Gå til innhold

Lillemor og pondus

pondusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann vennen. Jeg lusker rundt her inne for å se om jeg kan finne meg tilrette. Uansett så snikleser jeg hos deg. Håper dere koser dere i påska. Vi savner dere masse.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for påskehilsner alle sammen!!

Så koz å se deg her D`Arcy!! Vi savner dere også!!

Akkurat nå er vi på påskeferie hos svigermor, hun har endelig fått seg internett!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann - håper du koser deg hos svigermor :wink:

Takk for at du følger spent med på hvordan går med oss. :kyss:

Er veldig, veldig spent selv også...

Ikke lenge igjen nå :)

Påskeklemmer fra ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte bra, men hjemme så ufattelig mye bedre!!! :hoho:

Kom endelig hjem fra påskeferie i dag. Har vært en stille og rolig ferie. Jeg å sambo var på bygdefest på onsdag, svigermor var barnevakt og det gikk helt fint. Lørdag var jeg og svigermor på fest, og sambo barnevakt. Gikk greit det også!!

Ellers har det vært litt dårlig vær, var nydelig vår med solskinn da vi reiste. Men det slo raskt over i sludd og snø!!! :o

Så den planlagte "fjøljektregattaen" ble avlyst og påskemarsjen gikk også i dass. Trilla riktignok en bitteliten tur, slik at lillemor og jeg fikk diplom. Men vi vant ikke termos på lodd i år heller... :tunge1:

Svigermor hadde kjøpt seg data, så den kobla vi opp. Mest sambo og broren da. Ble litt plunder med internetten, fikk en orm som kom hver gang vi logga på. :evil: Men etter en rask konsultasjon fra "Svalbard-hjelpen", (datakompis til sambo bor der...), ble alt i skjønneste orden. Da kunne vi lære svigermor litt, og hun som aldri hadde tatt i en maskin før!! Fikk faktisk til å bestille noen varer fra sparkjøp da... :ler: (hennes første oppg.) :wink:

Lillemor var fryktelig forkjølet og snørrete og hadde stygg hoste da vi reiste. Derfor har vi vært mest inne. Hun er nesten bra igjen nå, hoster bare litt. Har heller ingen særlig matlyst, men to hvite kuler i munnen taler for seg.. Bare så synd at hun skal bli så plaget med disse hersens tennene.

Hun har nå oppdaget at det går an å krabbe på knærne, det kom 3 uker ETTER at hun gikk! Og hun har funnet ut hvordan hun klatrer opp i sofaen!!

Prater som en foss hele dagen, og er fryktelig blid. Tøyser og tuller og gjør seg bare til når vi tar frem kameraet og skal filme henne!! :ler:

Dag 18!!

Har bare såvidt begynnende utflod, og først forleden og i går hadde jeg smerter i magen. Intet el-slim å spore...

Forbauser meg ikke at syklusen er helt på jordet, nå som jeg trodde den endelig var i orden... :o

Spennende tider her hjemme også. Et vennepar venter barn nå, termin i slutten av april!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg skjønner ikke det der med el-slim og temping +++ jeg... :oops:

Her blir det bare sex så ofte som mulig.

Kanskje litt mer rundt dag 10-25... :ler:

Sånn sett er vel jeg på dag 12 her i gården.

Må få sambo med på sengekos nå... :kline:

Vi har vært så opptatt i huset og med go-kart

- at det ikke har blitt tid til slikt i det siste... :-?

Får håpe syklussen din normaliserer seg igjen da... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 19

Fikk et sikkelig knipetak på jobb i dag, de begynte å lure på om jeg var syk... :oops: Var nok el-smerter, så da regner jeg med at el kan inntreffe de nærmeste dagene...

Tusen takk for hilsen Mayamor!

Alltid hyggelig når noen stikker innom.

Sitter bare på nett og oppdaterer meg litt. Sambo stakk ut en tur, skulle besøke en kompis som er her med båten han jobber ombord på.

Hadde jobb i dag, var bare pl.dag og d gikk greit. I ettermiddag var vi på kaffe hos mams & paps. Der var storesøs og tantebarn også. Hyggelig besøk.

Skulle egentlig inn å levere selvangivelsen på nettet, men måtte en aller så liten tur på kg først...

Og her hadde jommen nydag fått en prinsesse i dag!! :hjerte:

Må vel inn på NM også. Der har de forandret alt i påskeferien, så jeg trenger vel et år på å ble kjent der inne igjen... :hoho:

Skulle vært på scrapping.no å surfa litt. Må kanskje bestille noen varer, er med i en scrappering for april, hvor jeg skal sende en forundringspakke til noen, og får en igjen av en annen!!!

Er alltid så spennende hva som dukker opp i posten!!

Å så var det disse kjedelige regningene da..... :tunge1:

Lillemor har begynt med et nytt ord; minæ=mitt!

Hvis sambo holder rundt meg og klemmer meg, kommer hun springende og drar i meg og roper: minæ!!

Samme hvis noen tar lekene eller klærne hennes.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20

Nada, nicht og ingenting enda..... :roll:

I dag har jeg vært et brukbart kjærring-emne påsto sambo...

Jeg sto opp litt før 8, fordi dagmamma ungen kommer da.

Så snart hun var kommet og ungene hadde spist frokost, satte jeg igang.

:)

-Bakte brød

-Bakte boller

-Støvsugde stue/kjøkken

-Moppa stue/kjøkken

-Vaska 3 maskiner klær

-Bretta en diger haug med klær

:)

Da jenta blei henta i 2-tiden, slappa vi av resten av dagen. Var på et kaffebesøk vi har sett frem til en stund nå. Var veldig deilig å få være der.

Måtte få med meg nr.19 spesial i kveld. Jeg og sambo satt klistra til skjermen og fanga opp tips og triks om parkett og Feng Shui?? :oops:

Nå er sambo dratt til en kompis og her sitter jeg.

Må på nettbanken å bet tv-lisensen som kom i dag... :( Vi har ikke bet de siste 3-4 årene, men slapp unna med å bet fra 1.1.04... :tunge1:

En litt hyggeligere pakke som lå i postkassa var fra scrapperingen april. Masse fint påske-stæsj som skal brukes i scrappealbumet.

Bestilte en pakke fra Familieskatter.no i går jeg...Ble ikke så fryktelig dyrt da... :ler:

Lillemor finner stadig på nye og morsomme ting hun kan gjøre.

I dag fant hun slippersene mine, og de skulle hun seff kle på seg. Hadde ikke helt balansen, så hun måtte sette seg ned for å tre foten inn og så reise seg. Greide å gå 2-3 skritt med den ene på seg. Sambo måtte bare filme henne da! :hoho:

Tett før hun skulle legge seg, begynte hun plutselig å springe bortover gulvet, bråstanse og så trippe bakover. Dette gjorde hun en hel del ganger, ble modigere og modigere for hver gang. Hele ungen var jo et eneste stort glis!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 22

Økende utflod og antydning til slim... :oops: El like over helga kanskje???

Lillemor fikk sin 6.tann i dag!! Høyre "lille" fortann nede. Hun blir bare skjønnere og skjønnere dette lille sjarmtrollet vårt! :hjerte:

Har nettopp:

:) hengt opp 1 maskin klær

:) brettet sammen 2 maskiner klær

:) skal straks sette på flere... :ler:

Fikk pakke fra en byttering på scrapping.no i dag. 14 poser med garn i ulike farver, 5 ulike nyanser i hver pose!!! Gjett om det skal scrappes!! :hoho:

Handleliste til bytur i morgen:

:kul: Garderobehylle

:kul: Batteri til fotokamera

:kul: Se på vårsko til lillemor + finne hansker og vårlue

:kul: Liten hagesaks

Nå må jeg dessuten rydde i kommoden til lillemor. Skulle gjerne hatt mer plass, var på besøk til søster i går og kom hjem med 2 fulle bæreposer med vår og sommer-kolleksjon til lillemor. Kjempegjevt å få låne hos søskenbarn som er 1.5 år eldre! :):)

Må vel stikke ned til sambo, begynner vel å lure på hvor det blir av meg nå... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 24

Fortsatt bare litt utflod, med et snev av slim... :oops: :oops:

I dag har det endelig blitt vår her nord. Sola skinte fra nesten skyfri himmel og gradstokken krøp opp til hele 13 grader i formiddag.

Vi rusla en fin formiddagstur i finværet, og har ellers holdt oss hjemme.

Jeg har som vanlig vaska 3 maskiner klær, hengt opp og lagt sammen tørt tøy.

Har dessuten gått gjennom kommoden til lillemor for å se om jeg kunne trylle frem litt mer plass. Noe klær kunne legges bort, og kjoler ble hengt opp i klesskapet vårt.

Må også i kveld gå gjennom skifte-sekken til dagmamman, legge i litt tynnere uteklær.

Har nettopp levert selvangivelsen på nettet, var ikke den store fortjenesten på meg i år. Hele 192,-!! :tunge1:

Snakka med Litle på msn i går kveld. Den 26.4 kjører de nordover til foreldrene hennes, og på turen skulle de stoppe her hos oss!!!! Gleder meg masse til å få treffe henne igjen, samt lillegutten hennes. Tipper lillemor blir overivrig når hun får besøk av en liten-kjæreste... :)

Sambo har benka seg foran tv`n og rbk kamp. Derfor måtte jeg bare snike meg en tur på loftet. Må vel gå ned og se hva som skjer. Står en oppvask og venter også. Jeg hater å stå opp til rot på kjøkkenet på morran... :veldigsur:

*suser avgårde for å rekke noen fler bøker....* :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på besøk til søster i går og kom hjem med 2 fulle bæreposer med vår og sommer-kolleksjon til lillemor. Kjempegjevt å få låne hos søskenbarn som er 1.5 år eldre! :)

Kjempe kjekt det da ;)

Hadde litt frem og tilbake med klær en stund her vi også..

Mens min søster gikk gravid med sin datter,

klarte jeg å være gravid samtidig med henne 2 ganger..

(det er ikke ett år engang mellom mine to første,

så da byttet vi litt klær til våre 3 jenter)

Ser i albumet ditt..

Har Lillemor alltid hatt så mye hår ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i albumet ditt..

Har Lillemor alltid hatt så mye hår ?

Hi hi, ja hun har det! Var riktignok svart da hun ble født.

I dag var vi til frisøren, men siden mamman var redd for krøllene, tok de bare litt oppa og luggen.

Pappan har omdøpt henne til "Lille frøken Strømøy" (hockeysveis....) :hoho:

Tusen takk for hyggelig dagbok-besøk Jinx!!

I dag har hele familien vært i byen og rota. Var opprinnelig bare meg som hadde frisørtime, men endte opp med at alle klippet seg!!

Var innom møbelbutikken og bestilte sort garderobehylle og kikket litt på møbler. Driver å bestemmer oss for hva vi skal satse på når vi skal begynne å handle ting. Pr dags dato har vi bare hummer og kanari, slikt som vi har fått billig/gratis av andre. Nå vil vi starte på en serie og få litt system på sakene. Hadde jo blitt enig om en serie som heter Jugend og vi ville ha den i honning. Nå viser det seg at honning er gått ut og det kun finnes i mørkt tre. Vi syntes kanskje det ble litt for mørkt.

Beito og Lyngdal er andre alternativer, men sambo er litt tvilende da to av våre vennepar har disse seriene... :roll:

Vi var dessuten i banken i dag, er i startfasen med å få oss eget hus. Han vi snakket med var veldig trivelig og kunne gi oss et lån på mye mer enn vi hadde regnet med på forhånd!!

Skal dessuten på visning av en enebolig på torsdag. Tviler på at vi blir å legge inn bud, men er mest for å komme igang og for å se hva man kan vente i den aktuelle prisklassen.

Er kjempespennende, jeg vil jo selvsagt ha hus med en gang jeg... :tunge1:

Dag 26

Bittelitt slim i utflod. Hadde litt sånn *nå-kommer-mensen-straks* vondt i magen i morges, men det gikk bort...

Lillemor var som nevnt til frisøren i dag. Trass i overtretthet gikk det kjempebra. Noen tillfeller av surleppe og litt gråting, men ble da klippet. Pappan kan ikke annet enn å mobbe henne for sveisen, mens mamman er irritert fordi hun glemte å kjøpe nytt batteri til kameraet... :evil:

Ny farge, nytt tema: "Kom i bikiniform"! :ler:

Mål med treningen: - bli kvitt litt "heng" på magen.

- få litt bedre kondis

- stramme opp litt på armer, bryst, lår, hofter og rumpe.

Hvordan?

:kul: Step eller spinning- trening, kondisjon

:kul: Knebøy,benmuskulatur

:kul: Pull-ups og armhevninger, overkropp

:kul: Sit-ups og benløft, øvre-og nedre magemuskler

Tall 20.04.04:

Vekt: 65,1 kg

Midje: 87 cm

Hofte: 99 cm

Lår: 58 cm

Overarm: 25,5 cm

Men først, FRIENDS!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27

På en normal syklus ville mensen vært kommet i dag, jeg tror ikke jeg har merka noe el enda jeg... :roll:

I dag har jeg og lillemor vært på barselgruppe. Var stor stas å få leke med de andre ungene. Vi er 3 som har jenter, og 4 som har gutter. Ei jente var i syden i dag.

Vi har plutselig fått hus-ånden over oss. Skal på en visning i morgen, og har undersøkt med flere potensielle eneboliger rundt om!!

Blir spennende om vi kan endelig få oss noe eget i løpet av våren!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har plutselig fått hus-ånden over oss. Skal på en visning i morgen, og har undersøkt med flere potensielle eneboliger rundt om!!

Blir spennende om vi kan endelig få oss noe eget i løpet av våren!! :):)

Spennende med husjakt! Har dere forresten vurdert å bygge hus? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med husjakt! Har dere forresten vurdert å bygge hus? :sjarmor:

Er lite med tomter her i byen, dessuten tror jeg det vil bli litt i dyreste laget for oss nå i startfasen...

Men hadde vi hatt råd, ville jeg definitivt bygget for å få det akkurat slik jeg vil ha det!! :kul:

Visningen i dag var som forventet. Gammelt hus fra 1975, lite gjort. Masse ekkelt teppebelegg overalt! :tunge1: Masse smårom, med masse dører. 3 soverom oppe og et kott av et bad. Måtte en kjempe omveltning for å få laget ordentlig bad uten å tatt av soverom. Fin utleieleilighet i kjeller. NYDELIG UTSIKT!!! Sukk.... Bare utsikten dro opp ca 300.000.

Takst på huset var 1,2 mill. Vi hadde neppe gitt mer enn 1.0

Men det er noen flere hus vi driver å undersøker, får håpe vi kan få sett litt nærmere på noen, (istedet for å bare luske i hagen...)

Dag 28!!

Ikke antydning til verken det ene eller det andre... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...