Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

:good_bye:

Joda, jeg lever da enda, til tross for veldig lite aktivitet ... :sjenert:

Jeg vet ikke, jeg. Blir vel påmint at livet mitt ikke går noen steder når jeg kommer inn hit og ser at "alle" beveger seg fremover og er suksessfulle på alle plan. Da er det enklere å være borte ei stund ...

For det skjer ikke noe i livet mitt for tida, alt er ved det gamle, kjedelig. Jeg jobber, som regel 3 dager i uka den siste tida. Mannen jobber ikke, og jeg ser ikke at det skal skje noe positivt der med det første heller. :sukk: S er det positive i livet mitt da, utenom når han klenger på mannen og er skikkelig pappadalt, noe som jeg føler skjer for ofte ... Da er det godt å hente han i barnehagen når han lyser opp når han ser meg, løper bort til meg og sier "mamma'n min!". :rødme: Han er veldig god, men også i en trassig fase for tida. Dessuten har det sklidd ut med smokken i det siste, han har den alt for ofte ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så fint at du kom innom en tur :klemmer:

Skjønner tankene dine, og at det er litt tungt... Dere er i en vanskelig fase akkurat nå, og da virker det kanskje som "alle andre" har perfekte liv. Men jeg er fortsatt sikker på at det vil ordne seg for dere :klemmer:

Så koselig at S kommer løpende til deg når du henter ham i barnehagen :rødme:

Trass er et kjent fenomen her også! :fnise:

Ønsker deg en fin kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så fint at du kom innom en tur :klemmer:

Skjønner tankene dine, og at det er litt tungt... Dere er i en vanskelig fase akkurat nå, og da virker det kanskje som "alle andre" har perfekte liv. Men jeg er fortsatt sikker på at det vil ordne seg for dere :klemmer:

Så koselig at S kommer løpende til deg når du henter ham i barnehagen :rødme:

Trass er et kjent fenomen her også! :fnise:

Ønsker deg en fin kommende uke!

Jeg synes vi har vært i den vanskelige fasen alt for lenge nå, og jeg føler at veien ut blir vanskelig, om ikke umulig ...

Trass er gøy! :ironi: Det hører jo med, så det er ikke så mye å gjøre med det, dessverre. Vokser det vel av seg, og så blir det verre når han er i tenårene ... :tunge1:

Takk for det, ha en super uke du også! :klemmer:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Synes det generelt er litt slit om dagen, altså jeg har kjempefine dager men jeg føler vi ikke kommer noen vei ... Og så ser jeg ikke hvordan mannen skal få seg en jobb, drømmejobben dukker jo ikke bare helt plutselig opp heller ... :sukk: Er generelt litt lei for tida, kanskje det er årstiden som kan for det?

S er så god, selv om han er skikkelig pappadalt og foretrekker pappaen til alt, så snakker han visst om meg når han og mannen er alene og han spør mye etter meg. Det er utrolig godt å høre, jeg føler på det at han er pappadalt, vet det er teit men jeg blir jo litt lei meg ... Da gjør det godt de få gangene han kommer og gir meg en klem, eller sier "mamma'n min" og ser på meg med de nydelige, brune øynene sine. :rødme:

Han er generelt mer sliten for tida han også, har begynt å sove på dagtid noen dager igjen og er ganske så sliten ved barne-tv-tid. I dag var han veldig sliten, spurte om å få legge seg etter middag. Så han og mannen la seg i senga vår og prøvde å sove litt, men da fikk han jo tilbake energien ... Tok tempen på han senere, for han kjentes varm ut, og jo da, han hadde feber han. Ikke mye, men nok til at det ble en tidlig kveld på han, han sov under barne-tv så da var det like greit å legge han. Håper han blir frisk raskt igjen, synes han har vært mye syk nå.

Det er mye sykdom på jobben også, i dag var en pedagog på kurs, vikaren hennes var syk og enda en person på den avdelingen var syk. Heldigvis var det bare 12 av 18 barn som var på bhg den dagen ... Det kommer jo meg til gode også, jeg får jobbe i morgen siden vi har en stk personale i morgen også. :)

Nå må jeg vel egentlig finne senga etterhvert, S våkner sikkert tidlig i morgen, slik han har gjort de siste dagene ... Men jeg har vondt i skuldra og mannen gir sjeldent massasje, dessuten vil jeg ikke begynne å ordne ting før jeg legger meg ... :sjenert: Jeg har blitt forkjøla, som alle andre i dette landet, vil jeg tro. Skikkelig tett og snufsete, yeay! Ikke noen oppkastsyke på gang enda, men det kommer vel siden det er kommet til jobben ... Alle på jobb er ekstra opptatt av håndhygiene for tida, bruker sprit på hendene hele tida, lukter jo alkoholikere hele gjengen. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få livstegn fra deg her! :klem1:

Skjønner godt tankene dine... Men IKKE si at det er umulig! Ingenting er umulig! ;) Og jeg er HELT SIKKER på at det løser seg for dere!! :jepp: Men dere er i en trasig periode, og arbeidsmulighetene bugner ikke akkurat for tida.. Spesielt ikke for ufaglærte eller fagarbeidere. Hadde ikke jeg hatt høgskoleutdanning, så hadde ikke jeg hatt noen fast jobb nå heller, det kan jeg love deg...! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg igjen :klemmer: Og hold ut, det kommer bedre dager for dere også. Jeg skjønner godt hva du mener med å henge igjen, jeg nærmer meg snart 30 og holder fortsatt på med utdannelsen. De fleste av mine venner er ferdige og i jobb for lenge siden nå. Men jeg lever ikke livene deres og må ta de valgene som er rett for meg og min familie, så da blir det bare sånn. Det gjelder å fokusere på det flotte man har. Dere bor i et fantastisk hus med familie i nærheten. Dere har en herlig sønn, og dere klarer dere økonomisk (selv om det sikkert er trangt. Og det viktigste, dere er friske begge to, og den dagen det dukker opp jobber til dere, er dere klare til å ta dem.

Sender dere mange gode varme klemmer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se deg igjen, Knøttet - du har vært savnet :klemmer:

Jeg skjønner at det er frustrerende å føle det som du gjør. Men om det er noen trøst, så tror jeg at de aller fleste har slike perioder som de går gjennom i livet, men man kommer seg jo alltid ut av det og ting går videre uansett. Men man har jo lett for å sammenligne seg selv med de som er i medgang akkurat der og da.

Du har et flott hus, en mann du har det bra med, og en herlig liten gutt. Det er helt sikkert mange i vennekretsen din som ikke har verken mann eller barn, og som velger å sammenligne seg med akkurat deg på det området - fordi du har det de ønsker seg så mye der. Mens du kanskje sammenligner deg med de, fordi de har drømmejobben / gjør masse spennende på fritiden etc. Det er veldig lett å fokusere på det man mangler og ønsker seg, og da "glemmer" man litt det man faktisk har oppnådd. Og så blir det en ond sirkel med tankene.

D er også pappadalt, men som deg smelter jeg helt når han kommer løpende mot meg og roper "mamma'n min!" når han får se meg. Pappa er kulest, men mamma er ganske ålreit hun også ;) Tar vare på de stundene, og glemmer de gangene han hylvræler "hvor er pappa heeeen!" når jeg forsøker å pusle med ham etc, og alt han tenker på er å leke med pappa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få livstegn fra deg her! :klem1:

Skjønner godt tankene dine... Men IKKE si at det er umulig! Ingenting er umulig! ;) Og jeg er HELT SIKKER på at det løser seg for dere!! :jepp: Men dere er i en trasig periode, og arbeidsmulighetene bugner ikke akkurat for tida.. Spesielt ikke for ufaglærte eller fagarbeidere. Hadde ikke jeg hatt høgskoleutdanning, så hadde ikke jeg hatt noen fast jobb nå heller, det kan jeg love deg...! :sukk:

Umulig? Kanskje ikke. Men vi har vært i en trasig periode veldig lenge nå, faktisk siden mars 2009 ... :sukk: Jeg jobber jo, og det er jeg veldig glad for, men skulle veldig gjerne hatt noe fast. Skjønt, det hadde strengt tatt ikke hjulpet siden vi må ha to inntekter. Jeg vet, jeg er evig pessimist ... :sjenert:

:klemmer:

Så kjekt å se deg igjen :klemmer: Og hold ut, det kommer bedre dager for dere også. Jeg skjønner godt hva du mener med å henge igjen, jeg nærmer meg snart 30 og holder fortsatt på med utdannelsen. De fleste av mine venner er ferdige og i jobb for lenge siden nå. Men jeg lever ikke livene deres og må ta de valgene som er rett for meg og min familie, så da blir det bare sånn. Det gjelder å fokusere på det flotte man har. Dere bor i et fantastisk hus med familie i nærheten. Dere har en herlig sønn, og dere klarer dere økonomisk (selv om det sikkert er trangt. Og det viktigste, dere er friske begge to, og den dagen det dukker opp jobber til dere, er dere klare til å ta dem.

Sender dere mange gode varme klemmer :hug:

Takk for positive ord, jeg vet jeg burde se det positive i situasjonen og være glad for alt jeg har- noe jeg også er. :)

Takk for jobblinkene, skal se på de! :)

:klemmer:

Godt å se deg igjen, Knøttet - du har vært savnet :klemmer:

Jeg skjønner at det er frustrerende å føle det som du gjør. Men om det er noen trøst, så tror jeg at de aller fleste har slike perioder som de går gjennom i livet, men man kommer seg jo alltid ut av det og ting går videre uansett. Men man har jo lett for å sammenligne seg selv med de som er i medgang akkurat der og da.

Du har et flott hus, en mann du har det bra med, og en herlig liten gutt. Det er helt sikkert mange i vennekretsen din som ikke har verken mann eller barn, og som velger å sammenligne seg med akkurat deg på det området - fordi du har det de ønsker seg så mye der. Mens du kanskje sammenligner deg med de, fordi de har drømmejobben / gjør masse spennende på fritiden etc. Det er veldig lett å fokusere på det man mangler og ønsker seg, og da "glemmer" man litt det man faktisk har oppnådd. Og så blir det en ond sirkel med tankene.

D er også pappadalt, men som deg smelter jeg helt når han kommer løpende mot meg og roper "mamma'n min!" når han får se meg. Pappa er kulest, men mamma er ganske ålreit hun også ;) Tar vare på de stundene, og glemmer de gangene han hylvræler "hvor er pappa heeeen!" når jeg forsøker å pusle med ham etc, og alt han tenker på er å leke med pappa ;)

Takk for gode, positive ord. Jeg prøver å se det positive i det, og jeg vet jeg er veldig heldig, men ... er vel aldri helt fornøyd ... :sjenert:

Det er veldig "bra" å høre at det ikke bare er S som er pappadalt, for jeg har inntrykk av at alle barn foretrekker mamma, utenom S. Derfor er det så koselig å hente han i barnehagen for da er det "mamma'n min!" med myk stemme og klemmer og koser. :rødme: Tidligere i dag satt han på fanget og sa "jeg skal passe på mamma". :rødme: søtnosen min! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var snøen kommet, for å ligge ei stund nå, ser det ut til. Kulda er kommet også, nå er det nesten 12 minusgrader. :roll: Da er det ikke sååå gøy å jobbe i bhg, men heldigvis er vi ikke så mye ute da, iallfall ikke med de minste barna. Siden det både er mange minusgrader og mye vind blir det jo minst 15-20 effektive kuldegrader. Alt for kaldt for å være i november!

Har vært litt av ei helg ... Fredag våknet jeg og var skikkelig, skikkelig svimmel igjen. Jeg måtte bare gi opp og innse at jeg ikke kom meg på jobb og ringte og sa fra til sjefen. Heldigvis er det første gangen jeg er borte pga egen sykdom, så det var ikke så ille selv om jeg hater å ringe inn syk. Jeg hadde litt tro på at jeg kanskje ble bedre til kvelden slik at jeg kunne bli med på julebordet jeg hadde gledet meg til, men det måtte jeg bare gi opp. :( Så hele fredagen lå jeg på sofaen, var bare oppe om jeg måtte på do, og da sjanglet jeg avgårde og var supersvimmel. Fikk vel ikke i meg noe annet enn 1 cola, et par tre boller, en muffin og litt middagsmat. Å drikke liggende er ikke lett ... Dessuten var det gørrkjedelig, for hva skal man gjøre når man ligger og greier ikke å gjøre noe annet enn å se tv?! Sigur var også syk, hadde feber men var i veldig god form, så det var han som hadde kontroll over tv-en.

Lørdag var jeg heldigvis frisk igjen, men var litt slapp og sliten, sikkert ettervirkning av svimmelheten. Søndag falt garasjeportåpnermotoren ned, i taket på bilen vår mens porten var halvveis nede slik at vi ikke fikk bilen hverken inn eller ut. :roll: Etter mye banning, frustrasjon og reparering fikk mannen bilen ut av garasjen, men fikk ikke på plass garasjeportåpneren. Rimelig frustrert mann der, ja. Han vi kjøpte huset av, som for øvrig er bygningsingeniør, hadde festet den tunge, store garasjeportåpneren i en gipsplate i garasjetaket, med én fransk treskrue ... :roll: Så da måtte bilen stå ute natt til søndag, og snødde ned. Heldigvis måket mannen min på mandag, godt å være litt bortskjemt ... ;) Så da skulle jeg kjøre til jobb, men bilen startet ikke. Rimelig frustrert og stressa måtte jeg ta bussen, og måtte dermed ringe sjefen igjen- og si at jeg kom for sent. Jeg hater å komme for sent!

I dag fikk jeg heldigvis brukt bilen, den startet ikke på mandagen pga kondens i tanken, så nå må vi alltid ha nesten full tank. :roll:

I kveld er jeg gressenke. Mannen er ute en tur og jeg koser meg hjemme med Cola og potetgull, tv og internett. Snart Grey's! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var ikke på mine innlegg lenger! Så *legge inn igjen*

:vinke:

:vinke:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Jeg har begynt å bli stresset angående julegaver, begynner å haste litt! Fikk kjøpt én på lørdag, men jeg har enda igjen å kjøpe til mamma, pappa, mannen, S, svigers (heldigvis litt mer mannens ansvar), svigerinna og noen venninner. Tenkte å ta en tur til nærmeste litt-større-by :fnise: på onsdag, om jeg ikke må jobbe da.

Nå har vi fått mere snø! :biggrin: Kjempepent ute, og jeg får skikkelig julestemning. :) I går var mannen og jeg ute en tur, var på kinarestaurant og spiste, og så satte vi oss på en kafé etterpå. Kjempekoselig å få litt tid sammen, og i stedet for å dra på kino, noe som egentlig er ganske asosialt så fikk vi snakket litt sammen. :) Deilig å gå hjem også, i snøen og kulda. :)

Da vi kom hjem i går hadde S fått oppkastsyken ... Så vi har hatt ei livlig natt med oppkast ca hvert tjuende minutt fra tretida, før vi fikk sove noen timer før han våknet opp og kastet opp igjen. Takk og pris for at mamma passet han i noen timer i morges, så fikk vi iallfall sove litt! Dessuten er jeg veldig glad for at vi har tørketrommel, slipper å vaske klær og vente i flere dager på at de tørker. :tommelsmiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig med oppkast, Det er jo bare helt pyton. Håper vi slipper unna det en stund til.

Så koselig med en tur ut for deg og mannen da, sikkert kjekt å finne på noe bare dere to. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så kjedelig med oppkast, Det er jo bare helt pyton. Håper vi slipper unna det en stund til.

Så koselig med en tur ut for deg og mannen da, sikkert kjekt å finne på noe bare dere to. :jepp:

:Nikke: Det er fæle greier, den oppkastsyken ... Heldigvis sluttet han å kaste opp på formiddagen på søndag, og har vært i OK form siden da. :) Nå er dyna og puta til vaske, spent på hvordan det går med tørketrommelen og tennisvaskeballene ...

Er litt bekymret for S for tida, han trenger mer søvn enn han har gjort på lenge. Han har begynt å sove i bhg igjen, fordi han ofte sovner ute, noe som er skummelt nå i kulda. Sover han ikke på dagen så er han supertrøtt om kveldene. Han virker generelt sett litt sliten. :vetikke: Tror vi ringer legen og tar en liten sjekk i morgen.

Dumme, dumme TV2 som prioriterer håndball foran Grey's, og som i stedet sender Grey's på bliss- en kanal vi ikke lenger har fordi vi oppgraderte til en kanalpakke med mange filmkanaler. :kjefte::frustrert: Nedlastingen av Grey's går heller tregt, til tross for fibernett ... :roll: Jaja, blir vel til at jeg får sett det i morgen en gang ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at omgangen var fort overstått. Blir mye styr når alt må på vask! Og så er det jo kjempeubehagelig for den som har det, stakkars.

Håper alt er i orden med S, og at trøttheten er forbigående :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at omgangen var fort overstått. Blir mye styr når alt må på vask! Og så er det jo kjempeubehagelig for den som har det, stakkars.

Håper alt er i orden med S, og at trøttheten er forbigående :klemmer:

:Nikke: Håper bare ikke han får det igjen med det første, eller at en av oss andre får det ...

S har vært i bedre form i går og i dag, ikke sovet i barnehagen og er generelt mer opplagt. :) Vi får se om jeg avbestiller legetimen eller ikke, om han er i god form fremover trenger vi jo ikke den timen.

Endelig fredag, og jeg føler meg helt utslitt. Vært trøtt og sliten i hele dag, null energi til noe som helst- da er det kjedelig med senvakt på jobb. Men nå er det endelig helg! Er jo jeg som må stå opp tidlig med S i morgen, og han våkner vel litt over seks, slik han har gjort de siste dagene ... :roll:

Lurer på hvordan det blir med jobb utover, kommunen jeg bor i sliter økonomisk og det er snakk om å kutte i vikarbudsjettene til barnehagene, men de må jo ha vikarer om noen er syke?! :vetikke: Har funnet en jobb å søke på da, en 100% stilling på en gårdsbarnehage. Er vel mange om beinet, men jeg skal iallfall søke. Mannen er ikke så positiv for tida ... Er det feil av meg å bli irritert for at han ikke søker jobb som resepsjonist i et firma? Jeg skjønner at han synes det er et typisk kvinneyrke, og jeg skjønner delvis det går utover stoltheten hans, men altså ... en jobb er da bedre enn ingen jobb? Det hjelper å ha en jobb når man søker en annen, og det ser mye bedre ut på cv-en. Mener iallfall jeg. :vetikke:

Åååå, skulle ønske det snart kunne løse seg for oss også, men det skjer jo bare ikke ... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Mye bedre med en eller annen jobb (som ikke er drømmejobben) enn ingen jobb!

Bra at S er bedre :)

Håper dere får en flott helg, og at du får hvilt deg litt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...