Gå til innhold

Ingeborg og Øyvind skal gifte seg!


Ingeborg

Anbefalte innlegg

Har ikke sett dagboka di før nå, men du verden så spennende lesning (også kjenner du til og med to abelone)! Tenkte jeg skulle sjekke med deg om at gikk bra og var i rute, og det ser jammen slik ut. Nydelig kjole, nydelig tiara, får vann i munnen av maten, innbydelsene høres perfekt ut. Håper du får tid til å kose deg med dem og ikke bare jobbe.

God påske og si fra dersom jeg kan hjelpe med noe!

Så usannsynlig koselig med hilsen fra deg! Planlegging går fint - skal mekke invitasjoner i påska. Skal du hjem, kan du jo stikke innom og hjelpe til å lime... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lmari

Har du fått deg påskeferie, eller reiser du ikke før til uka??

... vi drar ut av byen på onsdag og så tilbake på mandag. Blir deilig med noen dager ute på landet!

Lykke til med invitasjonsklipp-og-lim! Sett på litt musikk, kjøp påskegodt og så blir det en skikkelig familiedugnad ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er invitasjonsfabrikken i gang! Har klippet og limt og stemplet og styrt verre det meste av dagen. Men det blir kjempefint, da. Og sambo er en racer med limpistol! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så har vi nettopp sendt forespørsel til reiseselskapet om bryllupsreise. Blir Tallinn, hvis vi får de prisene de lokker med. Håper det! Tre netter bare oss to på hotell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, vi hadde så koselig kveld i går! Sambos foreldre var i middag her hos mamma og pappa. De går så godt overens, og det er så hyggelig. Den der svigermor-problematikken skjønner i hvert fall ikke vi noe av! Og så ble det selvsagt en del bryllupsprat.

Som jeg har skrevet mange ganger før, er det min "svigerfar" som er presten som skal forrette vigselen vår. I går kveld satte vi oss ned og gikk gjennom den nye vigselsordningen, valgte salmer og greier. Vi får en utrolig personlig vigsel, med fire tekstlesere (hvis de sier ja), to musikkinnslag (i boks) og et dikt og tre salmer i tillegg til utgangsmarsjene. Gleder oss!

Og midt oppi alt dette kom mamma på at hun jo har min oldemors bryllupssko! De er fra ca. 1915, i hvitt hanskeskinn - og de passer til meg! Så nå skal jeg ha nesten hundre år gamle sko i vielsen, så bytter jeg til "mine" sko til selskapet. Snakk om at noe gammelt og noe lånt kom rekende på ei fjøl, da... Nå er det under fire måneder igjen. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Fikk nettopp tilbakemelding fra reiseselskapet, Tallinn-turen er i boks! Tre netter på trestjerners hotell + fly til 3350 per pers. pluss avgifter, det kan vi leve med. Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg får nesten lyst til å gifte meg en gang til når jeg leser her inne...

Borddekorasjonene du beskrev inne hos lmari hørtes kjempefine ut! Jeg stemmer for dem!

Håper du har hatt en fin påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener, lmari og Pepita!

Jeg er så lykkelig - tiaraen min kom i posten i går. Den er sååååå fin, mye finere enn på bildet! Så i dag måtte jeg bare sette opp håret, sånn at jeg kunne teste foran speilet på badet...

For å ta "en Tex":

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

:ler::ler::ler:

Dessuten kom papirene fra kirka, både til oss og forlovererklæringene. Så fornøyd - nå er det virkelig fortgang i ting og tang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forresten nevne at vi har valgt salmer. Iflg. presten (svigerfar) skal vi nok få plass til tre, så vi har plukket ut disse:

* "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" med melodi fra Mo i Rana (finnes tre melodier, i hvert fall!)

* "Det strøymer ei livselv av lukke"

* Guds godhet sang i sinnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte ut papirene til kirka i går. Skummelt hvor nær dagen vi er kommet allerede. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så snilt! Mamma ringte, og både naboene til mamma og pappa samt ei av mammas venninner låner ut hele huset sitt til våre bryllupsgjesters overnatting! De skal være bortreist likevel, så hvorfor ikke, tenkte de. Så utrolig koselig!!! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, setter stor pris på det. Nå er det ikke så altfor lenge til det er din tur så du må ha lykke til med resten av planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madley

* "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" med melodi fra Mo i Rana (finnes tre melodier, i hvert fall!)

:tommelsmil:

Nydelig salme! Spesielt tonen da..hehe...

Nå må vi få tatt den kafeturen snart!! Men dere holder vel på med eksamen, både du og Optimist???

Vel ha ei fin helg:)

I finværet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Håper det går fint med bryllupsplanleggingen!

Når var det dere skulle gifte dere igjen, sa du?

Vi skal i fem brylluper i år, jeg gleder meg! Tenkte å begynne å sy kjole i dag... :hoppe:

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Stakk i grunnen berre innom for å ynskje deg ei flott helg. Men ser det er lenge sidan eg har vore her - så stas at tiaraen svarte til forventningane! Du vert nok aldeles nydeleg - ikkje lenge igjen heller no!

Lukke til vidare med førebuingane, og nyt våren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så snille naboer og venner som tilbyr seg å stille opp med overnatting!!! Sånn skal det være når det nærmer seg bryllup - da er det koselig at alle tar i et tak, synes jeg!

Hvordan går det med invitasjonene, er de gått i posten?

Har sendt deg pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for hilsener, alle sammen!

Er ikke her inne så mye om dagen - prøver å la være, for jeg leser til eksamen i tillegg til jobben. Men akkurat dagboka skal jeg oppdatere av og til. Jeg setter stor pris på at dere er innom!

Ser ut til at vi reiser til Trondheim noen dager i juni (typisk like før min muntlige eksamen i fransk...) for å fikse praktiske ting til bryllupet. Prøvetime på håret, møte med fotografen, kake, blomster og sånne ting.

Takk for at dere er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta "en Tex":

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

Jeg har verdens fineste tiara!

:ler:

Kjempefin tiara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...