Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Ikke alltid lett å få tid til hverandre, nei..kjenner til det! ;) Kan nesten ikke huske sist vi hadde en hel kveld sammen bare vi to her i huset. Men jeg tenker som så at vi får bare nyte det maks de få gangene det skjer, og ikke hakke på hverandre av den grunn. Jeg jobber noen kvelder, han har jobbet MYE overtid i det siste + litt kveldsjobbing, jeg trenger litt alenetid hvor jeg er sosial med venner og det samme trenger han. Så vi er to om det ;) Gleder meg til å ha to uker ferie sammen snart da! :)

Krysser alt jeg har for at det blir fast ansettelse for mannen din, og at det ordner seg med jobb for deg snart! Du fortjener å kunne slappe av og starte prøvingen snart! :lur::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke alltid lett å få tid til hverandre, nei..kjenner til det! ;) Kan nesten ikke huske sist vi hadde en hel kveld sammen bare vi to her i huset. Men jeg tenker som så at vi får bare nyte det maks de få gangene det skjer, og ikke hakke på hverandre av den grunn. Jeg jobber noen kvelder, han har jobbet MYE overtid i det siste + litt kveldsjobbing, jeg trenger litt alenetid hvor jeg er sosial med venner og det samme trenger han. Så vi er to om det ;) Gleder meg til å ha to uker ferie sammen snart da! :)

Krysser alt jeg har for at det blir fast ansettelse for mannen din, og at det ordner seg med jobb for deg snart! Du fortjener å kunne slappe av og starte prøvingen snart! :lur::hjerte:

Jeg skal vel ikke klage: vi hadde jo kvelden i går (var ikke så lenge, men), noen kvelder i blant vi sitter noen timer sammen og da S var hos farmor og farfar (men da jobbet jo mannen, så jeg så han knapt). Jeg er bare så drittlei av at han jobber, jobber og jobber- og så sier han at det tar kort tid og så ser jeg han ikke på mange timer. :roll: Da er det bedre at han sier det tar lang tid, eller ikke sier noe i det hele tatt ...

:Nikke: Man trenger alenetid med venner, og man trenger tid fra hverandre slik at man ikke går oppå hverandre. Nå har jeg ikke så mange venner her, så det er ikke et stort problem, og de vennene jeg har her er ikke så nære at jeg prioriterer de så høyt ... Det er nok feil av meg, men jeg føler ofte for å slappe av hjemme etter en lang arbeidsdag ... :sjenert:

Blir nok deilig å ha to uker ferie sammen! :biggrin: Blir nok ingen ferie på mannen, men så jobber han ikke fullt heller, så vi får forhåpentligvis litt tid.

Takk for det, jeg håper, jeg håper! Det føles veldig lite sannsynlig ut akkurat nå, at vi skal få sjansen til å få en til noengang ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har så mange venner der, så er det klart at da har du faktisk kanskje et større behov for å ha sosialtid med mannen din. Da jeg flyttet hit kom jeg forsåvidt fort inn i miljøet, men det var først etter jeg fikk S at jeg begynte å føle at jeg kom ordentlig inn og fikk nære venner. Og etter det har jeg da følt mer for å være sammen med venner, - uten mann og barn! ;) Kanskje du vil komme mer inn i miljøet det og få nærere venner ved en evt ny baby og barselgruppe?

Å joda, det blir nok en ny baby snart! ;):lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har så mange venner der, så er det klart at da har du faktisk kanskje et større behov for å ha sosialtid med mannen din. Da jeg flyttet hit kom jeg forsåvidt fort inn i miljøet, men det var først etter jeg fikk S at jeg begynte å føle at jeg kom ordentlig inn og fikk nære venner. Og etter det har jeg da følt mer for å være sammen med venner, - uten mann og barn! ;) Kanskje du vil komme mer inn i miljøet det og få nærere venner ved en evt ny baby og barselgruppe?

Å joda, det blir nok en ny baby snart! ;):lur:

Vel, jeg tror det behovet for tid sammen med mannen hadde vært der uansett. Jeg vil være kjærester av og til,ha litt romantikk i hverdagen. Jeg skjønner jo det at han har mye å sette seg inn i i ny jobb, og det er jo mye å gjøre i huset og hagen, samtidig som det er slitsomt med en 2 åring i hus, men jeg synes han av og til prioriterer litt rart- f.eks det med at han svært sjeldent legger seg samtidig som meg ... :sjenert:

Jeg synes det var lettere da vi gikk i åpen barnehage med S, for da fikk jeg snakket masse med andre på min alder +/-. Nå jobber jeg jo, men det blir ikke helt det samme, selv om jeg aldri snakket med de i åpen barnehage på fritiden heller ...

Hadde nok hjulpet med ny barselgruppe, ja, det gjorde iallfall det i Trondheim! Skulle ønske jeg kunne flytte Trondheimsvennene mine hit, jeg! ;)

Håper du har rett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært en rask tur i byen for å handle, og kjøpe allergitabletter. Det hjelper godt med tabletter, men siden jeg ikke har resept blir det dyyyyyrt! Jeg fikk ikke legetime før i slutten av måneden, pga ferie og styr hos legen ... :roll:

Herlig å ha stor hage i finværet, spiste hjemmelagde rundstykker til frokost i hagen, og nå har jeg hengt opp klesvask som allerede nesten er tørr! Det hjelper med sol og vind for å få klærne tørre, ja. ;) Det eneste jeg ikke liker er at det er så sykt masse edderkopper! :redd: Det var en som krøp på hånda mi, jeg hylte, ristet på hånda og så sikkert veldig komisk ut ... :tunge1:

Senere får vi forhåpentligvis besøk, hvis hun greier å finne frem på Oslo S i rushet og med alle de innstilte togene og all den møkka. :roll: Blir koselig. :)

Jeg vurderer å ikke kjøpe ny p-ring når jeg er ferdig på denne ... Dette er den siste jeg har, og resepten min er på 3 stk, så det føles litt unødvendig å bare bruke en eller to før vi kanskje går igang med prøving. :vetikke: Det er bare det at jeg blir veldig skuffet om jeg slutter på de og så kan vi ikke starte prøvingen likevel ... Hm. Vanskelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie! :) Høres ut som dere har mange koselige stunder foran dere :) Forhåpentligvis får du og mannen litt mer tid sammen - høres ut som dere trenger det. Men kanskje er dette en spesielt travel periode for ham, med ny jobb og mye som skal ordnes hjemme? Det går seg sikkert til :)

Krysser fingrene for at dere kan prøve snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P-ring, hvordan fungerer det? Kan man bruke det da man ammer? Jeg har allerede begynt å vurdere muligheter når det gjelder prevensjonsmuligheter etter neste fødsel... :fnise: Er ikke spesielt frista til å sette inn hormonspiral igjen.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ferie! :) Høres ut som dere har mange koselige stunder foran dere :) Forhåpentligvis får du og mannen litt mer tid sammen - høres ut som dere trenger det. Men kanskje er dette en spesielt travel periode for ham, med ny jobb og mye som skal ordnes hjemme? Det går seg sikkert til :)

Krysser fingrene for at dere kan prøve snart :klemmer:

Takk, takk! :biggrin:

Jeg håper vi får mange koselige stunder, iallfall må vi greie å slappe av på ferie i Trondheim! :Nikke: Trenger mer tid sammen, ja. Og ja, det er ekstra travelt nå, men jeg synes det har skrantet på romantikk og tid sammen lenge ... :sjenert:

Takk. :)

:klemmer:

P-ring, hvordan fungerer det? Kan man bruke det da man ammer? Jeg har allerede begynt å vurdere muligheter når det gjelder prevensjonsmuligheter etter neste fødsel... :fnise: Er ikke spesielt frista til å sette inn hormonspiral igjen.... :sjenert:

P-ringen fungerer på en måte som en spiral, men du setter den inn selv og du tar den ut etter tre uker, har en ukes opphold og setter inn en ny en. Kan dessverre ikke brukes under amming. :riste:

Du likte ikke hormonspiralen noe særlig? Jeg vurderte det etter S kom, men jeg vet ikke helt ... Helst skulle jeg hatt noe uten hormoner i det hele tatt, men der er det få alternativer ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt kjempekoselig besøk i helga, når hun først kom seg med toget. ;) Det eneste dumme er at jeg ble skikkelig svimmel etter å sittet ute på terrassen i går kveld. Jeg trodde det kanskje gikk over over natta, men jeg var svimmel da jeg våknet, og selv om jeg fikk i meg litt frokost måtte jeg kaste inn håndkleet og legge meg på sofaen pga jeg var så sykt svimmel. :sukk: Det er snart ett år siden jeg var innlagt på sykehuset pga dette, jeg trodde virkelig jeg var kvitt dritten! :kjefte: Nå føler jeg meg heldigvis mye bedre, så lenge jeg ikke gjør noe fysisk anstrengende eller snur veldig brått på hodet så går det bra. Har iallfall blitt en veldig rolig søndag, jeg har ligget på sofaen nesten hele dagen, så stille som mulig for å ikke bli dårlig. Skulle ønske jeg kunne få et klart svar på hvorfor jeg blir som dette, men det er vel ikke mulig. :roll: Jeg skulle jo ikke bli syk i ferien! :roll: Håper jeg ikke er svimmel i morgen når jeg våkner, at det var en kort episode denne gangen. :jepp:

Begynner å glede meg skikkelig til Trondheimstur! :hoppe: Blir deilig å komme bort, være kjærester og være med gamle Trondheimsvenner igjen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at svimmelheten kommer tilbake :kjefte: Håper det går fort over, så du bare kan kose deg i ferien.

:Nikke: Det gikk over i løpet av kvelden, heldigvis! :biggrin: I dag er jeg i vanlig form igjen, deilig! :)

I dag har vi ingen store planer, men har vel tenkt oss en tur til byen, ta med S i parken en tur, og ellers bare kose oss ute i det fine været. Herlig med en rolig morgenstund på kjøkkenet med radio, kaffe, internett og vinduet åpent slik at jeg får deilig, frisk luft inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :)

En herlig start på dagen :Nikke:

:Nikke:

Har vært en slitsom dag, veldig varmt og S har vært litt sutrete, og så nektet han å sove. Ikke at det gjorde noe, han har vært i normal form og la seg fint som bare det, men hadde jo vært deilig å hatt litt fri midt på dagen også da ... :sjenert:

Svigerinna var på besøk i dag, veldig koselig. :) Mannen er ikke hjemme enda, han dro på jobb klokka åtte i dag ... :roll: Jeg vet at mandag er den store deadline-dagen og at han alltid er forsinket, men han trodde ikke det skulle bli så ille i dag, og da trodde jeg jo på han ... Nå får jeg jo ikke sett han i det hele tatt i dag, og så legger han seg sikkert mye senere enn meg som vanlig og skal sikkert jobbe i morgen også ... :sukk: Lei ... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:troest::hug:

:klemmer:

Kvelden ble enda verre, med høylytt krangling, trusler om å sove ute i annekset i natt og vi la oss vel ikke som venner, selv om mannen ikke gjorde noe ut av truslene om å sove ute i annekset ... Det var tidenes verste tordenvær i natt, det tordnet, lynte og pøsregnet om hverandre, har ikke hørt makan til tordenvær før jeg! Da var det fint å ha mannen der, selv om vi ikke ble enige ... :sjenert:

Vi ble enige om å være uenige til morgenen, så nå er vi venner igjen. :) S sov til kvart på åtte! :dåne: Det er ikke ofte det skjer! Mulig han ikke trenger å sove på dagen, han gjorde jo ikke det i går ... :vetikke:

Nå er mannen på jobb igjen, men han skulle bare en liten tur, han har litt å ta tak i før vi drar på fredag :hoppe: Han kommer forhåpentligvis tilbake om ikke så lenge, og da skal vi ha dagen sammen alle tre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har begynt å sove lenge! Han har sovet til nesten klokka åtte hver morgen denne uka. :biggrin: Tror nok ikke det er en varig trend, men deilig er det. ;)

I dag har vært en dårlig dag. Jeg har vært trøtt og sliten, følte meg i dårlig form og alt har liksom gått galt ... Var i byen med mamma og S, og da pøsregnet det, så vi ble skikkelig gjennomvåte. :roll:

Nå har jeg pakket alt jeg kan pakke i dag, og sitter og slapper av i sofaen- kjenner at jeg trenger det. Gleder meg til å reise i morgen! Håper turen blir bra og at vi får masse tid sammen, uten krangling. :) Kommer til å savne S forferdelig, men vi har vel bare godt av det, alle tre. ;)

Han er så god, den lille klumpen. Babler i vei om alt mulig rart, noe forståelig og noe helt uforståelig. :fnise: Da Banos-boksen falt ned i dag kom det plutselig fra han: "Banos slo, stakkars Banos". :fnise: Han er veldig opptatt av et sår han har på foten som han fikk tidligere, og sier stadig vekk: "S slo, stakkar S", og så ser han på meg hvis jeg har sår og sier "Mamma slo, stakkar mamma". Han er omtenksom da, lille godgutten. :rødme:

Han er litt trassig også, hvis han ikke får det som han vil hender det han blir sur og legger seg ned på gulvet og trasser, men det går som regel veldig fort over. Er vel veldig vanlig oppførsel for en 2åring? ;) Han fikk sitt aller første skumbad på mandag, og han elsket det! :hjerte: Var veldig gøy å se på, for han lo og klappet i skummet og storkoste seg! Det er så herlig når vi kan gjøre noe så gøy sammen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det å legge seg ned på gulvet når man ikke får viljen sin tror jeg er svært typisk for to-åringer :fnise: Typisk er i huset i hvert fall!

God tur, tipper dere får det kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å legge seg ned på gulvet når man ikke får viljen sin tror jeg er svært typisk for to-åringer :fnise: Typisk er i huset i hvert fall!

God tur, tipper dere får det kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har en koselig tur :klem:

(Vi har også hatt noen runder med en som ligger på gulvet og hyler ja ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...