Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Innlegg nr 1000 i dagboka mi!! :kul:

36 fullgåtte uker i dag.

8 fullgåtte måneder i dag.

T-30 i dag!

Det nærmer seg jaggu fødsel.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og her kommer 1001!!

Deilig vær vi har ja....Å dere er like spreke og aktive som vanlig!

Hva er T-30?

Kveld her og nå...Natta snupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjåjåj :P Ikke lenge igjen nei! Det blir spennende! Det er så koselig å være tilstedet på fødsler *drømmer* Noe av det fineste jeg har vært med på noen sinne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg virkelig med stormskritt her :-) Håper pondus-mannen kommer hjem før fødselen starter da....

Hvil deg litt i helgen også da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nyter sommeren du også skjønner jeg! :briller:

Godt at den endelig kom til oss her i nord. Det eneste dumme er at Brum ikke vil sove i varmen.. :roll:

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Skal si du er energisk. :klem:

Jeg er ikke gravid engang og blir "svett" av å lese om din hverdag. :wink:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så koselig med masse hilsner i boka mi!

Dere er gode, jenter! :klem:

Skytte: T-30 står for termin-30 dager. Dvs det er 30 dager igjen. I dag er jeg T-29 :wink:

Lille Ballerina: Nei, det nærmer seg nå. Hadde en drømmefødsel med lillemor, så jeg bare gleder meg. :)

Wit: Skal knipe igjen 14 dager til ja. Men så snart sambo er hjemme, prøver vi alt. (og det funka jo sist...)

Og gjett om jeg skal slappe av i helgen. :sjarmor:

Murmel: Deilig med sol og sommer ja. Husker baby som ikke ville sove i varmen godt jeg...(var jo nokså varmt for 2 år siden også)

Mayamor: Nå er det verste over, ble bare en slik "travel" uke med program hver dag. Nå er det full avslapping, har kun 1 arb. dag igjen nå :o , og det er ikke før om en uke.

Pi@ :Skal bli koselig å følge med dere, noen må jo ta over når andre forsvinner. :wink:

Da er vi vel fremme hos svigers, dvs vi var her i 19.30 tiden i kveld.

Bestemor & bestefar ble kjempeglade for å se lillemor, og jaggu sto det ikke en overraskelse til henne her nå igjen.

TREHJULSSYKKEL!!!! :)

Var ei lita frøken som nesten ikke kunne vente mens bestefar monterte den sammen. :ler:

Siden vi var oppe kl 6 i morges, var lillemor rimelig trett da vi kom frem. Hun klarte litt kveldsmat og litt sykling før det var kveld og mørkt.

Nå sover hun godt i senga si her ute, og har fått beskjed om å banke på døra til bestemor & bestefar når hun våkner i morgen tidlig.

Dvs at mamman kan få sove til både 9 og 10 dersom jeg klarer... :wink:

Ellers oppdaget vi plutselig at 2 venninner også var her ute i helga, hun ene har ei jente som er 3 mnd mindre enn lillemor, hun andre har en gutt født mnd før lillemor og en gutt født nøyaktig året etter.

Skal bli riktig så koselig å treffes i morgen, sjelden barna ser hverandre alle samtidig, så her skal det bli mye lek og morro.

Ellers skal vi å besøke "molla", er lillemors navn på oldemor her ute. Det er sambos bestemor, og hun hadde 70 års dag i går. Jeg har tatt med bhg bildene av lillemor slik at hun skal få velge seg et i gave.

Lurer på om jeg nevnte det? Men bhg bildene kom på onsdag, og jeg synes de ble veldig bra! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, bilder er så morsomt. Er så gøy å se hvordan de ble :P Har en søster som har 6 uker igjen. Hennes mage er mørkebrun etter sola. Ser så koselig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen i dagboken min og vibber! :klem:

Skjønner at dere koser dere med lillemor...så gøy med trehjuling, kan skjønne det er stas! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Pondusa!

Dere har vel hatt ei deilig helg "uti øyan" regner jeg med?! Fint så fint nå i dette herlige sommerværet!

Så artig med trehjulsykkel da! Regner med den fikk kjørt seg bra! Trivelig å være borte og treffe mange gamle kjente! Fikk du slappet godt av? Håper du ble riktig så bortskjemt for det fortjener du!! :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi hjemme igjen, og det var godt det også. :ler:

Har hatt en fin helg ute i øyene hos svigers, og har fått slappet godt av.

Lillemor har stått opp sammen med bestemor & bestefar begge morgenene, så mamman fikk sove til kl 9 i går og 10 i dag. Rene, skjære luksusen. :wink:

Ellers har lillemor syklet masse, vi har besøkt oldemor og vi har lekt masse med de andre ungene som var der ute i helgen.

God middag har vi fått, og mamman føler at batteriene er oppladet og klar for en ny uke! :)

I morges hadde lillemor og bestefar gått ut i hagen for å jobbe litt, og da mamman sto opp kl 10, gjett hva som nesten var på plass i hagen da?

Jo, en SANDKASSE!! :kul:

Lillemor var helt i hundre og drev å sprang frem og tilbake for å hjelpe bestefar. Sandkassen ble ferdig i god tid før vi måtte reise, så hun fikk seg en god lekestund hvor hun disket opp med alle slags sandkaker til ære for oss. :ler:

Da vi kom hjem nå i kveld, var hun kjempetrett, og er vel ca 15 min siden det ble stille inne på soverommet. Tyder på at det har vært en vellykket helg!

Neste gang vi drar utover, er hun blitt storesøster. :hjerter:

I morgen har jeg avsp, men skal på kontroll hos JM kl 9. Lillemor skal i bhg, så jeg tenkte å bruke noe av dagen på å shine huset.

Snakket med sambo i formiddag, og pga lite fisk kunne det hende de gikk hjemover snart!!!!!! Og da kan jo ikke huset se ut som et bombenedslag... :oops:

Så maks 14 dager til han er hjemme, mulig litt før! :hjerte:

Takk for hilsen Lille Ballerina, Orkidèen og Skytte. :klem:

T-27 og bare gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig du har hatt det. Tenker det var deilig å få sove lenge og kose deg :P Er så morsomt å se hvordan barn setter pris på ting, de blir så engasjerte. Voksne burde beholde den følelsen så lenge de kan, helt hele livet :) Du gleder deg vel stort til mannen din kommer hjem. Ikke slit deg ut med husarbeid da! :P Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 36+4

Har akkurat vært hos JM, og der var alt bare velstand som vanlig. :)

Dagens tall:

Uke: 36+4

Vekt: 81 kg (opp 12 totalt)

BT: 113/76

Hb: ---

Urin: spor av protein

Ødem: 0 :sjarmor:

Leie: Hodeleie, sunket ned i bekkenet, men fullt bevegelig. (er jo ikke vanlig at det fester seg 2.gangen)

Fl./min. : 140 s/min

Sf-mål: 34 cm

Ellers var alt vel, og pondus sparket skikkelig fra da hun klemte h*n over rumpa. :ler:

Siden jm nå går på ferie etter denne uka, fikk jeg ny time til legen min 5.juli. Har jo planlagt å føde 7.juli, så satser på at det blir siste kontroll. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt er vel med deg og barnet :P Er så koselig å være tilstede på jordmorkontroller. Husker når jeg fikk kjenne på magen og måle her og der.. *minnner* Var så koselig :roll: Kos deg i uka :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt sto fint til med dere begge :P

Er det ikke slitsomt å være helt alene nå når det er så kort igjen? Men du er kanskje vant til at sambo er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia du!

Så bra at alt sto bra til! Det høres så koselig og spennende ut å være på kontroller!

Ha en fortsatt fin mandag! Må ikke slite deg ut med husarbeid nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine resultater fra kontroll. Jammen bra.

Høres ut som om dere hadde en fin helg, deilig å få slappet av litt.

Ønsker deg en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine resultater fra kontroll. Jammen bra.

Høres ut som om dere hadde en fin helg, deilig å få slappet av litt.

Ønsker deg en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det ikke slitsomt å være helt alene nå når det er så kort igjen? Men du er kanskje vant til at sambo er borte.

Litt slitsomt er det nok, men jeg er så vant med det ja. Sambo har jobbet 4 uker på/4 uker av i flere år nå. Blir litt spesielt nå som jeg er høygravid, men heldigvis har jeg mams & paps og en storesøs m/fam her i byen.

Da lillemor skulle bli født, kom sambo hjem 5 dager før terminen. Da var jeg litt mer nervøs, for da satt jeg mutters alene i Bodø. Lillemor bestemte seg for å komme dagen før terminen, og dermed fikk pappan 3 uker til å bli kjent på, før han måtte reise ut igjen.

Håper pondus tenker det samme.... :wink:

Skytte: Det er kjempekoselig å gå på kontroll. Nesten alt for lenge å vente hele 2 uker til neste... :ler:

Har vasket 4 maskiner klær i dag, som henger på stativet nå. Må vel kanskje begynne å vaske litt babytøy snart.

Siam: Ønsker deg også en riktig fin uke. Kos deg masse med magen, for før du vet ordet av det, er`n vekk! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...