Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Takk for hilsner Lille Ballerina, Skytte og Melli.

Har vært på jobb i dag, og forbausende nok er det ikke tungt. Er ped.leder i en liten bhg jeg. Men så jobber jeg bare hver man og fre også.

Tok meg en times avsp i formiddag for å dra til frisøren. Var bare klipp, men jeg fikk henne til å ta en del. Kan nok bli lenge til neste gang jeg får anledning, og dersom sommeren skulle komme, er det godt å være helt kort.

Apropo sommer, jeg så et snev av blå himmel og et merkelig gult lys der oppe i formiddag. :hoho: Sjeldent syn som jeg ikke rakk beundre så lenge, før i neste øyeblikk høljet regnet ned....

Nå er det visstnok meldt penere vær til helgen, så kanskje vi kan sløyfe slagstøvler og regnklær.

Det er juni, og her går ungene enda i strømpebukse og lue!!!! :o

Fikk tlf fra sambo i formiddag, de ligger i Kr.sund pga dårlig sjyvær, og han lurte bare på hvilken str lillemor bruker i klær.

Er så koselig når han handler noe til henne når han kommer hjem fra jobb. Blir nok første uken i juli før vi har han hjemme regner jeg med.

Nå skal jeg sette meg i godstolen, hive beina høyt og bare slappe av. Kan liksom ikke gjøre stort annet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Pondusa!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min...ønsker deg også en finfin helg! Nå skal jeg oppdatere meg litt her! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Du har ikke svimt av i tropevarmen idag?! Hehe! Men sola er kjip ja...Skikkelig kostbar luremus hele sola :evil: Men skal vel ikke klage så lenge vi ikke har frost :ler:

Må si jeg blir litt gira når du har hatt så mange symptomer som jeg har! Eller tror jeg har.........! Tre dager til IKM her nå...Oh yeah...Er ikke særlig optimistisk egentlig..Vet ikke hvorfor. Lei antakeligvis...

Meeen, nå skal jeg ikke være negativ!!

Fortsatt go søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Hei!

Takk for hilsen i dagboka mi, det er skikkelig deilig å kjenne liv! Synes synd på mennene som ikke kan gå gravide for det er virkelig helt utrolig. De skjønner jo ikke helt alt som foregår heller, ihvertfall ikke min. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen nesten over. Har vært en forholdsvis rolig helg for vårt vedkommende.

Fredag:

Var på jobb og lillemor i bhg. Slappet av hele ettermiddagen, og etter leggetid satt jeg i en stol med strikking til jeg la meg.

Lørdag:

Var oppe i 8-tiden. Lillemor så på pysjpopbaluba mens mamman satte brøddeig!! :sjarmor:

Da brødene var ferdig litt over halv elleve, kledde vi på oss og ruslet til byen. Gikk på kafè hvor vi møtte storesøs, svoger og niese på 4 år. Drakk kaffe før vi jentene tok oss en butikkrunde. Ble mest til at storesøs kikket i butikker, og jeg sprang etter småjentene....

Jeg handlet en bursdagsgave til en kompis. Må komme oss dit på besøk snart.

Handlet også en genser til lillemor (salg på cubus) og en strømpebukse.

Var helt gele i beina da vi kom hjem, så vi lagde lettvinte pannkaker til middag. Etter middag la jeg meg litt på sofaen mens lillemor sprang litt rundt å lekte. I 17.30 tiden kom niese på 4 år og skulle overnatte. Tok med meg begge jentene til mamma så de kunne få være litt ute i sandkassa før det ble kveld. Vi har nemlig håpløs hage å være ute i, utenfor huset vårt som vi heldigvis bare leier til høsten....

Vi fikk kaffe og is til mamma, og jentene lekte stort sett sammen den 1,5 timen vi var der. De sloss nemlig nokså mye når de er sammen. Ei på 4 og ei på 2 år som er like sta, ender som regel med at den eldste "knuffer" ned den minste.... :cry:

I 20-tiden var begge i seng, og legging går problemfritt. Da var jeg helt kake etter alt styret på ettermiddagen, så jeg bare sank ned i en stol. Greide å få satt på oppvaskmaskinen, men støvsugeren står fremdeles i stua....

Litt senere på kvelden fikk jeg litt vonde kynnere (de aller første som har vært vonde!!) og ubehagelig stikking/iling nedover mot skjeden. Kl 22 var jeg i seng, og hadde håpt på en god natts søvn.

Men neida, på nabotaket holdt herr og fru Måse fest hele natten, med sikkert 20 gjester. :evil:

Og i tillegg lå jeg vondt hele natten. :cry:

Min lillemor pleier å sove til rundt 7.30-8.00 om morgenen, og jeg hadde et håp om at dette skulle skje søndags morgen også.

Søndag:

Kl 6.45: "Er dere nede alle sammen?" ropes det fra gjesterommet. Tar noen sekunder før jeg skjønner hvem det er som roper, og før jeg får gått inn til niese for å be henne være litt stille, greier hun å vekke lillemor. :-?

Morgenen ble ikke helt min nei.... Trett og uopplagt var jeg selv, lillemor var trett fordi hun ikke hadde fått sovet ut, og det ble en del krangling mellom dem pga dette.

Hadde håpt på at storesøs skulle komme tidlig å hente niese, men det skjedde ikke.

I 12-tiden rusla jeg ned bakken til storesøs, og ble sittende der til ca 14.30. Jentene lekte i hagen, noenlunde uten å krangle.

Sykla til mamma i 15-tiden, så lillemor skulle få leke litt i sandkassen. Fikk deilig middag der, og så ble lillebroren min med hjem for å slå plenen for meg.

Kl 19 var det mørkt på lillemor-rommet, og mamma`n sèg ned i stolen på stuen. Så extrem oppussing på tv3 og en ny serie om sv.skap og fødsel på svensk tv4.

Nå er det straks leggetid. Skal på jobb i morra, men heldigvis seinvakt. Dvs at vi kan sove til vi våkner, lillemor trenger ikke være i bhg før 9.30 og jeg starter 9.45 på jobb.

35+3 uker

I strålende form egentlig. Noe halsbrann er kommet, så jeg endte opp med titralac. Det eneste jeg klarer å tygge/suge. Virker nokså kort, men halsbrannen er ikke så ekkel at det gjør noe.

4 arb.dager til perm.start. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk og puh! Du fortjener virkelig ei goo natts søvn Pondusa! *beundrer deg igjen og igjen*

Bra at du har familien rundt deg når mannen er ute så lenge! Eller så kunne jeg ha kommet rekende på ei fjøl og gitt deg en hjelpende hånd!

Natti natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Pondusa! :blomst:

Når det gjelder halsbrann MÅ du bare prøve Lovehearts, sånn godis vet du. Ta 4 stykker med en gang etter du har spist og sug på disse til de er borte. Funker som bare det på meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessa: Det har jeg ikke tenkt på! Mmmmmm, får vann i munnen bare av tanken. :ler:

Lille Ballerina: Nei vi vet ikke kjønn. Vi synes det er litt av sjarmen med å gå gravid, at vi kan spekulere vilt i hva det blir. Magefølelsen er sterk på gutt denne gangen.

Føler meg som en oppvridd vaskefille akkurat nå. Har vært litt av en dag, og selvsagt glemmer jeg at jeg er høygravid... :tunge1:

Startet dagen kl 08.10 med at lillemor kryper opp i senga, strålende blid og fornøyd. Tar oss god tid på badet, går ned og spiser frokost og så kjører jeg henne i bhg kl 9.

Drar så hjem å pakker mine saker, og slapper av litt før jeg kjører på jobb 9.45.

Full rulle i bhg med 17 barn, og vi har vært ute hele dagen. Kun inne 1 time for å spise lunsj.

Jeg hadde seinvakt, så kl var 16.15 før jeg kunne dra. Hentet lillemor i bhg, kjørte såvidt hjemom etter noen saker, før vi dro på butikken. Skulle være grillfest med bhg min kl 17.30, og det tok ca 30 min å kjøre dit. Så etter vi hadde bunkret pølse og pølsebrød på butikken, kjørte vi til grillfesten.

Var der til 19.30, da begynte det plutselig å høljregne. Vi har hatt 21 grader og overskyet i dag.

På tur hjem sovner lillemor i bilen, og vel hjemme bærer jeg henne i seng. Ranger av henne bukse og genser i søvne og putter henne under dyna.

Tar meg en laaaang og varm dusj, og så sitter jeg nå her i min store, deilige bådekåpe.

Deilig å tenke på at vi har fri i morgen! :wink:

Fått 2 uavhengige kommentarer i dag, om at magen har falt ned.

Ser det ikke selv, men da jeg undersøkte tappen mens jeg dusjet, kjente jeg hodet til babyen langt ned. Tappen er veldig myk og åpen, og kjennes ut som den kan være ca 1-1,5 cm lang.

Pondus har ikke lov til å komme før pappan er hjemkommet, ca 2 uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,oi,oi for en aktiv dag!! Må ikke styre på så jr kommer før pappan kommer seg hjem!!

At du greier å ha så mange jern i ilden! *skjemmes* for jeg føler meg som en lat banan når jeg ser alt du gjør! Og du har ei tulle og er høygravid og jeg har kun megselv..............og sambo da, som er alt for bortskjemt!

Du er herved min superwoman :blomst_opp:

Blir bra vær imorgen ser det ut for! Deilig at vi har fri da :P *gleder meg*

Sov godt dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skytte: Jeg har visst ikke vett å la vær..... :oops:

I dag våknet jeg kl 8 av en smørblid lillemor kommer inn og kryper opp i sengen. Deilig! Hun bretter dyna til siden og skal snuse litt på magen. Pondus gjør stas på storesøster med å holde et aldri så lite kickbokser-show. :ler:

Vi bare later oss til kl blir rundt 12, da kler vi på oss og rusler en tur til byen. Kjøper soft-is på kafèn og nyter den i varmen. På tur hjem begynner det å regne litt. så vi legger veien innom biblioteket. Lillemor har aldri vært der, men syntes det var kjempestas når hun fikk låne med seg 3 bøker hjem. Dettte må gjentas!

Vel hjemme lager vi lettvint middag med ris og stekt pølse m/mais.

Kl 17 var det dugnad i min bhg, så vi sykla dit. Jeg ble satt til å steke vafler til dugnadsgjengen, og ellers gikk jeg bare å sulla å så på foreldrene som arbeidet. Lillemor sprang å lekte med de andre ungene.

Sykla hjem rundt 19.30, og da var lillemor mett på vafler, så vi stelte og pusset tenner med en gang. 19.45 sov hun. :ler:

I morgen har hun bhgdag, vet ikke hva jeg skal gjøre. Blir det pent vær, rusler jeg sikkert bare en kosetur til byen for å kjøpe Avisa Nordland og soft-is, og mimre tilbake til deilige somre hvor vi spaserte på moloen i Bodø i finværet.... :wink:

I morgen skal vi også på "barselgruppe", navnet henger igjen selv om alle nærmer seg 2,5 år nå :ler:

Skal dit kl 17, og kl 20 skal jeg ut å spise med jobben. Det avtroppende styret i bhg + personalet pleier å gå ut å spise en gang før jul, og en gang før sommeren. Blir nok koselig.

På torsdag er det grillfest i lillemors bhg fra 14-15.30. De stiller med mat og kaffe, så da er det jo helt topp.

På fredag setter jeg kursen til svigermor for en avslappende helg, hvor jeg knapt får ta i lillemor kjenner jeg svigermor rett. :ler:

Dessuten har sambo`s bestemor 70-års dag på torsdag, så vi skal besøke henne. Lillemor har 6 oldeforeldre i live, og hun er nok den vi ser sjeldnest. Så det blir koselig å komme seg utover dit en tur.

Har ordnet meg avsp på mandag, så etter å ha lev lillemor i bhg, skal jeg på kontroll og bare slappe av resten av dagen.

Fredag neste uke er siste dag før perm.start!!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du! Ble senkveld her...

Å du er aktiv som vanlig! Får si jeg har hatt en Pondusa dag idag jeg da :ler: Flinke damer!

Håper du har rett i det med symptomene mine..Imorgen er dagen,men jeg syns det kjennes bra ut som at den er påtur desverre...........Vel,vel........

Lykke til på kontroll imorgen!

Sov godt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det onsdag, lillemor er kjørt i barnehagen og jeg har fri til i 15-tiden.

Klokka er nå 9.30, ute er det sol fra skyfri himmel og 20 grader i skyggen!!!!! :sjarmor:

Gjett hva jeg skal gjøre? Ikke sitte inne affal.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke du sende godværet nedover når du er ferdig med det? Jeg hadde egentlig bestilt sol og varme fra og med i dag, siden jeg er hjemme fra nå av. Men sola har ikke dukket opp enda. Det regner i alle fall ikke!

Ha en fin dag i sola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Det var da veldig til fart på deg da.. :o Skjønner ikke hvordan du orker det. Nå må du ikke glemme at du er høygravid da! :fy:

Så deilig med snart permisjon. Kos deg i godværet! :kul: (hvis dere fortsatt har det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner, jenter.

Har vært en deilig dag i dag!!! :kul:

Våknet kl 8.15 av en sprudlende lillemor som kom krypende opp i senga. En titt på gradstokken viste 20 grader kl 9, så her lå alt til rette for en fin dag. (steg til 25 grader utpå formiddagen.....) :tunge1:

Kjørte opp til mamma kl 10, for der har de veranda og sandkasse/dukkestue. Vi slappet av i sola til kl ble 14, da kjørte vi i bhg til lillemor hvor de arr. grillfest.

I 15-tiden dro vi på stranden sammen med storesøs og niese på 4 år, men ble bare 1 times tid der. Det skyet litt over og ble noe vind. Dro heller hjem til storesøs hvor de monterte trampoline i hagen.

19.30 sov lillemor, og om ikke så alt for lenge gjør nok jeg også det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...