Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Vi var også på en aller så liten prøvetur med bæremeisen i ettermiddag. Har vært hjemme til mams & paps og lånt. Lille prinsesse syntes det var stor stas, satt bare å sa "da da" og "brrrrr" (til bilene).

Men jeg kjente at hun begynner å bli tung, tror nok sambo også skal få bære henne litt dersom det blir lengre turer. Blir jo å ta med vogna på den ene turen, slik at hun får sove.

Og hvem vet, kanskje har hun lært seg å gå ute også til påske??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå blåser og regner det så gærli hær, at det slår inn på babysitteren når regnet trommer på vinduet!!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

En liten sjainings på signaturen + lagt til link til album. Har foreløbig bare lasta opp 2 bilder, men må vel vente på at de blir godkjent? Eller hur??

No e klokka 23.45. Eller 00.45... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg stillet klokken, og skal tasse i seng.

Må bare krote ned morgendagens to-do liste:

:) Tørke støv i stue

:) Vaske golv stue, kjøkken og gang

:) Vaske badet

:) Rydde på soverom, legge på nytt sengetøy

:) Trille tur dersom det er høvelig vær

(grunnen til oppsjaining på en søndag er at sambo kommer hjem på mandag....og jeg skal jobbe 7-14.30 på mandag....)

Vil jo at det skal være litt ryddig når han kommer hjem da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du får samboeren hjem i morgen - håper du ikke har slitt deg helt ut med fixing av hjemmet i dag. :ler:

Vi får besøk av mine foreldre i påsken - de kommer på fredag og blir til skjærtorsdag. Vi tar begge fri hele fredagen for å fixe hus & hjem før besøket... Sier litt om tingenes tilstand... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3

Men fortsatt veldig lite mens. Er det slik det skal bli hver mnd, skal jeg ikke klage!

Harr grusom hodepine i dag også. :cry:

Vi lata oss litt bort i dag, men fikk gjort følgende da:

:kul: Gått tur, både i vogn og i bæremeis

:kul: Vasket gulv i stue og kjøkken

:kul: Vasket 2 maskiner klær, hengt opp og bretta sammen noe

:kul: Rydda i bokhylla i stuen, noe kunne flyttes til datarommet

I tillegg var jeg og lillemor på besøk hos oldeforeldrene hennes. De var nettopp kommet hjem fra Gran Canaria.

Ble dessuten oppringt fra bhg, jeg måtte gå tidligtidlig i morra, dvs begynne 6.45 istedefor 7.00. Satser på at det går greit med dagmamma, sa jo at vi kom noe før 7 uansett.

:hjerte: 16.30 lander flyet til sambo i morgen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan!

Takk for hilsen i dagboken min :bukke: Måtte jo innom å sjekke deg ut ;)

Håper det ikke tar så lang tid før det klaffer da.. Det er jo koselig med to tette småttiser :Nikke:

Klem Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Meta!

Jo jeg ville egentlig ha to småttiser sånn høvelig tett. Får satse på 2005 baby, kanskje på vårparten/sommeren... :kul:

Nå tror jeg at jeg tusler i seng.

Blir nok litt mer sporadisk skriving fremover. Siden sambo kommer hjem, og da pleier det å bli mindre tid til internett.

Men skal prøve hver dag, kanskje annenhver å oppdatere litt.

Så blir det jo påske, men nå har svigers gått til verks å kjøpt pc!! Det hadde jeg aldri trodd...

Vi skal utover i påsken og sette den opp, og forhåpentligvis få dem på nett.

Da kanskje jeg stikker innom en tur derfra også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, blei mange innlegg bare av meg nå...tror jeg kanskje bare skal legge meg nå!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så godt å få samboer hjem... :hjerte:

Tenker at det blir lite oppdatering fra denne kanten framover... :kline:

Men du...

Da vil jo han være hjemme når du har el da... :Hehe:

Kanskje masse å oppdatere om en liten stund...? :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thi hi...Er slitsomt å få kaill`n heim etter 4 uker på jobb... :oops: :oops:

Ja, skal si det var deilig!! Kom 16.30 i går ettermiddag istedet for kl 19. Dermed var lillemor våken og opplagt da han kom.

Hun spaserte i møte med pappan på flyplassen, tror nok det var en stolt pappa som så det. Var forøvrig første gangen hun gikk ute i sko, men det gikk over all forventning!!

Pappa hadde med en stor tigergutt-bamse og rosa/hvit adidasdress til lillesnuppa! :hjerte: Kan tro hun ble stilig!!

Takk Mayamor og Jinx for at dere stakk innom! :)

Blir nok litt mindre nett nå, men skal forsøke så godt jeg kan!

I dag har jeg dessuten vært husmor! :o

-vasket 1 maskin klær

-brettet sammen 2 maskiner klær

-vasket over stue- og kjøkkengolv

-har 4 brød til heving nå

Forøvrig på dag 5, men mens tok slutt i går. Veldig lite og veldig kort, pleide jo å ha rimelig mye og minst 6 dager tidligere. Dersom det er slik det blir fremover skal jeg ikke klage.

Tror nok ikke det blir noe på denne mnd el likevel. Det er ikke helt avklaret med jobben min enda, så for sikkerhets skyld skal vi vente litt. Denne gangen skal jeg gå hjemme med permisjon, og ha jobb å gå til etterpå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

bare innom med en liten hilsen.

Har vært så kjekt med hilsener fra et nytt fjes i dagboken min.

Håper du har det fint :)

Ha en strålende uke videre :wink:

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo stakk til en kompis, så jeg snek meg til litt nett!

Ikke så mye nytt, sitter å studerer FlyLady. Hvordan få gjort husmorting litt enklerer. Går ut på at du mottar daglig mail med 1 oppgave som skal gjøres. (støvsuge, skrubbe vask etc...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flyladys klessliste

Underbukser - 7 stk som du er veldig glad i

- 7 som trengs den spesielle uken, både lyse og mørke

Bher - 5 stk en sort, en nøytral og 3 i artige farger.

Sokker - 7 hvite, sorte eller marine

- 7 i ulike farger fordi sokker er noe man bruker hver dag.

Strømpebukser - 6 mørke og nøytrale.

- 3 varme strømpebukser, lange underbukser, tights

Langbukser - 1 par gode sorte/marine/brune til pent om vinteren

- 1 par lyse til pent om sommeren

- 2 par mørke bukser til hverdags

- 2 par olabukser eller lignende

- 1 par i beige eller en annen farge man trives med

Skjørt - 2 for vinter

- 2 for sommer

Kjoler - 1 enkel sort/marine kjole med jakke til

- 2 kjoler til hverdags

- 2 kjoler til pent

Dressjakker - 2 stykker

Bluser - 3 til selskapsbruk

Genser/jakke - 3 gensere til hverdags vinter

- 3 gensere til hverdags sommer

- 1 strikkejakke med matchende langermede gensere

- 3 tykke gensere i ull

- 1 college genser

T-skjorter - 5 stk

Yterjakker - 1 kåpe

- 1 vinterjakke

''Alle disse klærne passer til meg og jeg liker meg selv i dem. Skapet mitt er ikke så tappfullt at jeg ikke ser skogen for bare trær. Jeg sorterer og henger mine skjørt, bluser, bukser, dressjakker og kjoler samlet ved siden av hverandre. Mine gensere ligger i en kommode sammen med mine bukser og t-skjorter.''

Hentet fra FlyLady!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7, ble bare litt øve-prøving i går for å bli kvitt noe lei hodepine.. :oops: :oops:

VI HAR KJØPT OSS DV-KAMERA,(digital-videokamera)!!!

Ble et Canon MV 750i (tror jeg...) Bestilte på nettet i dag, så vi håper at det kan komme til onsdag i neste uke, for da får vi det med på påskeferie.

Sambo har lenge hatt lyst på, både for å filme lillemor, men også for å filme på båten når han er på jobb. Blir spennende!!

I dag har jeg fulgt FlyLady`s nybegynnertriks. Det vil si at du skal gjøre ting i babysteg. Det første jeg skulle gjøre var at man hver morgen skulle kle seg og stelle seg som om man skulle på jobb. Så skulle man re senga.

Steg 2 var å skrubbe kjøkkenvasken, med klorin, Jif og vindusvask!! Men du verden så fin og blank!! Dette skal man gjøre hver kveld, men er nok med bare klorin etter første gangen.

Ellers kjører de på 15 min intervaller. Dvs, sett timeren på 15 min og rydd i stuen de 15 minuttene.

Eller bare slapp av i sofaen 15 min!

Du får dessuten en mail hver dag med en oppgave som skal gjøres i løpet av dagen. I dag var det kjøkkensonen som sto for tur. I løpet av 15 min skulle man vaske toppen, sidene og bena på spisestu/kjøkkenbordet + stolene. Legge på en ren duk og sette frem blomster eller lys. Vips hadde man et rent og pent bord. Dette er gjort! :)

Andre utenom-husmorting i dag:

:kul: Vasket 2 maskiner klær

:kul: Hengt opp og brettet sammen klær

:kul: Støvsuget stue/kjøkken

:kul: Vasket kopper

:kul: Ryddet i skap/skuffe i hjørneskap

:kul: Kastet masse gamle blader/magasiner

:kul: Ryddet i kommoden til lillemor, tatt ut noe for smått og lagt inn litt nytt

På toppen av det hele kom vi oss ut 1 time i ettermiddag og fikk ryddet litt i hagen. Eller, jeg raket og rydda, sambo og lillemor gikk tur og lekte!

Hagen vår ser ut som et bombeområde, 1 uke før jul fikk nabo tett kloakk og det måtte graves. Ulempen var at det var hele hagen vår som måtte bøte! :veldigsur: Heldigvis eier vi ikke, så naboen har sagt at han skal stå for innsåing. Men det ser allikavell fryktelig trist ut da! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jammen flinke husmor emner alstå. Ikke sant det var morro å melde seg inn i FlyLady? Har flydd rundt som en virvelvind inne idag jeg , med sko på beina :) Synes faktisk det ga et lite boost jeg til å gjøre mere :lol:

:klem: Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...