Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen i "dag"boken min, pondusa! Nå har jeg oppdatert meg ved å lese dagboken din, og det blir spennende å følge utviklingen utover våren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Nå skjønte jeg lite...

Dagboken din var borte vekk...

Men så slo de to hjernecellene mine seg sammen.

Voila - der fant jeg deg gitt med nytt nick... :Hehe:

Så du er prøver igjen du også...

Koselig å høre.

Kanskje vi går samtidig denne gangen da...?

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Veronal og Mayamor!!

Jo, er tilbake med nytt nick. De fleste kjenner meg som det, så derfor bytta jeg.

Jeg har nå fått meg jobb, dog bare 60% vikariat enda, så prøvingen starter vel om litt. Sambo jobber 4 uker og er hjemme 4 uker, så i realiteten er det kun annen hver mnd vi kan prøve. Så skal det jo klaffe med EL også..

Hadde vært gøy om vi kunne gått gravide sammen, ja!!

Har dessuten Litle også. Vi gikk gravide sammen i Bodø og fikk barn med 3 ukers mellomrom. Nå er hun på prøver`n også, kanskje blir det meg som får den eldste ungen neste gang... :hoho:

Kom post-lapp om at pakken min fra Sparkjøp var kommet. Har fri i morgen, så da skal jeg hente den. Er nye gardiner til stuen og noen ryer til soverommene. Er spent på om det blir bra, værre kan det nemlig IKKE bli... :ler:

Var på nok et pers.møte i bhg i dag. Jobber inn for en pl.dag etter påske. Utrolig nok fikk jeg lillemor til å sove før jeg dro kl 19. Ho sovna ti på...

Søstra mi var barnevakt og jeg var veldig spent. Har nemlig ikke hatt noe særlig barnevakt pga sovinga til lillemor, men i kveld hadde hun sovet helt til jeg kom hjem kl 22. Våkna litt i 22.30-tiden, men sovna igjen. Hun drømmer litt, og så klår det i tennene.

Lillemor er og blir en prinsesse. I dag var vi på lekebutikken og kjøpte bøtte og spade. Må jo ha noe å leke med ute nå som det begynner å våres. Må også begynne å se etter en vårdress til henne. Har jo bare tykk vinterdress enda, tenkte på sånn HH-parkdress.

Får høre om søster min har noen slike klær også, må vel ta oss en tur dit å låne neste str snart. Er så kjekt å ha et søskenbarn som bare er 1,5 år eldre og jente. Vi har spart masse i klesbudsjett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som jeg er oppe helt alene her inne...

Er helt pyton når sambo er bortreist på jobb. :cry: Ikke får jeg sovet godt om nettene, savner den armen som pleier å smyge seg rundt livet og dra meg inntil.. :hjerte:

I morgen har jeg fri, er nok grunnen til at jeg fortsatt sitter her... :eeeh:

Er stadig litt oppblåst, buksene er fremdeles trange. Akkurat nå ser jeg ut slik jeg gjorde da jeg var omkring 18 uker med lillemor... :klø:

Dessuten har jeg vært fryktelig vindfull idag, og løper å tisser i ett.. :oops: :oops:

Har plutselig fått så vondt i den ene b.vorta. Er vondt når lillemor spiser, kjennes fryktelig sår ut. Kan ikke se noe, men skal se om jeg har Purelan igjen fra sist..

Da ble jeg så tørr på vortene at det gjorde d....vondt. :sur:

Men men, en neg test er vel neg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag kjørte vi til byen å hentet pakke på posten. Nye gardiner til stuen + 3 ryer til soverommene. Ble helt ny stue, var veldig fornøyd med gardinene. Er jo ikke bestandig det stemmer overrens med katalog og virkelighet.

Får bare håpe sambo også liker dem, har vel egentlig ikke noe han skulle sagt, da han er bortreist på jobb.

Håper å få han hjem rundt ons-tors neste uke. :)

I dag har lillemor turnert på gulvet hele dagen. Hopper på rumpa, eller går som en krabbe bortover. Har flere ganger reist seg selv opp og bare blitt stående å glise. Er vel like før hun innser at det går raskere å gå enn å hoppe på rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sms i går kveld om at jenta jeg pleier å passe hver onsdag var syk. Da ble det en ekstra fridag gitt!!

Så snart lillemor var puttet i vogna og sovnet, startet jeg!!

Min vært-flink-i-dag-liste:

:) Tatt oppvasken.

:) Hatt ute gulvtepper og sengetøy.

:) Vasket stue, kjøkken, entrè, lilledoen, badet og 3 soverom!!

:) Vasket 2 maskiner klær, hengt opp 1.

Alt dette mens lillemor sov 2 timer i vogna ute!!

Da jeg var på loftet, hørte jeg plutselig noen nede i stuen. Trodde det var huseier som var innom, for ringeklokka virker ikke, så han kommer rett inn.

Men neida, midt på stuegulvet sto lisensmannen!! :evil: Hvilken rett hadde han til å bare spasere inn i huset!! :evil: Trodde de ikke hadde lov til det! Sambo blei dritsur da jeg fortalte det, spurte om jeg ikke hadde hutet han på dør?

Men jeg blei så paff at jeg klarte ikke si noe som helst og bare stotret frem navn. Får vel en fin reg i posten nå. (det er bestandig sambo som har styrt med tv`n, så vi har ikke bet på flere år... :oops: :oops: Men jeg sa at tv`n var ny til jul...)

Nå skal jeg straks ned å se nr.19 spesial. Skulle være om soverom i dag, og spesielt om barnerom. Hvordan gjøre de spennende og fine til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gørr kjedelig å være alene hjemme!!

Ingenting artig på tv i kveld! Går dødstreigt på nettet siden vi bare har modem!! :veldigsur:

Forhåpentligvis bare 7 dager til min kjære lander på flyplassen... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Min samboer er litt i Oslo og jobber.

Savner ham som bare det når han da er vekke et par dager...

Skjønner jo at jeg bare bør skjemmes når jeg leser at du er alene 4 uker i slengen... :oops:

Jeg tror neppe at lissensmannen har lov å gå rett inn i stuen til folk... :o

Men dere slipper ikke unna å betale.

Jeg var heldig et par år.

Skyldte på at min mor bodde med meg da hun jobbet i Bergen.

Og de betalte jo lissens i sitt hjem...

Men den holdt ikke... :ler:

Måtte betale fom. den datoen jeg ble tatt... :oops:

Håper det ordner seg...

Så akkurat i en eller annen nettavis at det var en som hadde fått en regning på 6 øre fordi han betalte regningen før han reiste 3 mnd til Spania... :roll:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/priva...ticle205282.ece

Så nå skjønner jeg hvorfor NRK lissensen er så høy:

Det koster å sende ut en regning... :ler:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Heisann! :vinke: Så du hadde lagt igjen en liten hilsen i dagboken min, så nå måtte jeg innom deg og si hei og takk! :bukke: Tror ikke jeg har vært her før... :oops: Du ville visst ha tanten på besøk for å få orden på syklusen din, men jeg må nok skuffe deg - hun kom på et irriterende besøk til meg i dag, hun... :roll: Men jeg skal sende henne til deg når hun er feridg med meg! :ler2:

Ha en fin torsdagskveld da!

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig hilsen Huldrejenta!!

I dag var jeg en snartur til mams & paps. Lånte bæremeisen de kjøpte da småsøskene mine var små. Den var like fin etter 16 år! Tenkte å ta med på påskeferie, da det er mye som skjer ut hos svigers. Påskemarsj rundt fjellet, "rakfjølregatta" i fjæra m/ grilling. Hadde vært artig å kunne være ute uten vogn litt.

Som generalprøve for å sjekke om hun liker det, skal vi være flinke å gå tur i helgen!! (men det gjør vi forsåvidt hver helg... :ler: )

KROPPEN HAR TATT TIL VETT!!!!

I dag fikk jeg plutselig følelsen av at noe var i gjære, og styrta på do. Jo, der var utfloden skiftet farge til lys rødlig! Utover dagen har det vært litt rødlig og noe brunt. Dette de kaller "spotting", mon tro.

Kan vel ikke si at det er dag 1 før det blir frisk blod??

(men på en måte er det dag 1, har jo ikke hatt mens siden 19.april 2002!! :ler:

Kjente jeg ble lettet da det skjedde, godt å vite at kroppen endelig begynner å stabilisere seg!

Bare kjiipt at sambo kanskje kommer hjem rundt helgetider, eller rett over helga... :-?

I DAG FIKK LILLE PRINSESSE SIN 5. TANN!!

Var venstre fortann oppe.

Nå har hun begge fortenna nede, begge fortenna opp og "lille" fortann oppe på høyre side.

Tipper pappan blir overrasket, da han reiste for 4 uker siden var tann nr.1 nettopp brutt gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mayamor

Skifter iallefall ved innlegg 3000 til avhengig...

Den før husker jeg ikke...

Jeg bikket den for en ukes tid siden... :oops:

Men du - det var ikke myntet på deg...

Heller et lite sleivspark til meg selv som babler så mye... :ler:

Godt med en kropp som endelig kommer i gjenge igjen...

Nattaklem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 1!!!

Så var den her, omsider...

Har ventet en stund nå og vært ganske så forvirret til tider.

Å så kommer den nå som sambo er rett rundt hjørnet...(blir lite sengekoz etter 4 uker fra hverandre da... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg trenger 550 eller 600 for å nå neste nivå...

Jaja, får hive meg på jobben! Men det blir mindre internett nå som sambo kommer hjem. Prioriterer å være sammen med han i stua istedetfor å sitte på et kaldt loft... :tunge1:

I dag var også dagen jeg har ventet på. Da jeg leverte lille prinsesse i morges, strakte hun armene mot dagmamman og skrek ikke et sekund. Er første dagen!! :) Håper det fortsetter slik.

Nå som sambo kommer hjem, får han levere og hente. Jeg begynner kl 8 på jobb, så nå slipper jeg å vekke henne hver dag. Så kan de heller kose seg på morran og han leverer henne litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2

Med vondt i magen og dundrende hodepine! :evil: Hadde glemt hvordan det var....Heldigvis ingen store flommer. :oops:

Lille prinsesse fant ut i dag at det var bedre å gå enn å hoppe på rumpa. Gikk og gikk i nesten en time sammenhengende. Hver gang hun mista balansen, var det rett opp! Spent på om hun fortsetter med det i morgen tidlig, eller om hun tar den enkle å hopper.

:hjerte: SAMBO KJÆM HEIM PÅ MANDAG!! :hjerte:

Å så jeg som har mens, og attpåtil skal på et møte i bhg fra 19-22. Kommer til å være som et slakt når jeg kommer hjem, for jeg skal jobbe tidligvakt på toppen av det hele.

Det positive er jo at sambo må får være barnevakt. :ler: Han skulle visst komme tidligere enn det vanlige flyet kl 19.

Gleder meg noe sinnsykt. Kommer sikkert ikke til å få sove i morgen natt...

PS: Husk å still klokka 1 time frem i natt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...