Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

-senga vår tåler ikke at noen ligger midt på, og det må en av oss gjøre om vi har dobbeldyne, dermed må vi legge vekk dobbeldyna og ha hver vår enkeltdyne i stedet. Jeg liker dobbeldyna mi, jeg! :kjefte:

Da foreslår jeg at du beholder dobbeldyna og at han tar en enkeltdyne ;) Det har jeg planer om å gjøre nå, for jeg fryyyser med enkeltdyna mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da foreslår jeg at du beholder dobbeldyna og at han tar en enkeltdyne ;) Det har jeg planer om å gjøre nå, for jeg fryyyser med enkeltdyna mi!

Blir ikke det litt veldig mye dyne i ei seng da, eller? :vetikke: Jeg liker så godt dobbeldyna mi! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt veldig mye dyne i ei seng da, eller? :vetikke: Jeg liker så godt dobbeldyna mi! :sukk:

Nei, jeg syns det går helt fint :) Hvis du ikke er veldig opptatt av at det skal SE pent ut når det er redd opp da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns det går helt fint :) Hvis du ikke er veldig opptatt av at det skal SE pent ut når det er redd opp da :fnise:

Vel... Jeg er litt perfeksjonist, da... :sjenert: Vi får se hva jeg gjør. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du få mannen din til å snakke med min? Blir gal snart, jeg... Nå har han heldigvis tatt litt til fornuften og søker jobber han tidligere ikke ville søkt på, og han har utvidet søkesonen til Drammen og Oslo... Går vel for en periode å pendle, eventuelt ha hjemmekontor noen dager i uka.

Jeg har nevnt for han at bussjåfører er det alltid bruk for, og at man kanskje får sponset sertifikatet om man skriver kontrakt for noen år i et firma, men faren hans er bussjåfør og han vil vel helst ikke det, pluss at han ikke er så kjent i området- men det kan man jo bli da.

Hehe...var nok eg som satt med fornuften, og ikkje han... Eg sendte mannen min på yrkesveiledning. Trur det var noko offentlege greier. Eg kan prøve å finne ut kva det var for noko, viss det er interessant. Der fekk han iallfall nokon tips. Blant anna at basert på den yrkeserfaringen han hadde i frå før så kan han etter kvart ta fagbrev basert på det han har gjort ein del av tidlegare.

Det trenger ikkje å vere for evig og alltid at han køyrer buss. Trur pappa fekk bussertifikatet gratis igjennom NAV (eller det som var før NAV). Det går jo an å forsøke å få tatt intensivkurs over nokon veker. Er ein plass i Stjørdal dei køyrer slikt kurs. Google veit nok meir ;)

Eg hadde sommarjobb med å køyre rundt i heile Kristiansand og omegn for å vaske private bustader utan å vere kjent i byen i det heile tatt. Ikkje hadde eg køyrt særlig bil heller. Hadde høyrt så mykje om alle dei einvegskøyrte gatene i Krsand, og var litt skeptisk da eg klarte å vikle meg inn i tjukkeste sentrum fyrste dag...men eg fann fort ut at Krsand ikkje var så stort og dei einvegskøyrte gatene ar ikkje så ille. Eg vart veldig godt kjent i området og det hjalp meg mykje i etterkant. Kjekt å ha litt oversikt på byen.

Kva med å søke jobb på ein av desse cruise båtene? Type Oslo-Købehavn t.d. Det er ikkje kuleste jobben, men den er greit nok betalt. Og det er ofte skiftarbeid så når han er heime så er han heime. Trenger dei folk så er dei kanskje behjelpelig med å betale iallfall deler av sikkerhetskurset. Eg jobba eit par sommre i Color Line (men budde ikkje ombord). Det var genialt på den måten at ein jobba i 2 veker også hadde ein 2 veker fri og fekk litt sommerferie likevel. Måtte betale 2900kr for sikkehetskurset...men det kosta totalt sånn 11000kr eller noko.

Jo, og nå begynner det å bli på tide å tenke sommerjobber. Han kan søke på dei også...for om han ikkje får noko anna så kan ein sommerjobb bli inngangsporten til ein fast jobb. I det minste er det penger i ein sommarjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mannen din begynner å bli mer åpen for andre alternativer... Får håpe det dukker opp noe, frustrerende å gå sånn. Dessuten tærer det jo på selvtillitten og en havner i en ond sirkel.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...var nok eg som satt med fornuften, og ikkje han... Eg sendte mannen min på yrkesveiledning. Trur det var noko offentlege greier. Eg kan prøve å finne ut kva det var for noko, viss det er interessant. Der fekk han iallfall nokon tips. Blant anna at basert på den yrkeserfaringen han hadde i frå før så kan han etter kvart ta fagbrev basert på det han har gjort ein del av tidlegare.

Det trenger ikkje å vere for evig og alltid at han køyrer buss. Trur pappa fekk bussertifikatet gratis igjennom NAV (eller det som var før NAV). Det går jo an å forsøke å få tatt intensivkurs over nokon veker. Er ein plass i Stjørdal dei køyrer slikt kurs. Google veit nok meir ;)

Eg hadde sommarjobb med å køyre rundt i heile Kristiansand og omegn for å vaske private bustader utan å vere kjent i byen i det heile tatt. Ikkje hadde eg køyrt særlig bil heller. Hadde høyrt så mykje om alle dei einvegskøyrte gatene i Krsand, og var litt skeptisk da eg klarte å vikle meg inn i tjukkeste sentrum fyrste dag...men eg fann fort ut at Krsand ikkje var så stort og dei einvegskøyrte gatene ar ikkje så ille. Eg vart veldig godt kjent i området og det hjalp meg mykje i etterkant. Kjekt å ha litt oversikt på byen.

Kva med å søke jobb på ein av desse cruise båtene? Type Oslo-Købehavn t.d. Det er ikkje kuleste jobben, men den er greit nok betalt. Og det er ofte skiftarbeid så når han er heime så er han heime. Trenger dei folk så er dei kanskje behjelpelig med å betale iallfall deler av sikkerhetskurset. Eg jobba eit par sommre i Color Line (men budde ikkje ombord). Det var genialt på den måten at ein jobba i 2 veker også hadde ein 2 veker fri og fekk litt sommerferie likevel. Måtte betale 2900kr for sikkehetskurset...men det kosta totalt sånn 11000kr eller noko.

Jo, og nå begynner det å bli på tide å tenke sommerjobber. Han kan søke på dei også...for om han ikkje får noko anna så kan ein sommerjobb bli inngangsporten til ein fast jobb. I det minste er det penger i ein sommarjobb.

Takk for link! Skal prøve å få sendt han dit, og jeg vurderer en tur selv også, faktisk. :)

Er nok ofte vi jentene som sitter med fornuften, tror jeg... ;)

Tror han tidligere har tenkt på å jobbe på Color Line, skal nevne det for han igjen. Sommerjobber er også en fin mulighet for å komme seg ut i jobb, ja, og de begynner å komme nå.

Godt mannen din begynner å bli mer åpen for andre alternativer... Får håpe det dukker opp noe, frustrerende å gå sånn. Dessuten tærer det jo på selvtillitten og en havner i en ond sirkel.

:klem:

:Nikke: Det er jeg veldig glad for, men det er vel fordi han begynner å føle at det haster... Trege mannfolk! :roll: Den onde sirkelen er vi inne i for lengst, dessverre... :(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer svigerinna på besøk, og vi skal ta en liten bytur. Jeg tror jeg har funnet sengesettene jeg vil ha to av denne, og én av denne sammen med én av denne. Tenkte å blande litt farger, i stedet for å ha bare blått eller bare grønt, men to like i lilla for de får man ikke i noen annen farge. Blir deilig med litt farge på soverommet! Håper bare det står til de blå gardinene... spørs om de må byttes også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penge-, -fjernkontroll og energiløs, men hadde iallfall en flott helg i Oslo. :Nikke: Tror bare det ble litt for mye inntrykk, litt for mye folk og litt for mye styr, slik at jeg er helt tom i dag. Deilig å være tilbake, da. S hadde visst snakket mye om meg, og var glad da jeg kom hjem. :hjerte: Mannen fikk (sannsynligvis) matforgiftning på fredagen, og har vært litt opp og ned i formen siden. Alltid når jeg reiser bort blir noen syke! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du har vært i Oslo denne helga - omgitt av gale VM-mennesker med kubjeller? (Eller kanskje du var en av de :fnise: ).

Jeg har forresten dobbeltdyne, mens mannen han enkeltdyne. Vi delte dobbeltdyne etter et romantisk tiltak fra meg - før mannen etter et par måneder etter satt ned foten og sa "nei til dobbeltdyne, jeg klarer ikke sove så tett inntil deg!" :hoho: Hadde han forsøkt å nærme seg meg og dobbeltdyna nå hadde jeg fått panikk, det er så digg å ha den for seg selv! :fnise:

Løsningen når vi har redd opp er at den brettes dobbelt, mens jeg bretter mannens etter "hotellmetoden" ; litt inn på hver av kantene. Da ser de like ut i bredden, og det er symmetrisk og pent. Gal - jeg? Neida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du har vært i Oslo denne helga - omgitt av gale VM-mennesker med kubjeller? (Eller kanskje du var en av de :fnise: ).

Jeg har forresten dobbeltdyne, mens mannen han enkeltdyne. Vi delte dobbeltdyne etter et romantisk tiltak fra meg - før mannen etter et par måneder etter satt ned foten og sa "nei til dobbeltdyne, jeg klarer ikke sove så tett inntil deg!" :hoho: Hadde han forsøkt å nærme seg meg og dobbeltdyna nå hadde jeg fått panikk, det er så digg å ha den for seg selv! :fnise:

Løsningen når vi har redd opp er at den brettes dobbelt, mens jeg bretter mannens etter "hotellmetoden" ; litt inn på hver av kantene. Da ser de like ut i bredden, og det er symmetrisk og pent. Gal - jeg? Neida.

:Nikke: Alt for mange gale VM-mennesker med kubjelle. Jeg hadde ikke kubjelle, nei! Kunne ikke falt meg inn! :snurt:

:fnise:

Høres ut som en veldig smart måte å takle dobbeldyne vs enkeldyne-problemet på! Men nå har jeg allerede kjøpt fire sengesett med enkeldyner, og jeg kan ikke kjøpe matchende dobbeldynesett også... Gale vi, nei?! Helt normale, må forstå! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde godt av den Oslo-turen, jeg... Da jeg kom hjem på lørdag var jeg utslitt. Søndag likedan, mandag utslitt og svimmel og i dag også. :roll: Den svimmelheten min utløses av stress og utmattethet, det er iallfall tydelig. Det rare er at jeg er mindre svimmel enn jeg pleier. Vanligvis må jeg være sengeliggende og knapt røre meg, mens i går og i dag har jeg kunnet sitte oppreist, bare ikke bevege meg eller hodet alt for mye. Rart... Håper iallfall på å få dratt på jobb i morgen, jeg har ikke samvittighet til å være syk og dessuten burde jeg i såfall sagt fra i dag at jeg sikkert er syk i morgen... :sjenert: Jeg får prøve i morgen, og går det ikke så går det ikke. Svigermor ringte i dag og lurte på den svimmelhetsgreia mi, for nå har hun fått det selv også. Legen mente det var det iallfall, og sykemeldte henne en uke. Da kan kanskje jeg også få sykemelding hvis jeg trenger det? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lei! :kjefte: Nå har jeg vært svimmel siden mandag, og i dag er jeg så svimmel at jeg ikke greier å sitte oppreist igjen. :( Hadde tenkt å prøve meg på jobb i dag, men måtte bare gi opp siden det bare hadde endt med at jeg måtte dratt hjem, og da kunne jeg vel ikke kjørt selv og hadde lagd masse styr for mannen... Greier ikke å gjøre noe i dag, så nå ligger jeg i sofaen og ser tv og skriver på dataen, liggende. Ikke akkurat så veldig praktisk å skrive liggende... Har ikke noe jobbing i morgen, men på fredag, og da må jeg vel være frisk?! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med legen da? Kan jo være greit å ta en telefon idag, slik at om du er syk fredag og, så kan du få tilbakedatert sykmelding om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med legen da? Kan jo være greit å ta en telefon idag, slik at om du er syk fredag og, så kan du få tilbakedatert sykmelding om nødvendig.

Nei, jeg vet ikke engang om legen gir meg sykemelding for dette... :sjenert: Så hvis jeg ringer og får sykemelding for i dag kan jeg be om at den fungerer på fredag også, om jeg er syk da også? Forstod ikke helt det der...

Mannen mente jeg burde bruke egenmeldingene mine, men hvor mange egenmeldinger får man (for seg selv, ikke på barn) pr. år da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HVis du ikke er i stand til å dra på jobb så er du jo så syk at du kan få sykemelding. Men - er det bare for en dag er det jo litt mye styr å få sykmelding om du ikke holder på å bruke opp egenmeldingsdagene dine.

Jeg jobber hos en IA-bedrift, og vi har 28 egenmeldingsdager, maks 8 dager sammenhengende. Er du borte fredag og mandag "går det med" fire egenmeldingsdager.

Det jeg mente med at om du ringer idag så noterer legen at du er syk, sånn at du på fredag om du fortsatt er dårlig kan få ordnet med sykmelding som blir datert fra og med idag. Hvis du først tar kontakt på fredag må du bruke egenmelding idag, da de ikke kan tilbakedatere om du ikke har vært i kontakt med legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du ikke er i stand til å dra på jobb så er du jo så syk at du kan få sykemelding. Men - er det bare for en dag er det jo litt mye styr å få sykmelding om du ikke holder på å bruke opp egenmeldingsdagene dine.

Jeg jobber hos en IA-bedrift, og vi har 28 egenmeldingsdager, maks 8 dager sammenhengende. Er du borte fredag og mandag "går det med" fire egenmeldingsdager.

Det jeg mente med at om du ringer idag så noterer legen at du er syk, sånn at du på fredag om du fortsatt er dårlig kan få ordnet med sykmelding som blir datert fra og med idag. Hvis du først tar kontakt på fredag må du bruke egenmelding idag, da de ikke kan tilbakedatere om du ikke har vært i kontakt med legen

Ja, men jeg har aldri bedt om sykemelding før, og jeg vet ikke om legen gir meg sykemelding uten at jeg kommer dit, og jeg er ikke i stand til å dra til legen i dag. Hun vet at jeg har krystallsyken eller hva nå enn denne svimmelheten er, så det er mulig hun gir meg sykemelding uansett.

Er ikke én egenmelding for én dag, eller tar jeg helt feil? Jeg har virkelig ikke peiling på de greiene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

============================================

Dette er den lengste svimmelhetsperioden jeg har hatt! :kjefte: I går var jeg jo helt sengeliggende, og i dag er jeg slik jeg var på mandag og tirsdag: jeg kan sitte oppreist bare jeg ikke beveger meg for mye. For mye vil si å gå ned og sette på tørketrommelen fant jeg ut, da var jeg helt kake i en periode etterpå. :roll: Ringte en klinikk i Oslo som skal ha peiling på dette, men man bør visst få henvisning fra legen for å komme dit, så jeg ringte legen min. Selvsagt må jeg inn til time hos de før jeg får henvisning, til tross for at legen min sendte meg til sykehuset for en ordentlig sjekk da jeg hadde de forferdelighetene her høsten 2009... :sukk: Ser ut til at jeg må droppe jobb i morgen også, kan vel ikke satse på at det går og så ringe jobben kvart på sju og si jeg er syk, jeg skal jo være der kvart på sju! :( Får bare så utrolig dårlig samvittighet hvis jeg ringer i dag og sier jeg er syk i morgen, og så er jeg ikke syk i morgen likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...