Gå til innhold

Lillemor og pondus


pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å så utrolig koselig vennen!!!!! :klem:

Pos. test på selveste kvinnedagen må jo bare bety at lillesøster er på tur!! :)

Bi det desemberbarn no da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 fullgåtte uker!! Jeg går inn i min 6.svangerskapsmåned! :sjarmor:

Lille nurket veier ca 450 g og er ca 27 cm lang. (ifølge babyverden)

Jeg skulle vært hjemme å bakt kaker i dag, til bursdagen min i morgen. Men kl 09 ringte styreren i bhg til lillemor å lurte på om jeg kunne jobbe? Og selvfølgelig kunne jeg det! Blei ekstradag på lillemor, noe hun ikke takket nei til.

Så da var vi på jobb til 16.15, dro hjem med pikkpakket vårt, og så på barnetrim kl 17. Det er jeg som har ansvaret for å låse opp.

Vel hjemme kl 18 måtte jeg jo la lillemor være med å lage sjokoladekake, for det hadde jeg jo lovt henne i dag. Etterpå ble hun lagt, og jeg kunne gå i gang med en ostekake. Etter den har jeg laget gele i en Ole Brum-form fra cacas. Blir vel ikke populær dersom jeg ikke har med noe godt på jobb i barnehagen i morgen...

Og på toppen av det hele leser jeg at Lillen mistet lille Pokus. :(:(

Tenner et lys for han i kveld, og håper at Hokus nå vokser seg stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lost i navnejungelen jeg.

Siden ul har jeg trodd at det er ei lita tulle i magen min, og navnet Mathilde har brent seg fast i topplokket på meg.....

Rikke og Mathilde, det høres da ganske bra ut sammen?

Men jeg har som vanlig ikke snøring på guttenavn denne gangen heller. Sist hadde vi bare såvidt pratet om at sambo syntes Rikke var pent, og det ble det....

Har nå kjøpt navneleksikon, men der sto jo bare utvalgte navn + at de hadde tatt med en hel hærskare muslimske navn.

Tror jeg må se meg om etter en annen navnebok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen i går ble flott med masse pakker og masse gjester til kaffe.

Eneste sørgelige var at sambo ikke var hjemme i år heller. Er uti vestfjorden et sted. Men jeg fikk levert 10 nydelige, røde, langstilkete roser på døren fra ham. :hjerter:

I pakkene jeg fikk var det mye pent;

- stor dessertskål og 8 småskåler fra Rosendahl + penger (mamma & pappa)

- bilde fra storesøs

- nydelig strikket poncho fra bestemor

- telys-stake fra mormor

- gave kort på valgfri spabeh fra vennegjeng

- påskeduk fra tante

-kortspillet UNO, kalender og bamse fra vennepar

- gavekort fra jobb

-kommer til å få penger til spabeh fra svigers

Alt i alt en helt fantastisk dag, selv om jeg nå er halvveis til femti.... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Må få gratulere på etterskudd..

Glemte det nok siden jeg hadde lagret dagen på mobilen, og den funket ikke siden jeg hadde byttet mobil. :oops:

Men, her kommer det da: :bursdag:

Kos fra oss alle i Trøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det Arkatus! Håper formen din er finfin i disse dager!

Er i dag 22+4 ifølge ul, men jordmora i dag regnet 22+6. Ikke noe big deal.

Dagens lotto-tall er følgende:

Uke: 22+4

Vekt: 76 (opp 7 kg totalt)

BT: 122/74

Hb: ----

Urin: neg

Ødem: 0

Leie: litt tidlig enda....

Fl./min.: 140 slag :hjerte:

Sf.mål: 22 cm :o Det er rett over det grønne feltet.....

Med: Fe, må ta jerntabletter grunnet lave jernlager. Samme sist gang.

Ellers har jordmor anmerket "meget aktivt barn". Blei masse liv og røre mens hun hørte på hjertelyden. Som forøvrig er første gangen jeg har fått hørt "på ordentlig" denne gangen.

Ny kontroll er 11.april til jordmor, og så 9.mai til lege. Da blir det ul for å sjekke at morkaka har flyttet seg litt oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte lottotall Pondusa! Spennende med ny UL da. Håper at morkaken ikke ligger for langt ned!

:klem: Sessa 15+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Sessa! Tenk du er 15+0 allerede!

Ikke så mye nytt å fortelle i dag. Fikk avslag på en jobb jeg har søkt på, og nå ser det mørkt ut med jobber her i byen fremover.

Var også innom sykehuset og besøkte en nydelig, liten dagsgammel jente. Broren til svogeren min fikk ei keiserinne i går morges, og da måtte vi bare innom med en liten presang. Hun var så liten og så nydelig! :hjerter:

Kjenner jeg gleder meg voldsomt til juli nå ja. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes og huske at du hadde samme tanker i Januar 03.. :-) Så litt utålmodig ut da dær du satt i stolen på sykehuset. Blir spennende og se om det blir gutt denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at alt står bra til med dere! :klem2:

Så det er ikke bare jeg som har stor mage :ler:

Begynner å venne meg til at pappa sier: "Herregud" hver gang de kommer på besøk...

Kjedelig at du fikk avslag på jobben :trøste:

Det er kanskje ikke all verden å søke på der du bor?

Forhåpentligvis dukker det opp noe mens du er i permisjon!

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe Arkatus, jeg var temmelig fødeklar den dagen i januar ja!!

Mayamor: Ja det går veldig fort, men er vel fordi jeg denne gangen ikke bare kan ligge å late meg på sofaen... :wink:

Takk for hilsen Murmel! Husker pappa sa til meg i uke 29 sist at nå kunne jeg vel ikke bli større.... :hoho: Og gjett om jeg ble!

Er desverre dårlig med jobber her i byen, jeg har jo bare 40% nå og det er altfor lite. Får håpe det dukker opp noe i løpet av permisjonen ja.

Hadde egentlig ikke så veldig lyst å se deg her inne nå, du skulle vært en helt annen plass. :wink: Lille Brum, se og kom deg ut nå!!!!!!!

Endelig, i dag brøt lillemors 2 siste tenner gjennom. Siste hjørnetann og siste 2-års jeksel synes nå såvidt. Nå er det ingen flere tenner før 6-årsjeksler og tannfelling setter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 fullgåtte uker i dag!!!

(fra babyverden.no)

Fra 23 uker og 0 dager til 23 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 500 g

CRL: 20 cm

Full lengde: 28 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 21 uker gammelt. Huden har et klart rød- eller rosaskjær fordi den er så tynn at blodårene viser. Fordi det er så lite fett under huden, er den også ganske rynkete. Lanugohårene og vernix dekker fremdeles kroppen.

Rundt disse tider begynner fosteret å høre, så prat og syng for det! Studier synes å vise at barn kjenner igjen mors stemme etter fødselen, og vil også kunne kjenne igjen far og andre som har pratet eller sunget for det. Er det en spesiell sang eller en liten historie dere har fortalt fosteret flere ganger under svangerskapet, vil barnet sannsynligvis foretrekke og bli beroliget av denne etter fødselen.

Fosterets bevegelser blir stadig bedre koordinert ettersom nye nervetråder sammenbindes i et nettverk. Fingerneglene dekker snart fingertuppene.

Det viktige stoffet surfaktant dannes i lungene. Det er dette som gjør at lungene ikke kollapser når barnet puster ut, men sørger for at noe luft alltid blir igjen. Mangelen på surfaktant er blant de største utfordringene når barn er født for tidlig, men blir barnet født nå, vil det kunne overleve hvis det får den hjelpen det trenger. Det beste er likevel å forbli i livmoren til svangerskapet er fullgått. Ved begynnende for tidlig fødsel, settes en sprøyte med kunstig surfaktant inn til barnet for å modne lungene litt raskere. De yngste barna som har overlevd for tidlig fødsel, var omtrent 23 uker gamle.

Må bare fortelle en søt historie om noe som skjedde i morges.

Lillemor var kommet inn til meg, og ville ligge i storsenga å kose litt før vi sto opp. Hun er litt opptatt av magen, og akkurat i morges skulle hun kysse og klemme litt på den. Akkurat mens hun satt med en hånd på magen, sparket babyen til. Lillemor skvatt til, gliste stort og sa: "Mamma, magen dunka!" :hjerte:

Det hadde hun ikke ventet, og ble nokså paff. Jeg måtte forklare at det var babyen som dunket, men om hun forsto hva som hendte er jeg usikker på.

Var bare så utrolig koselig! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Benjamin er begynt og interessere seg for hva som skjer.. Har fortalt han at det vokser en liten baby i magen min, og tror han har fått det med seg faktisk. :-)

Rett som det er kommer han og prater om babyen i mammas mage. Er så søtt..

Som en morgen han kom opp i senga mi, brettet teppe til side, la handa på magen min og sa :"Bebbi magen å mamma"(oversatt: babyen er i mammas mage)

Ble så rørt at jeg måtte gi han en stor kos....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er søte disse små! :hjerter:

Håper formen din er fin, og at du kan nyte dette svangerskapet i fulle drag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ankommet svigers, jeg og lillemor. Sambo kommer enten i morgen kveld eller på onsdag. Skal bli godt å se han igjen, skjønt det bare er 19 dager siden han dro.

Lillemor syntes det var topp å komme til bestemor & bestefar, og ligger nå å sover i senga si. Vi var ikke fremme før ca 19.30, og da var det jo på høy tid med kveldmat og legging for ei trett lita jente.

Regner med det blir lit fart i morgen.

Lurer på om lille klumpen i magehuset skal bli maskinist som sin far? Vi måtte sitte 3 timer på båt for å komme hit, og fra vi la fra kai hjemme til vi var her, var det en turning uten like i magen.

Pondus pleier jo normalt å være nokså stille på den tiden av døgnet, så jeg vet ikke om det kanskje var båtduren som gjorde utslaget. Eller så likte h*n å kjøre båt! :ler:

23+4 i dag! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...