Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Takk for hilsen Skytte.

Kvelden ble kort for min del, jeg snorka når kl var 22. Lillemor var nokså urolig mellom 1 og 3, drev å sprang mellom sin seng og vår seng....

Heldigvis frisk i morges, bare veldig trett. Kom oss i bhg litt før 8, for mamman måtte selvsagt på jobb.... Der gikk den fridagen. Men, men skal ikke si nei til noen ekstra kroner jeg.

Lillemor hadde hatt det topp i bhg, de hadde vært sammen med uteavd. på tur i skogen, og det syntes hun hadde vært veldig gøy. Meningen er at hun skal få begynne på uteavdelingen i bhg til neste høst.

Var rimelig sliten da jeg henta henne i bhg, og når vi kom hjem ville hun "kose magen". Da krøller hun seg på fanget mitt, med hodet på magen. :hjerte:

Og der sovna vi jammen i 2 timer!!

Våkna kl 19, og skulle ikke fått liv i lillemor. Ble en del skriking fordi hun enda var urven. Tappet i badekaret så hun fikk bade litt før kveldsmat, og så var det god natt kl 21.

Satser på at hun henter seg inn igjen i natt, og sover til kl 8 minst i morgen.... Vi skal ha kosedag hjemme, tror vi trenger det begge to. Skal rusle til byen og bare være ute dersom det er pent vær.

I morgen runder vi 34 fullgåtte uker. Det står skrevet som en liten milepæl overalt hvor jeg leser, for etter da stanses ikke fødselen dersom den plutselig skulle starte. Har ikke noe tro på at ting skjer enda. Sjekket tappen i går kveld, og den kjennes ut som den er ca 2 cm kanskje. Veldig åpen, får lett 1-2 fingre inn, men det er vel sikkert normalt siden jeg har født før.

Kan kjenne hodet til pondus nå, så h*n ligger litt ned i bekkenet nå.

Men magen er fortsatt høy og kjempeflott, så vi venter med fødsel til pappan kommer hjem. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Håper dere får en fin dag i morgen. *Sove godt lille jenta. Ikke våkne midt på natta!* ;)

hilsen fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld Pondusa!

Håper dere har det bra og får en kjempekoselig dag imorgen!

Men wow må jeg bare si!! Kan man virkelig kjenne hodet på babyen inni der?!?! Der lærte jeg noe nytt igjen her inne!! Fantastiske greier altså!!! Hver dag kommer jeg på stadig flere grunner til å få barn, og flere ting jeg kan glede meg til å oppleve! Så nå må det bare bli snart!!

Syns det er så fint å lese om alt dere heldige gravide opplever! Kan høre på alt som har med den saken å gjøre i timesvis!! Blir liksom ikke så fryktelig "grønn" på absolutt alt da. Kan i allefall tenke at " Det har jeg hørt om ja..."

Natti natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å ønske familien Pondusa ei riktig god helg!!

Håper dere er friske og raske og kan være ute i godværet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen var jeg og lillemor ute i øyene til min farfar og farmor. Farfar feiret 80 års dag med familieselskap, og det var veldig trivelig.

Da vi kom hjem med båten på søndag, traff vi svigermor da vi byttet båt. Hun skulle komme på besøk til oss og har vært helt til i dag.

Lillemor fikk fri fra bhg i går, og vi koste oss i byen. Svigermor hadde endel ærend hun skulle gjøre, så det ble bytur i dag også.

Etter at vi hadde kjørt bestemor på hurtigbåten, dro vi i bursdag til min niese. Hun ble 4 år i dag, og vi fikk mye god kake og brus.

I morgen skal lillemor i bhg, og jeg har planer om å slappe av hjemme. Vel, er jo et par småting jeg må gjøre unna....

#kjøpe en bursdagsgave til en kompis

#kjøpe en bursdagsgave til venninne M

#vaske sikkert 3-4 maskiner klær og henge opp

#fli litt i huset, og helst bake brød...

#har i tillegg kommoden til lillemor stående her. Den er flatpakket enda. Blir ikke noe vasking av babytøy før kommoden er skrudd sammen, slik at stellekommoden kan tømmes...

Siden lillemor foreløbig er første barnebarn, kunne jo ikke bestemor dra uten å ha kjøpt noe... :ler:

Så lillemor fikk følgende:

- Mekke Mikkel og Jesper som små tøydukker. (er fig. fra barne-tv)

- sandaler

- 2 t-shirts, str.bukse, rød joggedress, rose cordbukse og 3 gensrer (var salg på cubus)

Var på jordmorkontroll i går, og på omvisning på føden i går ettermiddag:

Og denne ukens gullrekke ble som følger:

Dato: 6.juni

Uke: 34+4

Vekt: 80 kg ( opp 11 totalt)

BT: 117/70

Hb: ---

Urin: L+1, G+1, K+1 ( så lenge N var neg. sendte hun ikke til dyrkning)

Ødem: 0

Leie: Hodeleie, veldig bevegelig

Fl./min.: 135 s/min

Sf-mål: 33 cm

Ellers alt vel, og meget aktivt barn.

Neste kontroll til jordmor er 20.juni.

Var også på omvisning på føden i går ettermiddag. Var mest for å se fødestuen på dette sykehuset, siden lillemor ble født da vi bodde i Bodø. Helt grei fødestue med hjørnebadekar, rammemadrass og stressless.

Etter fødsel har de et familierom med dobbelt seng, dusj og wc, og her får alle fødende være 1 døgn. Skulle det være opptatt, lager de familierom av et annet rom. Ellers kjenner jeg jo litt til jordmødrene, og det er bare greie damer som jobber der.

Fra uke 37 kunne man komme på føden å få akupunktur dersom man har en plage av en eller annet slag. Var visst 3-4 jordmødre som kunne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rimelig sliten da jeg henta henne i bhg' date= og når vi kom hjem ville hun "kose magen". Da krøller hun seg på fanget mitt, med hodet på magen. :hjerte:

Og der sovna vi jammen i 2 timer!! Tihi, så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi nyter det mens vi kan. Om ca 5 uker er fanget mitt opptatt av en annen liten sjef. Mon tro hvordan det blir da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Bare innom og sjekker ståa :wink:

Det blir andre boller med en liten baby i tillegg ja, men jeg synes faktisk det har gått bedre enn forventet. Og Lillemor høres nå bare snill og grei ut :) Storepia mi er et stort trass-troll til tider :ler:

Husker ikke helt, men vet du kjønnet?

Du får kose deg så godt du kan den siste tiden!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Lillemor høres nå bare snill og grei ut  :) Storepia mi er et stort trass-troll til tider  :ler:  

Husker ikke helt, men vet du kjønnet?

Klem fra Murmel!  :klem:

Nåja, vi har nå besøk av "lille prinsesse vil-ikke" støtt, men det går heldigvis fort over.

Kjønn vet vi ikke, men da vi var på ul i uke 31 så jeg noe som jeg ikke turde spørre legen hva var...... :roll:

Holder en knapp på at klærne blir blå.......

Koselig at du stakk innom Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pondusa!

Du har så innmari fin mage!

*misunnelig*

Bare innom med en "sommer" klem fra Bodø, hvor det i dag er 5 grader og haggelbyger :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk i boka mi! Det var trivelig som alltid!

Det trengs når man står i fare for å regne bort......!

Blir spennende å høre hvordan lillemor reagerer når hun blir storesøster! Husker så innmari godt hordan det var med meg selv! Jeg var 5 år da brodern ble født, og hadde hele tiden sagt at hvis det ble en bror så skulle jeg spyle han i do!!! Men da pappa kom hjem og viste meg bilde av lillebroren min........DA var det ei som vokste sikkert ti cm og holdt på å sprekke av stolthet!

Ha ei go natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende tider i møte. Både en ny person og en storesøster skal bli født.

Håper storesøsteren tar det fint da, men det gjør hun sikkert. Det virker som om hun gleder seg.

Ha en riktig så fin torsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Hei!

Du har en utrolig fin mage! (håper jeg også får en så fin en)

Du og familien din har en kjempespennende tid framover, snart har dere to barn! :-) Du får nyte magen din den tiden du har igjen, er ikke så lenge igjen nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige hilsner Skytte, Siam og Melli.

Det blir nok en liten omveltning når lillemor går fra å være lillemor til storesøster ja. Vi er forberedte på litt sjalusi, noe annet ville vel være litt unaturlig?

Men tror det kommer til å gå helt greit, planlegger å bruke masse tid sammens med henne mens vi har pappan hjemme. Så får stormene heller komme når vi blir alene. Heldigvis er hun 3 dager i uken i bhg, og det tror jeg blir godt for henne.

I dag er jeg 35+0!! :sjarmor:

Noe "smårusk" måtte jo komme nå på slutten. Halsbrannen gjorde sitt inntog i helgen, og jeg hadde helt glemt hvor fælt det var... :tunge1:

Var på apoteket å kjøpte gaviscon tyggetabl., men jeg prøvde 1 og var på nippet til å brekke meg. Noe så grusomt j***** stygt. Må vel kjøpe titralac igjen da. Det smakte i det minste som fluortabl. :ler:

På kontrollen på mandag hadde jeg litt "rusk" i urinen, men så lenge nitritt (eller var det nitrat?) var neg, sendte hun ikke til dyrkning. I går morges kjente jeg et bitte lite snev av svie da jeg tisset og tenkte uvi. Har aldri hatt det før, så jeg vet ikke hvordan det skal kjennes ut.

Mamma ba meg drikke masse vann og juice. I dag har jeg ikke kjent noe, men skal ta det opp på kontroll den 20. om det dukker opp igjen. Skal seff ta kontakt med legen dersom det blir vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Har du prøvd Gaviscon mixture? Det var det eneste som hjalp meg mot halsbrann. Tyggetablettene klarte heller ikke jeg :tunge1:

Lykke til med det og evt UVI

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Har du prøvd Gaviscon mixture? Det var det eneste som hjalp meg mot halsbrann. Tyggetablettene klarte heller ikke jeg  :tunge1:

Klem  :klem:

*noterer seg bak øret*

Skal se om jeg kommer meg på apoteket i morgen.

Alle gode råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er så koselig å lese i dagboken din, og er titt og stadig innom her. Burde være flink til å legge igjen hilsener :-( Kanskje jeg er en smule sjenert :roll: Du har virkelig en fantastisk fin mage. Kjenner jeg er en smule sjalu :P Jeg var så heldig at jeg fikk være med på å ta imot fire små for noen uker siden. Kan ikke si at livmoren begynte å rope noe mindre etter de opplevelsene.. :ler: Nydelige tulle du har, og lykke til med de siste ukene :D :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, her er noe råd mot halsbrann forresten: tygge mandler når det melder seg og gjerne før måltider, legge klosser under sengen slik at hodeenden blir høyere, ikke spise krydret mat/sterke drikker (juice, banan,boller, brus, godierier :roll: og så videre), ikke spise rett før en legger seg, diverse medikamenter på apotek (slik du har kjøpt) grovt brød er bra!.. Min kjære plages av det :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du husjer vekk tantemonsteret!! Håper hun forsvant for ei stund :-) og ikke dukker opp i nærheten av meg på leeeenge!

Ønsker deg ei strålende helg her i tropeland :ler:

Stor fare for at vi blir rustbrune!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...