. Er bedre stemning i alle fall. 

Skjønner hva du mener ang. det økonomiske. Har dere noe dialog enda, eller er du ferdig med alt av kontroller evnt ekstra kontroller?

Er du fornøyd ellers da? Med det ytre? Men pust er jo veldig viktig det også. Men det du sier der er så godt beskrevet, er akkurat sånn jeg har det med han og

Endret av anonym 998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...