Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flott mage!!! Synes den er litt spissere denne gang enn sist jeg, så jeg ville sagt guttemage ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav, du skal jo føde snart! :o :ler:

Ok, det er visst bare meg som ikke har vært her på evigheter :oops:

Ja, jeg synes faktisk Pondusmagen din ser veldig ut som min.

It's a boy!!! :danse:

Håper det går bra med deg resten av tiden!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, 20.april skrev jeg innlegg nr 1500..... Nå har det hoppet tilbake ser jeg plutselig, og er på 1496??

Noe må jo ha blitt slettet da?

Vel, vel ikke så mye å gjøre med det egentlig.

I dag ble min lillesøster konfirmert borgelig, så hele dagen har vært viet konfirmasjon.

Flott sermoni hvor hele 27 stk konfirmerte seg borgelig. I en liten by med ca 8000 innbyggere, er det en nokså høy prosentandel av årets 15-åringer.

Vi hadde en nydelig middag bestående av lammestek, og til dessert mammas hjemmelagde karamellpudding. En stund senere var det kaffe og kaker i fleng, så vi nærmest trillet hjemover.

Flott dag, men litt uheldig med været. Nokså overskyet med litt regnbyger.

Lillemor har det fint. Trives godt i bhg, og snakker hver dag om ting som hun gjør der. Ellers går hun rundt å synger hele dagen, og det er stort sett bare bhg-sanger.

Lille Pondus har det fint i magen, sparker som besatt til tider. Vi skal på ny ul på mandag for å sjekke at morkaka har flyttet seg opp. Blir mer info da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leya

Altså jeg har slettet dagboken min..den gamle altså..

Og nå vet jo du ikke hvem jeg er nå..

men jeg er hun derre som gikk i klassen din i Bodø..

:kul:

Fiiin mage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 30+4

Har vært på ny legekontroll med ul i dag, og her er dagens lottorekke:

Uke: 30+4

Vekt: 78 (opp 9 totalt)

BT: 110/80

Hb: 12,3

Ødem: 0

Leie: Hodet ned, ryggen inn mot min rygg og føttene trukket oppunder haka

Sf-mål: 29cm

Morkaka hadde eksemplarisk flyttet seg høyt opp på fremre vegg også.

Estimert vekt på babyen: ca 17-1800 g :)

Ellers var alt bare bra både med mamman og go`klumpen. Alle mål tatt av lårbein, hodet og mage stemte veldig bra med termin.

(også så jeg noe som lignet en tut m/pung, men turde ikke spørre legen....... )

:o

Takk for hilsen Iowa!

Håper du har hatt en fin helg, og er klar for ei ny uke! Blir det noe ny dagbok da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosh, 31 fullgåtte uker!

Det er 7 fullgåtte måneder det!!

Da jeg ble gravid kunne jeg nesten ikke vente på at uke-tallet skulle komme til 10 og tosifret.

Nå sitter jeg her og har kun 9 uker til fødsel. Ensifret uketall... :)

Formen er tipp topp enda, og det er kjempedeilig. Lå noe våken i natt med noe som minnet om sterke menssmerter, men det gav seg på morran da jeg fikk gått på do. :oops:

Sambo fikk tlf i middagstiden i dag. Avreise på lørdag. Da er det meningen han skal være på jobb til første uka i juli... :cry:

Tipper jeg er nokså fødeklar når han kommer hjem da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

VI HAR KJØPT OSS HUS!!!!

Dvs, vi har ikke betalt enda, for vi skal ikke overta før til høsten.

Slik gikk det til: Vi hadde hørt rykter om at et eldre par i nabohuset til et vennepar, skulle selge. Så jeg ringte dit og spurte om det var tilfelle og om det var mulig med en visning. Dette var tirsdag. Jo det stemte, de skulle selge, men hadde ikke avertert det enda. Det skulle de gjøre nå i helga egentlig. Vi fikk komme å se på torsdags ettermiddag, og gav dem følgende deal; dere får så mye for huset, og så får dere bo der til leiligheten deres er innflyttingsklar i okt.

De virket veldig optimistiske til det, og trengte kun noen timer før de ringte og sa at huset var vårt!!!!!! :danse:

Siden sambo blir borte til juli, og selger også skulle på båt til i juli, skal vi skrive kontrakt da og ordne resten av tingene!

Huset er bygd i 1979, og trenger minimalt med oppussing. Tror det eneste vi blir å gjøre før vi flytter inn, er noe malingsarbeid.

Huset ligger i et veldig rolig strøk med en fantastisk utsikt over hele fjorden. Solen skinner til den går ned bak fjellet i 23-tiden på sommeren. Skiferlagt veranda hvor det kunne bli kjempevarmt!

Rett bak huset er det bare skog, og ellers får vi 3 hus til nærmeste naboer.

På skrå rett over veien et vennepar med 3 barn, hvorav den minste blir samme årskull som pondus. Kjempekjekt med barn og kjenninger til naboer!

Og kanskje det beste, 3 min å gå til bhg til lillemor!

Og 5-10 min å gå til mamma og pappa. Jeg synes det er greiest at barna må på med ytterklær for å dra på besøk til bestemor & bestefar. Liker ikke at det blir for nært heller.

Fra den gode nyheten til den litt triste...

Jeg og lillemor var kl 11 i formiddag å kjørte pappan på flyet. Han har vært 6 uker hjemme, mot 4 normalt, så nå skal han være 6 uker på jobb. :grine:

Meningen er at han skal komme hjem første uka i juli. Tipper jeg er nokså klar for å føde når han kommer. :Nikke:

Håper ting skjer som sist. Da kom han hjem 4 dager før terminen, og lillemor ble født dagen før termin. Han var ikke før landa med flyet, før det begynte å romstere i magen. Er jo lov å håpe på det samme denne gangen også. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Iowa!

Er temmelig hyper selv nå. Vil gjerne bare flytte inn i morra jeg.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er det torsdag 19. mai, og du er 32 uker ut i svangerskapet. Det er 8 uker og 2 dager igjen til din termin, lørdag 16. juli.

32 uker

Fra 32 uker og 0 dager til 32 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1800 g

CRL: 28 cm

Full lengde: 38 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 30 uker gammelt. Kroppen vokser ikke like fort lenger, men hjernens vekst fortsetter i samme tempo. Når nye hjernefolder dannes, presses hodeskallen utover slik at hodestørrelsen øker. Antallet nervesammenkoblinger i hjernen øker enormt!

Håret på hodet blir tykkere, og nå er både tå- og fingernegler ferdig formet. Lanugohåret dekker stadig mindre deler av kroppen, og øyebryn og øyevipper blir stadig lengre.

Nå har fosteret så dårlig plass i livmoren at det må trekke føttene opp og innta det vi kalles fosterstilling. Fosteret får stadig mer fett under huden slik at noe av rødfargen forsvinner og huden ikke lenger er så rynkete. Nå er fosteret i ferd med å få det litt lubne utseende som hos nyfødte.

TIL MOR

Hva forteller drømmene deg?

Det er spennende med drømmer. De er viktige, og hjelper oss med å håndtere livet vårt. Husker du det du drømmer? Det kan være en god hjelp å forsøke å gripe fatt i det med en gang du våkner. Kanskje bare ligge litt i sengen de første minuttene etter at du har våknet, og forsøke å hente drømmene tilbake. Bruke tiden mens følelsen ennå er i kroppen. Er du spesielt interessert kan det være en idé å skrive en drømmedagbok. Hvordan drømmene dine skal tydes er det bare du som vet. De kan være viktige budskap for deg. Vær derfor litt nysgjerrig på dem. Ikke slipp de drømmene som du ikke forstår med det samme. Kanskje kan de bli nyttige, som din egen ubrukte kilde.

Menn drømmer selvfølgelig også – både om svangerskap og fødsel. Har du spurt eller snakket med partneren din om hans drømmeverden? Her har dere muligheter til å få ta del i hverandres følelsesliv på en spennende måte!

Visste du at barnet også drømmer? Alt fra 24 uke kan det måles REM-bevegelser som er tegn på drømmesøvn. Tenk at det lille barnet ligger der inne i sin verden og drømmer. Om hva, tror du? Ja det kan vi bare drømme om! Men du kan være med på å gjøre drømmene gode. Sørg for at livet i din livmorhule kjennes trygt og godt.

8 uker igjen til terminen! Faktisk litt vemodig å tenke på allerede nå. Er så deilig å gå gravid, ingen plager hittil, magen er ikke ubehagelig stor enda, og formen er fortsatt på topp.

Nå er det store spørsmålet navn. Sist slengte sambo ut et navn i lufta ca 6 uker før terminen. Og det ble navnet til lillemor.

Han spøkte med det før han reiste, at han måtte vel bare slenge ut et nytt nå. :ler:

Jeg er helt blank, både på jente- og guttenavn. Det eneste er at jeg synes det bør klinge litt pent sammen med lillemors Rikke, og være litt kort da etternavnet er litt langt.

Hmmm, får vel saumfare noen navneleksikon å se om jeg blir noe klokere... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt hus! Det virker jo som en helt optimal løsning.

Navn er så vanskelig! Jeg synes det er så mange flere fine jentenavn enn guttenavn, men vi har vel kanskje klart å bestemme oss for et navn nå. Det er jammen ikke så lett.

8 uker igjen! Kos deg masse den siste tiden.

Vi får krysse fingrene for at det ikke blir rekordvarmt i sommer.

Jeg kommer nok til å komme oftere innom her for å sjekke hvordan det står til med deg, vi har jo kommet omtrent like langt.

Ha en fin torsdagskveld!

Klem fra Siam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...