Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Enig! Mye bedre med en eller annen jobb (som ikke er drømmejobben) enn ingen jobb!

Bra at S er bedre :)

Håper dere får en flott helg, og at du får hvilt deg litt :klemmer:

Godt noen er enig med meg ... :)

Takk for det, håper dere også får en flott helg! :klemmer:

============================================

Helga startet dårlig her ... S våknet først litt over fem, jeg gikk inn og la han igjen. Han våknet halv seks, mannen la han igjen, før S måtte komme oppi senga vår et kvarter senere. Det er så typisk at S våkner tidlig når jeg skal tidlig opp med han, men når jeg skal få sove litt og mannen skal tidlig opp så sover han lengre! :kjefte::frustrert: Så i dag har jeg vært våken siden femtida ... :sukk: I tillegg måtte jeg klage over dette til mannen, og ja, jeg innrømmer at jeg er morgengretten ... Mannen ble sur, så kranglet vi, så ... Fin start på lørdagen! :roll:

Forhåpentligvis blir resten av dagen bedre. Tenkte å bake pepperkaker med S, om den hjemmelagde deigen har holdt seg i kjøleskapet siden forrige lørdag ... :sjenert:

Nå må jeg fyre opp, alt for kaldt her, håper bare jeg får det til ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dårlig start på dagen ja. :klemmer:

Og jeg er HELT enig med deg i at mannen bør søke jobben som resepsjonist. Bedre med jobb enn ingen jobb. Og at det er typisk kvinneyrke er et meeeeeget dårlig argument spør du meg. So what, klarer ikke menn den? :klø: Dessuten vil han sikkert stille sterkt, fordi det er flest kvinner som søker på en sånn stilling, og mange foretrekker faktisk menn fordi det er litt uvanlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dårlig start på dagen ja. :klemmer:

Og jeg er HELT enig med deg i at mannen bør søke jobben som resepsjonist. Bedre med jobb enn ingen jobb. Og at det er typisk kvinneyrke er et meeeeeget dårlig argument spør du meg. So what, klarer ikke menn den? :klø: Dessuten vil han sikkert stille sterkt, fordi det er flest kvinner som søker på en sånn stilling, og mange foretrekker faktisk menn fordi det er litt uvanlig. :)

:Nikke: Heldigvis ble resten av dagen mye bedre. :)

Godt du er enig med meg, da har jeg litt mer å slå i bordet med. :) Han mente faktisk at det ville være flaut å fortelle hva han jobbet med om han tok en resepsjonistjobb ... :roll:

:klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går bakte S og jeg pepperkaker. Kjempekoselig og moro for store og små. Ble selvsagt litt småspising da, men vi har tre-fire bokser med pepperkaker enda, tenkte å pynte de snart også. Kjempekoselig å gjøre noe sammen med S, synes jeg har fått gjort det litt for lite siden jeg føler jeg aldri har tid eller overskudd. :sjenert: Helgene har også ofte blitt litt kjedelige, vi har ikke funnet på noe spesielt. Nå mener jeg ikke at man skal finne på noe spesielt hver helg, men i blant er det jo greit å gjøre noe annet enn å bare være hjemme og litt inne og litt ute i helgen ...

I dag var vi på julemesse. Mye fint å se på, og jeg tror S koste seg. Det som var mest stas var å sitte på med hest og vogn. Da gliste han stort og storkoste seg. :hjerte: Klappe hestene etterpå fikk han også, kjempegøy. :) Han er så pratsom nå, prater hele tida og om alt mulig rart. Det aller, aller meste er veldig forståelig, men av og til kommer han med merkelige ord: noskjeskjina, menosin og somemrommet. Altså oppvaskmaskina/vaskemaskina, rosin og soverommet. :fnise: Glad i å synge er han også: alt fra "god morgen alle sammen", "lille kattepus", "fem små aper" og "trollmor" i tillegg til mange andre. Det er så koselig å høre han synge, og han kan overraskende mange av ordene også. :rødme:

Nå er jeg snart ferdig med alle julegavene! :biggrin: Det eneste jeg mangler er noe jeg skal lage til mannen i tillegg til at jeg må få gaven hans tilsendt i posten, og så skal vi kjøpe noe mer til S, sannsynligvis et slikt Brio togsett. :jepp: Er ferdig med alle gavene som skal sendes i posten, heldigvis. Hvis ikke hadde jeg blitt stressa ...

Ut fra ukeplanen ser det ikke ut til å bli så mye arbeid på meg denne uka. Jeg tar meg fri på torsdag, noe jeg har litt dårlig samvittighet for siden de trenger meg, men ei venninne kommer på besøk og jeg ser henne alt for sjeldent ... :sjenert: Håper det blir mer jobbing på meg, trenger jo pengene. Men gleder meg til torsdag da, en hel dag med bestevenninna! :biggrin:

Synes tida frem mot jul går råfort nå, er jo allerede halvveis! :overrasket: Gleder meg til jula. Pappa, svigers og svigerinna kommer og feirer her hjemme hos oss. Kjempekoselig å ha hele den nærmeste familien samlet, og veldig deilig at vi slipper å reise bort med S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare én uke igjen til jul! :dåne: Synes tida har gått utrolig fort, heldigvis er jeg (nesten) ferdig med julegavene. :) Har vært ei slitsom uke, jobbet alle dager utenom i går, da tok jeg meg fri fordi bestevenninna kom på besøk. S våkner grytidlig for tida, halv seks de fleste dager. :dåne: Hadde det kjempekoselig med venninna i går da, gikk i byen og på kafé og bare tittet på butikkene som var mye mer interessante når jeg hadde med henne enn når jeg har med mannen som ikke liker å gå i butikker ... ;) Fikk til og med kjøpt meg ny kjole, så nå vet jeg hva jeg skal på på meg på julaften! :biggrin:

Håper jeg får slappet av litt i helga, trenger det nå når S står opp så tidlig og jeg jobber hele tida ... I morgen skal han til farmor og bake pepperkaker, mens mannen og jeg tar oss en tur til byen og får kjøpt inn nye juletrelys og kanskje tar oss en kafétur. :) Så kommer mormor tilbake i kveld, det tror jeg blir stor stas for S, som er glad i mormoren sin. :) I utgangspunktet to jobbdager før jeg tar juleferie på torsdag, med mindre noen blir syke da. Så er det nissefest på bhg til S på tirsdag, blir koselig å kle han opp som en liten nisse. :hjerte: Onsdag kommer bestefar (pappa)! :hoppe: Så blir det juuuul! :biggrin:

Kommunen vi bor i kutter i alt for tida, nå skal de kutte i grunnbemanningen og vikarene i barnehagene ... Spent på hvordan det blir over nyttår. :sukk: Jeg får beholde de faste fredagene mine, iallfall frem til påske, men jeg er spent på om de har budsjett til å sette meg opp som vikar utover også. De må jo ha vikarer om folk er syke, det er enten det eller stenge avdelinger de dagene folk er syke ... Får vel bare håpe på det beste og krysse fingrene. Mannen var på NAV-møte i går, han skal få individuell oppfølging over nyttår. Håper det har noe for seg da. Skulle ønske ting bare kunne ordne seg, jeg. Lei nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo ei fin jul, ser det ut til ... Kranglet med mannen i dag, det er tydeligvis veldig, veldig viktig å sove lenge. Og hvis jeg lar han sove lengre enn avtalt så er han ikke takknemlig, men ligger heller i senga en halvtime ekstra ... Og jeg er et kommanderes hespetre. Så det, så. :roll: Orker ikke mer jeg. Nå må han snart få seg en jobb før jeg tvinger han til å ta den første og beste jobben han finner, dette gidder jeg ikke mer! :sukk:

S har vært syk, igjen. Feber og dårlig form både mandag og onsdag, tirsdag var han merkelig nok frisk. I dag er han i superhumør,blid og fornøyd og hyper. :ler: Men matlysten er ikke helt bra, bekymrer oss litt for det men det er ikke så mye vi får gjort.

Selv har jeg blitt forkjøla: hoster til jeg brekker meg, nyser, er snørrete og tett og har vært i dårlig form de siste dagene. De trodde ikke jeg kom på jobb på onsdag pga formen på tirsdag, men heldigvis har jeg blitt bedre selv om jeg sliter med hosten enda. Fikk hostesaft på resept nå da, så håper den fungerer. Den smaker iallfall så j*vlig at den bare må funke. ;)

I morgen kommer svigers og svigerinna, så da feirer vi her alle sammen, mamma og pappa er jo her også. Gleder meg! :biggrin:

God jul til alle som er innom! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jula ble fin tross en dårlig start på lille julaften. Det tærer nok på slik dere går nå. Satser på at 2011 blir deres år og at ting snur på jobbfronten!

Ha en god romjul :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jula ble fin tross en dårlig start på lille julaften. Det tærer nok på slik dere går nå. Satser på at 2011 blir deres år og at ting snur på jobbfronten!

Ha en god romjul :klemmer:

Vi har hatt ei kjempefin jul hittil, julaften var kjempekoselig!

Takk for det, jeg håper virkelig 2011 blir et superbra år, selv om jeg har mine tvil ...

Takk for det, og ei god romjul til deg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kjempefin julaften sammen med foreldrene mine, svigers og svigerinna. S var i superform, og likte all oppmerksomheten og gavene. Han var ikke så skeptisk til nissen (farmor) som vi trodde, var meget høflig og turte til og med å sitte på fanget og gi nissen en klem. :fnise:

Det var kjempekoselig å samle hele den nærmeste familien her hjemme, og jeg håper vi får gjort det neste år også. Glad jeg har slik en fin familie. :) Fikk masse gaver, S fikk selvsagt flest, slik det skal være. ;) Fikk manuell kaffekvern av mannen, noe jeg har ønsket meg uten at jeg har tenkt noe særlig over det. Ble overrasket over at det var manuell, men kjempemoro å sitte og kverne sin egen kaffe. Og så blir kaffen så god! Ja, jeg har blitt litt kaffesnobb ... :fnise:

S kommer stadig med gullkorn for tida. Her om dagen satt vi og spiste frokost, når han plutselig peker mot brystet til mormor og sier: "mormor har ikke bh". :dåne: Ikke aner jeg hvor han har snappet opp noe slikt fra, men morsomt var det likevel. ;) I går, da jeg gikk i en tunika som muligens fikk meg til å se litt stor ut (?) sa han: "mamma har baby i magen". Tusen takk for den ja! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig S er :rødme: :ler:

Godt at dere hadde en fin julefeiring, håper nytt år også ble feiret med glede. Og jeg har stor tro på at dette året vil bringe med seg hell og lykke for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år, Knøttet!!!

Får håpe ting ordner seg på jobbfronten for dere snart, klart det tærer på å ha det sånn som dere har hatt en stund nå.

(Trodde jeg hadde vært her inne for å få deg på mine innlegg, men prøver igjen ;) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig S er :rødme: :ler:

Godt at dere hadde en fin julefeiring, håper nytt år også ble feiret med glede. Og jeg har stor tro på at dette året vil bringe med seg hell og lykke for dere. :)

:Nikke: Han er en liten skravlebøtte for tida, og sier mye rart. :fnise:

Jeg håper virkelig du har rett angående 2011, den som venter får se ...

Godt nytt år, Knøttet!!!

Får håpe ting ordner seg på jobbfronten for dere snart, klart det tærer på å ha det sånn som dere har hatt en stund nå.

(Trodde jeg hadde vært her inne for å få deg på mine innlegg, men prøver igjen ;) )

:klem:

Godt nyttår til deg også!

Ja, det tærer virkelig på å gå slik som vi gjør, og det tærer mye på mannen ... :( Vi får se hva som skjer, er ikke allverdens jobber å søke på heller for tida. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen vurderer å søke en jobb hvor man får betalt under utdanningen, mot at han må jobbe i bedriften i to år. I såfall blir det pendling til Oslo i noen måneder, men det klarer vi om det blir nødvendig. Ellers er det ikke så mange jobber å søke på, dessverre. De fleste jobbene er enten ting han ikke er utdannet som, har svært ugunstige arbeidstider eller er for langt unna. :( Jeg vurderer å søke en bhg-jobb i nabobyen, men det kan bli litt problematisk om mannen kommer ut i jobb og vi bare har én bil i forhold til jobbtidene, henting av S osv. Vi får se.

S har vært hos farmor og farfar fra fredag til lørdag, virker som han har storkost seg. :) Vi spiste ute og var på kino på fredag, og i dag har vi sovet lenge og så lagd i stand en ordentlig frokost med rundstykker, nykvernet kaffe og appelsinjuice. :) På ettermiddagen hentet vi S, og så fikk vi middag og dessert.

S fortsetter å være pappagutt. Da vi hentet han enset han meg knapt, bare lurte på hvor pappaen var (jeg gikk inn først, mannen skulle hente noe i bilen.) :sukk: Er så lei av å ikke bety like mye for S som mannen, og føle meg som nr.2 ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt det tærer på han. Er vel noe med den mannlige stoltheten også... Ser svogeren min har gått lenge med tilfeldige, underbetalte jobber. Det tærer veldig på selvtillit og humør...

Men vanskelig med en bil, og alt annet også da... Men samtidig skulle du få en fast, full jobb så er det kanskje greiere å kjøpe en bil til...

Hørtes ut som en koselig helg ) Deilig med litt barnefri av og til.

Skjønner godt at du føler på at du er nummer 2. Her er det motsatt, og tror nok det ofte er enklere for menn å være nummer 2 enn for oss jenter... Vi føler nok mer på det. Har ikke så mye råd å komme med da... :sjenert: Tror det bare er noe en må innfinne seg med. Unger forskjellbehandler dessverre...

Ha en fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, skjønner godt det tærer på han. Er vel noe med den mannlige stoltheten også... Ser svogeren min har gått lenge med tilfeldige, underbetalte jobber. Det tærer veldig på selvtillit og humør...

Men vanskelig med en bil, og alt annet også da... Men samtidig skulle du få en fast, full jobb så er det kanskje greiere å kjøpe en bil til...

Hørtes ut som en koselig helg ) Deilig med litt barnefri av og til.

Skjønner godt at du føler på at du er nummer 2. Her er det motsatt, og tror nok det ofte er enklere for menn å være nummer 2 enn for oss jenter... Vi føler nok mer på det. Har ikke så mye råd å komme med da... :sjenert: Tror det bare er noe en må innfinne seg med. Unger forskjellbehandler dessverre...

Ha en fin uke :klemmer:

:Nikke: Det er nok noe i det, ja, dessverre. Dessverre tar ikke mannen engang tilfeldige, underbetalte jobber. :kjefte:

Til det daglige går det greit å føle seg som nr.2 for S, men når det blir så tydelig som det ble da vi hentet han er det veldig sårende ... Blir litt irritert på mannen også, for av og til føler jeg at jeg er den "slemme" og "strenge", for jeg er strengere enn mannen og sier jeg nei til noe går jeg ikke med på det likevel etterpå ... Mannen er kjempeflink med S, og S forguder han jo, men av og til blir jeg litt irritert over at han skjemmer han litt bort ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heh, her skjer det like lite som i livet mitt, ser jeg. :roll: Jeg er så lei av at mannen surrer rundt hjemme, er smådeprimert, stadig har vondt i hodet og alltid er trøtt, spesielt når jeg mener han kan for det selv ved å ikke "ta til takke med" en jobb han ikke vil ha i iallfall en liten periode! Misforstå meg rett, jeg har verdens beste mann, og jeg skjønner han delvis, men det er fryktelig irriterende og det tærer på både han, meg og forholdet! :sukk: Nå tenker han på å starte et enmannsforetak innen grafisk utforming og foto, så vi får se. Det koster jo litt, men siden han bare trenger skjerm og lisenser til forskjellige programmer blir det overkommelig. Det jeg synes er skummelt er hvis det går rett vest, for selv om han ikke har mer enn utstyret å tape på det så føler jeg det er litt risikabelt ... Dessuten føler jeg at det blir så usikkert. Jeg vil så gjerne at vi snart kan planlegge litt mer enn 1-2 uker om gangen, at vi har en stabil økonomi og vet ca hvor mye vi kan forvente å tjene. Jeg føler vi aldri når dit hen at vi har en sikker økonomi og kan gi S søsken ... :sukk: Jeg er positiv til at han starter enmannsforetak altså, men så er det den tvilen også da, jeg vet ikke jeg. Skulle han startet noe slikt vil han søke om dagpenger i oppstartsfasen, og så tar han på seg en ekstrajobb, om han får. De andre mulighetene er urmakerlinja, hvis han kommer inn. Da er det 1 år på skole og så lærling i noen år, husker ikke hvor mange. Eller en annen skole hvor han får lønn under utdanning og så går rett ut i fast jobb etterpå.

Har ikke blitt så mye jobbing på meg i det siste heller, for det er jo nedskjæringer og kutt over alt i kommunen. Nå blir det ofte ikke leid inn vikar hvis noen er syke heller, for å spare så får de heller de andre til å jobbe litt lengre. :roll: Skulle bare ønske det gikk an å få noe fast, jeg. Minst 70%, men veldig gjerne mer ...

S er vår lille solstråle i all elendigheten. :) Han er så god, og sier så mye rart for tiden. :ler: Dessverre står han tidlig opp for tiden, men det går vel forhåpentligvis snart over, slikt går jo i perioder. Vi har prøvd potte nå, og de to første dagene gikk det strålende: tisset i potta flere ganger! Så fikk han det ikke til, og da var det ikke noe gøy lengre ... Ikke gøy å gå på potte når man ikke får til å tisse hver gang, nei! :fnise: Tror vi må prøve ett eller annet belønningssystem med klistremerker eller noe, vi får se.

Det er ikke bare i de kommunale barnehagene det er kutt, men de private får jo tilskudd fra kommunen så barnehagen til S mister deler av det tilskuddet. Så nå blir det dyrere bhg for han også, i første omgang må vi betale matpenger og ta med 3.mat til han, noe som er helt overkommelig. Det er visst slik at flere private bhg-er har måtte legge ned pga kutting, håper virkelig ikke det skjer med vår, men det ser ikke slik ut, enda iallfall. Foreldremøte til neste uke, blir litt for spennende ...

Jeg har vært flink og gått meg en liten tur i raskt tempo hver dag de siste ukene. Har litt for mye rundt magen som må av nå, og Cola og godis som må kuttes ned på. Egentlig er jeg ikke så aller verst på godisen, men det blir gjerne til at jeg går og småspiser litt på jobb, og det er ikke bra. Var hos tannlegen for ei uke siden også, og det hjelper jo på tennene å ikke småspise. Må visst ta ei visdomstann etterhvert, kan ikke si jeg gleder meg, med min tannlegeskrekk ... Heldigvis har jeg en sympatisk tannlege, så jeg håper jeg overlever det også ... :gjeiper:

Jaja, heldigvis snart helg. Bare ei tidligvakt i morgen jeg må overleve, men stå opp tidlig er jeg jo vant til med S som stod opp halv seks her om dagen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, skjønner godt du føler på det. Er jo ekstra stressende når ingen av dere har noe fast.

Spennende med mannens planer, men skjønner godt du er skeptisk. Får håpe dere finner ut av en eller annen ting i hvert fall.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det litt potteprat, ja! Jaja, gutta våre kommer nok ikke til å tisse i bleie for alltid - så vi får gi dem tiden de trenger ;)

Det kan jo være at disse planene til mannen er det han trenger for å få tilbake motivasjon og "glød". Så om risken ikke er så stor, så blir det jo ikke så mye mer ustabilt enn hva du føler situasjonen er i dag :klemmer: Men jeg skjønner godt at du er skeptisk altså, jeg er kontrollfreak av natur så jeg hadde nok følt det på samme måte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...