Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Det er like før jeg skifter navn på dagboka til sytedagboka ... :sukk: Det neste avsnittet er frivillig å lese (som om ikke hele dagboka er det! :ler: )

Jeg føler tidspresset på meg for å få unge #2, S er jo allerede 2 år og jeg vil han skal ha søsken snart. Dessuten er jeg redd han forblir enebarn ... Ja, jeg er Fru Pessimist, jeg er klar over det. Men jeg liker å ha ting konkret, iallfall litt mer konkret enn "når/hvis vi får fast jobb" og "vi må få orden på forholdet først". Ja, jeg vet at dette er viktige ting i forhold til å få barn, men hvor mye må jeg tjene for at vi skal kunne forsørge oss om mannen har fast jobb? Når får mannen vite om han får fast jobb? Hvordan skal vi greie å ikke irritere oss over hverandre for mye, og hva skal vi gjøre med tidsklemma som gjør at vi ser hverandre lite?! :sukk: Jeg vet jo ikke hvor mye jeg får jobbe fremover, forhåpentligvis trenger de vikarer, men selv om noen måneder kan bli kjempebra kan neste bli dårlig, og hvordan kan man da planlegge barn når man ikke er synsk og har ei j@vla krystallkule?! :roll: Og hvorfor kan ikke jeg bli uplanlagt gravid?! Nei, jeg ville aldri gått inn for noe sånt, og hvis man ikke kan forsørge barnet så er det jo idiotisk, men det ville vært enklere ... :sukk:

Så, over på mer positive ting. :) Katta lever enda, til tross for en ivrig S som bærer rundt på han, klapper han litt for entusiastisk og roper så det er rart at katta ikke har blitt hørselsskadet for lenge siden. ;) Sitter nå og vasker seg, og holder på å dette ned fra puffen- noe som så veldig komisk ut. ;)

I dag har vi vært hos onklene til mannen på grilling for hele slekta, kjempekoselig! S var skeptisk i begynnelsen, men jo flere som kom jo blidere og hyprere ble han. ;) Jeg er overrasket over hvor god hukommelse han har, han husket navnet på folk han ikke har sett på noen måneder, men det er kanskje ikke unormalt? :fnise: Han husket også bilen til mannens tante, og den har han ikke sett ofte! Var veldig greit å ha han med seg, for han kunne løpe relativt fritt til tross for at vi grillet (i regnet!) for det var alltid noen som så litt til han, og så løp så klart mannen og jeg etter han i tillegg, men vi slapp å gjøre det hele tida. :) Alle fikk hadekos da vi dro, så han klemte vel en 16 stk. eller noe. ;)

S er veldig opptatt av farger, spesielt rosa og blå, og knapper for tida. Han teller stadig knapper: 2-3-4-5-8-9 :fnise: 1, 6 og 7 er visst ikke så viktige,de! ;) Ellers er han som sagt overbegeistrert for katta, og løfter han både titt og ofte, takk og pris for tålmodig katt! Han er også litt trassig for tida, er det noe han vil som han ikke får lov til legger han seg på bakken og hyler. Og han skal gjøre ting selv: kle av seg, hente ting, spise helt selv osv. Får han det ikke til blir det ramaskrik. :roll: Vi har prøvd å sette han på doringen, men der liker han seg ikke. Han sitter der i fem-ti sekunder og så "S ferdig". Er ikke helt fornøyd med doringen, for den er ikke konstruert slik at han kan tisse mens han sitter der, og da er jo halve poenget borte? Vurderer å skaffe en potte, for der kan man vel gjøre begge deler? :vetikke:

Jeg har vært veldig flink til å unngå godis denne uka, om jeg kan si det selv! Skremmende flink, siden jeg ikke drakk Cola før i dag, og det er uvanlig for å være meg. Jeg har faktisk ikke hatt lyst på ... :overrasket: :dåne: Jeg har drukket noen iskaffeer med smakstilsetning pluss en grov muffins og tre brownies, og is med nonstop og peanøtter på + tre glass Cola. Shit, når jeg sier det slik hørtes det mye ut! :rodme: Men delt utover ei hel uke er det ikke så verst? Muffin og brownies #1 var på samme dag, kaffedrikkene på to forskjellige dager og to brownies og is med nonstop og peanøtter + Cola var på samme dagen (i dag). Jeg har nok vært sunnere enn vanlig uansett, iallfall angående Colaen! Håper jeg greier å holde meg unna neste uke også ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gøy å eie hus ... Hadde advokat innom i dag, for å høre om vi hadde en sak i forhold til maurinvasjonen nede i kjelleren. Slik jeg forstod det virket det som vi har en sak, om vi tar sjansen og vil prøve, men sjansen er jo der for at vi taper saken, taper pengene og må bruke noen hundre tusen på å fikse bad og verksted i kjelleren ... Vi kan prøve en løsning hvor vi over flere år prøver å drive de ut, noe som koster rundt 20 000,- men det er ikke sikkert dette er nok for å bli kvitt maurene ... I første omgang må vi iallfall få en skaderapport på hvor mye som må gjøres og hva det vil koste, så får vi se om vi går til sak. Vil jo nødig bruke masse penger når den j@vla selgeren solgte oss et hus med maurinvasjon, uten å opplyse om det selv om han visste om maurproblemene! Skjønner ikke at det skal være så vanskelig ... :kjefte:

I dag gikk leveringen av S i barnehagen fint! :biggrin: Han trasset jo ved å sutre med engang vi kom dit, men etter å vist meg plassen sin, tatt av seg skoene løp han inn i hovedrommet og begynte å leke med tog. Da enset han knapt at jeg sa hadet. ;) Han er så pratsom nå, babler i vei om alt mulig rart, har mange rare tanker og ideer, det er en herlig alder! :biggrin::strix:

I går jobbet jeg i barnehagen igjen. Var så koselig å se igjen de søte, små barna, som har blitt så store! De kjente meg igjen også, kjempekoselig. :hjerte: Var godt å jobbe igjen, og det er så greie kolleger der, trives godt og håper det blir flere vakter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Håper virkelig det ordner seg for dere, men det virker jo som det kan bli et langvarig problem dette.

Så bra at levering av S gikk så fint :tommelopp:

Krysser fingrene for at du får flere vakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg, virkelig forferdelig at dere har fått slike problemer med maur! Og enda mer grusomt da den tidligere eieren faktisk var veldig klar over problemet!! :kjefte:

Godt at du fikk jobbe litt igjen, håper det blir masse mer på deg veldig snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi... Håper virkelig det ordner seg for dere, men det virker jo som det kan bli et langvarig problem dette.

Så bra at levering av S gikk så fint :tommelopp:

Krysser fingrene for at du får flere vakter :)

Ja ... og vi vet ikke helt hva vi skal gjøre, for om vi går til sak kan det bli ei papirmølle, dyrt og enda dyrere om vi taper ... Men om vi ikke går til sak så blir vi kanskje ikke kvitt problemet, og det blir jo dyrt ... :vetikke:

Huff a meg, virkelig forferdelig at dere har fått slike problemer med maur! Og enda mer grusomt da den tidligere eieren faktisk var veldig klar over problemet!! :kjefte:

Godt at du fikk jobbe litt igjen, håper det blir masse mer på deg veldig snart! :)

Ja ... men det er ikke så enkelt å fikse heller, så vi får se hva det blir til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er stille på KG for tida, men fellesferien er vel ikke helt over enda ... :vetikke:

I går var jeg og ei venninne på Oslo-tur nesten hele dagen. Ble litt shopping, noen drinker, god mat og morsomt selskap. Litt kjedelig at jeg måtte ta siste toget hjem, men samtidig veldig godt å sove i sin egen seng og slippe styret med tog tilbake i dag.

Vi prøvde å ha med katten ut for første gang i dag, jeg trodde det kom til å bli veldig mye styr og at han skulle stikke av og ikke finne veien hjem igjen. Heldigvis holdt han seg for det meste i hagen vår, og de gangene han gikk lengre så tok det ikke lang tid før han kom tilbake. Tror han storkoste seg ute, han løp iallfall rundt, snuste og var leken. I ettermiddag har han vært veldig rolig og sovet mye, tror han ble sliten av så mange nye inntrykk ute. ;)

S var så søt i dag, plutselig kom han bort til meg, holdt rundt nakken min og ga meg to gode, store klemmer- skikkelig entusiastisk og blid. :hjerte: Senere fant vi den største og ekleste edderkoppen jeg noengang har sett i gangen her, jeg hylte høyt og mannen måtte komme og ta den ut, S syntes bare det var spennende ... Men mannen sa til S at han skulle gå inn og trøste mamma, og da kom S og ga meg klem igjen. :rødme: Han er søt, da ... :)

Mannen har ikke fått snakket noe mer angående fast stilling på jobb, føler det drøyer litt her nå, men jeg er vel bare utålmodig ... :sjenert: Er redd jeg blir kjempeskuffet om han får jobben og så er det en eller annen annen grunn til at vi må utsette prøvingen ... Jeg har ikke noe fast å forholde meg til, hadde jeg bare visst at det var 100% sikkert om han fikk jobb så hadde det vært enklere. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med husproblemer!!!

får håpe det blir prøving på dere snart, skjønner godt at du er utålmodig og at det tærer på humøret.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så herlig med disse oppriktige, gode klemmene!! :hjerte:

Krysser fingrene for at det blir fast jobb på mannen, og at det blir prøving på dere snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med store, gode klemmer! D er litt mer selektiv med når han vil klemme meg, så da er det ekstra godt de gangene han kommer løpende og enten gir meg stor kos eller suss på kinnet :hjerte:

Håper virkelig at ting ordner seg på jobbfronten og at dere kan starte prøving igjen - vet så mye du ønsker det. Men jeg kjenner mange jeg altså, som har 4-5 år mellom ungene og hvor barna har hatt supre søskenforhold likevel (jeg og min bror har 5 år mellom oss blant annet). Men hjekper jo ikke så mye å høre om andre når man har andre tanker/ønsker selv kanskje.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med husproblemer!!!

får håpe det blir prøving på dere snart, skjønner godt at du er utålmodig og at det tærer på humøret.

:klem:

Ja-a, men nå har vi bestemt oss for å prøve å bli kvitt problemene selv, så får vi se om det går eller ikke ...

:klemmer:

Er så herlig med disse oppriktige, gode klemmene!! :hjerte:

Krysser fingrene for at det blir fast jobb på mannen, og at det blir prøving på dere snart! :)

:Nikke: Superherlig!

Takk. :)

Så godt med store, gode klemmer! D er litt mer selektiv med når han vil klemme meg, så da er det ekstra godt de gangene han kommer løpende og enten gir meg stor kos eller suss på kinnet :hjerte:

Håper virkelig at ting ordner seg på jobbfronten og at dere kan starte prøving igjen - vet så mye du ønsker det. Men jeg kjenner mange jeg altså, som har 4-5 år mellom ungene og hvor barna har hatt supre søskenforhold likevel (jeg og min bror har 5 år mellom oss blant annet). Men hjekper jo ikke så mye å høre om andre når man har andre tanker/ønsker selv kanskje.. :)

S er også ganske selektiv på når han vil klemme, noen ganger klemmer han alle- inkludert folk han nettopp har møtt, andre ganger vil han ikke klemme mannen eller meg engang. :fnise:

Det er godt å høre at det går an å få et bra søskenforhold selv om man har 4-5 års aldersforskjell. :) Håper bare S får søsken noen gang ...

Hvordan står det til her da? Hørt noe mer ang jobben til mannen?

:klem1:

:riste: nei ...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, her har det skjedd veldig lite, må jeg si. Pappa og tante var på besøk i helga, det var veldig koselig men det ble også masse stress ... Var rimelig utslitt etter helga, for å si det slik! Trodde vi hadde mistet katten da han var borte fra lørdag formiddag og enda ikke var kommet tilbake på søndag ettermiddag ... Heldigvis viste det seg at han hadde gått til naboen når han hadde møtt stengt dør her. :fnise: Naboene på andre siden har også hatt besøk av han, så han er veldig husvarm og uredd av seg. Nå ligger han heldigvis ved siden av meg og sover. :)

På søndag stilte mannen ut bilder på Fotografiets dag her i byen, veldig gøy at han var en av over 40 amatørfotografer som fikk stille ut bildene sine! :biggrin:

Denne uka har S ferie. Vi visste jo ikke hvordan høsten kom til å bli jobbmessig da vi satte opp ferieplanen hans i sommer, så da ble det nå. Derfor koste S og jeg oss hjemme på mandag, hadde en kjempekoselig dag ute i hagen i finværet. :)

Jeg har fått ny mobil! Har hatt den gamle siden jeg gikk gravid med S, så den var ganske slitt, litt bulkete (tralala) og en smule utdatert. ;) Men har ikke sett det nødvendig å kjøpe en ny en og bruke masse penger på det når min ikke var ødelagt. Derfor ble jeg kjempeglad når svigerfar lurte på om jeg ville ha hans nesten nye mobiltelefon! :dåne: Han var ikke helt fornøyd med den selv, så han ville gi den til meg eller selge den om jeg ikke ville ha den. Så nå har jeg en smarttelefon, kjempekjekt! :biggrin:

Har fått bestilt flybilletter til mamma, S og meg en tur hjemover i september også. Alt for lenge siden jeg var hjemme nå (februar) så det blir deilig å få noen dager hjemme. :)

Har ikke hørt noe mer angående fast ansettelse på jobben til mannen ... :sukk: Han er jo ansatt gjennom Adecco, og da skulle avgjørelsen om han ble fast ansatt bli tatt i løpet av august, synes det drøyer lenge jeg nå. Mannen har ikke så lyst til å si noe han heller, det er ikke noe særlig å mase, og så er det så mye stress på jobben med flytting av lokaler og greier. Jeg er redd de bare bruker han så lenge de kan og så ikke ansetter han ... Sjefen har jo sagt de skal ta seg en prat, men aldri noe konkret ... :sukk:

Får prøve å oppdatere meg i deres bøker snart også, jeg har lest litt uten å kommentere ... :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at mannen ikke har fått vite noe om jobb ennå. Men, muligheten er der ennå, og august er ennå ikke over :)

:danser: Så flink S er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjedelig at mannen ikke har fått vite noe om jobb ennå. Men, muligheten er der ennå, og august er ennå ikke over :)

:danser: Så flink S er!

Nei, det er sant, men forventet jo å høre noe innen denne tida ... :sjenert: Og siste dagen i august er jo tirsdag. Mandag er det for mye stress på jobben til at de har tid til å snakke med sjefen (deadline for avisa) og han jobber hjemme tirsdag til torsdag ... :(

:Nikke: Jupp, nå er han på riktig vei! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og mannen har enda ikke hørt noe. :sukk: Nå driver de å flytter, ferdig innen midten av september så da skal mannen spørre, han begynner å bli lei han også nå. Men det er alt for lenge å vente, og tenk om han ikke får jobbe der mer! Jeg orker ikke mer, må komme meg videre nå ... Det ser jo ikke akkurat lyst ut. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, kjip situasjon.. Føler jo liksom ikke helt for å mase heller, da man fortsatt er forholdsvis ny på en plass, og man er der litt på "ubestemte premisser".... :sjenert: Men for all del, han har jo rett til å stille spørsmål rundt det, når det har gått over tida for hva han har fått beskjed om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...