Gå til innhold

Kaos


Knøttet

Anbefalte innlegg

Det er godt å høre at dere trives og begynner å komme på plass :)

:Nikke: Sakte, men sikkert kommer vi oss i orden. For tida har vi litt lite lamper i stua, så på kvelden er halve stua ganske mørk, og så har vi ikke gardiner på stua enda- eller vi har halvparten men de er ikke hengt opp. :fnise:

Høres ut som dere får det fint!!! Deilig å ha sitt eget, og sikkert godt for dere å komme inn i et nytt spor.

Får håpe det blir mer barnehagejobbing. Ellers er jo erfaringen bra da, kanskje lettere å få noe et annet sted også.

Søvn er veldig individuelt da... Storebror sover sjelden på dagen for tida, altfor nysgjerrig til å sove i barnehagen selv om han trenger det... Sover han ikke på dage sovner han stort sett som en stein når han blir lagt i 7 tida. Kan da fint sove til omtrent 8 dagen etter. Sover han på dagen legger han seg greit. Men bruker gjerne litt tid på å sovne, våkner vel omtrent samtidig. Det varierer gjerne mellom 7 og 8 :)

Håper du koser deg i helga :klemmer:

:Nikke: Veldig deilig å få sitt eget! :biggrin: Det ser litt lysere ut nå, både jobbmessig selv om vi ikke har noe fast og boligmessig. :)

Skulle gjerne blitt værende der jeg jobber nå, stortrives. Men vi får se hva høsten bringer ... spent.

Du er heldig som har barn som er så enkel å legge og sover så lenge! *misunnelig* ;) S har lagt seg fint de siste dagene, heldigvis! Nettene har vært litt turbulente, men i natt våknet han én gang, og da sovnet han fint igjen, og sov til klokka var nesten sju. :biggrin: Vanskelig med den sovinga! Dessuten er det ikke alltid vi får spurt hvor lenge han har sovet i bhg, for hvis de jeg kjenner ikke er der når vi henter så vet ikke alle hvor lenge han har sovet, da må vi bare ta utgangspunktet i at han har sovet så lenge vi har bedt de om å la han sove. Hm, kjenner at jeg ikke helt liker assistenter som ikke har peiling i bhg, samtidig som jeg føler meg litt slik til tider selv ... :sjenert:

Har store planer om å kose meg i helga ;) , håper du gjør det også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her står NRK HD på i bakgrunnen og Tysklands elendige sang spiller, men vi følger egentlig ikke med- er ikke noe interessert i ESC ... Noen ganger føler jeg meg som den eneste ... :sjenert:

Den svimmelheten min begynner å bli mer logisk, på en måte. Ved å samle symptomer/ting som utløser det kan man se en sammenheng:

- å se i kikkert

- kinofilm

- urolig kameraføring

- bilkjøring/fly/båt

- se meg selv i speilet bakfra ved hjelp av et annet speil foran (eh, var det forståelig?)

- å se på slike 3d-bilder ved å se på et "mønster" og så fokusere på en spesiell måte for å få frem 3d

- og det jeg oppdaget i dag: jeg blir svimmel/kvalm av å sitte for nærme tv-en!

Mannen sa noe klokt, som jeg tror stemmer: det er pga jeg må bevege øynene mer for å få med hele bildet når jeg sitter så nærme tv-en, kanskje det har noe med det å gjøre at jeg blir så lett svimmel? Ikke at det hjelper å vite dette, annet enn at jeg kan unngå de tingene som gjør meg svimmel. :tunge1: Og mysteriet med hvorfor jeg av og til får anfall og er akutt svimmel og kvalm slik at jeg er sengeliggende er jo ikke løst, for jeg tror dette er to forskjellige svimmelheter. Heldigvis er det lenge siden jeg har hatt et slikt anfall, sist var faktisk da jeg var på sykehus.

I dag stod jeg opp med S,det var mannens tur til å sove. Etterpå var jeg og S en tur til byen, mens mannen malte gangen mellom rommet til S og verandaen vår. Ble en stressende tur til byen, for vi fikk besøk av svigermor og svigerinne, og da måtte jeg skynde meg litt. Fikk tak i lystettrullgardin med stjerner på til S, så de + vanlige gardiner i blått og hvitt blir fint sammen. :jepp: Nå gjenstår det bare å velge farger og male rommet hans! :hoppe: Jeg ville ha blått eller grønt, mens mannen ville ha en hvitnyanse. Da fant vi ut at vi kunne ha én vegg med farger og de tre andre i en hvitnyanse, men siden vi har igjen et halvt spann med hvitmaling til panelvegg og den ene veggen på rommet hans er panel så fant vi ut at det blir én hvit vegg og tre i en blånyanse, omvendt fondvegg, nesten. :tunge1: Han har mange blåe detaljer på rommet sitt: gardiner, rullgardiner og en kommode, så vi tenkte å ha veggene litt mer nøytrale og heller bruke detaljer, eventuelt kan jeg male noen figurer han liker på veggen. Pappa gjorde det da jeg var liten, malte Postmann Pat til meg på veggen ved hjelp av lysbildefremviser. :hjerte:

Er så sliten for tida, det tar på å jobbe, ha småbarn og flytte! :dåne: Vi får heldigvis mye hjelp av mamma, men jeg synes svigermor kunne hjulpet til litt også da ... :sjenert: Hun snakker om å ha S til å overnatte hos seg snart, men det blir jo aldri noe av, og siden det er mannens mor vil jeg ikke mase på henne heller ... Huff, høres sikkert skikkelig fæl svigerdatter ut, men det er så lenge siden vi har hatt skikkelig barnefri, og selv om mamma har hjulpet oss masse har han ikke overnattet hos henne- noe som blir litt annerledes siden hun bor i 2.etasjen ... :sjenert: Svigermor skal visst passe han om en ukes tid sa hun, men jeg er redd det koker bort i kålen, gjorde det sist hun sa det. Kunne jo spurt mamma, men hun er på tur akkurat nå, og blir borte i en uke. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Der var du tilbake :)

Så fint at dere trives og får satt deres preg på huset :)

Når det gjelder sovinga har vi også hatt litt problemer. Nå har vi kuttet ned på dagsoving, han sover dupp i 1-1,5 time. Legger seg (for det meste problemfritt) mellom 19 og 19.30, men våkner dessverre mellom 5.30 og 7. Som oftest etter 6 da, heldigvis.

Vi har også sånn lystett rullegardin med stjerner på rommet til H, funker kjempefint :) Og Ole Brumm-gardiner, så klart ;) "Bomma" er nemlig populær her i huset.

Får håpe det ordner seg med jobb til høsten også! Bra at du har funnet noe du trives så godt med.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Der var du tilbake :)

Så fint at dere trives og får satt deres preg på huset :)

Når det gjelder sovinga har vi også hatt litt problemer. Nå har vi kuttet ned på dagsoving, han sover dupp i 1-1,5 time. Legger seg (for det meste problemfritt) mellom 19 og 19.30, men våkner dessverre mellom 5.30 og 7. Som oftest etter 6 da, heldigvis.

Vi har også sånn lystett rullegardin med stjerner på rommet til H, funker kjempefint :) Og Ole Brumm-gardiner, så klart ;) "Bomma" er nemlig populær her i huset.

Får håpe det ordner seg med jobb til høsten også! Bra at du har funnet noe du trives så godt med.

:klemmer:

:vinke:

Jepp, back for good! :fnise:

Var her en dag S våknet halv fire, ikke mye morsomt ... :gjespe: Heldigvis har det gått bra de siste dagene, håper det varer også da ... Det er ikke lett med den sovinga! :riste:

Morsom at du nevnte den lystette rullgardina med stjerner på, vi kjøpte nemlig en slik en i går! ;) Ole Brum er populært her også, men spesielt Tussi. Tussi er ett av to kosedyr han har i senga si når han sover. :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke igjen nuvaringen(e) mine siden vi flyttet! :roll::kjefte: Heldigvis har jeg noen dager på meg til jeg trenger en, men det irriterer meg siden vi nettopp kjøpte nye og det blir dyrt å kjøpe en ny trepakning. :frustrert: for min del trenger jeg ikke finne de igjen, men er vel ikke riktige tida å planlegge slikt på ... :sjenert:

I dag har jeg malt tak! Ikke akkurat noe jeg gjør ofte, har faktisk ikke gjort det før ... Mellom stua vår og rommet til S blir det et lite rom som også er gang ut mot verandaen. Det er kanskje 4-5kvm, så det er ikke så stort og kommer bare til å bli brukt til å ha en bokhylle, en lesestol og et lite bord slik at man kan sitte der og lese. Mannen har malt rommet i (egge)hvitt, og da må vi også male taket, som har åpen himling og er veldig høyt. Fikk rimelig vondt i nakke og rygg av å male der, og i tillegg fikk jeg nesten litt høydeskrekk da jeg nesten falt ned og ble litt svimmel. :forvirret: Men nå har jeg iallfall grunnet ene delen av taket! :)

Vi har utsatt å ta ut ferieuker fra barnehagen til S alt for lenge, og fristen går ut i morgen så nå bare tok vi noen uker. Det er så vanskelig, siden vi ikke vet jobbsituasjonen vår til høsten, så vi valgte to uker i juli fordi da jobber ikke jeg siden jeg ikke får jobb da, og én uke i august. Ville ikke ta tre uker sammenhengende fordi vi er redd det blir for lenge for S å være fra barnehagen fordi det vil bli vanskelig for han å komme tilbake... :vetikke: Satser på at det ordner seg med den uka i august, enten får en av oss ikke jobbe eller så får vi alliere oss med mamma og svigermor.

Er det bare meg eller er han gutten i "Handel på grenseland" veldig homofil? Han som synger, liker Abba og oppfører seg og ser ganske homse ut? No offence, altså ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjempefornøyd med storebrors soving. Er så utrolig deilig at det fungerer så godt, husker før hvor han våknet 5-530 tida hver morgen, vi var jo helt ødlagt. Lå og småslumret ved siden av han mens han lekte... :sjenert:

Det beste av alt er at lillesøster begynner å få orden på sovinga også, det gjør ting mye enklere for oss.

Kan jo hende at S. kan sove litt for mye på dagen ja. Er det en stor barnehage han er i? Storebror er i en ganske liten en, og der har de en kalender hvor de skriver hvor mye de små sover hver dag. Dermed er det greit for de som jobber der å sjekke opp hvis vi spør. Men som sagt sover storebror sjelden på dagen da...

Får håpe dere også får orden på det.

Moro med oppussing, men skjønner godt at det er slitsomt. Får håpe svigermoren din skjønner det snart, man trenger å puste ut av og til. Har et vennepar her i byen som ikke har noe familie i nærheten, det tærer hardt på overskuddet... :sjenert:

Vanskelig med ferie når man ikke vet noe ja... Her har de fellesferie i barnehagen, så vi tar den. I tillegg skal Kjære ha en ekstra uke fri, så det får storebror også. Altså 4 uker sammenhengende, blir jo spennende å se hvordan han reagerer på å komme tilbake da. Men så godt som han trives så satser jeg på at det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner ikke igjen nuvaringen(e) mine siden vi flyttet! :roll::kjefte: Heldigvis har jeg noen dager på meg til jeg trenger en, men det irriterer meg siden vi nettopp kjøpte nye og det blir dyrt å kjøpe en ny trepakning. :frustrert: for min del trenger jeg ikke finne de igjen, men er vel ikke riktige tida å planlegge slikt på ... :sjenert:

Hehe...du kan få mine to som eg har igjen :P Dei har blitt med på flyttelasset, men rekner ikkje med å få bruk for dei innan dei går ut på dato (03/11).

Skal male me også, men berre utvendig. Skulle ha vore malt i fjor, så me er nødt til å male i år. Får heldigvis hjelp av foreldrene til Sigbjørn til dei kjipere partiene.

Har også planer om å fjonge opp soverommet, men må finne ut av layouten. Nå så har me 1 dobbelt, og 2 enkle, kvite, og kjedelige skap. Funderer på å bytte dei ut, eller legge til nokon overskap. Har lyst å gjere om på layouten, men vil holde muligheten oppe for plass til babyseng. Spesielt viss me velger å bygge skapene på plass litt meir permanent enn nå. Har planer om å lage eit polstra hodegjerde. Trur det kan bli kult. Må berre finne eit kult stoff. Stiftemaskina er klar ;)

Trakk om spisestovestolene i helga. Gjekk veldig enkelt og greit. Dei blei ganske kule :) Må sikkert ta å gjere dei om igjen om eit år eller to sidan eg ikkje har brukt møbelstoff. Det var såpass enkelt og greit at det gjer ikkje så mykje.

Skal også flytte vaskemaskina/tørketrommelen inn på boden. Så må ha inn ein rørlegger til å sette på ei krane på røropplegget der. Er både sluk og avtrekk på boden, så det skal gå bra. Da blir det betre plass på badet til ein kommode/lagringsplass (eller forhåpentlegvis eit stellebord til neste år).

Men me tar litt etter kvart :) Satt opp hyller i boden i helga også, så det kommer seg litt :) Kjøpte eit småsurrealistisk bilde på ein stand under Jærdagene til stova. Fekk hengt det opp, og det vart nokså kult. Trenger litt meir lys berre sidan det er eit ganske mørkt bilde, men det skal me nok klare å fikseThe End

Hehe...leiligheten vår stod ferdig i juni 2008, men der er litt å gjere på likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig at du er på nett igjen :klemmer: Høres ut som dere kommer greit i orden i det nye huset, vi gleder oss masse til å se det :)

Så godt at du trives med jobben i barnehage, får virkelig håpe at du får fortsette med det til høsten.

Ha en fin dag, vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjempefornøyd med storebrors soving. Er så utrolig deilig at det fungerer så godt, husker før hvor han våknet 5-530 tida hver morgen, vi var jo helt ødlagt. Lå og småslumret ved siden av han mens han lekte... :sjenert:

Det beste av alt er at lillesøster begynner å få orden på sovinga også, det gjør ting mye enklere for oss.

Kan jo hende at S. kan sove litt for mye på dagen ja. Er det en stor barnehage han er i? Storebror er i en ganske liten en, og der har de en kalender hvor de skriver hvor mye de små sover hver dag. Dermed er det greit for de som jobber der å sjekke opp hvis vi spør. Men som sagt sover storebror sjelden på dagen da...

Får håpe dere også får orden på det.

Moro med oppussing, men skjønner godt at det er slitsomt. Får håpe svigermoren din skjønner det snart, man trenger å puste ut av og til. Har et vennepar her i byen som ikke har noe familie i nærheten, det tærer hardt på overskuddet... :sjenert:

Vanskelig med ferie når man ikke vet noe ja... Her har de fellesferie i barnehagen, så vi tar den. I tillegg skal Kjære ha en ekstra uke fri, så det får storebror også. Altså 4 uker sammenhengende, blir jo spennende å se hvordan han reagerer på å komme tilbake da. Men så godt som han trives så satser jeg på at det går fint.

:Nikke: søvn er alfa og omega! S våknet jo i femtida noen dager forrige uke, det var helt grusomt ... :gjespe: Ser ut til at trenden har snudd, håper det varer! *bank i bordet*

Tror S sin barnehage er relativt liten, nå vet jeg ikke hva målestokken er, men ... :sjenert: De sier jo at når vi har sagt S skal sove i 45min så gjør de det, men det virker ikke som om de merker det om han våkner tidligere hvis han ikke begynner å gråte, de sa nemlig at noen ganger er han våken når de går ut. :vetikke: Synes de er litt dårlige på å gi beskjed, spesielt siden det ofte bare er assistenter der når vi henter ...

Svigermor er egentlig kjempegrei og flink til å passe S, men etter at mamma flyttet hit har hun blitt dårligere til det. Jeg skjønner jo at hun tenker at mamma også tar sin del, noe hun absolutt gjør, men det er to vidt forskjellige ting å passe S en hel dag + natt og det å passe han noen timer. Ikke det at mamma ikke kan passe han om natta, men da hun sov i stua før vi flyttet så var det jo ikke noe alternativ ... Svigermor har sagt hun skal passe S om ei uke når hun kommer hjem fra ferie, håper hun holder hva hun lover og at det helst er ei helg, slik at vi faktisk får noe ut av dagen annet enn å komme hjem og være slitne resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..D.du kan få mine to som eg har igjen :P Dei har blitt med på flyttelasset, men rekner ikkje med å få bruk for dei innan dei går ut på dato (03/11).

Skal male me også, men berre utvendig. Skulle ha vore malt i fjor, så me er nødt til å male i år. Får heldigvis hjelp av foreldrene til Sigbjørn til dei kjipere partiene.

Har også planer om å fjonge opp soverommet, men må finne ut av layouten. Nå så har me 1 dobbelt, og 2 enkle, kvite, og kjedelige skap. Funderer på å bytte dei ut, eller legge til nokon overskap. Har lyst å gjere om på layouten, men vil holde muligheten oppe for plass til babyseng. Spesielt viss me velger å bygge skapene på plass litt meir permanent enn nå. Har planer om å lage eit polstra hodegjerde. Trur det kan bli kult. Må berre finne eit kult stoff. Stiftemaskina er klar ;)

Trakk om spisestovestolene i helga. Gjekk veldig enkelt og greit. Dei blei ganske kule :) Må sikkert ta å gjere dei om igjen om eit år eller to sidan eg ikkje har brukt møbelstoff. Det var såpass enkelt og greit at det gjer ikkje så mykje.

Skal også flytte vaskemaskina/tørketrommelen inn på boden. Så må ha inn ein rørlegger til å sette på ei krane på røropplegget der. Er både sluk og avtrekk på boden, så det skal gå bra. Da blir det betre plass på badet til ein kommode/lagringsplass (eller forhåpentlegvis eit stellebord til neste år).

Men me tar litt etter kvart :) Satt opp hyller i boden i helga også, så det kommer seg litt :) Kjøpte eit småsurrealistisk bilde på ein stand under Jærdagene til stova. Fekk hengt det opp, og det vart nokså kult. Trenger litt meir lys berre sidan det er eit ganske mørkt bilde, men det skal me nok klare å fikseThe End

Hehe...leiligheten vår stod ferdig i juni 2008, men der er litt å gjere på likevel ;)

:lur: Jasså, ikke bruk for ringene, sier du? Babyplaner? ;)

Utemaling høres enda mer slitsomt ut enn innemaling, men dere slipper male tak da. :tunge1: Maling er noe herk, utenom kunstmaling da- det er moro. ;)

Om skapene er fine selv om de er kjedelige og dere har tenkt til å beholde de kan dere jo male de, eller? Polstret hodegjerde hørtes fint ut! Har aldri hatt hodegjerde jeg ... :sjenert:

Så flink du er som trekker om spisestuestoler! :hakeslepp: Det er liksom sånn som mamma gjør, ikke jeg iallfall! :overrasket:

Kjempekjekt med eget vaskerom da! Det har vi også nå, og det er veldig kjekt, utenom at vårt er i kjelleren og da tar det en evighet å tørke klær ... Spørs om vi må investere i en tørketrommel etterhvert, noe jeg har ønsket meg lenge. ;)

Kjempefint bilde! Mange steder man får billige spot-er, så er nok ikke noe problem å gi bildet mer lys.

Hehe, det er mye å gjøre i en leilighet eller et hus, ja! Det skremmende er at mannen har flere planer enn meg, som er interiørkonsulent. :fnise: Veldig ivrig han, ja!

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig at du er på nett igjen :klemmer: Høres ut som dere kommer greit i orden i det nye huset, vi gleder oss masse til å se det :)

Så godt at du trives med jobben i barnehage, får virkelig håpe at du får fortsette med det til høsten.

Ha en fin dag, vennen :klemmer:

Veldig kjekt å være på nett igjen også! Og så hadde jeg blitt gal etterhvert om jeg ikke fikk nett ... :sjenert::fnise:

Begynner å se bebodd ut her etterhvert nå, ja. :jepp: Gleder oss til å få besøk, og se hvor stor J har blitt! :biggrin:

Jeg hadde ikke trodd jeg ville trives med å jobbe i barnehage, men det ser ut til at jeg tok feil. :) Spent på hva høsten bringer ...

Takk for det, ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, ikke bruk for ringene, sier du? Babyplaner?

Jupp :) Men rekner ikkje med det blir fulltreffer før mannen kjem heim igjen. Han har vore på skule vekke eit semester nå, men snart er han heime for godt :) Send meg ein PM om du vil ha dei.

Utemaling høres enda mer slitsomt ut enn innemaling, men dere slipper male tak da. :tunge1: Maling er noe herk, utenom kunstmaling da- det er moro.

Har faktisk litt tak ute også, men det skal svigerfar få kose seg med :P Har ikkje heilt prøvd kunstmaling enda...litt småskeptisk ;) Kva type maling er enklest å male med? Er jo litt forskjellig...olje, akryl ++ Ganske forskjellige egenskaper har eg skjønt... Har tenkt ein del ganger på å male noko berre for å få ein fargeklatt i stova.

Om skapene er fine selv om de er kjedelige og dere har tenkt til å beholde de kan dere jo male de, eller? Polstret hodegjerde hørtes fint ut! Har aldri hatt hodegjerde jeg ...

Har ikkje heilt planene på plass enda. Må finne ut kva me gjer først. Skal selge igjen om ikje så lang tid (om ca. 2 år, om alt går som me planlegger :P), så ønsker å holde det enkelt å selge. Heller ikkje lyst å legge i så mykje penger viss me ikkje får dei igjen ved eit salg. Aldri hatt hodegjerde eg heller, men har lyst å fjonge litt til...trur det er enkelt og greit å få til også. Ei plate, vatt/skumgummi, stoff, og stiftemaskin...settes inn til veggen, eller skrus opp på veggen...og voila...vel, det er planen ;)

Så flink du er som trekker om spisestuestoler! Det er liksom sånn som mamma gjør, ikke jeg iallfall!

Var kjempe enkelt. Blei ganske pent også, om enn eit litt spesielt stoff. ;)Sånn ser dei ut. Tang, stiftemaskin, og ein hammer...tok å fiksa 6 stykker medan eg satt foran tv. Er veldig enkle stoler å trekke om også da :) Stolen er delvis nedpussa sidan me funderer å beise dei om ;) ...eller så skaffer me nye :P

Kjempekjekt med eget vaskerom da! Det har vi også nå, og det er veldig kjekt, utenom at vårt er i kjelleren og da tar det en evighet å tørke klær ... Spørs om vi må investere i en tørketrommel etterhvert, noe jeg har ønsket meg lenge. ;)

Er inneboden vår, ikkje store rommet. Men greit å få bort skittentøyet i frå badet. I draumehuset vil eg ha stort vaskerom, og nok praktisk bodplass ;) Men det er mykje betre her enn i leiligheten me leide :) Me har tørketrommel, men eg bruker den kun til handklær, sengetøy, og undertøy (ikkje bh'er). Har dere tenkt på å sette inn fuktstyrt vifte? Vil minske luftfuktigheten i vaskerommet. Hadde sånn på badet i leiligheten me leide og det funka ganske bra.

Kjempefint bilde! Mange steder man får billige spot-er, så er nok ikke noe problem å gi bildet mer lys.

Ja, må berre overbevise mannen ;) Og få elektrikerfamilien på besøk ;)

Hehe, det er mye å gjøre i en leilighet eller et hus, ja! Det skremmende er at mannen har flere planer enn meg, som er interiørkonsulent. :fnise: Veldig ivrig han, ja!

Hehe. Kjekt da :) Her så har kanskje eg fleire planer enn han, men han veit å fortelle viss han ikkje liker planene mine :P Eg endrer meining innimellom så det er greit å få tenkt igjennom nokon ganger først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hos oss også bruker de gjerne babycall på ungene, men vognene står gjerne parkert ved vinduet så de ser om det er liv også. Får jo bare stole på det de sier, vanskelig det der med når og hvor mye de bør sove. Storebror trenger egentlig å sove på dagen, men han er vanskelig å få til å sove. Nå blir han også stadig bedre til å klare seg uten søvn da... Får se hvordan det blir utover sommeren.

Nei, målestokk og målestokk... Jeg ser på storebror barnehage som ganske liten, det er litt over 20 barn. Når det er 70-80 barn eller flere anser jeg det som en ganske stor barnehage. Men det er jo veldig forskjeller...

Blir litt annerledes pass når dere bor i samme hus ja... Selv om han skulle overnatte hos henne så er det jo bare en etasje opp, men dere får jo god hjelp i hverdagen da.

Driver å tenker på å utfordre noen av besteforeldrene til å ta begge ungene evt at de er hvert sitt sted en natt vi også. Lillesøster begynner jo å bli såpass stor at det burde la seg gjøre. Hadde vært godt med litt fri nå... :sjenert: Vi tenker også på å høre om vi kan få en helg barnefri i løpet av sommeren, får se hva de sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp :) Men rekner ikkje med det blir fulltreffer før mannen kjem heim igjen. Han har vore på skule vekke eit semester nå, men snart er han heime for godt :) Send meg ein PM om du vil ha dei.

Har faktisk litt tak ute også, men det skal svigerfar få kose seg med :P Har ikkje heilt prøvd kunstmaling enda...litt småskeptisk ;) Kva type maling er enklest å male med? Er jo litt forskjellig...olje, akryl ++ Ganske forskjellige egenskaper har eg skjønt... Har tenkt ein del ganger på å male noko berre for å få ein fargeklatt i stova.

Har ikkje heilt planene på plass enda. Må finne ut kva me gjer først. Skal selge igjen om ikje så lang tid (om ca. 2 år, om alt går som me planlegger :P), så ønsker å holde det enkelt å selge. Heller ikkje lyst å legge i så mykje penger viss me ikkje får dei igjen ved eit salg. Aldri hatt hodegjerde eg heller, men har lyst å fjonge litt til...trur det er enkelt og greit å få til også. Ei plate, vatt/skumgummi, stoff, og stiftemaskin...settes inn til veggen, eller skrus opp på veggen...og voila...vel, det er planen ;)

Var kjempe enkelt. Blei ganske pent også, om enn eit litt spesielt stoff. ;)Sånn ser dei ut. Tang, stiftemaskin, og ein hammer...tok å fiksa 6 stykker medan eg satt foran tv. Er veldig enkle stoler å trekke om også da :) Stolen er delvis nedpussa sidan me funderer å beise dei om ;) ...eller så skaffer me nye :P

Er inneboden vår, ikkje store rommet. Men greit å få bort skittentøyet i frå badet. I draumehuset vil eg ha stort vaskerom, og nok praktisk bodplass ;) Men det er mykje betre her enn i leiligheten me leide :) Me har tørketrommel, men eg bruker den kun til handklær, sengetøy, og undertøy (ikkje bh'er). Har dere tenkt på å sette inn fuktstyrt vifte? Vil minske luftfuktigheten i vaskerommet. Hadde sånn på badet i leiligheten me leide og det funka ganske bra.

Ja, må berre overbevise mannen ;) Og få elektrikerfamilien på besøk ;)

Hehe. Kjekt da :) Her så har kanskje eg fleire planer enn han, men han veit å fortelle viss han ikkje liker planene mine :P Eg endrer meining innimellom så det er greit å få tenkt igjennom nokon ganger først ;)

Tusen takk for ringene! De kom allerede i går, det må jeg si gikk kjapt! :jepp:

Godt å ha svigerfar til takmaling. ;)

Vel, maling ja, det er alt for lenge siden jeg har malt noe nå, men ... Jeg foretrekker egentlig oljemaling, pga konsistensen og egenskapene, men den lukter helt forferdelig, da. Nå er det vel 9 år siden jeg malte med oljemaling sist, så ta det jeg sier med en klype salt. ;) De siste gangene jeg har malt har jeg brukt akrylmaling, det er liksom litt enklere på en måte- fungerer supert det også. :jepp: Åh, nå fikk jeg lyst til å male!

Stolene ble jo kjempefine! :tommelsmil:

Må du overbevise mannen om å ha spoter? Hm, mannfolk! *oppgitt* :fnise:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hos oss også bruker de gjerne babycall på ungene, men vognene står gjerne parkert ved vinduet så de ser om det er liv også. Får jo bare stole på det de sier, vanskelig det der med når og hvor mye de bør sove. Storebror trenger egentlig å sove på dagen, men han er vanskelig å få til å sove. Nå blir han også stadig bedre til å klare seg uten søvn da... Får se hvordan det blir utover sommeren.

Nei, målestokk og målestokk... Jeg ser på storebror barnehage som ganske liten, det er litt over 20 barn. Når det er 70-80 barn eller flere anser jeg det som en ganske stor barnehage. Men det er jo veldig forskjeller...

Blir litt annerledes pass når dere bor i samme hus ja... Selv om han skulle overnatte hos henne så er det jo bare en etasje opp, men dere får jo god hjelp i hverdagen da.

Driver å tenker på å utfordre noen av besteforeldrene til å ta begge ungene evt at de er hvert sitt sted en natt vi også. Lillesøster begynner jo å bli såpass stor at det burde la seg gjøre. Hadde vært godt med litt fri nå... :sjenert: Vi tenker også på å høre om vi kan få en helg barnefri i løpet av sommeren, får se hva de sier.

Hei hei!

Jeg vet faktisk ikke helt hvordan de gjør det på barnehagen til S, og det burde jeg jo egentlig vite ... Storebror er vel i den alderen hvor soving ikke er nødvendig etterhvert, ja. Trodde S var kommet dit, men en periode ble det så mye trøbbel med legging og våkning tidlig, nå er det heldigvis bedre igjen. De på barnehagen mente at han slutter med dagsoving i løpet av sommeren, så vi får se. :)

I følge nettsidene til barnehagen er det 25 barn der. Ikke så stor barnehage, altså, og det er jo kanskje greit når S er så liten?

Det blir ikke det samme med barnevakt når hun er en etasje opp, nei, men det er til utrolig god hjelp! Tidligere, da mamma bodde hos oss før vi kjøpte hus, så var det jo enda mindre vits- jeg og mannen kunne jo ikke ha en hel dag alene da, for hvis hun passet S var vi jo fortsatt i samme hus ... Men jeg skal ikke klage!

Det må gå an å spørre besteforeldrene om å ta begge ungene, ja, dere må jo ha litt fri også! :Nikke:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig har vi fått gardiner! :hoppe: Nå har vi mørkegrå, halvgjennomsikte gardiner med lillaskjær og mørkelilla gardiner under, som stikker frem. Veldig vanskelig å forklare, men det ble fint, det står til fargene ellers her (grå/svart sofa og grå/svart teppe) og siden det er en varm lillafarge ble det lunt, uten at det store vinduet blir mindre. :) Nå mangler vi bare gardiner på to mindre vinduer i stua, og der står vi litt fast. Tror ikke det blir bra med samme gardiner der siden vinduene er mye, mye mindre enn hovedvinduet, og fordi det ville blitt "too much". Jeg har lyst på liftgardiner, men mannen nekter, dessuten så tror jeg det blir vanskelig å finne noe som matcher resten siden det er et begrenset utvalg liftgardiner å få tak i. :vetikke: Mamma har prøvd å sy liftgardiner tidligere, men hun anbefalte det absolutt ikke: det ble dyrere enn å kjøpe ferdige, det var fryktelig til strev og hun fikk det ikke til. Får ikke mamma det til får iallfall ikke jeg det til, hun og bestemora mi er syekspertene i familien! :tunge1:

Om én uke skal jeg en tur til Oslo! :hoppe: Ny time hos homeopatene, blir jo spennende ... Etter å tenkt frem og tilbake, og opp og ned, og skjøvet bort den dårlige samvittigheten for å si fra meg jobbing den torsdagen, så har jeg bestemt meg for å ta meg fri hele torsdagen. Hvis jeg ikke hadde gjort det hadde det blitt veldig mye styr, måtte tatt bussen direkte fra jobb til stasjonen, tog 1 time og bare hatt en halvtime før jeg skulle på homeopattime, så kanskje fått 3 timer i Oslo før jeg skulle hjem igjen. I stedet har jeg nesten hele dagen i Oslo. :biggrin: Men har litt dårlig samvittighet i forhold til jobben da, føler jeg svikter og at jeg lager trøbbel for de ... :sjenert: Aaaaah, jeg hater å ha dårlig samvittighet for alt mulig! :roll:

Ellers er det vel ikke noe nytt ... er bare veldig baaaaaaaaaaaaaaabyyyyyyyysyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyk! :roll::babyjente:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysjuk ja! ;) Det blir vel babylaging snart då, no når dåke har flytta inn i nytt hus, og du har fått deg litt jobb!? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysjuk ja! ;) Det blir vel babylaging snart då, no når dåke har flytta inn i nytt hus, og du har fått deg litt jobb!? :lur:

Nja, jeg vet ikke helt, jeg ... Jobben min er jo veldig uforutsigbar siden jeg bare er vikar vet jeg ikke hvor mye jeg jobber om to uker, tre uker og en måned. Tenk om jeg blir gravid og ikke får jobbet nok til å få permisjonspenger?! :dåne: Jeg har utrolig lyst, men skulle ønske jeg hadde en garanti for at jeg får jobbet, ikke nødvendigvis fast jobb men jobbet så mye at jeg får tjent meg opp permisjon ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på terrassen/verandaen/altanen (hva er egentlig forskjellen?!) og koser meg mens S sover, livet er herlig! :biggrin:

I dag er det planleggingsdag i min barnehage og i S sin, så det passet jo veldig bra så jeg fikk en hjemmedag med S. Vi har løpt i hagen, gått i gatene og snakket med naboer, gått en tur og vært oppe hos mormor som ikke er hjemme og lekt der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...