Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg så smått avslutter denne dagboka.

Har opprettet en ny på Oim.

OIM ble aldri det samme, så jeg limer liksågodt inn dagboka mi her og sier:

I`M BACK!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet: Mandag 17. November 2003, 21:24 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Puuuh!! Der var jeg endelig ajour..

Så til det som har hendt nylig.

Var på besøk til D'Arcy-familien i helga. Vi ble kjent mens vi gikk gravide, og det er bare 12 dager mellom barna.

Hadde en super helg, fikk shoppa litt og traff flere kjenninger med barn.

Lillemor hadde det topp, fikk lekt masse med Spøkelset til D'Arcy + de andre småvennene sine. Er jo litt stusselig her hjemme når det er bare meg og henne.

Denne uka og neste skal jeg passe 2 unger, så da blir det litt liv i huset.

Tirsdag 18. November 2003, 16:34 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Bare en kjapp tur innom, gullet sover ute i vogna og jeg har akkurat rukket å dusje.

Så rart at det skal være så hardt å planlegge når man er hjemme alene me ei lita ei på 9 mnd som vil ha oppmerksomhet bestandig..

Skal kjøre en tur hjem til mams & paps, de holder på å sette opp ny kjøkkeninnredning. Blir sikkert grise-fint!!

See ya later, gater..

Onsdag 19. November 2003, 17:46 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jepp, @krøllen, det er meg fra KG.

Sitter her med en sint og lei liten tulle. Ville ikke sove i ettermiddag, 30 min mot 1,5 - 2 timer vanligvis.

Tror vi bare skal bade, spise kveldsgrøt og få ho i seng litt tidlig i kveld.

Vi skal jo opp kl 7, da jeg er dagmamma for 2 jenter denne og neste uke.

Lillemor storkoser seg sammen med de, og hun prøver å gjøre akkurat det samme som dem. Den ene jenta er 14 mnd og den andre 20 mnd.

Skal heller se om jeg rekker inn her litt senere i kveld, har litt mer på hjertet som må ut...

Onsdag 19. November 2003, 20:01 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Føler meg som den hormonbomba i dag. Lenge siden jeg har sittet å sippet og grått til noe på tv... Ikke siden jeg var gravid tror jeg..

I dag satt jeg å så på Oprah mens ungene sov, og da begynner tårene å trille når de forteller et par at de skal sponse drømmebryllupet deres..

Enten er jeg forferdelig giftesyk eller så har kroppen min fullstendig gått amok.

Føler meg skikkelig oppblåst også, høres jo ut som jeg har et helt tordenvær i magen til tider. Var jo så ille at lillemor skvatt til da jeg ammet henne tidligere i dag...

Men fra det ene til det andre, har ikke gjort en døyt hjemme i dag. Vel, satt på 1 maskin klær da.

Passet barn til klokka var 15, etter det gikk lillemor og jeg en tur. Det var da hun ikke ville sove...senere var jeg hjemme med grinete barn.

Som forøvrig har sovet en god stund nå!!

Er det i kveld det er landskamp?? Syntes jeg hørte snakk om det, ikke den helt store fotball-iveren her når det ikke dreier seg om RBK...

(men rally og formel-1 er gøy!! )

Fredag 21. November 2003, 21:08 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I kveld er jeg spent, har flyttet lillemor inn på et literom innenfor vårt soverom i dag. Meningen er at det skal bli hennes soverom med tiden, men tenkte jeg skulle male og ordne litt først.

I helga er det bare et prøveprosjekt. Skal se om hun kanskje sover bedre og lengre?? nå som hun ikke lukter meg så godt.

Har sovet i 1 time, så jeg venter spent!

Ellers har denne ammingen tatt helt overhånd på kroppen min. Jeg raser jo ned i vekt, uansett hva jeg spiser!! Skikkelig luksusproblem, hva??

Jeg var 76 kg da jeg ble gravid (er 179 cm høy), så jeg var egentlig passe fornøyd med vekta. La på meg en del under svangerskapet og da lillemor ble født, var jeg 96 kg!!! Riktig så fin hval!!

Nå har vekta foreløbig stoppet på 65 kg... Skal jo ikke være lei meg egentlig, men den ser bare ut til å fortsette nedover.

Ser jo for meg at jeg blir til å amme enda en god stund fremover, har jo ikke lyst til å stoppe nå. Har virkelig teket på den, og lillemor vil stort sett ikke ha noe annet å drikke...

Får vel bare se det an, kan jo hende at den stagnerer nå, hadde jo vært det beste. Er jo fryktelig fornøyd egentlig!

Ellers er det intet nytt. Knipene i magen er forsvunnet som dugg for solen, var vel bare for å minne meg på hvor lyst jeg har på flere barn!!!

Lørdag 22. November 2003, 23:04 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hihi, vært medlem her 6 dager og er allerede blitt varm i trøya!!

Nå ja, det er bare mens sambo er på jobb det. De 4 ukene han er hjemme, har jeg annet å gjøre enn å sitte på loftet ved pc`n...

Kaldt er det også!!

Er nå kommet til andre dag i prosjekt nattpupp, og det ser lovende ut.

Søndag 23. November 2003, 21:31 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

mumler masse stygge ord...

Har så sinnsykt knip i magen i kveld, dessuten er jeg full av vind... (sorry, personlige detaljer). Føler meg som en tikkende bombe her jeg veksler mellom datarom og do...

Hadde nå endelig denne hersens tanta kunne kommet, så hadde jeg jo visst hva som foregår!!

I dag har jeg gjort minimalt. Bakt brød, vasket 3 maskiner klær, brettet tøy, ordnet brev til lånekassen ang rentefritak og gjort ferdig søknad + cv til jobbsøknad. Skal sendes hurtigst mulig!

I morgen er det dagmamma igjen, fra 7.30-15.45. Går greit, for lillemor og den andre jenta på 1 år leker så godt sammen. De er forøvrig tremenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 24. November 2003, 22:57 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Etter at lillemor omsider sovna i kveld, tok jeg meg en etterlengtet dusj.

Ville gjøre det beste ut av det, så jeg skrubba meg fra topp til tå med Body Shop`s kakao-body-scrub. Anbefales på det sterkeste!!!

Tok også en deilig varmemaske i ansiktet, også bodyshop.

Avslutta det hele med en god, varm dusj og en deilig aloe vera-body lotion etterpå.

Så her sitter jeg alene, god og varm i kroppen med den deiligste babyhuden, i en tykk badekåpe kjøpt da jeg gikk gravid. Derfor størrelse flodhest. Mmmmmmm, deilig med slike lissom-spa for seg selv!

Kun 1 ting som kunne gjort kvelden fullkommen nå...At sambo hadde vært hjemme...

Tirsdag 25. November 2003, 23:39 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jippi, pratet med sambo i dag. Så fremt ingenting skjer, kommer han hjem på lørdag!!

Han jobber som maskinist på en båt, og er hjemme 4 uker og på jobb 4 uker.

I dag hadde jeg dagmamma-fri. Skulle nemlig med lillemor på kontroll. Ingen ordinær kontroll, men på 8 mnd ktrl syntes de hun hadde lagt litt lite på seg, så de ville kontrollveie.

Var slett ikke noe i veien med gulljenta mi, stor og fin jente. 8510 g og 75 cm. Hun er lang og slank som moren...

Nå skal vi tilbake på 1 årsktrl og da er det vaksine igjen. Hun ble skikkelig syk sist gang, håper det ikke gjentar seg.

Fikk jo gjort noe da jeg hadde hele dagen fri:

*hentet 2 pakker på posten, H&M og velkomstpakke fra hobbybokklubb.

*sittet på kafè med vennepar...

*hentet resept på apoteket, siste 3 mnd med minipiller... Håper jeg slipper å gå til legen for å få ny resept...

*ryddet i sy/strikke-sakene mine, trenger et større syskrin

*ryddet i hjørneskap på stua, div magasiner og scrapping-ting

*forflyttet sammenbrettet tøy fra stua til loftstrappa, skal opp på soverommet....

*besøkt vennepar i ettermiddag, de har katt og lillemor har dilla på katt for øyeblikket. Sitter hele dagen og sier: "mia, mio"

*strikket litt på ullbuksa til lillemor, driver med min aller første strikking, ferdig med genser!!

*finally, oppdatert meg litt på nettet!

Nå er det natti natt, skal opp kl 7 å passe barn.

Dessuten våkner vel lillemor noen ganger i natt...

Onsdag 26. November 2003, 20:41 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Snakket nettopp med sambo, og på fredag kl 19 lander flyet hans!!!!!

I dag har jeg så vidt fått juleånden over meg. Mens lillemor sov formiddagslur og dagmammaungen lekte fredelig på gulvet, vaska jeg halvparten av kjøkkenskapa!! Planen er å ta resten i morgen.

Ellers må følgende ordnes til jul: (blir vår første jule helt for oss selv..)

:arrow: finne julegardiner til kjøkkenet, kjøpt

:arrow: kjøpe ny adventstake + lilla lys, beholdt den gamle...

:arrow: kjøpe juletrematte og litt jultrepynt

:arrow: kjøpe juletre, 14 dager før jul

:arrow: handle inn mat, det blir nok en god del ja...,har handlet litt

:arrow: vaske resten av huset, ta det i etapper.

:arrow: lete opp det lille vi har av julepynt, evt komplettere litt,kjøpt noe

:arrow: skrive på julekort og få sendt

:arrow: være tidlig ute med å sende gaver som skal sendes med posten,sendte 4 pakker i dag

:arrow: handle de siste julegavene,

(kommer sikkert mer etterhvert, skal merke av når jeg har fått gjort noe.)

Torsdag 27. November 2003, 21:30 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

21 timer, 40 min og nån sek til min kjære lander på flyplassen!!!

Å for en vind det er her nord i dag!! Måtte ut flere ganger å se om vogna med lillemor virkelig sto i ro. Hun skal nemlig ikke sove inne, bare i vogna ute!

Det eneste som var litt synd var at regntrekket har fløyet sin kos... Heldigvis har vi et i reserve.

Har fått ordna jobbsøknaden min nå, så i morgen postes den. Stillingene jeg søker på er ikke lyst ut enda, men skulle forhåpentligvis komme snart. Har derfor skrevet en generell søknad til bhg-kontoret, så får den ligge der til de kommer. alt jeg har av lemmer for at jeg skal få meg jobb i nærmeste fremtid. Hadde håpet å kunne få startet etter jul..

Onsdag 3. Desember 2003, 22:15 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Så var sambo endelig hjemme da! Blir litt mindre internett da, for jeg prioriterer å sitte nede i stua og være sosial fremfor å sitte ved pc`n på loftet..

Akkurat nå er han til en kompis, så da benytta jeg sjansen.

I dag fikk jeg begynt på julebaksten og i år blir det:

julebrød, bakt 2 stk

rundstykker

brune pinner, bakt 75 stk

kokosmakroner, bakt 32 stk, bakt nye 36 stk

sjakkruter, bakt 97 stk

sjokoladeboller

delfiakake

Kjøper også litt pepperkaker og litt julegodt, så blir det bra.

Blir forøvrig vår første jul alene i nytt hus, drar vel muligens til mamma og pappa å spiser julemiddagen, så får vi se hvor vi velger å pakke opp gavene hen.

Søndag 7. Desember 2003, 22:05 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I DAG ER VÅR LILLE SOLSTRÅLE 10 MND!!!!!

Onsdag 17. Desember 2003, 21:59 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ikke så mye som skjer i pondusa-heimen for tiden. Jeg er dagmamma til 2 stk om dagen, så her er det fullt liv. Skal bli deilig med juleferie fra fredagen av. Da skal jeg forhåpentligvis ikke passe barn lenger, håper å få beskjed om jobb over nyttår.

Sambo er på tur hjem fra Stavanger nå, har vært sammen med en kompis som skulle hente en bil der. Misunner dem ikke all den kjøringen, regner med å ha han her i 1-tiden i natt.

Fredag 2. Januar 2004, 20:02 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

RIKTIG GODT NYTT ÅR , ALLE SAMMEN!!

Ser at både Eirill og Zafir har vært innom dagboka mi. Så koz å se dere her inne, jenter.

Vi har hatt en fin jul og nyttårs feiring. Lillemor sov fra både pakkeåpning og raketter hun. Ellers fikk vi masse flotte julegaver, lillemor fikk masse klær og litt leker. Det beste var nok gåvogna fra bestemor og bestefar her hjemme. Hun skal bare gå og gå og gå....Hele dagen!! Blir rasende dersom vi tar henne og setter henne på gulvet. Kommer seg ikke opp til vogna alene, så vi må jo gå sammen med henne.

Hun reiste seg opp mot en stol for første gang på julaften, og nå kan det se ut som om tann nr 1 endelig er på tur. Ser den hvit og tydelig rett under tannkjøttet. Tror nr 2 og 3 kommer til å komme rett etterpå.

Nå er det bare litt over 1 mnd til den lille tulla vår blir 1 år!!!!

Søndag 4. Januar 2004, 01:47 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Har hatt litt småfeiring her i dag. Lillemor har nemlig sin første natt igjenom!

Ble jo første hele natten på meg også, og jeg våkna temmelig forvirra kl 8 i morges og lurte på hvor ungen var hen...

Hadde kjempespreng, og løp inn på rommet til lillemor. Hun våkna da, fikk ligge hos meg å få pupp og vi sov jammen en hel time til!

Nå jeg fingrene for at det fortsetter. Hun har allerede sovet fra kl 20 i kveld, og i skrivende stund er den 1.42.

Vi hadde dessuten vorspiel her i kveld, nesten hele "gjengen" var her. Sambo skal reise på mandags morgen, så det ble liksom avskjedsfesten med kompisene. Nå er de på byen å koser seg, mens jeg sitter hjemme.

Blir trist at han må dra på jobb, men en mnd går fort når man har en lillemor i huset!

Dessuten skal vi jo feire hennes aller første bursdag når pappan kommer hjem igjen. Er så glad for at han har frimnd da!

Ellers ikke så mye nytt, bestilte en test på sg i går, kommer vel i posten til uka...

Håper også å høre noe om jobben jeg søkte på, over helgen. Håper at det blir meg som får den.

Søndag 4. Januar 2004, 02:19 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Kom plutselig på at jeg burde vel ha et nyttårsforsett eller to..

Veeel....hva skal det bli da?? Ikke røyker jeg, har mistet nok kg av all ammingen og spiser sjelden snop... tror det får bli et nyttårsønske i stedet..

ønsker meg en liten mageboer i nærmeste fremtid...

ønsker at lillemor skal få et fint år og lære mye nytt.

ønsker at jeg får meg jobb snart.

Mandag 5. Januar 2004, 21:21 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Lillemor har fått sin første tann!

Den dukket opp i går.

Hun passet på å få den frem før pappan reiste på jobb. Han dro grytidlig i morges, og blir borte en mnd. Var stolt av jenta si da!

Ellers så hørte jeg ingenting om jobben i dag heller... fingre for i morgen. Vikariatet starter jo 14.jan, så de bør få r... i gir nå!

Ingen ting i posten, bare broderikatalog. Skulle ønske jeg var rik, var så mye fint jeg kunne tenkt meg å bestille!

meg glemte av Tristas bryllup på tvn i dag...gikk rett på nettet da lillemor hadde sovna kl 20. Men men, koser meg her i dagboka heller jeg..

Onsdag 7. Januar 2004, 16:11 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har en 11 måndling i huset!!!

Og at hun kan greie å være høyt og lavt til en hver tid, er helt utrolig!!!

Ser desverre mørkt ut for jobben, får vel se meg om etter noe annet da.

ikke har jeg en liten mageboer heller...

Torsdag 8. Januar 2004, 23:28 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

til lillesøs. Hun ble 14 år i dag, vi har derfor vært på bursdagskaffe. Kjempehyggelig.

Nå er det storesøs den 14.1 og lillebror den 27.1.

Ellers har dagen gått som normalt. Hatt de to dagmammaungene her, så vi kommer oss ikke så langt avgårde.

Skal bli deilig med helg nå, få sove litt lenger på morran, og få gå til byen på lørdag å se FOLK!!!

Venter nå bare på at det skal komme vræl fra soverommet, ho sovna på puppen 20.20, men har de siste dagene våkna etter 2-2.5 time...

fingrene for at hun kan sove lenger i natt, da burde vel egentlig jeg også lagt meg nå...

Nettavhengig?

Jeg?

Neeeeei.....

Lørdag 10. Januar 2004, 14:12 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

2004 er herved det store "finne-mæ-sjæl" året!

Med det mener jeg at jeg skal prøve å få gjort noe med meg selv, og prøve å finne meg litt stil. Kom til å tenke på det da det enda så ut til at jeg hadde sjans på jobb, at jeg kan vel ikke komme i sløvebukse og utvaska genser på jobb. Er jo stort sett de eneste klærne jeg har. Etter å ha gått gravid i 9 mnd og så tatt av over 30 kg etterpå, eier jeg absolutt INGENTING!!!!

Har en dongeribukse(som er for vid i livet) og kanskje 2 gensre. Ikke finklær eller sånn halvfine klær.

Så årets plan blir derfor:

Ta meg av kroppen min, prøve å trene + spa-behandling

Fornye garderoben, finne basisplagg til hverdag og fest

Bli flinkere til å "stæsje" meg på morran, sminke + håret

...kanskje lær å smink meg først...bruker jo ikke slikt...

Var det jeg kunne komme på i farten, er nok det viktigste tror jeg!

Søndag 11. Januar 2004, 20:54 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Mmmmmmm, har vært hos mams og paps på middag i dag. Ble invitert fordi jeg satt alene hjemme...

Fikk servert deilig får-i-kål, med fersken + is til dessert. Til kaffen var det julekaker...

Jeg spiste med god samvittighet!!

Ja, Zafir, skulle nok gjort byen utrygg vi!!

Lurer på om jeg må fri til min eldre søster, er ikke noe av klær, sminke, sko etc som går henne hus forbi!!

Nå skal jeg straks tusle ned i stuen og finne strikketøyet mitt, ja du hørte rett, er min 2 strikking noen gang!! Holder på med et nydelig hentesett i lilla og hvitt til vennine K. Hun skal ha baby i april. Er så søtt å strikke noe så smått!! Men jeg blir jo enda mer bansjuk...

Mandag 12. Januar 2004, 20:59 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Så var det på`an igjen med mandag. Denne uka skal jeg heldigvis bare ha en unge + lillemor. Er litt roligere da.

I morgen kommer svigermor til byen, skal til tannlegen. Der ble hun snar tippet hun, så jeg har kapret henne resten av dagen. Skal trille sammen med meg slik at jeg får dratt på helsestasjonen og veid lillemor, samt gått til byen å kjøpt bursdagsgave til storesøs som har bursdag på ons.

Det er vanskelig å komme seg noen steder med to vogner, når ungene er 11 og 17 mnd.

Jommen gikk jeg ikke glipp av Tristas bryllup i dag også...Orker ikke gå ned nå, for jeg har flere "ærend" her på nettet.

Har vel egentlig litt husarbeid som skulle vært gjort, oppvasken står enda (ønsker seg oppvaskmaskin...), det ligger noen klær i vaskemaskinen og kleskurven står proppfull av sammenbretta tøy. Skjønner ikke hvor alt det skittentøyet kommer fra jeg.

Dessuten skulle kjøkkengardina vært strøket og hengt opp, men da må jeg til å flytte gardinstengene litt opp. Orker ikke i kveld...

I morgen må jeg prøve å få flyttet ned bunnen i lillemor sin seng, best å gjøre det før hun begynner å reise seg. Har ikke gjort det enda, men så ligger hun i pose om natta. I natt sover hun uten, da jeg måtte hive den i vaskemaskinen etter spyinga forleden kveld..

"sukker og utsetter alt èn dag til..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 13. Januar 2004, 20:11 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dagen i dag ble ikke helt som planlagt, den ble bedre!!

Fikk sms om at dagmamma unge var syk, så da hadde jeg plutselig fri hele dagen. Henta svigermor på båten kl 9, og dro hjem til oss. 10.30 rusla vi til byen, hun til tannlege og vi på bakeri. Møttes litt senere og da begynte shoppinga.

Svigermor ville jo gjerne kjøpe noe til lillemor, så det ble 3 bodyer, en genser og ei bøtte med tre-byggeklosser.

Jeg fikk en genser og penger til å kjøpe en bukse!! Har verdens snilleste svigermor jeg.. Ellers var vi i flere klesbutikker, jeg prøvde et nydelig skjørt i beige, som var litt lengre bak enn fremme. Deilig mykt cordstoff. Synd det kosta 500 spenn da..

Prøvde også en utrolig lekker beige kåpe, halvlang. Fikk jo plutselig så fin fasong jo!!

På tur hjem kjøpte vi med oss litt napoleonskake og wienerbrød. Nam nam. I 16 tiden kjørte jeg svigermor på båten igjen, og kjørte samtidig en lang tur så lillemor fikk sove litt.

Nå har jeg følgende til garderoben:

Stripet strikkagenser, bomull. Beige, blå og sorte striper.

1 hvit/beige ermeløs topp

Trenger til garderoben:

Enkel, sort bukse

Halvlangt, litt røft skjørt. (se over) ( nå på 50%, 250,-)

3-4 topper, som går både til bukse og skjørt.

Ensfarget sort genser

Sko som passer til

Ønsker til garderoben:

Lekker, halvlang beige kåpe (nå på 50%, 445,-...)

Får vel bare ønske meg gavekort til bursdan i mars. Bare så synd at salget er over da! Eier jo ikke penger jeg...

Onsdag 14. Januar 2004, 21:48 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

til storesøs som ble 29 år i dag. Vi har vært i selskap og drukket og spist masse !!! Kjempekoz!

Men det er fryktelig urettferdig at hun får masse gavekort og penger slik at hun kan gå på salg!! Jeg blir minnet på det hvert år...da er det plutselig kjedelig å ha bursdag i mars...

I morgen har en lillevenn av lillemor 1-års dag, og mora venter nr 2 hver dag som helst nå!! Håper hun slipper å få i morgen da, kjedelig for barna å ha bursdag samme dag.

Hadde jo håpt at hun kunne slå krompen, og få først! Tror både dem og kronprinsparet får jenter jeg.

Nå er det bare 2 dager til helg, tenkte meg til byen på lørdag for å se om jeg finner meg en bukse av pengene fra svigermor. Skal også se etter noen topper. En klesfyr på tv i går (ex.makeover) sa at enhver kvinne burde ha hvertfall 5 ulike, enkle topper. Var forresten ei på programmet som kom med en ganske "catchy" kommentar: Fine fjær gjør fine fugler

Torsdag 15. Januar 2004, 19:52 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Så var nok en dag over, og en stille og kjedelig kveld venter...

Det er det værste med at sambo er på jobb 4 uker av gangen, dagene flyr avgårde, men kveldene er lange og kjedelige. Nå sover heller ikke lillemor hele natta over, så et par - tre ganger må jeg jo springe opp og ned av loftet.

Tungvint å krype godt under pleddet med tekoppen og strikking/tv da, når jeg vet at når som helst må jeg opp å trøste.

Men sånn er det vel bare å ha små barn. Skulle aldri i livet vært henne foruten!

Nå har lillepia mi dessuten fått verkefinger. Hun må ha skrapt seg opp på noe leker, for det er blitt rødt og betent ved siden av den ene pekefingerneglen. I følge mamma sykesøster skulle jeg bare la det være og se om det tømte seg selv. Var ikke noe gunstig å begynne med grønnsåpevann til slik en liten frøken.

Hun dessuten stort sett hele dagen, tror tann nr 2 melder sin ankomst nå. Kan se slik ut, sånn som hun har bæsjet i dag. Stakkars henne dersom hun skal bli plaget slik ved hver tann. Da er det visst ikke bare bare å være 11 mnd når den første dukker opp. Hører de som får når de er 4-5 mnd, da går det som regel smertefritt. Men nå har jo tannkjøttet fått herdet seg alt mens hun har gnaget og spist på alt mulig.

Vi får håpe det bi likar i morra!!!

Lørdag 17. Januar 2004, 00:02 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det er virkelig slitsomt å være alene med lillemor når ting ikke er slik man skulle ønske det var.

I kveld etter at hun var sovna, skulle jeg prøve å ta en dusj. Badet ligger vegg i vegg med barnerommet, men det har gått greit før...

Hadde akkurat fått gnidd inn shampo i håret, da starter hun tåkeluren. Og innen jeg har fått skyllt ut av håret og sprunget inn til henne, spyr hun. Heldigvis fikk jeg røska henne opp, så det var bare litt som traff puta. Resten kom på gulvet og i håret hennes! Da ble det baluba når jeg skulle ha en ikke-helt-våken-litt-redd-for-dusjen prinsesse under strålen. Det gikk fint, men du verden så sinna! Fikk skiftet laken, gitt litt pupp, fikk omsider opp en liten rap og i seng igjen. Da var kl allerede 22 og jeg hadde styrt i 2 timer. Fikk lista meg inn på badet og kledd på meg og rusla ned i stuen. Trøsta meg med litt cola og snop og strikka litt.

Nå har jeg sittet her en liten time, var nettopp inne til prinsessa som våkna, men sovna heldigvis igjen med det samme.

Da det sto på som værst sendte jeg sms til sambo, som forøvrig ligger uti vestfjorden og fisker sild. Sa at nå var det like før jeg sendte lilletrollet med ilpost ut til han... Skulle være glad han ikke var hjemme, for jeg var ikke i noe humør akkurat da!

Han skal virkelig få ta sin tørn når han kommer hjem igjen!!

Og midt oppi alt dette, ønsker jeg bare å bli gravid igjen!!!

Lørdag 17. Januar 2004, 20:25 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I dag har vi vært i byen. Var et nydelig vær, så vi trillet nedover (10 min gange).

Jeg fikk kjøpt meg en beige genser og en topp med påskriften: "Fantastic when wet" Hadde gavekort på 150 ,- og dette ble 175,-

Traff ellers to vennepar, fikk invitasjon til 30-års dag til kompis. Skal feires kl 19 om kvelden på snuppas 1-årsdag... Han har den 5. og det var eneste mulighet. Jaja, blir vel sambo som får dra dersom han er kommet hjem til da..

Hadde dessuten tenkt å be gjengen på bursdags-kaffe på søndag, men da er vel alle fyllesyke...unntatt venninne K som er gravid.

Det blir vel en råd med det, regner jeg med.

Nå har lillemor akkurat vært bittelitt våken, sovet kun en time, men hun sovna igjen. Måtte sikkert bare forvisse seg om at jeg fortsatt er her.

Nå skal jeg tusle ned i stua, har en dvd liggende som jeg har lånt av pappa. "Svidd neger", og jeg har gledd meg kjempelenge!!!!

Lørdag 17. Januar 2004, 23:29 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det var bare en helt konge-film!!!!! Jeg lo så jeg grein og å holdt på å ramle ut av sofaen!!

Det var ikke noe særlig på tv etterpå, så jeg slukkte lyset og tusla på loftet. Regner med at lillemor våkner om ikke så alt for lenge, så da legger jeg meg sammen med henne. Hun har vært våken et par ganger allerede, men byssa ho kjapt i søvn igjen.

Ellers har jeg intet nytt, skal nå bare surfe litt og se om jeg kan legge inn noen (u)vettuge innlegg histen og pisten.

Søndag 18. Januar 2004, 20:45 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I dag har vi vært å gått tur i finværet. Nå er det bare dager om å gjøre før solen endelig er tilbake!! Så i dag at den lyste opp fjellet, og du verden hvor med energi det gav til en mørketidlei-skrott...

Vi var forresten på middag + kaffe hos mams og paps i går, og jaggu ble vi ikke invitert på mammas kjøttkaker i dag. Er bare fordi jeg og lillemor er alene hjemme det. Supert, for da får jeg potetmiddag. Orker ikke lage noe særlig når jeg er alene, lillemor spiser småfolk sine glass-middager hun.

Nå sover hun, men mon tro hvor lenge det varer...

I morgen blir det fullt kjør, skal ha dagmammaunge I (1,5 år) fulle 14 dager fremover, og dagmammaunge S (snart 2 år) fulle 3 uker fremover.

Etter det blir det bare S på 2 år, dersom jeg ikke får meg jobb vel og merke.

Nå er det like før tann nr 2 bryter gjennom, lillemor er SVÆRT suttrete om dagen. Kan se tanna godt under tannkjøttet, kanskje kommer den i løpet av uka.

Er ikke noe særlig å få tenner når hun er blitt så stor, virker som det klør mye og er vondt. Dakar lille prinsessa mi.

Mandag 19. Januar 2004, 21:00 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Mmmmmm, ritz-kjeks med krydder-kremost er godt!!

Sitter å snavler foran datan, egentlig fy fy, men er forsiktig..

Fullt opp med unger i dag, og nå kan det hende at det blir ei til. Ho på 1.5 skal jeg bare passe 13 dager til, så er det ikke før til påske neste gang. Da har jeg bare ho på 2 år igjen. I dag var naboen innom, hun trenger dagmamma noen timer i uka til sin 2-åring. Hun har 2 dager i uka bhg, så det blir jo ikke all verden. Skulle ta med seg jenta på onsdag slik at ungene kunne få leke, så skulle vi diskutere det da.

Ser jo ikke ut som det blir noe jobb på meg likevel så..

Ellers var vi på besøk til et vennepar i ettermiddag. De skal ha baby i slutten av april, men hun oppfører seg jo som om det skulle vært i morgen...

Snakket også en halvtime på tlf med venninne S, hun venter nr 2 når som helst. Har termin 26.jan, men var begynt å bli moden og åpne seg allerede. Tipper før helga!

Så ringte pappa, hadde fått billetter til ringenes herre - atter en konge, men den gikk kl 19 og ikke 1730 som jeg trodde. Da ser det mørkt ut, varer jo i 3 timer og noe. Blir for lenge å holde lillemor våken. Hadde den gått tidligere, sa mamma at hun kunne passe lillemor, men jeg vet hvordan hun er på kveldene, så hun skal slippe å ha henne til i 22.30 tiden.

Får vel bare bite i det sure eplet og vente til den kommer på dvd...

Mandag 19. Januar 2004, 21:31 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Forresten, snuppa mi har lært et nytt ord, men jeg aner ikke hvor hun har det fra eller hva det betyr...

Uhu oppdager stadig nye ord, og i helga da vi var hos mamma og pappa på middag, kom hun med det nyeste.

Satt på fanget til bestemor og fikla med genseren, da hun høyt å tydelig deklamerte: "bibi-bibi"

Skal si mamma var snar å sette argusøynene på meg, men der er det nok desverre ingenting...

Tirsdag 20. Januar 2004, 22:06 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Skal si jeg følte meg mindre smart i dag.

Var på butikken i ettermiddag for å kjøpe bind (tanta kom visst omsider), men det var jo nesten 2 år siden sist!!! Hadde kommet mye nytt siden da, og hvor var de jeg pleide å bruke??

Mange damer kom, grep en pakke, og gikk. Jeg sto der som et fehode...

Fant omsider ut av det da, og skyndte meg hjem. Følte meg brått som en 12-åring igjen....

Torsdag 22. Januar 2004, 19:50 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Tusen takk for hilsen, Eirill!!

Ja, hvor ble det av babyen da!

De siste dagene har lillemor virkelig blitt tøff. Reiser seg overalt og er begynt å gå langs med. Slipper seg med en hånd til og med. Skal hun virkelig vise seg frem, snur hun slik at hun bare står skolet med ryggen mot stolen.

Elsker å klatre overalt, så det blir til at jeg sitter på gulvet sammen med ungene nesten hele dagen.

I dag var vi på besøk til naboen, den 2 åringen jeg skal begynne å passe litt. Der hadde foreldrene pusset opp gjesterommet til lekerom, og gjett om det var leker i alle størrelser og varianter der. Alle 4 barna satt der i 1 time å lekte!!!

Lillemor sovna dyktig tidlig i kveld, bare litt over 19. Lurer på hvor mange ganger jeg må springe på loftet i kveld da. Til vanlig er det 4-5 ganger på 2-3 timer, før jeg legger meg og tar henne i min seng når hun våkner.

Lørdag 24. Januar 2004, 21:35 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

HA!! Nå har jeg tjuvtrena...

Var ellers i byen i dag på salg. Kjøpte det skjørtet og kåpa som er ref til tidligere, på salg! Kåpa hadde kostet 899,- og skjørtet 498,- Jeg fikk det for 420,- samla, 70 % avslag!!

Tirsdag 27. Januar 2004, 21:12 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Hipp hurra for lillebror som fyller 16 år i dag!!

Vi har vært i bursdagskaffe i dag, spist masse gode kaker...

Ellers ikke så mye som skjer i den lille pondusaverden. Håper sambo kommer hjem uti neste uke.

Ellers skal jeg begynne å passe en til jente noen dager i uka. Hun er 2 år i mars. Etter denne uka er jeg ferdig me å passe ho på 1.5, så da blir det 2 jenter på 2 år. Den ene 4 dager i uka, den andre max 3 dager.

Så det er kun mandag og torsdag jeg har 3 barn. Blir litt godt også.

Har dessuten undersøkt litt med nki. Skal se om de har denne 6-10-års ped`en. Er jo utdanna førskolelærer, og med paps kan jeg jobbe helt opp til 4.klasse. Blir litt flere muligheter, samt at man blir litt mer attraktiv på jobbmarkedet med etterudanning.

Får håpe jeg får mail fra dem i morgen med svar.

Fredag 30. Januar 2004, 22:21 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det var visst nks som hadde paps...

Jeg vurderer det seriøst, man har litt flere muligheter da. Har to tanter som jobber på småtrinnet, og det var dem som anbefalte meg å ta det. De sier det er store sjanser å få vikartimer da, og har man først fått en fot innom, følger den andre hakk i hel..

Sambo kommer hjem tidligst på søndag, men mest sannsynlig over helga! Gleder meg vilt!! Har vært borte i 4 uker, så skal bli godt å få ha han hjemme i 4 nå...

Lørdag 31. Januar 2004, 22:58 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

JIPPI YA JEIIIII!!!!!!!

Sambo sendte melding, "flyet lander i morgen kveld 22.30"

Ser ut som lillemor har fått det med seg også, for plutselig i kveld har hun bestemt seg for å sove.... Nå har hun den siste mnd våknet i snitt hver time hver kveld, og det har vært skriking, spying og dødssliten mamma. Å så gjør hun dette 1 dag før pappan kommer hjem!!

Er jo utrolig glad da, men hun kunne jo gjort det litt tidligere...

Tirsdag 10. Februar 2004, 20:02 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

1-års dag!!

Nå har vi feiret bursdag i mange dager, vi!!

Begynte på lørdag med familieselskap, masse kaker, gaver og ballonger!

Uhu var i slaget og storkosa seg med all duploen hun fikk.

Søndag var det morsdag og bursdagsfest hos onkelen. (min svoger).

Mandag var det bursdagskaffe for vennegjengen, og da ble det litt for mye for lillemor. Hadde nemlig besøk av 2 gutter på snart 5 år, som ble en anelse vill av all sjokoladekaka og brusen...

Og i dag har vi vært på babyklubb og feiret fellesbursdag. Der fikk vi gele, is, kjeks og brus!!

Samlet sett har det nok vært den gjeveste bursdagsfeiringen så langt...

Tirsdag 10. Februar 2004, 20:04 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

1-års kontroll i dag

Da vi vært på 1-års kontroll i dag, og det gikk veldig bra.

Lille Uhu er som hun alltid har vært, lang og slank.

Var i dag 8850 g og 80 cm lang!!

Både helsesøstra og legen syntes det var helt fint, for hun følger sin egen kurve fint. Skjønt høydekurven var på tur utenfor skjemaet...

Fikk også vaksine i dag. Var litt skriking, men ble fort bra da mamma brettet frem "mimi`en" (puppen).

Har vært fin i hele dag, men plutselig her i 18.30 tiden kom feberen. Slokna ved puppen, uten å ha spist kveldsmat. Så nå ligger en slapp og febervarm liten jente og sover i senga si.

Torsdag 12. Februar 2004, 22:25 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ikke så mye som skjer her nå. Har hatt fri i dag og har fri i morgen. Syke dagmammabarn.

I morgen kommer svigers på dagstur, må vel rusle en tur til byen og møte dem.

Har også en utrolig snill storesøs, hun hadde ryddet i klesskapet og kom med masse klær til meg. Bare 2 gensre jeg ikke kunne bruke, resten var topp!

Var hverdags-topper, 2 skjørt, noen gensre og noen fest-topper.

Vi er også i søvnhimmelen, natt til i dag sov lillemor hele natten gjennom og det ser fint ut foreløbig. Håper inderlig at det skal bli hele netter fra nå av. Våknet uthvilt i morges, men jeg hadde en enorm melkespreng. Lenge siden lakenet har vært fuktig av melk...

Søndag 15. Februar 2004, 22:14 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ikke så mye som skjer, men det kan fort bli det...

Nettene til Uhu har endelig ordna seg litt, nå sover vi mer eller mindre hele natten hele familien!!

I morgen skal jeg på skjønnhetssalong å bruke gavekort jeg fikk til jul. Skal ta oppstrammende behandling for hele kroppen, inkl hel kroppsmaske!! Skal bli vannvittig deilig!! Gleder meg!!

*skuffetskuffetskuffet overbehandlingen*

Onsdag 3. Mars 2004, 20:27 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

pondusa skrev:

I morgen skal jeg på skjønnhetssalong å bruke gavekort jeg fikk til jul. Skal ta oppstrammende behandling for hele kroppen, inkl hel kroppsmaske!! Skal bli vannvittig deilig!! Gleder meg!!

*skuffetskuffetskuffet overbehandlingen*

Jo dere skjønner det, i brosjyren sto det at det skulle være en oppstrammende behandling for litt u-elastisk hud. Fint dersom man hadde tatt av mye i vekt.

Den kostet 450,- (hadde gavekort på 500,-), men dersom jeg la til 100,- skulle jeg få hel kroppsmaske I TILLEGG! Trodde jeg....

Kom til timen, lunt og varmt rom, deilig benk å ligge på. Ble først smurt inn med olje. Hadde et lite håndkle som hun flyttet etterhvert, så det ble litt kjølig da jeg lå på plast. Etterpå skulle hun smøre på kroppsmasken (ALLEREDE??). Skulle det ikke være den ordinære beh. først???

Masken tørka så fort at hun måtte blande i 4 omganger. I mens lå jeg der med mitt lille håndkle. Masken var deilig og varm til å begynne med, men ble jo kald etterhvert.

Da hun endelig ble ferdig, pakket hun meg inn i masse håndkle og tepper, og jeg lå å slappa av i ca 20 min.

Så kom hun tilbake, tok av alle tepper, fant det lille håndkleet og begynte å "dra" av masken. Så avsluttet hun med en lotion, og that`s it!!

Lurer på hva jeg hadde fått som skulle virke så oppstrammende, dersom jeg ikke hadde valgt kroppsmaske i tillegg???

Hadde jo venta meg noe peeling eller no slikt kanskje.

Ellers går det bra her hjemme. Pondus (sambo) reiste på jobb forleden dag. Blir borte 4 uker nå!

Jeg begynner i min aller første jobb på mandag, og lillemor har vært hos dagmamman denne uken. Går kjempefint, hun skal være der man, tors og fre, for jeg skal bare jobbe 60% til å begynne med.

Scrappingen går bra. Har handlet litt, venter på pakke fra scrappejungelen og et blad fra Simple scrapbooks.

Driver å jobber med en LO med sort/hvitt bilder. Har grunnskissen klar allerede.

Jeg og lillemor reiser dessuten til svigers i morgen, blir til søndag. Skal besøke lillemors oldemor, har ikke sett siden jul, og bare slappe av noen dager. Kjedelig å sitte hjemme alene.

Neste uke blir det jobb og bursdagskaffe. Jeg fyller 24 år på torsdag...

Skulle gjerne blitt med på kjærlighetstur og scrappemesse, men det får bli en annen gang.

Søndag 7. Mars 2004, 21:41 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I dag har pappa bursdag!! Og lillemor er 13 mnd i dag!

Vi kom tilbake fra svigers i 18-tiden, har hatt det koslig der. Deilig å slappe av litt, og la noen andre springe etter lillemor...

Fikk svogeren min til å hente oss på kaia, og kjøre oss hjem. Kasta inn bagasjen og tok bilen å kjørte til pappa og co. Ville bare hilse på på bursdagen og snike meg til litt kake...

Ble ikke så lenge, for jeg måtte hjem og legge lillemor. Hun sovna momentant da hun ble lagt i senga, tror hun har savnet den ja.

Nå skal jeg snart legge meg, må være opplagt til i morgen. DA STARTER JEG NEMLIG I NY JOBB(min aller første!!).

Skal være på jobb kl 8, men må jo opp med lillemor og kjøre henne til dagmamma. Og så klarer jeg ikke å være ute i siste liten til noe. Må være minst 10 min før tiden når jeg skal noen steder...

Mandag 8. Mars 2004, 22:38 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Endelig var dagen kommet!! 1. arbeidsdag!!

Var godt å komme på jobb etter så mange år på skole, og jeg ble kastet rett inn i det. Fikk være med på foreldresamtaler samt fikk ansvaret for masse annet også! Har nå midlertidig kontrakt til 31.mai, men håper jeg får 35% som ped.leder i tillegg fra 1.juni.

Er litt kjipt nå å gå som ass. når jeg er førskolelærer. Men pga vår skrale økonomi måtte jeg ta det jeg kunne få. Bedre å få en fot innenfor.

I morgen har jeg fri, skal til byen å treffe noen kjenninger og ellers bare slappe av.

Må vel begynne å bake litt også, har selv bursdag på torsdag og har sagt til familie og venner at det er åpent hus med kaffe og kaker på ettermiddagen.

Regner med at noen kommer.

Tirsdag 9. Mars 2004, 20:08 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ikke så mye som har skjedd i dag. Har vært i byen å trødd litt, samt hatt besøk av en venninne.

Sitter nå på nettet og oppdaterer meg litt på det som har skjedd siden i går kveld.

Vaskemaskinen går, lillemor sover og stuen/kjøkkenet ser bomba ut!

Må bare mote meg opp til å ta et ryddesjau der nede etterpå.

Rart hvor interessant dataen blir når det er plikter som kaller. Bra sambo ikke er hjemme, han hadde nok fått slag dersom han hadde sett hvordan det så ut. Er bare når han er på jobb, at jeg tillater meg selv å rote litt...

Bestilte forresten en bok fra mao i dag, "Tildas påske". Er en hobbybok med masse ideer til påskepynt. Vi skal igang med påskeforberedelser i bhg snart, tenkte det kunne være fint med litt inspirasjon hjemmefra da.

Ellers strikker jeg på et hentesett til baby, har et vennepar som skal ha baby i slutten av april. Det er lilla og hvitt, og i minste str. Jeg har bare å sy på knappene i jakken, ordne litt på skuldrene på buksen + strikke hullrad på luen. Og så må jo alt dampes etterpå. Tror det blir riktig så fint, er min andre strikking totalt. Strikket et sett i rosa/rødt til lillemor før jul. Litt stort enda, men blir sikkert passende utover våren.

Har også planer om å strikke lillemor en kjole til sommeren.

Var inne i slik en god stim nå, kan ikke avslutte nå.

Torsdag 11. Mars 2004, 22:05 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

TUSEN TAKK ALLE SAMMEN!!!!

Har vært en super dag. Fikk bursdagsang og fin blomst av ungene + de voksne på jobb, masse flotte gaver da jeg hadde bursdagskaffe for familie og venner.

Fikk 24 røde roser levert på døren, fra sambo som sitter på jobb i Måløy!!!

OG bursdagsgave fra lillemor; Hun stabba og gikk over gulvet helt alene!!!!!

Søndag 14. Mars 2004, 19:47 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Heisann igjen!

Jeg har nå jobbet 3 dager og det var kjempedeilig. Men nå går jeg bare som assistent, 60%, frem til juni. Da er det stor sannsynlighet for at jeg får 35 % som ped.leder i tillegg.

Kollegaene mine er heldigvis ikke såååå gamle, ei kjenner jeg godt og ei annen hadde meg da jeg gikk i bhg!!

Var likevel rart å være på jobb og slippe å tenke på rapporter, observasjoner, opplegg mm. Skal bare være der og gjøre som jeg selv vil nå.

Ble også kastet litt inn i det av styrer, fikk være med på en foreldresamtale første dagen, samt at jeg fikk igjennom noe fra praksisbhg. Ville at vi skulle skrive "dagen-i-dag"-lapp til foreldrene, det hadde de ikke tenkt på.

Spurte og grov også litt om hva slags rolle de tenkte at en førskolelærer skulle ha i bhg, og jeg prøver jo å se på meg selv som ped.leder. De 3 andre tok dessuten veldig godt i mot meg, og de fortalte alt om bhg, rutiner, om spesielle ting med barna, hvordan de la opp ting og ellers hva jeg måtte vite. Ble litt rørt da jeg på 2. arb.dag (bursdagen min) fikk en nydelig fredslilje fra ongene og de voksne.

Klarte dessuten å lære meg 20 navn første dagen.... (har litt sånn klisterhjerne jeg....)

Det går også kjempeflott med lillemor til dagmammaen. Hun blir tryggere på dem for hver dag. Jeg avleverer bare nede i gangen, da skriker hun noe, men jeg vet at så snart de er kommet på stuen, så er hun blid igjen. Tror nok min praksis på småbarnsavd. har hjulpet meg en god del her!!

I morgen skal jeg på første pers.møte, fra 20-22. Normalt skal lillemor sove da, så mamma har sagt at hun kan sikkert sitte her hos oss mens jeg er borte. Siden lillemor fremdeles får pupp, og nettopp begynte å sove stort sett hele natten, har vi ikke hatt barnevakt til henne tidligere.

Tror i morgen skal gå greit, men de neste 2 mandagene skal vi jobbe inn for en plan.dag. Da er det møte fra 19-22. Sambo er heller ikke hjemme. Den første mandagen kunne kanskje søstra mi kommet, men hun har ei på 2 som legger seg da. Neste mandag har mamma bursdag, så da er alle der.

Lillemor pleier dessuten å sovne rundt 19-19.15 tiden. Ender vel opp med at jeg må drasse henne med nedover. Får trumpe på henne en real middagslur da. Hun vil jo bare sove på formiddagen.

Mandag 15. Mars 2004, 22:45 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

I dag har jeg vært på mitt første pers.møte i bhg. Gikk vel som møter flest, masse utenom-snakk og pizza fra Dolly`s!!

Jeg fikk lillemor i seng 19.30, pappa kom 19.45 og møte startet 20. Jeg var hjemme til 22 og lillemor hadde sovet hele tiden! Kanskje det begynner å bli på tide å få barnevakt til henne nå. Var første skikkelige gangen dette....

Skulle nå inn å bet dagmamman på nettbanken, men den var seff nede. Får se om det bedrer seg før jeg logger av. Har fri i morgen, så jeg trenger ikke legge meg enda...

Skal innom bhg i morgen, ungene lurer på når de skal få treffe lillemor, så vi skal dra på besøk dit en tur på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få med helheten, må jeg bare ta med litt fra "Nedtelling til baby-boken min". Vi prøver egentlig ikke, men jeg har ikke fått tilbake mens etter fødsel, så det har vært litt opp og ned i det siste.

Torsdag 18. Desember 2003, 22:12 Tittel: Nedtelling til baby...

--------------------------------------------------------------------------------

Må bare lage en liten bok her nå, er så forferdelig bansjuk om dagene. Det går definitivt ikke over med at venninne K går gravid. De skal ha i slutten av april.

Jeg går fortsatt på minipillen, har i dag 89 piller igjen til jeg må ha ny resept. Håper at jeg får meg jobb i januar, og at dette blir mine siste piller!!!

Sambo må jo også få et ord med i spillet, men han ønsker seg også fler barn snart. Så jeg er rimelig sikker på at vi greier å bli enig.

Da vil 7 mars være datoen vi starter prøving på da..... Nå forutsetter jeg at denne tanta har kommet til meg, må si jeg så smått går å venter på å få den nå...

Så.....89 dager igjen

Fredag 2. Januar 2004, 19:54 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja det tikker og går...

Har ikke fått noe mens enda, men i går fikk jeg denne kommentaren fra sambo da vi slappa av på sofaen: "Så stor mage du har fått, e du gravid??"

Har jo egentlig sett det selv, men det er mest om ettermiddagen og kvelden at den popper ut. Ser ut som en gravidmage da.

Har tenkt på det i hele natt og hele dag, tenk om jeg er da...!!!

Åså jeg som får vite neste uke om jeg får jobb eller ikke. Er et 50 % vikariat som ped.leder i en liten bhg. Vikariatet er fra 14.1-des-04.

Må vel bare ta en test, så blir vi sikre...

Får jeg jobben, hadde vi tenkt å starte prøving på en lillebrøster uansett...

Søndag 4. Januar 2004, 01:38 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Test er bestillt fra sg, tør ikke dra på apoteket jeg...

Må dessuten omorganisere planen "min". Sambo har jobb måned i mars, så enten blir det prøving i feb eller så må det vente til april.

Så snart jeg vet mer om både det ene og det andre, skal jeg spørre om vi ikke kan prøve med nr 2 snart!

Sambo sa senest i kveld til en kompis at lillemor var det største som kunne skjedd han i livet.

Lørdag 10. Januar 2004, 14:16 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Itt`no mageboer enda...

Men jeg skal ikke ta minipillen denne mnd som sambo er på jobb. Skal se om mensen kanskje kommer tilbake, slik at jeg får litt bedre oversikt over syklusen.

Trenger jo ikke ta den når han er borte i samtiden...

Mandag 12. Januar 2004, 20:45 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Skulle vel egentlig hatt sambo hjemme i dag...Er 99 % sikker på at jeg hadde el i dag, selv om mensen ikke er kommet.

Mye el-slim og vidåpen tapp...

Men men, får bite tenna sammen og holde ut litt til..

Torsdag 15. Januar 2004, 19:55 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dersom jeg fortsatt har like lang syklus som før jeg ble gravid (26 dager), skal jeg være på dag 19 i dag.

Da regner jeg med å ha el i den tiden sambo kommer hjem av jobb...

Spent på når mensen skal dukke opp da.

Onsdag 21. Januar 2004, 21:05 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Var nok lurt å begynne å skrive om dette, i går kom nemlig mensen. Var dog en merkelig mens, startet tidlig på dagen med brunlig utflod, men ble også litt friskt rødt blod. I dag har det vært mest fetter brun.. Men kanskje er det slik når den kommer tilbake første gang etter fødsel?? Er jo ganske nøyaktig 21 mnd siden siste mens da!

Så da stemte det også at jeg hadde el rundt den 12.01.

Dag 2, eller...

Lørdag 24. Januar 2004, 21:51 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 5, eller no.

Det ble mest med brunlig utflod, bare det lille blodet første dag. I dag stoppet det opp, så nå får jeg vente å se om det dukker opp noe el.

Er vel kanskje sånn som dette nå som det er første "mens" etter fødsel. Er jo tross alt 21 mnd siden sist

Så får jeg ta en samtale med sambo når han kommer hjem. Må nesten få et ord med i spillet. Virker jo nesten som jeg planlegger barn og tar han for gitt nå...

Unnskyld min kjære.

Torsdag 19. Februar 2004, 16:46 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dag 31!

meeen testa neg i går....

Når jeg slo av hjertet og tenkte med hjernen, var det kanskje like bra.

har nå søkt på noen jobber.

Får vel heller satse på 2 blå i løpet av året!!!

Onsdag 25. Februar 2004, 19:51 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Fant dette på mammanettet:

"I en 28-dagers syklus begynner livmorhalsslimet å vise seg i den andre uken, rundt 8-10 dager etter menstruasjonen har begynt. Når eggløsningen nærmer seg vil skjeden og de ytre kjønnsorganer bli fuktigere og muligens føles våte. Slimet fra skjeden øker i volum og vil bli klarere og seigere. Dette slimet kan ligne på eggehvite fra et ukokt høneegg. Denne type slim kalles fruktbart slim og lager et miljø i skjeden som sædcellene trives i, og gjør inngangsporten til livmoren lett å svømme igjennom.

Du er aller mest fruktbar i de 2-3 dagene du merker dette slimet. Aller mest fruktbar på den siste av disse dagene.

Noen får også en liten rosa tegning eller en ørliten blødning i fruktbarhetsslimet. Dette er et godt bevis på at det er eggløsning på gang! Det er enkelt for dem med en slik liten blodtegning å identifisere den mest fruktbare dagen."

AKKURAT SLIK VAR DET I DAG!!!

Litt blankt slim med ørlite blodspor i.

Da har jeg vel hoppet over mensen denne mnd, skulle jo ha eggløsning nå mot helga dersom syklusen hadde vært 26 dager.

Torsdag 26. Februar 2004, 20:33 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Tatt fra Mammanettet:

"Eggløsningssmerter

Noen kvinner kan kjenne eggløsningen i form av en lett ømhet, murrende verking eller skarp smerte på den ene siden av nedre del av magen. Den medisinske betegnelsen på dette er "Mittelschmertz", som på tysk betyr middelsmerte. Den kan vare et øyeblikk eller opp til 24 timer."

Jepp, dette inntraff i dag!!

Mandag 1. Mars 2004, 09:46 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

HEIIIII Livy!!! Å skjønne Victoria!

Så koselig å høre fra dere igjen!! Sitter nå hjemme alene, mannen reiste på jobb i morges og lillemor er hos dagmamman for første gang. Skal hente henne om et par timer.

Skal selv begynne i jobb neste mandag og jobbe man, tors og fre. Skulle egentlig reist til Bodø neste helg, men det må utsettes. Jo, vi savner byen litt innimellom, men her hjemme har vi jo familien og masse venner rundt oss. Synes det er viktig for lillemor sin del.

Har tenkt en del på å få nr 2 snart, men først måtte jeg få meg jobb. Har vært litt frem og tilbake siden jul, da jeg en liten stund trodde jeg var gravid. Ammer enda, og har derfor ikke fått mensen tilbake...

Men nå som det har blitt jobb, skal vi begynne å vurdere det. Vil jo jobbe meg opp rett til permisjon, samt komme litt inn i jobben først. Kanskje vi kan satse på en sommerbaby til neste år!!

Søndag 7. Mars 2004, 21:33 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Trodde jeg hadde oversikt over syklusen min, men nå tror jeg det går i surr igjen.

Trodde jo jeg fikk igjen mens etter fødsel i jan, men var nok bare bittelitt brun "spotting". Ingen mens kom i feb, TN 18.02.

Dersom jeg fortsetter å telle dager i syklusen og antar at den fortsatt er 26 dager, skal jeg ha mens (ikm) på onsdag 10.03...

Lurer på om det skal dukke opp noe jeg??

Ammer litt enda, så det er kanskje det som hemmer...

I dag skulle jeg ikke fått på meg buksa for jeg var så oppblåst i magen...

Søndag 14. Mars 2004, 20:19 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Da var helgen over og ingen ting har skjedd enda. Da blir det vel ingen mens denne mnd heller.

Etter syklusen skal jeg være på dag 5 idag, så skal følge med om en ukes tid om jeg merker noe til EL da.

Greit å vite sånn ca hvor en er i syklusen fordet.

Er nå 23 mnd siden siste mens, og jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt for godt vant til det!!!

...fortsatt oppblåst i magen, må holde inne så ikke folk skal tro noe annet...

Mandag 15. Mars 2004, 22:37 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette....

Er fortsatt like oppblåst i magen, men de siste dagene har alle de nye buksene mine strammet. Måtte kjøpe meg nye da alle de gamle ble for store. I dag gikk det opp for meg at jeg driver å knepper opp buksa for å slippe ut magen når jeg er alene....Dessuten har jeg fått en slik rar, ubeskrivelig følelse i kroppen...enn viss, tenk atte, nei sikkert bare tøys nå også...

I og med at jeg tok en neg test 18.2, må det teoretisk ha skjedd noe i slutten av feb da... Teoretisk skulle mensen kommet 10.03.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre??? Sliter på kroppen å drive å ta test etter test som er neg bare fordi mensen aldri vil dukke opp... Og om ikke det er nok, jeg ammer jo fortsatt....

Bare litt frustrasjons-kveldspjatt fra meg...

Tirsdag 16. Mars 2004, 01:02 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Dette er helt hypotetisk!!!

*måtte inn på NM å snoke...*

Der hadde ei dame med første dag i siste mens, 12.02, testa positivt for 3 dager siden...

I et tenkt tilfelle burde jeg da også få et svar nå da???

så for at enkelte her ikke skal gå helt av skaftet, bestilte jeg en test i et øyeblikks panikk.... :oops:

Tirsdag 16. Mars 2004, 09:47 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

grrr Buksene er trange nå på morran også... Trodde det var et kveldsfenomen....

*fortsettelse følger*

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Velkommen tilbake. :klem:

Nei - ingen over - ingen ved siden av Kg... :ler:

Er blitt avhengig av disse sidene og alle koselige skriverne.

Kommer til å kikke innom deg og følge med.

Det var litt av en oppdatering...

Men kjekt å ha alt samlet på et sted...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig at du er tilbake!!

- da får jeg endelig takket deg for gratulasjonen da Lukas kom til verden. det var hyggelig at du fulgte med!! :)

Ser at du er en ivrig prøver igjen, må få ønske deg lykke til med det :tommelsmil:

Ønsker deg en fin dag, klem fra Kipa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre forvirringen komplett, har jeg skiftet nick fra vera til pondusa.

De fleste kjenner meg som det. (SM,NM,OIM etc)

Ellers har jeg tenkt at denne fargen kan være til hverdagslige ting som skjer.

Denne fargen til kroppslige ting, i skuddet akkurat nå er spørsmålet om jeg noensinne får mensen tilbake... :tunge1:

Og denne fargen om ting som skjer med min lille prinsesse! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Pondusa!

Blir nesten som i gamle dager igjen dette her :ler:

Vi har jo farter mye her under V-Å vi, både i graviddagbøker og generelle dagbøker ;)

Lykke til her inne igjen da!

Kommer nok til å savne deg inne på OIM, men jeg vet jo at veien hit er jo ikke så lang - kun et tastetrykk :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god du, Zafir!!

Vi treffes jo på flere ulike forumer, så du blir ikke kvitt meg så lett!! :kul:

I dag greide lille prinsessa å gjøre noe nytt. Hun satt på gulvet og reiste seg på alle 4. Det pleier hun å gjøre, fordi det er så festlig å kikke seg bakover mellom beina! :hoho:

Men så plutselig slapp hun med hendene og reiste seg helt opp!!!! Flirte rått og tok ett par seierstrinn før hun bumpa ned på rumpa og gjorde det en gang til!

Er jo bare en uke siden hun gikk for føste gang, så kanskje det blir mer gåing nå som hun har funnet balansen helt!

Synd at pappan er på jobb, vi venter han hjem om 14 dager ca.

På denne fronten er det stille før stormen....Postflyet var ikke nede i dag pga dårlig vær, så kanskje får jeg testen min i morgen. Har som sagt en sladre-tante som jobber på apoteket, så jeg går ikke dit...

Prøvde en gang til de nye buksene mine+ det nye, deilige skjørtet jeg kjøpte.

Trang over hoftene, strammer rundt magen. Ingen ømme pupper, men så ammer jeg enda, så de er halvslunkne hele dagen. MYE hvit, slimete utflod..:blush: Begynner så smått å mistenke at jeg er blitt gravid igjen... :roll:

(bare for ordens skyld 88,5 cm rundt midjen, tenkte å måle for å se om det endrer seg...:blush:) Husker vi drev med dette på SM, må løpe inn å se hva jeg var der som nygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig dag. Hadde seinvakt på jobb, så kl ble bortimot 16.30 før jeg og lillemor kom oss hjem. Bare bedrevet ettermiddagen til lek og herjing, når lillemor endelig sovna var det Lyst:bolig på TVN, vaske litt klær+kopper og oppdatere seg på internett. Håper ingen ringer i kveld, for da får de bare opptatt! Vi har bare modem, så det blir til at jeg sitter her på kveldstid. Dessuten står pc`n på loftet.

Lillemor fikk sin 4.tann i dag. Var den "lille" fortanna oppe til høyre. Så nå har hun de to i midten nede, og de to til høyre oppe!!

Måtte grave i gamle klær for å finne en bukse jeg kunne gå i hele dagen på jobb. Må vurdere å ta i bruk joggebukse....

Ingen post i dag heller, men jeg tok meg i å klappe meg på magen da jeg slengte meg på sofaen med en kopp te. :oops:

Kommer til å bli kjempeskuffet dersom det viser seg at det bare er oppspinn denne gangen også. For nå er følelsene helt annerledes og så mange dager har jeg ikke vært oppblåst tidligere.

Blodårene på puppene "buler" litt ut i dag, kan skimtes under alle strekkmerkene jeg fikk sist... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom testen ikke ligger i postkassen i morgen, får jeg dra på apoteket på lørdag og håpe at sladre-tante ikke er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ka d e du driv på å sei verapia????

ny bolle??! hadde vært digg d da..! hold på vi åsså enda, ikke nå som skjer... va t lægen 10 mars pga smærta i underlivet.. han fant ikke nå feil, så vest æ ikke ha fått bolle eller smærtan e gått over t om 6 mnd, så bi d ny lægetime...

d e ÆSJ!! :ler:

jaja, nån har d å nån e rik... sån e livet..

snakkes da snuppa :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De penga kunne jeg spart meg....

Ingen bolle! :cry:

Må til legen å få ny resept, får spørre hva som går av magen min da.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:trøste: Det var dumt at testen var negativ... Håper du finner ut hvorfor kroppen er så i ulage enda, men det kan jo kanskje ha noe med ammingen å gjøre? Mange får ikke igjen mensen før dem har slutta å amme helt. Håper du koser deg med lillemor så lenge i alle fall. Det blir nok bolle i magen fortere enn du tro :klem:

Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

bollen kommer vel etter kvært...

får ta tia t hjelp, bægge 2.. :klem:

*kos t dæ å lillemor*

Klæm Litle og storegutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

I dag har jeg vært på bytur sammen med svigermor og et søskenbarn av sambo (13 år). De kom reisende hit i går kveld og dro igjen i ettermiddag. Svigermor hadde flere ærend i byen, og jenta skulle bruke et gavekort på gullsmeden.

Jeg fikk tak i plastkasse m/lokk (15L) til Duplo-klossene til lillemor, postet noen bytteringpakker (scrapping) og en fotopose.

Var også å etterlyste en undermadrass til kontinentalsenga vår. Ramma var skjev da vi kjøpte, så vi skulle få byttet. Men de som skulle sende har glemt å sende den. Hun på butikken skulle ringe og etterlyse på mandag.

Fikk også kjøpt meg et par stilige beige vårsko (av bursdagspenger fra mams & paps) og et par nye slipperser. De gamle var knekt av over vristen.

Ellers har jeg vasket litt klær, hengt opp litt klær og brettet litt klær....Har en gedigen oppvask på kjøkkenet, (utsetter i det lengste...) Skal nå spare til oppvaskmaskin, for nå er jeg lei av å vaske opp!! :tunge1:

Lillemor er nå ei herlig jente! Full fart hele dagen, i dag har dessuten skravla gått uavbrutt fra ho slo opp øya i morges til ho slokna i kveld! :)

Hun var litt grinete på ettermiddagen, så jeg bærte henne en runde rundt i huset. På tur forbi kjøkkenbenken sier hun plutselig: "Ma-na". Det tar 2 sekunder før jeg skjønner at det er BANAN hun vil ha!! :ler: Hun elsker nemlig banan.

Sist svigermor var på besøk hadde vi også en gøyal episode. Lillemor klenget på meg og maste om "mi-mi", som er pupp. Jeg tenkte jeg skulle drøye det i det lengste, men måtte til slutt gi etter å la henne få. Da ser hun på meg og sier: DAKK!! :hoho:

Svigermor lo seg nesten ut av stolen hun satt i....

Skjønner ingenting...Men like oppblåst likevell. Håper det gir seg snart da, slik at jeg får på meg klærne igjen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får flytta dagboka til gravidsidene, for det er jo det jeg ønsker om ikke så lenge..

I dag har jeg gjort som søndager flest, vært ute å trillet en liten tur og sløvet på soffen da lillemor sov i vogna etter tur. Benka meg foran tv`n med en stor kopp te og pledd, og så rep av nr. 19 og Formel 1... :ler:

Pappa ringte å ba på kvalkjøtt, så vi var der i ettermiddag og spiste. Var nydelig, kommer fra Bastesen selv... :ler:

Nå er lillemor lagt og det er forferdelig stille i huset. Godt det bare er litt over en uke til sambo kommer hjem nå. Savner han sårt nå. :hjerter:

Satt lenge og funderte i går kveld. Hadde jo flere dager før TN, med slimete, hvit utflod. Nå har dessuten den værste oppblåstheten gitt seg.

Hva om jeg ikke har sykluser på rundt 26 dager lenger?

Hva om det som skjedde rett og slett var en KJEMPE-EL ???? :roll::roll:

Får bare vente å se det an da. Nå kommer vel sikkert ikke mensen før jeg slutter helt å amme, og det kan jo bli en stund til...

Får satse på at vi hopper fra ammeslutt og rett på "bolle", for så å begynne å amme igjen... :):)

I dag pynta jeg lillemor med strikk i håret for første gang. Hun ble så nusselig at! Hadde også på seg strikka bunaden fra oldemoren, synd at den bare skal bli liggende i kommoden til det blir 17. mai. Er str 3 år, men passet godt allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...