Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slitsom uke! :daane: Selv om jeg har hatt korte vakter har jeg jobbet 4 dager denne uka, og siden mannen har vært syk har jeg hatt to barn å ta meg av... Ingen blir jo så syke som mannfolk, må vite! :roll: Mannen er heldigvis på bedringens vei nå, men våknet opp med en forferdelig hodepine i dag. Nå er det S som er syk. Våknet med feber på fredagen, men var i bra form. Var varm da han la seg i går, og hadde over 39 i dag, formen har vært litt opp og ned. Håper han er frisk igjen snart, får så vondt av lille gutten min som er så stor og selvstendig når han er syk. Passer på å drikke og holde seg varm/kald selv, han. :) Vurderer å kjøpe et øretermometer, raskere og mindre ubehagelige målinger for lillegull. Men så er det jo noen skrekkhistorier der ute også, om at de viser veldig feil... Noen som har erfaring? Når det er sagt så brukte de øretermometer på legevakta sist jeg var der med mannen...

På onsdag fikk jeg en herlig time for meg selv, iallfall. Fikk jo gavekort på 1 time med massasje til bursdagen min, av mannen. Det var superherlig med full kroppsmassasje. :Nikke: Det eneste var at da jeg reiste meg opp følte jeg meg nesten bilsyk, kjempeekkelt. Nå sliter jeg jo med svimmelhet, så det er jo typisk da. Ble heldigvis bedre etter å kommet hjem, tatt homeopatmiddelet mitt og satt meg i sofaen og slappet av.

Ser ut til at det blir litt mer jobbing på meg neste uke iallfall, 4 dager og nesten normalt lange vakter. :) Håper bare det fortsetter slik, hvis ikke må jeg jo finne noe annet å gjøre... Har kontaktet Adecco, men de har ringt meg én gang, og det var den faste jobbfredagen min som jeg har hver uke, og som jeg hadde fortalt de om. Jaja, har søkt noen jobber da, men egentlig vil jeg gjerne fortsette å jobbe i barnehage. Vi får se.

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Ser at S er like gammel som min sønn, så her vil jeg følge med om det er greit :sjenert:

:vinke:

Så koselig med nye lesere! Så klart det er greit. :)

=====================================

Da har jeg vært hos tannlegen. Tok et par vival og sjanglet meg avgårde, følte meg seriøst full... :fnise: Gikk veldig greit, til å være meg med tannlegeskrekk. Regningen er en annen sak, og så må jeg tilbake to ganger til, siste gangen skal jeg ta ei visdomstann. Jeg, som aldri har trukkket ei eneste tann noen gang før... :snurt:

Nå blir det valentinesfeiring med armkroken til mannen, romantisk klissefilm og etterhvert hjemmelaget smoothie. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har S vært krevende, men kjempeherlig, som vanlig. ;) Han er enda mer pratsom enn før for tida, han spør om alt: "hva er den lyden?", "hva er det?" og ofte vet han det selv, for hvis jeg svarer feil så retter han på meg. :fnise: Stakkaren sovnet under barne-tv, og det var vel egentlig ikke et sjakktrekk å ta han med å bade da, men det gikk jo, etterhvert... Han er så søt etter bading, da er han kjempekosete, koser og klemmer på meg. :hjerte: Tidligere i dag kom han bort og sa "jeg vil ha kos med mammaen min". :rødme: Noen ganger er han så utrolig irriterende at jeg kunne kastet han ut vinduet, og andre ganger er han så skjønn at jeg smelter helt. :fnise: Herlig unge. :)

Nå er det ikke lenge igjen av dagpengeperioden til mannen, og han stresser mye nå... Søker på masse jobber, men har ikke helt troa. :sukk: Jeg er redd ting går rett i vasken, jeg... Er så mye hvis om atte dersom... Tenk om... :sukk: Jeg skal iallfall jobbe fulle vakter hele denne uka, utenom i dag da jeg har hatt fri. Neste uke er det vinterferie, så jeg håper noen på jobben skal ha ferie slik at jeg kan få jobbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt å ikke ha fast jobb, og ikke vite hvordan fremtida blir, for vi kan jo ikke planlegge noe! :sukk: Det er veldig lenge siden vi sist var på hjemstedet mitt, var vel i september. Så jeg tenkte at vi kanskje kunne dra hele gjengen i påska, for da er bhg stengt hele uka, og det passer perfekt siden jeg ikke vil dra f.eks nå for da må jeg si nei til eventuell jobbing... Men nei da, det kan vi ikke. Da sier mannen at det kan vi ikke, for da er fristen ute for han og han må ha en jobb innen den tid. :( Jeg har ikke lyst til å reise alene med S heller, det er så mye styr og så må jeg passe han helt alene hele tida jeg er på hjemplassen... Å dra alene har jeg ikke samvittighet til, for jeg føler jeg må ha med meg S slik at bestefar og oldeforeldrene får se han, er jo så lenge siden! :sukk: Heldigvis kan pappa komme hit etterhvert, men jeg vil "hjem" jeg også!

Er det bare jeg som er sær, eller er det litt spesielt å spørre folk man knapt kjenner om man skal få flere barn snart? Synes det stadig er folk jeg ikke kjenner godt (kolleger og lignende) som spør meg om det. Jeg tar det ikke ille opp eller noe, men jeg synes det er en ganske personlig ting som jeg ikke vil snakke med alle om, så jeg blir litt overrumplet når noen spør... Dessuten så kunne det jo vært et veldig sårt tema hvis vi slet med å bli gravide eller lignende. :vetikke: Da jeg var gravid med S var det ei som spurte om det var planlagt, og hun var ikke engang en kollega men ei fra bedriften vi delte pauserom med... Som sagt, jeg tar det ikke ille opp, jeg synes bare det er litt spesielt... Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er dårlig gjort å spørre om noe sånt, uansett om det er første ungen eller den tiende de "etterlyser".

Jeg har en kollega som måtte adoptere da de ikke kunne få barn selv. Så når jeg var nygift og nærmet meg 30 ble det jo litt hinting om barn fra andre kolleager. Men de fikk høre det fra hun som måtte adoptere "at slik spør man bare ikke om, det er mye som kan ligge bak". Da ble det heldigvis slutt på maset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dårlig gjort å spørre om noe sånt, uansett om det er første ungen eller den tiende de "etterlyser".

Jeg har en kollega som måtte adoptere da de ikke kunne få barn selv. Så når jeg var nygift og nærmet meg 30 ble det jo litt hinting om barn fra andre kolleager. Men de fikk høre det fra hun som måtte adoptere "at slik spør man bare ikke om, det er mye som kan ligge bak". Da ble det heldigvis slutt på maset ;)

Takk! Godt å høre at noen er enig med meg, jeg luftet spørsmålet hos en kamerat og han syntes jeg overdrev.

Jeg har vurdert å si a) vi prøver for harde livet! ;) eller b) nei, vi kan ikke få flere barn,vi... Men jeg ender alltid opp med å svare ærlig, fordi jeg blir tatt på senga hver gang... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere endt opp med å fortelle folk som ikke har noe med at at jeg var syk jeg. Var ikke "verre" enn at stoffskiftet måtte regulerer f.eks., men egentlig ikke noe annet folk har noe med. Men jeg er sånn som deg, at når jeg blir overrasket over spørsmålet så svarer jeg ærlig.

Nå er ikke snuppa året ennå, men likevel begynner jeg å føle at folk lurer på når vi skal tenke på nr 2... Hjelpe meg, la oss nå få nyte den babyen vi har før vi skal begynne å planlegge nr 2 har jeg sagt til noen, og da har de ikke hintet mer heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere endt opp med å fortelle folk som ikke har noe med at at jeg var syk jeg. Var ikke "verre" enn at stoffskiftet måtte regulerer f.eks., men egentlig ikke noe annet folk har noe med. Men jeg er sånn som deg, at når jeg blir overrasket over spørsmålet så svarer jeg ærlig.

Nå er ikke snuppa året ennå, men likevel begynner jeg å føle at folk lurer på når vi skal tenke på nr 2... Hjelpe meg, la oss nå få nyte den babyen vi har før vi skal begynne å planlegge nr 2 har jeg sagt til noen, og da har de ikke hintet mer heldigvis

:Nikke: Har blitt spurt om f.eks hva jeg tar homeopatmiddel for, og det er ikke noe galt i det- men siden man tar homeopatmiddel for hele kroppen og ikke én ting blir det litt vanskelig å begynne å forklare og ramse opp "alt" som feiler meg... :fnise:

Virker som at når man gifter seg forventer folk at man skal begynne å produsere barn med én gang, og når man først har fått ett barn forventer man at man snarest får ett til! Vi fikk masse spørsmål etter vi giftet oss, men da hadde vi jo begynt prøvingen, så vi sa bare noe svevende om "kanskje, etterhvert, vi får se...". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt todelt til sånne spørsmål. jeg skjønner jo at folk lurer, og jeg må innrømme at jeg i min ungdom nok har gått på noen blemmer der. Har etterhvert skjønt (og erfart) hvor sensitive sånne spørsmål egentlig er, men tror ikke folk tenker på det sånn i det daglige og derfor bare plumper ut med det.

Jeg pleier enten å lyve, svare unnvikende eller rett og slett si sannheten om noen spør meg om sånt i dag, litt avhengig av hvem som spør. Har ingen skrupler på å lyve om sånt, det er jo ikke noe folk har krav på å vite sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt todelt til sånne spørsmål. jeg skjønner jo at folk lurer, og jeg må innrømme at jeg i min ungdom nok har gått på noen blemmer der. Har etterhvert skjønt (og erfart) hvor sensitive sånne spørsmål egentlig er, men tror ikke folk tenker på det sånn i det daglige og derfor bare plumper ut med det.

Jeg pleier enten å lyve, svare unnvikende eller rett og slett si sannheten om noen spør meg om sånt i dag, litt avhengig av hvem som spør. Har ingen skrupler på å lyve om sånt, det er jo ikke noe folk har krav på å vite sannheten.

:Nikke: Jeg skjønner, og som sagt: jeg blir ikke fornærmet eller noe, jeg synes bare det er litt for personlig å spørre om med mindre man kjenner hverandre ganske godt. Slik jeg er som person. Hun som spurte i dag har faktisk selv slitt med å bli gravid, men kanskje hun tenker at siden jeg har ett barn så sliter jeg ikke? Iallfall mange på jobben som er veldig åpne, vet litt av hvert om enkelte. ;)

Jeg skulle ønske jeg greide å lyve, men jeg er veldig dårlig til det, og så er jeg veldig dårlig til å spontanlyve... En annen ting er at jeg ikke vil at de på jobben min finner ut at jeg høyst sannsynligvis vil prøve å bli gravid om jeg skulle fått fast jobb, for da vil de jo ikke ansette meg, tenker jeg da... :vetikke: Ja, jeg har en tendens til å tenke for mye... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskeleg å kun ha 1 inntekt. Hadde ein slik periode med mannen også. Eg hadde full jobb, og han ville ikkje ta til takke med kva som helst. Han hadde ikkje særlig utdanning å vise til heller, så han var ikkje akkuratt overkvalifisert til butikkjobber e.l.. Det er ganske frustrerende at han da heller ville gå arbeidsledig og leve på mi løn, framfor å ta ein midlertidig jobb. Syntes det var ganske respektlaust overfor meg. Det gjekk jo ut over mine muligheter for å kunne legge til sides penger o.l. Nå har han fått tatt lastebilsertifikat ++ og endeleg fått fast 100% jobb. På sikt skal han ta fagbrev som yrkessjåfør. Er deilig med 2 lønninger, men me har litt etterslep på ting som må betales så har ikkje heilt lagt merke til 2 lønninger enda. Rekner med det kjem seg etter kvart.

Far min har vekespendla for å jobbe som yrkesfaglærar eit år når det var vanskeleg med jobb. Han har også jobba som bussjåfør. Han er eigentleg elektriker. Så eg skjønner at nokon ganger må ein berre gjere ting som ikkje heilt passer eller som ein helst ikkje ønsker. Var sikkert ikkje så kjekt å reise 3-4 timer kvar veg kvar veke for å reise bort for å jobbe.

Eg tok 2 visdomstenner og 2 cyster i går i narkose. Ser ut som eit hamster, men det er ikkje så ille vondt. Har fått resept på ibux, men har til nå kun brukt 1 av dei. Er mest ubehagleg og upraktisk i forhold til å spise og slikt. Så det trenger ikkje å vere så ille å ta visdomstann. Når dei trekkes så får du jo mykje bedøvelse så du merker nok mest lyder og bevegelser, det gjer ikkje vondt. I etterkant går lokalbedøvelsen ut og det er ømt og kan vere vondt, men for meg er det ikkje så ille...skjønner ikkje heilt kva mannen har klagd sånn over etter trekkinga ;) Han er nok berre mann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanskeleg å kun ha 1 inntekt. Hadde ein slik periode med mannen også. Eg hadde full jobb, og han ville ikkje ta til takke med kva som helst. Han hadde ikkje særlig utdanning å vise til heller, så han var ikkje akkuratt overkvalifisert til butikkjobber e.l.. Det er ganske frustrerende at han da heller ville gå arbeidsledig og leve på mi løn, framfor å ta ein midlertidig jobb. Syntes det var ganske respektlaust overfor meg. Det gjekk jo ut over mine muligheter for å kunne legge til sides penger o.l. Nå har han fått tatt lastebilsertifikat ++ og endeleg fått fast 100% jobb. På sikt skal han ta fagbrev som yrkessjåfør. Er deilig med 2 lønninger, men me har litt etterslep på ting som må betales så har ikkje heilt lagt merke til 2 lønninger enda. Rekner med det kjem seg etter kvart.

Far min har vekespendla for å jobbe som yrkesfaglærar eit år når det var vanskeleg med jobb. Han har også jobba som bussjåfør. Han er eigentleg elektriker. Så eg skjønner at nokon ganger må ein berre gjere ting som ikkje heilt passer eller som ein helst ikkje ønsker. Var sikkert ikkje så kjekt å reise 3-4 timer kvar veg kvar veke for å reise bort for å jobbe.

Eg tok 2 visdomstenner og 2 cyster i går i narkose. Ser ut som eit hamster, men det er ikkje så ille vondt. Har fått resept på ibux, men har til nå kun brukt 1 av dei. Er mest ubehagleg og upraktisk i forhold til å spise og slikt. Så det trenger ikkje å vere så ille å ta visdomstann. Når dei trekkes så får du jo mykje bedøvelse så du merker nok mest lyder og bevegelser, det gjer ikkje vondt. I etterkant går lokalbedøvelsen ut og det er ømt og kan vere vondt, men for meg er det ikkje så ille...skjønner ikkje heilt kva mannen har klagd sånn over etter trekkinga ;) Han er nok berre mann :P

Kan ikke du få mannen din til å snakke med min? Blir gal snart, jeg... Nå har han heldigvis tatt litt til fornuften og søker jobber han tidligere ikke ville søkt på, og han har utvidet søkesonen til Drammen og Oslo... Går vel for en periode å pendle, eventuelt ha hjemmekontor noen dager i uka.

Jeg har nevnt for han at bussjåfører er det alltid bruk for, og at man kanskje får sponset sertifikatet om man skriver kontrakt for noen år i et firma, men faren hans er bussjåfør og han vil vel helst ikke det, pluss at han ikke er så kjent i området- men det kan man jo bli da.

:daane: Bare tanken på visdomstenner og narkose får meg til å få panikk... Gruer meg til det blir min tur! Får jo noe beroligende av tannlegen + masse bedøvelse, men likevel... :tristbla:

*Hilser på* :vinke:

:vinke:

Så koselig, velkommen hit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag! :kjefte::frustrert:

-Kranglet med mannen x2...

-Venter på ved som skulle kommet klokka 10:00 (nå er klokka halv ett)

-senga vår tåler ikke at noen ligger midt på, og det må en av oss gjøre om vi har dobbeldyne, dermed må vi legge vekk dobbeldyna og ha hver vår enkeltdyne i stedet. Jeg liker dobbeldyna mi, jeg! :kjefte:

- S våknet flere ganger i natt og stod opp litt over klokka seks...

- jeg har ikke kaffe (kriiiiise!)

- jeg finner ikke noe fint og fargerikt sengetøy (hvor får man tak i fargerikt sengetøy??)

- jeg får visst ikke jobbet denne uka

Det eneste positive er at sjefen ringte og lurte på om jeg ville ha fri på fredag og heller jobbe neste uke i stedet, og det betyr at jeg kan dra tidlig til Oslo på fredagen! :biggrin: Tar meg en Oslotur med overnatting hos bestevenninna på fredag, gleder meg! Bruke penger jeg ikke har, jippi! :roll:

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å ha S i barnehagen selv om vi er hjemme? Vanligvis er jo bare mannen hjemme og jeg på jobb, og da gjør mannen som regel ting i huset, men nå er jo jeg hjemme også... Vet liksom ikke helt, jeg. Jeg vet at S trives så godt i barnehagen, og så blir det rart og dumt for hans del å ta han ut for mye også. Samtidig så er det veldig greit å få gjort ting hjemme når han ikke er her, og jeg får mer overskudd og dermed er jeg en bedre og mer tålmodig mor, tror jeg iallfall. :vetikke:

Det har gått mer bakover enn fremover med pottetreningen i det siste, helt til i går, da bæsjet S i potta igjen, og igjen i dag! :hoppe: Flinke gutten. :rødme: Han er faktisk flinkere til å bæsje i potta enn å tisse, men han har blitt flink til å sitte der og prøve også nå da. :)

Da jeg bodde i Trondheim hadde vi Cielo rett ved der vi bodde, det er en iskrembar med hjemmelaget, italiensk is. Jeg elsket lakrisisen, og har savnet den siden vi flyttet i 2009, har ikke funnet noe som kunne sammenlignes engang. Helt til i dag. Dream har kommet med en helt utrolig god lakrisis! Spiste nesten opp hele i en stor jafs tidligere i dag... :sikle:

Har mest lyst til å gå og legge meg igjen, jeg. Ta dobbeldyna mi, Dream lakrisis, en Cola og MacBooken min, stenge resten av verden ute... :roll:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han har begynt å søke på flere jobber og utvidet horisonten. Skal se det blir jobb på han snart :)

Ja-a. Endelig. Det tok han jo bare noen måneder. Har jo prøvd å si det til han lenge... Han har snakket med de på den psykiatriske hjemmehjelpjobben også, de trenger folk og det er ingen skam å gå tilbake dit, så hvis han ikke finner seg noe annet skal han ta vakter der etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...