Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen med erfaring med å ta nese operasjon i utlandet? For eksempel tryrkia eller Polen? Hvor mye kostet det? Er det mye billigere enn Norge? Og ble du fornøyd? Og var det trygt og en god opplevelse? 

Anonymkode: 07bb0...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.9.2023 den 20.31):

Jeg er en mann som fikk utført neseoperasjon hos Bjørn Tvedt for noen måneder siden. Skulle rette skillevegg og hump (samt smalne nesa for å unngå open roof deformity). Akkurat nå er nesen min altfor bred fra front, selvom jeg trodde osteotomiene ville bedre dette. Jeg puster også ekstremt dårlig fra høyre nesebor, og vet ikke om dette er en kollaps eller hevelse. Føler også neseryggen min har blitt liiiiitt for mye redusert. Den er ikke konkav som en barbienese, men kunne med fordel ha vært litt mer maskulin. Jeg ba imidlertid om en rett nese, så kirurgen kan nok ikke belastes her, sikkert jeg som er litt misfornøyd. Jeg ser ikke deformert ut på noen som helst måte, ingen av vennene mine har nevnt noe engang, og familien sier de nesten ikke ser forskjell (selv om jeg ser det ganske tydelig).

 

Noen som har hatt liknende komplikasjoner? Hvis dette ikke bedrer seg, hvem er best på sekundær operasjoner? Vurderer Chui eller Tvedt på nytt (har ikke mistet tillit til han enda, men får se hva han sier på kontrollen om noen uker). Tipper jeg trenger å heve neseryggen med ribbeinbrusk, få en smalere front profil, og fikse pusten (!!!). Setter stor pris på svar :)

Anonymkode: 7458c...fc4

Takk for at du forteller historien din, det er nyttig.

Anonymkode: cfd68...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym mann (Anonymkode: 7458c...fc4)

Vondt å høre at du har pusteproblem etter operasjon, håper du tar dette opp med kirurgen som har operert deg? Og takk for at du deler. 

Endret av nesemareritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er best på sekundær i Norge? Jeg vurderer Chiu eller Tvedt men ser det står mye varierte ting om Tvedt. Jeg har operert tidligere på sykehuset, dem skulle rette opp skilleveggen men nå har ting blitt verre. Jeg sliter med smerter i neseryggen, også må jeg snyte meg hver morgen, det kommer mye snørr ut.  Det koster også en formue å gjøre dette privat, vil helst finne en kirurg som gir garanti for arbeidet og oppfølging. Jeg håper noen kan dele litt informasjon, det er veldig vanskelig å finne informasjon.

Anonymkode: e6fd2...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også pusteproblemer etter operasjon, får helt panikk nå. Klarer ikke trekke pusten dypt inn gjennom nesen lenger, det høres ut som jeg er "snørrete" når jeg gjør det. Får helt klaustrofobi. Har operert for over et år siden men vært helt opphengt i utseendet så ikke brydd meg så mye om at jeg har pustet gjennom munnen. Høres kanskje litt rart ut men ble helt obsessed med at den skulle bli mindre bare. Når jeg drar hver sin side av huden ved siden av nesen fra hverandre får jeg puste bedre.

Noen som har hatt pusteproblemer etter operasjon og så dratt til Tyrkia for ny operasjon? Tør ikke prøve å fikse det i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mariah<3 skrev (På 15.10.2023 den 23.05):

Jeg har også pusteproblemer etter operasjon, får helt panikk nå. Klarer ikke trekke pusten dypt inn gjennom nesen lenger, det høres ut som jeg er "snørrete" når jeg gjør det. Får helt klaustrofobi. Har operert for over et år siden men vært helt opphengt i utseendet så ikke brydd meg så mye om at jeg har pustet gjennom munnen. Høres kanskje litt rart ut men ble helt obsessed med at den skulle bli mindre bare. Når jeg drar hver sin side av huden ved siden av nesen fra hverandre får jeg puste bedre.

Noen som har hatt pusteproblemer etter operasjon og så dratt til Tyrkia for ny operasjon? Tør ikke prøve å fikse det i Norge..

 

Endret av nesemareritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time hos Tvedt før jul for neseplastikk. Har operert en gang tidligere (kun skillevegg) og dette ble mislykket så nå vil jeg korrigere denne samt gjøre endringer på utseendet. Står veldig fast mellom Tvedt og utlandet... (Tyrkia). Tips tas gjerne i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har endelig bestemt meg for å operere nesa etter mange år med komplekser over den. Jeg var på min første konsultasjon i går, den var hos Morten Haug. Han var veldig imøtekommende og tok seg god tid til å svare på alle mine spørsmål. Han lagde et 3D-bilde av meg slik at vi kunne redigere den sammen. Det eneste er at jeg spurte om før og etter-bilder, men siden han veldig nylig har byttet klinikk så eier han ikke lenger rettighetene til bildene han tok der. Jeg lurte derfor på om det er noen snille sjeler her inne som tok neseplastikk hos Haug og som kunne vist meg et før og etter-bilde av sine resultater? Fullt forståelig om du ikke ønsker det og heller vil fortelle om din opplevelse da det er veldig personlig å vise sånne bilder. Legger ved et bilde av hvordan nesa mi er nå og hvordan jeg gjerne vil at den skal bli... Uææ!

nese6.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2008 at 8:14 AM, Penny Lane said:

 

Din heldige skapning!

Er en 3 måneders tid siden min operasjon, må nok ty til ny operasjon til sommeren for er fortsatt ikke mye til forandring. Tror ikke helt på den "man får ikke sett resultatet før om mange måneder", det gjaldt/gjelder ikke meg ihvertfall :sjenert:

Ts her og siterer meg selv 😄 Det tok ikke noen måneder men mange år før resultatet ble bedre, måtte rett og slett dra på årene og få tynnere hud for at resultatet skulle komme til syne. Fremdeles ingen som har gjettet eller vet at jeg har operert fordi resultatet kom til gradvis år for år.

Bilde fra før operasjon 2008 og 2023:

IMG_3931.thumb.jpeg.4d8df11c2df7aa73264cb11b6fdd9b02.jpegIMG_3932.thumb.jpeg.7e219158d6b3c42ee587ad41ee3f352f.jpeg

Anonymkode: 754bb...b8c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, krenkende innhold, latterliggjøring, bruker som utgir seg for å være flere personer og svar til dette 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sjelden jeg ser noen som har en nese lik min. Jeg ønsker å vite om noen har erfaring med operasjon på slik nese. Nesetippen er for vid og firkantet. Noen som har det likt? Hvilke kirurger er flinke på slike neser. Snakket med Tvedt i fjor, men kansellerte før operasjon.IMG_7701.jpeg.a2c4c783bd0ba9d514f4e6c3cb253c4c.jpegIMG_7702.jpeg.2dab47b9485b70586aff0c1c14a20975.jpegIMG_7703.jpeg.86674ff5bcb05babd9bf644e84697c7a.jpeg

Anonymkode: 3ca98...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vurderer neseplastikk men synes det er veldig vanskelig å velge kirurg uten å se før/etter bilder. Derfor lurer jeg på om noen her kunne tenkt seg å sende meg bilder av deres neser. Hadde satt enormt stor pris på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trololololmjau skrev (På 1.11.2023 den 8.58):

Hei! Jeg har endelig bestemt meg for å operere nesa etter mange år med komplekser over den. Jeg var på min første konsultasjon i går, den var hos Morten Haug. Han var veldig imøtekommende og tok seg god tid til å svare på alle mine spørsmål. Han lagde et 3D-bilde av meg slik at vi kunne redigere den sammen. Det eneste er at jeg spurte om før og etter-bilder, men siden han veldig nylig har byttet klinikk så eier han ikke lenger rettighetene til bildene han tok der. Jeg lurte derfor på om det er noen snille sjeler her inne som tok neseplastikk hos Haug og som kunne vist meg et før og etter-bilde av sine resultater? Fullt forståelig om du ikke ønsker det og heller vil fortelle om din opplevelse da det er veldig personlig å vise sånne bilder. Legger ved et bilde av hvordan nesa mi er nå og hvordan jeg gjerne vil at den skal bli... Uææ!

nese6.jpg

Så kult at du legger ut bilde! Er veldig få som gjør det, og da er det nærmest umulig å lage seg et bilde av hvordan ting var og ble. Når det er sagt synes jeg du har en fin nese 😊 Men hvis du bestemmer deg for operasjon hadde det vært veldig interessant å se hvordan det ble og om du ble fornøyd med alt, kosmetisk og funksjonelt. Jeg har lest gjennom hele tråden her, det er mye rare og kjipe historier! 🙄 

Anonymkode: 776c0...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Er det noen som har erfaring med å operere seg hos en av de beste kirurgene i USA? Jeg vurderer det sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

camilla91 skrev (På 17.6.2023 den 16.29):

https://m.facebook.com/groups/2291872087623558/?ref=share 
 

https://chat.whatsapp.com/FmJEfzsBVM96p0u6nkoU6y
 

Jeg har ikke mulighet til å melde deg inn i den norske støttegruppa, men du får sikkert en melding her på KG når admin har sett kommentaren.

Hei! Er denne norske gruppa fortsatt aktiv? Skulle gjerne blitt invitert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er så viktig at flere deler historier om skade, det hjelper mange med å unngå feilbehandling i fremtiden.

Jeg ble selv blitt påført skader for livet av en anerkjent norsk plastikkirurg med ØNH-kompetanse. 

 

Endret av nesemareritt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 13.30):

Hvis du skriver en kommentar med brukernavnet ditt(ikke anonymbruker) kan jeg sende deg en privat melding på innboks for å legge deg til i den norske gruppen.

 

Mobbing er selvfølgelig ikke hverken ønskelig eller akseptert i gruppen. Alle i gruppen er støttende. Poenget er at vi skal hjelpe hverandre med å få informasjon, kunnskap, støtte og veiledning. Vi deler erfaringer etter konsultasjoner, operasjoner, advarer mot feilinformasjon og hjelper hverandre i prosessen.

Anonymkode: aa3b6...27c

Kan du legge meg til? Jeg har prøvd å finne noen å stole på og med en gang jeg ser en klinikk som virker lovende så er det så mye forskjellige erfaringer 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...