Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg på jobb på fredag, og formen var helt OK. Lørdag våknet jeg opp og var så svimmel at jeg var sengeliggende, igjen. :roll: I dag er jeg heldigvis i grei form, men kan ikke anstrenge meg for mye før jeg blir småsvimmel. Jeg vurderer å sove sittende i natt, for svimmelheten kan komme tilbake om jeg ikke gjør det. Hvordan jeg skal få til det vet jeg ikke, men jeg får vel til en eller annen smart løsning.

Hele denne uka har vært ei drittuke, jeg har vært syk nesten hele tida og i dag kranglet mannen og jeg... Føler han ikke prioriterer meg i det hele tatt, og ikke gidder han å gjør småting i huset når jeg er syk heller... Jeg skjønner at han ikke har tid til alt, og jeg skjønner at han søker jobber og gjør ting i huset, men kan han da ikke bruke fem minutter på å legge sammen klær også da?! Hadde det ikke vært for meg hadde vi ikke hatt rene klær, og hadde de mot formodning vært rene så hadde de ligget i tøykurven enda... :kjefte: Føler vi glir fra hverandre, jeg... Er så mye motgang i jobbsituasjonen, så lite tid sammen og tiden vi har sammen prioriteres helt feil... :sukk:

Er like før jeg døper om denne boka til Syteboka... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvordan går det hos dere? :klemmer:

Ikke noe særlig... :klemmer:

Jeg har lyst til å reise bort. Langt, langt bort fra alt, alle problemer... :sukk: Mannen har fortsatt ikke fått jobb, selv om han var nære på. Jeg jobber svært lite, det er trøblete å levere S i barnehagen, jeg er drittlei av å gjøre det samme hver dag, og jeg fikk negativ tilbakemelding på jobb i forrige uke- så nå lurer jeg på om jeg duger som barnehageassistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikkje heilt kva eg skal seia, men vil iallfall gi deg ein stor og god klem! :klem:

Takk, Mirabella. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det regner, det regner! :hoppe::regn::regn:

:fnise: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syntes det var veldig deilig med litt regn nå, tidlig på våren. Får lyst til å ta på meg regnklær (og sydvest, elsker sydvesten min!) og hoppe i sølepyttene sammen med S! :fnise:

I dag har jeg vært på kafé med svigerinna og mannen. Svigerinna flytter snart litt nærmere oss, før bodde hun i Buskerud, nå skal hun iallfall bo i samme fylke som oss, selv om det ikke er samme by. :) Sliter litt med å finne leilighet, men det ordner seg vel.

Ingen forandring i jobbsituasjonen, dessverre. Jeg er mye hjemme, og synes det er deilig, men vi trenger jo penger, og dagene blir veldig ensformige og kjedelige når det er slik som dette... Vet ikke om jeg passer til å jobbe i barnehage, jeg. Ikke etter at jeg fikk de negative tilbakemeldingene forrige uke. Etter det ble alt liksom så... blæh. Jeg vet ikke hva jeg vil lengre... Skulle ønske jeg visste hva jeg ville, at jeg kunne tatt en utdanning som jeg trives med og som gjorde at jeg var sikret jobb. Skal ikke være lett... :sukk:

Godt jeg har mannen og S, verdens beste S. :hjerte: I helgen overnattet hans hos farmor og farfar, det var stor stas. Vi sa det til han noen dager før, slik at han skulle være forberedt. Han gledet seg veldig, og snakket om det hver dag. Tror han storkoste seg, fikk godteri, leke ute og leke med hunden deres. På søndag var vi i bursdagsselskap hos tanten til mannen. Det er ikke noe problem å ha med S, han bare farter rundt og koser seg med alle oppmerksomheten. Tanten til mannen har tre kaniner som går løs i huset, og det var veeeeldig stor stas for S... Dessuten var det masse god mat, og kaker... S er en skikkelig kakespiser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørja om kva det var du fekk negative tilbakemeldingar på, i barnehagen? Så dumt at det skulle bli sånn, du som trivdes med barnehagejobben tidlegare. :klemmer:

Høyrest ut som om S. har kost seg i helga, og er ein skikkelig sjarmør! ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, du har det ikke lett om dagen. Skulle ønske jeg var der og kunne gi deg en god klem, men det får bli her istedet. :klemmer:

Kjedelig å få negativ tilbakemelding, men det kan alle få innimellom. Du har jo trivdes så godt med dette, så ikke la det ødelegge for deg. Tenk gjennom om kritikken(?) var berettiget, og hvis den var det, så kan du jo prøve å endre på akkurat det. Kanksje kan du spørre sjefen om hun kan veilede deg hvis hun ser at du gjør noe feil. Hvis du ikke føler den var det, så prøv å se forbi det, og ikke la en dårlig tilbakemelding ødelegge gleden du har hatt ved jobben din. Si til deg selv at du vet at du gjør en god jobb, og at du er blitt misforstått. Men det kan skje selv den beste. Finn styrken i deg til å komme ut av de negative tankene.

Tenker ofte på dere, og håper at alt er bra med dere sånn utenom jobbsituasjon, selv om jeg vet at det preger livet veldig.

Mange gode klemmer fra meg :hug: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørja om kva det var du fekk negative tilbakemeldingar på, i barnehagen? Så dumt at det skulle bli sånn, du som trivdes med barnhagejoben tidlegare. :klemmer:

Høyrest ut som om S. har kost seg i helga, og er ein slikkelig sjarmør! ;)

Jeg kan iallfall prøve å skrive hva tilbakemeldingene gikk ut på. Dette var på storbarnsavdelingen, hvor jeg er 1 gang hver 14. dag. Fordi jeg er der så lite har jeg ikke blitt godt kjent med barna, selv om jeg har jobbet der siden i sommer. Jeg føler det er vanskeligere å komme i kontakt med de "store" barna fordi de leker friere, og ikke trenger vokseninnblanding på samme måte. Jeg føler jo selv at jeg har snakket en god del med de, og prøvd å bli kjent... Men kollegaen min syntes at jeg ikke har blitt kjent med de, at jeg ikke har fått respekten deres og dermed hører de ikke på meg på samme måte som de andre. Dessuten virket jeg lite engasjert, det virket visst ikke som om jeg ville være der. Jeg tar til meg noe av kritikken, og jeg er ikke den mest utadvendte personen, dessuten vet jeg som sagt ikke helt hvordan jeg skal tilnærme meg de større barna. Men jeg føler at jeg har prøvd! Det såret å få høre dette, og at ped.leder ikke har sagt det til meg før, i stedet for å si det til styrer...

S, og vi, så klart, hadde ei veldig fin helg. :)

Huff da, du har det ikke lett om dagen. Skulle ønske jeg var der og kunne gi deg en god klem, men det får bli her istedet. :klemmer:

Kjedelig å få negativ tilbakemelding, men det kan alle få innimellom. Du har jo trivdes så godt med dette, så ikke la det ødelegge for deg. Tenk gjennom om kritikken(?) var berettiget, og hvis den var det, så kan du jo prøve å endre på akkurat det. Kanksje kan du spørre sjefen om hun kan veilede deg hvis hun ser at du gjør noe feil. Hvis du ikke føler den var det, så prøv å se forbi det, og ikke la en dårlig tilbakemelding ødelegge gleden du har hatt ved jobben din. Si til deg selv at du vet at du gjør en god jobb, og at du er blitt misforstått. Men det kan skje selv den beste. Finn styrken i deg til å komme ut av de negative tankene.

Tenker ofte på dere, og håper at alt er bra med dere sånn utenom jobbsituasjon, selv om jeg vet at det preger livet veldig.

Mange gode klemmer fra meg :hug: :hug:

Nei... Føler det er nok motgang nå... Takk for det, setter pris på det. :klemmer:

Jeg skal prøve å jobbe med det jeg har fått kritikk for, men det ga en skikkelig knekk i selvtilliten og jeg har følt meg nedfor siden jeg fikk høre det. :( Vi får se hva jeg gjør. Søker iallfall jobber for harde livet, alt fra barnehage til kafé og dagligvarebutikker.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle skrive en kreativ søknad til en kafé her i dag, men greier ikke å være kreativ på kommando. :roll: Har iallfall fått sendt tre barnehagesøknader og én til en kafé, så da får vi se. De barnehagene ville helst ha barne- og ungdomsarbeidere, men assistenter kunne også søke.

Ellers er det nydelig vær på Østlandet i dag! Varmt og strålende sol, men dessverre en veldig plagsom og sterk vind. Var ute med S en times tid etter barnehagen i dag. Storkoste oss i sandkassa, og lekte med kongler, gravemaskin, sykkel og trillebår. Er så herlig at all snøen er forsvunnet fra hagen, og å leke ute med S! Han er forresten en skikkelig solstråle for tida: blid, hyper og sier de herligste ting. :rodmer:

Sliter med stiv nakke for tida, og i dag har jeg hodepine i tillegg. :roll: Blir nok en film og armkroken til mannen nå, og så legge meg tidlig, skal tidlig på jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan iallfall prøve å skrive hva tilbakemeldingene gikk ut på. Dette var på storbarnsavdelingen, hvor jeg er 1 gang hver 14. dag. Fordi jeg er der så lite har jeg ikke blitt godt kjent med barna, selv om jeg har jobbet der siden i sommer. Jeg føler det er vanskeligere å komme i kontakt med de "store" barna fordi de leker friere, og ikke trenger vokseninnblanding på samme måte. Jeg føler jo selv at jeg har snakket en god del med de, og prøvd å bli kjent... Men kollegaen min syntes at jeg ikke har blitt kjent med de, at jeg ikke har fått respekten deres og dermed hører de ikke på meg på samme måte som de andre. Dessuten virket jeg lite engasjert, det virket visst ikke som om jeg ville være der. Jeg tar til meg noe av kritikken, og jeg er ikke den mest utadvendte personen, dessuten vet jeg som sagt ikke helt hvordan jeg skal tilnærme meg de større barna. Men jeg føler at jeg har prøvd! Det såret å få høre dette, og at ped.leder ikke har sagt det til meg før, i stedet for å si det til styrer...

S, og vi, så klart, hadde ei veldig fin helg. :)

Eg skjønnar godt at det er vanskelig å bli skikkelig kjent med barna, når du kun er der ein gang kvar 14. dag. Sånn sett er det ikkje rart i det heile tatt at barna ikkje kjenner deg like godt som dei kjenner dei andre vaksne, og at dei ikkje har like stor respekt for deg. Kunne du ha spurt styrar om du kunne ha sleppt å vera på stor avdeling, fordi du føler at du ikkje kjem ordentlig inn i ting når du er der så lite? Og så heller konsentrera deg om å bli veldig godt kjent med barna på småbarnsavdelingen, og gjera ein så bra jobb som mulig der.

Noko du sikkert kan vera litt bevisst på ut frå det du skriver, er at du viser enda tydeligare at du er interessert og engasjert i jobben, og at du ikkje ser ut som om du kjedar deg. Det er viktig at du ikkje berre sit der uten å gjera noko. Ver heile tida opptatt med noko, enten det er å prata med / vera saman med barna, hjelpa barna med ting, praktiske oppgåver e.l. Og viss du innimellom ikkje veit kva du skal gjera, så spør dei andre på avdelingen om det er noko spesielt du skal gjera. Og prøv å vera bestemt og tydelig når du gir barna beskjedar, slik at dei får respekt for deg og høyrer på deg. Det er ikkje lett når du er der så lite, men det er uansett viktig. Men eg håpar at du kan få sleppa å vera på stor avdeling framover, iallfall viss du ikkje får jobba der meir enn ein gang kvar 14 dag!

Masse lykke til med jobbsøking! :klem: Håpar du finner deg ein jobb snart, som du trivest med!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skjønnar godt at det er vanskelig å bli skikkelig kjent med barna, når du kun er der ein gang kvar 14. dag. Sånn sett er det ikkje rart i det heile tatt at barna ikkje kjenner deg like godt som dei kjenner dei andre vaksne, og at dei ikkje har like stor respekt for deg. Kunne du ha spurt styrar om du kunne ha sleppt å vera på stor avdeling, fordi du føler at du ikkje kjem ordentlig inn i ting når du er der så lite? Og så heller konsentrera deg om å bli veldig godt kjent med barna på småbarnsavdelingen, og gjera ein så bra jobb som mulig der.

Noko du sikkert kan vera litt bevisst på ut frå det du skriver, er at du viser enda tydeligare at du er interessert og engasjert i jobben, og at du ikkje ser ut som om du kjedar deg. Det er viktig at du ikkje berre sit der uten å gjera noko. Ver heile tida opptatt med noko, enten det er å prata med / vera saman med barna, hjelpa barna med ting, praktiske oppgåver e.l. Og viss du innimellom ikkje veit kva du skal gjera, så spør dei andre på avdelingen om det er noko spesielt du skal gjera. Og prøv å vera bestemt og tydelig når du gir barna beskjedar, slik at dei får respekt for deg og høyrer på deg. Det er ikkje lett når du er der så lite, men det er uansett viktig. Men eg håpar at du kan få sleppa å vera på stor avdeling framover, iallfall viss du ikkje får jobba der meir enn ein gang kvar 14 dag!

Masse lykke til med jobbsøking! :klem: Håpar du finner deg ein jobb snart, som du trivest med!

Problemet er at jeg har et vikariat på 20% (i tillegg til å være tilkallingsvikar), dvs at jeg er annenhver fredag på småbarnsavdeling og annenhver fredag på storbarnsavdeling, så jeg tror det ville blitt vanskelig å forandre på det. Uansett så er vel vikariatet mitt snart slutt, tror jeg. Må bare finne kontrakten min, for å se når vikariatet går ut...

Jeg synes det er en vanskelig balansegang mellom å spørre litt, og ikke spørre for mye. Jeg vil jo ikke virke som om jeg ikke kan ta avgjørelser på egenhånd heller... Men ped.leder sa jeg skulle spørre om jeg lurte på noe, så jeg prøver. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin dag på jobb i går. Vi var ute hele dagen, det var så nydelig vær og hadde det ikke vært for vinden så hadde vi ikke trengt jakke engang, veldig varmt og fint. :) Tok de med på stranda en tur og spiste pølser, deilig å være ute i slikt vær. :)

Jeg skal på jobbintervju til uka! :hoppe::biggrin: Jeg tror ikke jeg får den, men jeg skal iallfall gjøre mitt beste, og er kjempeglad bare for å komme til intervju. :) Dette er en jobb innen litt av det jeg er utdannet som, så det er en jobb jeg virkelig kunne tenkt meg. Men jeg er redd jeg ikke er helt kompetent... Jeg burde jo være det, men jeg vet ikke, jeg... Vi får se.

I dag tenkte vi å ta med S en tur på stranda, eller i marka. Må nyte det fine været. :) På kvelden kommer svigerinna, så skal vi kose oss med litt hvitvin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så spennende med jobbinutervju!! Må ikke tenke nå at du ikke får den allerede før du har vært der. Dersom de ikke så deg som potensiell til stillingen, så hadde de heller ikke giddet å bruke tid på å intervjue deg ;) Positive tanker og ha trua på deg selv! Heia Knøttet :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg har et vikariat på 20% (i tillegg til å være tilkallingsvikar), dvs at jeg er annenhver fredag på småbarnsavdeling og annenhver fredag på storbarnsavdeling, så jeg tror det ville blitt vanskelig å forandre på det. Uansett så er vel vikariatet mitt snart slutt, tror jeg. Må bare finne kontrakten min, for å se når vikariatet går ut...

Jeg synes det er en vanskelig balansegang mellom å spørre litt, og ikke spørre for mye. Jeg vil jo ikke virke som om jeg ikke kan ta avgjørelser på egenhånd heller... Men ped.leder sa jeg skulle spørre om jeg lurte på noe, så jeg prøver. :)

:klemmer:

Ok, då er det sikkert ikkje så lett å sleppa unna storbarnsavdelingen. Då får du heller gjera det beste ut av det! :)

Når det gjeld å spørja, når du ikkje heilt veit kva du skal gjera - så må du ikkje vera redd for det. Då visar du iallfall at du er interessert i å gjera noko, og ikkje berre sitja og sjå ut i lufta. ;) Såklart blir det rart om du spør korleis du skal gjera kvar minste ting, det er ikkje det eg meinar. Men spør viss du lurer på ting, eller om det er noko spesielt du kan gjera, viss du har ledig tid.

Når eg har jobba i forskjellige barnehagar, har det vore mange forskjellige vikarar innom. Og dei vikarane som spør når dei lurer på noko, og virkar interessert og engasjerte, ønskjer me å ha som vikarar. Men eg har vore borti nokre vikarar, som me aldri har ringt igjen, etter at dei har vore vikarar nokre gangar. Dette er personar som er initiativlause, ikkje spør om nokon ting, og som store delar av tida sit og ser ut i lufta uten å gjera nokon ting. Og viss me ber dei om å gjera noko, så gjer dei akkurat det dei blir bedt om - og så set dei seg rett ned på ein stol igjen, og gjer ingenting. Det er ikkje mykje hjelp i sånne vikarar! Då er det faktisk mykje bedre med dei som spør alt mulig. ;)

Kryssar fingrane for at det går bra med barnehagejobben i tida framover, og at du fortsatt kjem til å trivast i jobben! :klem:

Og så spennande med jobbintervju! :hoppe: Lykke til!!! :hug:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende med jobbinutervju!! Må ikke tenke nå at du ikke får den allerede før du har vært der. Dersom de ikke så deg som potensiell til stillingen, så hadde de heller ikke giddet å bruke tid på å intervjue deg ;) Positive tanker og ha trua på deg selv! Heia Knøttet :duskedame:

Nei, jeg vet det. Men jeg har en tendens til å være negativ, og så vil jeg ikke få for høye forhåpninger... Takk for heiing! ;)

Ok, då er det sikkert ikkje så lett å sleppa unna storbarnsavdelingen. Då får du heller gjera det beste ut av det! :)

Når det gjeld å spørja, når du ikkje heilt veit kva du skal gjera - så må du ikkje vera redd for det. Då visar du iallfall at du er interessert i å gjera noko, og ikkje berre sitja og sjå ut i lufta. ;) Såklart blir det rart om du spør korleis du skal gjera kvar minste ting, det er ikkje det eg meinar. Men spør viss du lurer på ting, eller om det er noko spesielt du kan gjera, viss du har ledig tid.

Når eg har jobba i forskjellige barnehagar, har det vore mange forskjellige vikarar innom. Og dei vikarane som spør når dei lurer på noko, og virkar interessert og engasjerte, ønskjer me å ha som vikarar. Men eg har vore borti nokre vikarar, som me aldri har ringt igjen, etter at dei har vore vikarar nokre gangar. Dette er personar som er initiativlause, ikkje spør om nokon ting, og som store delar av tida sit og ser ut i lufta uten å gjera nokon ting. Og viss me ber dei om å gjera noko, så gjer dei akkurat det dei blir bedt om - og så set dei seg rett ned på ein stol igjen, og gjer ingenting. Det er ikkje mykje hjelp i sånne vikarar! Då er det faktisk mykje bedre med dei som spør alt mulig. ;)

Kryssar fingrane for at det går bra med barnehagejobben i tida framover, og at du fortsatt kjem til å trivast i jobben! :klem:

Og så spennande med jobbintervju! :hoppe: Lykke til!!! :hug:

Takk for gode råd! Skal prøve så godt jeg kan å følge de opp. :)

Takk for lykkeønskninger. :)

:klemmer:

Så spennende med jobbintervju da! :hoppendeglad: Jeg heier på deg! :duskedame:

:Nikke: Litt for spennende! :daane:

Takk for heiing. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...