Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann du!

Takk for hilsen i dagboka mi! Jeg har lest litt i boka di også! Har dere kjøpt hus i Ssjøen? Jeg bor i den andre sjøen!

Lykke til med fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Takk for dagbokhilsen...

Og gratulerer så masse med huskjøp!!! :-) Kjenner gleden, vi kjøpte selv rett etter jul og det er så gøy!!!

God helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll hos jordmor i dag. Hun bare smilte da jeg deiset inn på kontoret, og lurte på om jeg virkelig var gravid. :dåne:

Akkurat som om hun hadde forventet at nå som jeg var så langt, skulle jeg lide av alt og være plaget av det meste.

Kan til nød si at kynnerne begynner å bli vel merkbare, men ellers er formen tipp topp.

Synes nesten det er litt trist at det er over snart, synes ikke jeg har fått vært skikkelig gravid enda. (men ting kan jo forandre seg på 7 uker da... :haha: :haha: )

Dagens gylne lottorekke:

Uke: 32+4

Bt: 114/64

Urin: neg

Vekt: 79 kg ( opp 10 totalt)

Ødem: 0

Hb: ---

Fl./pr.min: 144 slag

Sf.mål: 32 cm ( i uke 32 med lillemor var jeg kun 29 cm)

Leie: Ligger med hodet ned, men langt fra festet. (lillemor festa aldri hodet hun)

Ellers alt vel. Fikk ny time om 14 dager. Og så blir det nok omvisning på føden i beg. av juni. Strengt tatt trenger jeg det ikke, har jo født en gang før. Men da bodde vi i Bodø, så jeg vet ikke hvordan selve fødestuen her på sykehuset ser ut. Har jo kun vært på barselbesøk her jeg.

Må vel gå å finne noe klær til lillemor før jeg tar kvelden. Det skal være fotografering i bhg i morgen. Kjempespent på hvordan resultatene blir der.

Er ikke helt bestemt på om hun skal ha kjole eller hverdagsklær. Hun er liksom ingen typisk "kjolejente" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en gledelig opptur i dag...

Sambo ringte kl 11 i formiddag og lurte på om jeg var hjemme. Jo, satt i stua og så i veggen. Lillemor var i bhg.

Han ba meg hente 5 pk tobakk i fryseren og komme ned til kaia med dem snarest! Da var de her med båten bare såvidt til kai for å hente noen deler på mek.verkstedet.

Fikk sagt hei og ha det, og sneket meg til en god og etterlengtet :kline:

Er riktignok bare 11 dager siden han dro, men er jo hele 5 uker til han skal komme hjem. :cry:

50 dager til terminen!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du fikk sett han bittelitt da!

Beundrer deg som greier å holde ut så lenge! Jeg hadde blitt gal og gått på veggen hvis sambo hadde blitt borte så lenge........Så du må være ei super duper dame!!

Men så er det kanskje litt hva man er vant med også..Men jeg beundrer deg uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det var deilig å få gi din kjære en klem da ja! For en som har mannen sin hjem hver ettermiddag er det svært vanskelig å forstå hvordan du klarer så bra å holde ut mens mannen er på sjøen. Jeg synes du er utrolig flink og sterk som klarer deg så fint!

Selv hadde jeg nok revet ned tapet og bitt opp trærne rundt meg av lengsel... :roll:

All ære til deg! :blomst:

Ha en riktig fin dag!

:klem: Sessa 25+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fint for deg Pondusa!

Det må være fælt å ikke hja ham hjemme. Mulig man venner seg til det, men jeg hadde blit fullstendig gal!!

Beundrer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det torsdag 26. mai, og du er 33 uker ut i svangerskapet. Det er 7 uker og 2 dager igjen til din termin, lørdag 16. juli.

33 uker

Fra 33 uker og 0 dager til 33 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2100 g

CRL: 29 cm

Full lengde: 39 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 31 uker gammelt. Ettersom det er mindre plass i livmoren, vil ikke fosteret kunne bevege seg like fritt som tidligere og bevegelsene blir mindre. Pupillene begynner å reagere på lys. Kanskje kjenner du rytmiske bevegelser – det er kanskje fosteret som hikker!

Ingen vet hva fostre tenker eller drømmer om, men nå har fosteret REM (Rapid Eye Movement) søvn, som vanligvis indikerer en drømmefase.

TIL MOR

Tenk at du bærer på fremtiden!

Å se en gravid kvinne rører de aller fleste av oss, nesten uansett alder. Det er nærmest noe magisk eller hellig med magen. Vi tiltrekkes av den på hver vår måte. Den gjør noe med oss. Kanskje er det håpet og mulighetene. Ellerappellerer den rett og slett bare til de gode følelsene i oss? Kjenner du at du bærer på fremtiden?

Mange merker nå at ordet fødsel som har vært fjernt og egentlig ikke angått dem, ja til og med forsøkt skjøvet unna, nå stadig kan dukke opp. Det kan skje til alle døgnets tider. Også når du ligger der midt på natten og ikke får sove. Da kommer det!

For noen er dette tiden da nattesøvnen endres. Ingen stilling er særlig "god" over lengre tid. Barnet beveger seg og trykker på blæren. Når du endelig har sovnet etter 3 toalettbesøk, og 4 snuoperasjoner vekkes du av partnerens snorking. Og du bærer på fremtiden! Ja, - men ikke alltid like lett å huske på kl. 03.30. Det er imidlertid en fin anledning til å venne seg til et annet søvnmønster. De lange sammenhengende timene erstattes av kortere perioder. En god forberedelse til tiden etter at barnet ditt er født.

33 uker allerede!

Jeg er langtfra klar til å avslutte dette enda. Stortrives med å gå gravid jeg! Formen er superfin enda, og alt er bare fryd og gammen egentlig. :sjarmor:

Drømmer om hvor deilig det skal bli å flytte inn i VÅRT nye hus, og hvordan jeg skal innrede barnerommet.

Blir mer og mer sikker på at pondus er en liten pjokk, så nå er alt bare lyseblått i hodet mitt. Og da er det jo selvklart at jeg bare kommer på fine jentenavn... :ler:

Sliter med guttenavn gitt, men så har vi ikke satt oss ned og pratet om navn heller da. Aner jo ikke hva sambo kanskje går å tenker på.

I dag fikk lillemor endelig ta med 3-hjulssykkelen ut. Vi har en liten innkjørsel på nedsiden av huset, som går bort til naboen. Der fikk hun lov til å sykle frem og tilbake, og i 45 min var den ca 50 m lange veien helt topp! :ler:

I morgen er det karneval i bhg, og da skal hun få være prinsesse. Hun har fått en skikkelig tyllkjole i gave fra "oldemora", som er fillipinsk. Der nede kles jentene litt mer opp enn her nord. Så med den kjolen blir hun en ordentlig prinsesse. Er bare stropper over skuldrene, og sikkert 4 lag skjørt. Masse blonder og perler, så med en hvit body og hvit strømpebukse, blir nok det knæsj!! :hoho:

Takk for hilsner Skytte, Sessa og Tyttebæret! Koz at dere finner veien innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Og så jeg som synes samboer er lite hjemme til tider... :oops:

Han jobber stort sett 10-12 timer om dagen, 6-7 dager i uken.

I tillegg jobber han en del hjemmenfra.

For en flott mage du har. :hjerte:

Håper du har en flott helg.

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe nydelig mage! Tenk at nå begynner det å nærme seg termin med stormskritt :) Skulle nesten ønske jeg var kommet like langt som deg :wink:

Ha en fin søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage du har ja!

Blir så misunnelig...................Jeg har liksom en 4mnd mage kanskje...Men uten noe baby i :oops:

Fortsatt lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner, Mayamor, Sessa og Skytte!

Helga har vært fin den, litt kjedelig på lørdag da stort sett alle vi kjenner var borte. Men i går var vi sammen med storesøs og fam nesten hele dagen.

Lillemor var helt utkjørt i går kveld, så kl 19.15 var det mørkt. Hun hostet en del, og da jeg så inn til henne kl 21 var det en meget varm liten jente jeg fant i senga. Tok tempen og den viste 40,0!! Putta inn en paracet kjappere enn kjapt, og laget til masse drikke. Hun satt på fanget mitt til i 22-tiden, da var feberen gått betydelig ned og hun fikk til å legge seg til å sove igjen.

03.30 i natt var hun på nytt glovarm, jeg orka ikke ta tempen, bare putta inn en paracet og lot henne ligge sammen med meg i senga. Hun sovna igjen og sov til kl 9 i morges.

Da var tempen bare 38,0 så jeg orka ikke gjøre annet enn å ringe bhg å si at hun var syk.

Typisk nok var det solskinn i dag, den 3. dette året.... :tunge1: , og vi måtte holde oss inne. Har sett masse film i dag ja. :hoho: Utover dagen kvikna hun heldigvis til, og jeg tok det som et godt tegn da hun spiste en stor porsjon med favorittmiddag spaghetti og kjøttdeig.

Hun sover nå, men jeg er spent på hvordan kvelden utarter seg. Feber har jo en tendens til å komme igjen på kveldene.

I ettermiddag kom mamma og pappa, storesøs og niese på 4 år og mitt søskenbarn med jente på 2 år på kaffe. Jentene lekte, mens vi voksne koste oss med kaffe og is. Deilig å ha litt folk i huset til en forandring.

Skulle egentlig vært hos jordmor på "treff" i dag. Hun skulle vise en film og snakke litt om fødsler. Men jeg har jo vært gjennom dette før, så var jo ikke så nøye. Fikk høre at de som var der, var unge førstegangs. Er fryktelig få gravide her i byen i år, så vi er ca 5-6 stk med termin fra juni-aug.

Skal på ny kontroll hos jordmor neste man 6.6, og så blir det nok omvisning på sykehuset ikke så lenge etter det.

Er 33+4 i dag, og storkoser meg fortsatt!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så koselig å høre at du har det bra, at du koser deg med din gravide status, selv om du er travel småbarnsmamma! Håper Lillemot blir fort frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk :-) Fikk litt å tenke på etter jeg samlet sammen begge mine hjerneceller og fikk dem til å samarbeide :ler: Så nå har jeg div å tenke på de neste fjorten dagene...!

Hvordan går det med lillemor? Håper det ikke er noe langvarige greier..Sender dere en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Skytte og tyttis!

Feberen blussa selvfølgelig litt opp i går kveld, så jeg gav henne en paracet. Meget urolig natt for oss begge. Tok henne i min seng for å slippe å stå opp ørten ganger når hun våknet. Men hun er jo en mark i senga, og jeg greide liksom ikke å ligge i så mange stillinger med magen heller...

Ble stort sett inne dag i dag også, selv om hun har vært feberfri i dag. Dristet oss en liten tur på butikk, men da kjørte vi bil. Var også 1 times tid i bursdag til sønnen til et vennepar av oss.

Lillemor var ikke noe gira på kveldmat, ville bare legge seg. Så 19.30 var hun i seng, og sover nå. Er litt urolig, så jeg er spent på kvelden.

Hadde vært veldig deilig å våkna i morgen tidlig med frisk unge, sendt henne i bhg og fått slappet av litt hjemme. Men jeg skal ikke legge noen planer enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Ville bare stikke innom og krysse fingrene for ei god natt og en feberfri dag hos dere imorgen! Håper du ikke blir alt for sliten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...