Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

For en varme, renner jo helt vekk jeg. Fatter ikke hvordan lillemor greier å styre sånn, jeg eier jo ikke energi i varmen. :blunke:

Har vært på bytur med 2 venninner med barn i dag også. Fikk gjort en del ting:

:briller: sendt sommerkort til 3 skolevenninner som er flytta

:briller: kjøpt 1 kopp m/ fat + 2 tekrus i servise mitt, som tilbords skal slutte å produsere.. :cry:

:briller: kjøpt BURSDAGSGAVE til sambo, spleiser med svigermor.

:briller: kjøpt litt klær til lillemor, 1/2 pris av rød pris på lindex

Fikk dessuten mld fra sambo da jeg rusla i byen, lurte på hvilken størrelse lillemor bruker i klær. Kanskje han finner noe fint i Ålesund :P

Nå skal jeg snart lage meg middag, blir stekt kylling i sweet & sour saus med ris i dag. Nammmmmm... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen må jeg prøve å få gjort noe fornuftig. Går ikke an å bare gå nedi byen å sulle hver dag. Det blir man dessuten blakk av.. :hoho:

I kveld fikk jeg gjort noe da:

8) lagt sammen masse klær

8) vasket 3 maskiner med klær

I morgen skulle følgende vært gjort:

:roll: badet vasket

:roll: soverommet støvsugd

:roll: stuen/kjøkken vasket og ryddet

:roll: gangen vasket

:roll: pakket ned noen ting

Da spørs det hvor mye jeg rekker da, får ta det på søndag det jeg ikke rekker.

Har en mistanke om at svigermor kan komme man, tirs eller onsdag, og da er det jo litt kjekt om det ser levelig ut her.

Ikke det at det er så forferdelig rotete, men ting ligger litt å slenger + at stuen er full av esker. Vanskelig å stable det noen annen plass, når vi kun har 50 kvm totalt!!! :(

Skal bli så utrolig deilig å få flytta, gler meg til å få begynne å ordne og innrede i huset.

Kaller det vårt hus jeg, selv om vi bare skal leie det.

Men når jeg kommer meg i jobb, skal vi kjøpe oss noe permanent.

Og med et par barn til, blir lykken komplett!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I morgen skulle følgende vært gjort:

badet vasket

soverommet støvsugd

stuen/kjøkken vasket og ryddet

gangen vasket

pakket ned noen ting

Da spørs det hvor mye jeg rekker da, får ta det på søndag det jeg ikke rekker. "

Det slår meg jo nå at da jeg skrev dette, så var jo i morgen søndag... :hoho:

Virker som om ammetåka sniker seg inn fortsatt. :ler:

Men jeg fikk da gjort litt mer i går kveld. Pakket ned 3 esker med div ting. Nå virker det tommere her, for jeg har ryddet ut av et hjørneskap, et vegg-vitrineskap og tatt ned noen bilder.

Nå måtte jeg bare sjekke ståa her inne, før vi gjyver løs igjen. Har ikke flere esker så pakking blir det ikke. Må dra på Binders i morgen og handle flere.

Åhhh, så hærlig. Lillemor ligger på gulvet og leker, plutselig flirer hun høyt når hun finner en morsom leke. :hjerter:

Eller hun ser noe hun liker på tvn. Da helst mannfolk...Hvordan skal det da gå om 15-16 år??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallaise dagboka mi.

Fikk gjort noe vettug i dag også. Startet dagen med en times gåtur på moloen, lillemor sin formiddagslur. Etter det møtte jeg venninne GA med sin lille sønn på 2 mnd. Vi var på et konkurssalg, endte opp med en søt, rød hettelue til lillemor. Kan bruke den fra høsten sikkert, var så deilig den var i fleece og gikk langt ned på halsen.

Senere dro jeg hjem og vasket badet, støvsugde gangen og stua. Har dessuten vasket 2 maskiner med klær. Nå er det bare ørten esker som står og tar opp plassen. :ler:

Var å trillet en liten tur i ettermiddag også, var så deilig og varmt ute. Lillemor sov en time, så jeg satte meg på en benk i byen og leste nytt KK.

Nå har jeg nettopp sett Fokus på Tvn. Må si jeg beundrer henne å gå gjennom noe slikt. Hun døde jo nesten på operasjonsbordet da babyen ble tatt med snitt.

Nå skal jeg bare surfe litt og kanskje slappe av med et broderi. Har et bilde som jeg lager til lillemor, og et bilde som svigermor skal få. Skal være takk for at hun passet lillemor så mye da jeg gjorde ferdig skole og praksis i vår. :P

Morgendagens gjøremål:

:P dra i banken og ordne med husleiekontoer og dep

:P dra på Binders og handle esker, ca 5 stk??

:P gå en trimtur mens lillemor sover, selv om ammingen stjeler alle kg`ene..

:P leke og herje med bestejenta mi!!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha..Data-u-eksperten meg har greid det!!

Fikk til å legge link til min dagbok i signaturen min... Lurte lenge på hvordan jeg skulle greie å få den omgjort til navnet.. :roll:

Ja ja, man lærer så lenge man lever.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei og hopp :hoppe: Vera

Stikker nesa innom for å si tusen takk for hilsen i dagboka mi :D Det er så koselig å lese i dagbøkene og se hvordan du har det med lillefrøkna di :) Gleder meg for hver dag vi får selv jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vil ha litt regn??

Det kan ha høljet ned her i dag!!

Ikke noe artig å sitte inne en hel dag med lillemor, hun blir så sutrete. Tok oss en snartur ut i vogna, fikk litt frisk luft.

Nå er det straks grøt-tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at det skal bli godt å få sambo hjem!!

Er nesten fælt å innrømme det, men jeg har de siste dagene blitt litt irritabel av å være alene med lillemor. Når hun sutrer og er mammadalt, når hun ikke vil sove, når hun ikke vil spise..

Trenger at han tar noen tørner nå. Heldigvis blir han hjemme en hel måned!!

Fikk ikke gjort så mye i dag da. Rusla ned i banken tidlig i formiddag, og fikk unnagjort ærende der. På tur hjem begynte det å hølje skikkelig ned, så vi forskansa oss inne. Hadde jo planlagt en tur på Binders for å kjøpe esker, men den utsatte jeg til i morgen. Så for meg meg med baby på ene armen og masse flatpakka esker under den andre baske oss til bilen i styrtregn..Nei... :roll:

Har ellers hatt avslapperkveld foran tv`n. Akkurat som jeg ikke har det hver kveld.. :hoho:

Så først 'ungkaren', at hun Amber kunne putte i seg så mye kaker!?! :ler:

Etterpå var det 'bridezilla', tenk å holde et bryllup til en prislapp på 1 MILLION KRONER!!!!!

Skal bli godt med kabel-tv i huset, så kanskje jeg finner noe mer vettug å se på da.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vera!

Takk fo hilsen i dagboken min...

Ser vi gjorde akkurat det samme i går kveld... er blitt hekta på ungkaren jeg og, selv om jeg ikke skjønner hvorfor. Han var i grunn ganske uinteressant sett bort fra pengene da :ler:

Hva jobber mannen din med da? Skal dere flytte til Sandnessjøen snart?

Det er virkelig synd at du ikke har muligheten til babysvømming, det er toppers.

Synes det var beundringsverdig av deg at du allerede vi ha et barn til :-?

Etter fødselen så så jeg "aldri mer", og holder fortsatt litt på det faktisk. Er vel litt pysete jeg da... :ler:

Er du gammel du da Vera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skinte sola igjen og det var en deilig temperatur ute!! :briller:

Var ikke sen med å kle på meg capribuksa og ta med lillemor ut i vogna. Ute på moloen, vår faste turplass, traff jeg venninne L med sin sønn. Er bare 12 dager yngre enn lillemor og hennes lillekjæreste. Vi trilla en tur rundt i byen, og da barna sovna tok vi en tur til ut på moloen. Er så nydelig når været er fint. :P

Senere tok jeg lillemor med på Binders og handla 7 esker. Har allerede pakket 3 av dem. Har dessuten fylt nesten 2 søppelsekker med skrot. :roll:

Vi var også innom Rema og handlet noen småting.

Vel hjemme ble lillemor trett og ville ha ettermiddagsluren sin. Hun er ikke noe begeistret for å sove inne i senga om dagen, men jeg tenkte at nå må vi kanskje venne henne med det. Jeg gav henne mat og la henne ned. Alt dette startet kl 16. Etter gjenntatte hyl, litt pupp, mer hyl og skrik, gav jeg opp og tok vogna inn i gangen. Nå var klokka blitt 17.30 og hun skulle egentlig ha våkna..

Sovna etter 2 min i vogna, og sov til 18.45.

Jeg skippa badet, men gav henne litt grøt og la henne kl 21. 21.30 sovna hun endelig, bare 2 timer på overtid!! Vet ikke om jeg orker å gjøre dette i morgen!! Ble litt sliten og irritert.

Alt var selvfølgelig glemt da jeg kikket inn for å se at hun hadde sovna. Der lå prinsessa på tvers i senga, med hendene knytt under haka. "Smelt". :hjerter::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et lite eksperiment i dag. Hentet frem den kakaosmør-stiften som jeg pleide å smøre magen med, og luktet på den..

..vips var jeg tilbake i tiden..Så meg selv stå foran speilet å smøre den digre magen, mens to bittesmå føtter sparket mykt mot hendene mine..

Snufs, nå begynner jeg nesten å gråte.. :cry:

Vil så gjerne bli gravid igjen. Kjenne de florlette sommerfuglvingene som raskt utviklet seg til rene boksekampen. :hjerte: Få oppleve den nesten uvirkelige følelsen da vår nydelige datter ble lagt på brystet mitt for første gang. :hjerter:

Dette overskygger måneder med vektøkning, bekkenplager, masse vann i kroppen, halsbrann og selve fødselen. :rosaengel:

Er utrolig takknemlig for den deilige lille prinsessa vi har fått, og håper at vi kan være så heldige å få minst 2 til. (Hvis jeg får sambo med på det da..) :hoho:

Klæm fra en noe sentimental meg i dag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh...ikke si slikt da vera! Nesten (men bare nesten) at jeg får lyst på en til jeg også nå!!!! Savner bittelitt den koslige tida med alle forventningene og tankene rundt den lille astronauten i magen! Helt fantastisk følelse! Men jeg er egentlig ganske så sikker på at jeg har gjort mitt (har jo to stk, en av hver sort) så jeg får heller lese den gamle dagboka mi når lysten på baby melder seg (der det står svart på hvit om lite trivelige søvnløse netter med bekkenløsning, leggkramper, halsbrann osv....*brrr*)

Håper pakking og flytting går greit! Blir vel godt å få hjem sambo igjen. Tøff du som har mye aleneansvar med veslemor...håper hun er snill med mammaen sin.

Jeg starter skolen igjen snart med resten av utdanninga.

Enn at du klarte å bli helt ferdig da! Imponerende! Jeg visste på forhånd at det ble for tøft for meg (strøk på en eksamen, men fikk gode resultater på fordypninga *Jippi*).

Ser litt mørkt på å begynne på igjen etter sommerferien, men det går vel seg til tenker jeg ;)

Nei, nå skal jeg hoppe til køys....må prøve å stå opp til normal tid imorgen (må øve meg til at "hverdagen" kommer....Lillemor skal jo begynne på skolen til høsten hun også. Blir andre boller det enn friheten med barnehage...*sukker litt*)

Vi snakkes!

Klem fra Zafir og Labben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei Vera!

Lenge siden du har vært her inne? Har lagt merke til at det er litt stille.

Nå er det natt, så nå sover du vel. På tide at jeg prøver finne riktig adresse også nå...

Regner med at du koser deg, sammen med lillejenta.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig var vi på nett igjen!! Å jammen har ikke kg fått nye sider!!

Har ikke vært på nett siden sist i juli, så nå var abstinensene store.

E-posten min gikk varm da jeg logget på; 145 MAIL!!!!!!!

Får ta resten av oppdateringa i morgen, har masse jeg må sjekke ut!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var endelig prinsessa døpt! Det gikk kjempefint, hun var så flink i kirka. Pappan hadde vært litt nervøs siden det var han som skulle bære, men det gikk kjempefint. Hun fikk masse fine gaver og vi voksne kosa oss med masse deilig mat og kaker. Har fremdeles kjøleskapet fullt av koldtbord!!

Vi har nå flyttet og har kommet oss ordentlig i orden i huset. det var hektisk mens det sto på som værst. Vi trives kjempe her, er deilig å ha familien rundt seg og ha mulighet til å dra på besøk. :briller:

Lillemor har blitt 6 mnd og er et skue i seg selv. Hver dag ser vi nye ting, og vi er stadig like forelsket i den deilige prinsessa vår. :hjerte:

Nå har sambo snart vært hjemme i 1 mnd, og på mandag reiser han igjen.. :grine:

Jeg skal avertere i avisa om noen trenger dagmamma, går jo bare hjemme emd lillemor arbeidsledig, så da kan jeg vel spe på økonomien med å passe et par barn til. Får se om noen er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig fikk jeg litt tid til å skrive.

Ikke bare bare å ha ei knette på halvåret som er nysgjerrig på livet og som helst vil være overalt samtidig!! :hoho:

Nå ligger hun å skravler i vei på senga ved siden av meg. Vi har flyttet dataen opp på loftet på gjesterommet, og da blir det ikke så ofte man har tid å gå opp å sette seg.

Vi har nå kjørt pappan på flyplassen i formiddag, nå blir han borte i 1 mnd! :cry:

Tror tiden går fort, skal være dagmamma i 14 dager fra den 8. og så har jeg kanskje 2 andre unger på hånden.

zvc xvgtvrg bbh kk cvbgfbnnnnnn y

lillemor måtte få skrive litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Er så glad!! Venninne K skal ha baby i april!! Vi skulle egentlig ikke vite noe enda, siden hun bare er ca 5 uker gravid. Men jeg traff henne på helsesentret, hun kom fra legen og jeg skulle på helsestasjonen, og da skjønte jeg tegninga. Senere samme dag fortalte hun det. Men ingen andre visste noe, for de fant det ut først på fredag!!

Nå har jeg lett frem noen bøker, bla. "På vei" av Gro Nylander og noen mammaklær som hun skal få låne. De skulle komme innom en dag og hente det. De er de eneste i gjengen vår som ikke har barn, så vi har ventet på dette. De gifta seg i juni i år...

Ellers gjør vi ikke så mye hjemme. Blir litt hektisk når jeg er alene hjemme med lillemor, så det er bare nå på kveldene at jeg har litt tid til pc`n. Dessuten står den nå på loftet og ikke i stua. Var litt enklere da..

I går var vi på 7 mnd kontroll med vesla. Hun har begynt å bli stor pie nå, men skal bli lang og slank som mora..

Veide 7570 g og var 72 cm lang. Har strekt seg 3 cm på under 1 mnd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenta mi er 7 mnd i dag

Kan nesten ikke tro det, synes tiden flyr avgårde!

Det kommer den helt sikkert til å gjøre fremover også. Neste 14 dagene skal jeg være dagmamma for en 1 åring. Fra 1.okt skal jeg være for en gutt på da 9 mnd. Blir jo nesten som å ha tvillinger jo.

Ellers skal jeg også passe en 1.5 åring litt nå og da.

Midt oppi det hele skal jeg slenge inn en søknad om jobb, og være på utkikk. Er jo jobb jeg helst vil ha, men det begynner å tære på økonomien å gå hjemme uten permisjon og lønn. Så da må vi spe på litt.

Nå skal jeg legge meg, må være opplagt til i morgen. Heldigvis blir det bare halv dag, må starte litt mykt. Ellers blir det fra 8-15, 15.30.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig for koselig hilsen i dagboken min...

Skjønner godt at du er babysyk igjen...

Var det selv sist...

Og nå blir gutten min 7 år 23.12 og går i 2.klasse.... :o

Hvor har de årene blitt av...?

Gleder meg til babyen er født, men planlegger jo allerede nå å få 2 tette denne gangen...

Ser du sliter litt med å oppdatere dagboken din...

Du kan trøste deg med at det blir slik for de fleste nybakte mødre... :wink:

Hva slags jobber er det du søker da?

Og når kune du tenke deg å gå ut igjen i jobb da?

Lykke til iallefall... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...