Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
Det håret så skikkelig fint ut Twisted :) Og så flink du er til å trene!!! klarte ikke komme meg på elixia idag jeg..var litt for trøtt etter jobb. Skikkelig dårlig unnskyldning :sjenert: I morgen skal jeg klare det!!

Vurderer dere bryllupsreie til Maldivene? Dit skal vi :jepp: Skal reise med paradisreiser! Gleder meg så sinnsykt :rødme:

Ja, jeg ønsker meg veldig bryllupsreise til Maldivene!! `:jepp: Hadde ikke spesielt mye peiling på stedet før jeg så at det var et yndet reisemål for bryllupsreise, og da jeg begynte å kikke på bilder ble jeg jo helt lamslått!!! :rødme: Jeg har nesten kommet til at dit må vi, nesten koste hva det koste vil..... Kanskje ikke så lurt å tenke sånn rent økonomisk, men har ihvertfall lyst til å få det til!!!!

Hvor lenge skal dere være, og til hvilken destinasjon? Du må regne med at du må gi meg litt tilbakemelding på om det er så idyllisk som det ser ut når dere kommer tilbake!! :lur:

Lykke til med trening i dag! :trene: Selv om det ikke ser sånn ut, vet jeg veldig godt hvordan det er å ikke komme seg på trening, jeg er utrolig vanskelig å få igang hvis jeg har hatt et opphold (et par uker holder lenge for å gjøre meg til en gigantisk sofagris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Huff, i dag er jeg ikke i spesielt festlig humør... :kjefte: Jeg må nesten ha våknet gretten, og jeg vet ikke engang om en god grunn til det?? Det kan hende det er fordi jeg vet at det blir en lang og slitsom dag, men mye av det bør jo være hyggelig også? :sjenert: Først er det jo selvfølgelig jobb, så direkte ut for å møte kjære og foreldrene hennes, så skal vi ut og spise og så skal vi på fotballkamp. Det hele er en del av bursdag for kjæres far, og blir sikkert hyggelig?!? Men så kjenner jeg på at det også blir litt stress og at jeg snart kunne ønske meg tid bare helt for meg selv sammen med sofaen uten at noe skal skje..... Jeg er nok litt rar sånn, for plutselig blir det viktig med alenetid... Og ikke minst er det litt kjedelig at ei venninne kom hjem fra ferie i går, hun skal også være med på kamp, og hadde lyst til å se oss litt før kampen. Men det kan vi jo ikke fordi vi skal være med kjæres foreldre. Kjenner at i dag hadde det vært mye bedre å være sammen med henne, men sånn kan det jo ikke bli. Jeg får satse på at humøret går seg til litt utover dagen, det er litt slitsomt å være sånn, både for meg og omgivelsene... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av utfordringene mine i året som kommer blir å være flink med mat og trening.... Jeg har heldigivs ikke vært så dum at jeg har kjøpt kjole som jeg må slanke meg ned i, den er passe i min nåværende størrelse. Men det betyr ikke at jeg kan bli sløv og hvile for det. Jeg har siden jeg var veldig liten vært veldig fæl til å trøstespise/overspise når jeg er alene. Det er en forsvarsmekanisme og en vane det viser seg å være veldig vanskelig å kvitte seg med, det kreves mye for å endre på noe man har gjort hele livet.... Jeg har vært veldig flink en tidligere periode, gikk ned over 10 kilo da. Har holdt vekta sånn nogenlunde, men bør være flinkere i matvalg og ikke minst disse overspisingene.... Det er rart, for hvis jeg ikke er alene, har jeg ikke noe problem med å holde meg unna, det er skambelagt for meg å spise, så gjør det derfor alene. Det viktigste er å ta kontroll over meg selv også når ingen ser meg, når det bare er min egen vilje og min egen kropp som skal kunne holde styringen. Jeg er veldig flink til å ta riktige valg og holde meg på matta (ihvertfall utad), men kan gå rett imot mine egne utsagn når ingen ser meg. Dette må jo minst være patologisk. For eksempel tenkte jeg at det måtte være den ultimate motivasjonen til å skjerpe inn når vi satte den endelige bryllupsdatoen. Men så holdt det ikke likevel, og det hele blir vanskeligere enn jeg tror. Så igjen, når kjolen min kom denne uka, sto jeg sammen med samboeren, og så sier jeg at dette er ihvertfall motivasjon. Og det mener jeg, for noe finere enn den kjolen tror jeg ikke at jeg hadde klart å finne. Jeg kommer til å stråle i den! Og da tenkte jeg for meg selv at her er det bare å holde seg på den stramme linje! Men når jeg da ble alene hjemme igjen i helga, hva er det første jeg gjør? Jeg klarer ikke å holde meg unna det som finnes av snop og godteri, og spiser det likevel. Med tilhørende dårlig samvittighet etterpå selvfølgelig. På et eller annet vis må jeg komme tilbake til det å klare å fokusere på et valg om gangen, og da ikke gi etter og overspise etter at jeg har klart meg en stund! Det har jo heller ikke hjulpet at jeg har reagert veldig på pollen etter at vi kom tilbake fra ferie, så jeg har ikke hatt mulighet til å komme igang med trening. Det får være hovedfokus å få medisinene til å virke, og å komme igang ordentlig med treningen! Jeg er ikke så veldig opptatt av å ta av X antall kilo, men jeg har lyst til å ta gode valg i forhold til kosthold, i tillegg til at jeg vil stramme opp litt og trene litt styrke så jeg ser enda bedre ut i tiden før, under og etter bryllupet! Og ikke minst, å klare å beholde trenden etterpå!

Jeg er imponert over hvor langt du har kommet i planleggingen.

Jeg gifter meg 23 mai neste år, altså under 10 mnd til og det eneste jeg har i orden er forlovere, og pengene da.

Kjolen må vente for driver med aktiv trening om dagen

Følger deg videre i prossesen =)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Jeg er imponert over hvor langt du har kommet i planleggingen.

Jeg gifter meg 23 mai neste år, altså under 10 mnd til og det eneste jeg har i orden er forlovere, og pengene da.

Kjolen må vente for driver med aktiv trening om dagen

Følger deg videre i prossesen =)

Lykke til

Hei *LilleKonvall* og :velkommen: til boka mi!

Jeg synes det er mange fler som har mer på greip enn meg, men det ser kanskje bare sånn ut fordi mange andre har lister og ikke jeg? Hmm, vet ikke helt, det må vel bli en liste på meg etterhvert også.... :sjenert:

Godt å høre at det er fler enn meg som driver med litt aktiv trening, jeg fant ut i går at kroppen min må trene mer styrke, det er tydeligvis effektivt! Jeg blir helt utmattet i kroppen, så det må jo bety at den har gjort noe?? Angående min kjole er den sydd etter nåværende mål, men kan tas inn gjennom korsettryggen uten behov for justeringer. Og så ble jeg jo så forelsket i den, så kunne ikke vente... :lur:

Det blir spennende å følge deg også, i planlegging og med trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ønsker meg veldig bryllupsreise til Maldivene!! `:jepp: Hadde ikke spesielt mye peiling på stedet før jeg så at det var et yndet reisemål for bryllupsreise, og da jeg begynte å kikke på bilder ble jeg jo helt lamslått!!! :rødme: Jeg har nesten kommet til at dit må vi, nesten koste hva det koste vil..... Kanskje ikke så lurt å tenke sånn rent økonomisk, men har ihvertfall lyst til å få det til!!!!

Hvor lenge skal dere være, og til hvilken destinasjon? Du må regne med at du må gi meg litt tilbakemelding på om det er så idyllisk som det ser ut når dere kommer tilbake!! :lur:

Lykke til med trening i dag! :trene: Selv om det ikke ser sånn ut, vet jeg veldig godt hvordan det er å ikke komme seg på trening, jeg er utrolig vanskelig å få igang hvis jeg har hatt et opphold (et par uker holder lenge for å gjøre meg til en gigantisk sofagris).

Selvfølgelig skal du få fullt referat etter bryllupsreisen(utelater kanskje endel detaljer..hehe)!! Vi var også helt sikre på at dit bare måtte vi etter å ha snakket med reisearrangøren på reiselivsmessa. Vi skal være borte i 12 dager, først 7 dager på Kuredu hvor vi skal bo i garden bungalow. Dette er en av de største øyene, så her er det endel å finne på :)http://www.kuredu.com/

Så etter 7 dager på Kuredu, drar vi med sjøfly til en knøttliten øy, Filitheyo.

http://www.paradisreiser.no/catalog.cfm?nS...talogueNo=11043

Her skal vi bo i 5 dager i watervilla :rødme:

Vi betaler 21 000 pr.pers, og det er inkl frokost og middag. Men det er nok verdt det!! Om du vil kan du godt få kontaktinfo til hun som la opp vår reise for oss. Vi sjekket også priser hos flere arrangører, men fant ut at paradisreiser hadde det beste utvalget og best priser.

Endret av LilleEkorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Selvfølgelig skal du få fullt referat etter bryllupsreisen(utelater kanskje endel detaljer..hehe)!! Vi var også helt sikre på at dit bare måtte vi etter å ha snakket med reisearrangøren på reiselivsmessa. Vi skal være borte i 12 dager, først 7 dager på Kuredu hvor vi skal bo i garden bungalow. Dette er en av de største øyene, så her er det endel å finne på :)http://www.kuredu.com/

Så etter 7 dager på Kuredu, drar vi med sjøfly til en knøttliten øy, Filitheyo.

http://www.paradisreiser.no/catalog.cfm?nS...talogueNo=11043

Her skal vi bo i 5 dager i watervilla :rødme:

Vi betaler 21 000 pr.pers, og det er inkl frokost og middag. Men det er nok verdt det!! Om du vil kan du godt få kontaktinfo til hun som la opp vår reise for oss. Vi sjekket også priser hos flere arrangører, men fant ut at paradisreiser hadde det beste utvalget og best priser.

Oooo, water villa! :rødme: Det ser jo bare så fantastisk ut!

Det kan nok hende jeg etterspør navn og nummer på damen etterhvert, 21000 per pers var jo slett ikke verst i forhold til andre tilbud jeg har sjekka!

Dere kommer nok til å få det helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille Bie
:fnise: Det er vel aldri for tidlig å begynne å tenke på ideer??? Men skjønner jo forsåvidt din kjære også som synes at dette er mye å tenke på litt tidlig. Min kjære ler også litt av meg, som stadig googler både det ene og det andre, men vi har jo litt konkret planlegging å gjøre, så hun er egentlig ganske interessert hun også når det kommer til stykket.... :lur:

Hår har jeg gitt opp, men har ihvertfall vært hos en ny frisør og funnet ut at jeg skal være der og bygge et kundeforhold fram til bryllupet. Jeg får sikkert noen tips underveis hvis jeg trenger det. Foreløpig er beste alternativ fra videoen til "Call me when you're sober" av Evanescence, der Amy Lee har oppsatt hår. Har ikke funnet noe godt bilde, men er du nysgjerrig kan du sjekke videoen på Youtube her:

http://www.youtube.com/watch?v=cEoP43Pv57k

Har du hatt en fin ferie da? Jeg sitter på jobb og venter på ferietur i september. Skal bli deilig å reise bort til bading hver dag! :)

Håret hennes var skikkelig fint da! skal du ha røde bånd i håret? iom at du har rød kjole så hadde det vel vært skikkelig fint! :jepp: Så ikke så godt selve oppsettet da, pga av lyset, men det så veldig bra ut!

Hvor er det dere/du har kjøpt kjolen din? Det er jo så utrolig mye billigere å bestille fra Usa, enn å kjøpe det her i norge, dessuten er ikke nordmenn så gode på å skille seg ut, så mesteparten av brudeforetningene har bare hvite/champagne kjoler, få med rødt,svart, marine osv.. desverre!

Jeg har falt helt for både Alfred Angelo og Maggie Sottero sine kjoler! :ler:

Nå for tiden driver jeg å plager livet av kjære med spørsmål om hvilke fargekombinasjoner vi skal ha! :fnise: Det virker som om jeg har alt under kontroll, men jeg aner fortsatt ikke hvor vi skal ha festen, hvordan middag vi ska ha, og hvilket lokale. (Ta en titt i dagboka mi, der jeg skriver side opp og siden ned om det! :lur: )

Hvordan middag skal dere ha?

Ha en fin dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Håret hennes var skikkelig fint da! skal du ha røde bånd i håret? iom at du har rød kjole så hadde det vel vært skikkelig fint! :jepp: Så ikke så godt selve oppsettet da, pga av lyset, men det så veldig bra ut!

Hvor er det dere/du har kjøpt kjolen din? Det er jo så utrolig mye billigere å bestille fra Usa, enn å kjøpe det her i norge, dessuten er ikke nordmenn så gode på å skille seg ut, så mesteparten av brudeforetningene har bare hvite/champagne kjoler, få med rødt,svart, marine osv.. desverre!

Jeg har falt helt for både Alfred Angelo og Maggie Sottero sine kjoler! :ler:

Nå for tiden driver jeg å plager livet av kjære med spørsmål om hvilke fargekombinasjoner vi skal ha! :fnise: Det virker som om jeg har alt under kontroll, men jeg aner fortsatt ikke hvor vi skal ha festen, hvordan middag vi ska ha, og hvilket lokale. (Ta en titt i dagboka mi, der jeg skriver side opp og siden ned om det! :lur: )

Hvordan middag skal dere ha?

Ha en fin dag! :goodbye:

Heihei!

Du har jo ihvertfall god tid enda da! :fnise: Fotografen vi booka i går mente vi var tidlige ute med planlegginga, så da må ihvertfall du være det!!!

Kjolene våre er bestilt over nett. Kjæres kjole er bestilt på nexteve.com, mens min er kjøpt gjennom ebay. Den ble sydd i Shanghai, så hadde ikke noe med usa å gjøre egentlig. Vet ikke om det er så mange av de store kjedene som selger over nett, har ikke gjort så mye research på det i og med at vi fant våre så fort. Men det er sant at det er lettere å finne litt spreke fargekombinasjoner utenfor Norge! Husk at hvis dere bestiller fra utlandet, så kommer det på 25% mva pluss tollbehandling!

Jeg er litt usikker på bånd, jeg synes det er veldig fint sånn, samtidig har jeg kjøpt en sånn hårbøyleaktig tiarasak som er i sølv, med blanke og røde "steiner". Hadde litt lyst å få den inn i det hele, men blir det penere med silkebånd, ofrer jeg den tvert!!! :jepp: Skal til frisøren igjen om en tre måneders tid, skal ha litt brainstorming da! :hoppe:

Vi har ikke kontaktet noen vedrørende mat ennå, men vi tenker på treretters med kalv som hovedrett, kanskje sjokolademousse til dessert. Forrett vil vi skreddersy litt mer enn de standardløsningene, så vi får se. Bør vel kanskje snart finne ut noe mer konkret? :klø:

Jeg følger med i dagboka di, spennende å se hvilke farger du kommer fram til blir de beste!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Bie
Heihei!

Du har jo ihvertfall god tid enda da! :fnise: Fotografen vi booka i går mente vi var tidlige ute med planlegginga, så da må ihvertfall du være det!!!

Kjolene våre er bestilt over nett. Kjæres kjole er bestilt på nexteve.com, mens min er kjøpt gjennom ebay. Den ble sydd i Shanghai, så hadde ikke noe med usa å gjøre egentlig. Vet ikke om det er så mange av de store kjedene som selger over nett, har ikke gjort så mye research på det i og med at vi fant våre så fort. Men det er sant at det er lettere å finne litt spreke fargekombinasjoner utenfor Norge! Husk at hvis dere bestiller fra utlandet, så kommer det på 25% mva pluss tollbehandling!

Jeg er litt usikker på bånd, jeg synes det er veldig fint sånn, samtidig har jeg kjøpt en sånn hårbøyleaktig tiarasak som er i sølv, med blanke og røde "steiner". Hadde litt lyst å få den inn i det hele, men blir det penere med silkebånd, ofrer jeg den tvert!!! :jepp: Skal til frisøren igjen om en tre måneders tid, skal ha litt brainstorming da! :hoppe:

Vi har ikke kontaktet noen vedrørende mat ennå, men vi tenker på treretters med kalv som hovedrett, kanskje sjokolademousse til dessert. Forrett vil vi skreddersy litt mer enn de standardløsningene, så vi får se. Bør vel kanskje snart finne ut noe mer konkret? :klø:

Jeg følger med i dagboka di, spennende å se hvilke farger du kommer fram til blir de beste!

:klemmer:

Jeg kan nemlig ikke fordra å gjøre ting i siste liten, får helt angst, derfor er jeg så tidlig ut! :fnise: (men jeg kommer stikkert uansett til å stresse meg ihjel..)

Men ang å bestille kjoler fra utlandet, da kommer det 25% av verdien på kjolen i mva og hvor mye i toll? Men dere er kjempefornøyde med størrelse, stoff, produsenten osv? Jeg føler meg litt nervøs for å bestille via nett nemlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Jeg kan nemlig ikke fordra å gjøre ting i siste liten, får helt angst, derfor er jeg så tidlig ut! :fnise: (men jeg kommer stikkert uansett til å stresse meg ihjel..)

Men ang å bestille kjoler fra utlandet, da kommer det 25% av verdien på kjolen i mva og hvor mye i toll? Men dere er kjempefornøyde med størrelse, stoff, produsenten osv? Jeg føler meg litt nervøs for å bestille via nett nemlig :sjenert:

I prinsippet kan alt man bestiller fra utlandet (bortsett fra bøker, dvd'er og cd'er) måtte fortolles. Av en eller annen grunn var begge våre kjoler stemplet "ikke tollpliktig" etter de hadde vært innom fortolling på Gardermoen, men vi hadde budsjettert med at det måtte betales. Er ikke sikker på hva tollbehandling koster, men har brent meg tidligere på at det jeg bestilte ble litt dyrere enn ønsket/budsjettert.

Min kjole er sydd etter mål, og den sitter helt perfekt. Kjæres kjole må sys ut litt i armene, hun trener litt mer en middels mye og har et mye større arm/skulderparti enn gjennomsnittsjenta... Men bortsett fra det er vi veldig fornøyd med størrelse, stoff og produsent. Mange som mente vi var litt vel modige når vi bestilte noe så viktig uprøvd, men alt gikk over all forventning!! (Og for vår del var det jo så billig at det hadde nesten vært verdt det om det måtte mer sying til også, begge kjolene kom på under 1.800,- til sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg er jammen sliten i beina i dag! Utover denne uka har det bare fristet mer og mer å bli liggende i senga, eventuelt gå å legge seg igjen istedenfor å dra på jobb. Men sånn fungerer det vel ikke denne uka heller, så måtte karre meg avgårde. Er fortsatt stolt over egen treningsinnsats i går, det hadde jo vært så enkelt å bare skylde på den planlagte treningstimen ble avlyst, og gå hjem til sofaen sin.... Men så gikk jeg ned i treningsrommet på jobben og satte personlig rekord i løping på mølle. Fantastisk innsats sier jeg bare! Så får vi se om selvdisiplinen er like sterk i dag, i dag skal jeg ihvertfall hjem og hvile på sofaen med kjære før det blir snakk om noen trening!!! Det har gått i 100 fra denne uka startet, så en liten pust i bakken må jo være lov???

I går ettermiddag/kveld hadde jeg besøk av forloveren min. Det var kjempehyggelig, som alltid. Hun har hatt ferie, og det hadde jo skjedd mye i planleggingen siden vi sist så hverandre. Hun krevde med andre ord full oppdatering, og er veldig ivrig. Det er jo kjempekoselig. Hun fikk også se kjolen, nå skal den ikke vises fram mer, det får være litt overraskelse for noen også!! Men det er jo så moro å vise den fram når jeg er så fornøyd med den! Jeg slapp å ta den på i går da, det er jo nesten en heldagsjobb...

Ellers ser det ut til at det kan gå i orden å få laget gave til kjære sånn som jeg hadde ønsket. Muligheten er ihvertfall tilstede, og det er stas. Må ta et lite møte med en av forlovers kontakter, og se hva som kan fungere. Moro!

Jeg debuterte også som brødbaker i går, riktig så huslig av meg med andre ord... :ler: Men det var utrolig godt med nystekt lunket brød med jordbærsyltetøy!! Både kjære, forlover og jeg var storfornøyde!! Absolutt noe som bør gjentas, spørs bare hvor ofte jeg kommer til å finne tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Vi betaler 21 000 pr.pers, og det er inkl frokost og middag. Men det er nok verdt det!! Om du vil kan du godt få kontaktinfo til hun som la opp vår reise for oss.

Hmm, jeg klarer nok ikke å vente så mye lenger... Kan du sende meg en pm med kontaktinfo til flinke damen deres?

*vil planlegge bryllupsreise* :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Såklart skal du få det :) Sender deg PM jeg :)

Tusen takk!! Nå tenker jeg det blir mail til damen i løpet av uka! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Huff, denne uka har jeg gjort to feil på jobb... Hrmf, må få dette hodet mitt litt mer "med"!

Jeg er ihvertfall overbevist om at jeg jobber mer effektivt under stress enn når jeg er underarbeida! Sjelden man etterlyser stress men.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<a href=" 103.jpg?t=1212348874 target="_blank">

Min kjole

</a>

Riktinok må fantasien brukes for å speile fargene. Min kjole er rød med hvitt slep, alt av broderier er rødt. Har speilvendt den kjolen som er på bildet. :)

<a href="http://www.nexteve.com/images/D/F02-0414.JPG" target="_blank">

Kjæres kjole

</a>

Hennes skal sys om slik at den har 3/4 armer. Ellers er den lik som på bildet. Vi er ganske fornøyde med at perlene som lager silhuetten på hennes kjole er røde og hvite, så står de litt i stil med meg! :love:

Kjolen din er drømmekjolen min jo ! :O Haha. Jeg ble litt vill nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Kjolen din er drømmekjolen min jo ! :O Haha. Jeg ble litt vill nå :P

Så moro!

Jeg kan ihvertfall bekrefte at den er akkurat like fantastisk i virkeligheten som på bildet!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ekte fredagsmodus på jobben i dag, ekstra mye og høylytt latter i lunchen (som ble betydelig lenger enn vanlig). Deilig med helg, har ikke noen spesielle planer, og det er nesten det deiligste av alt! :) Kjære skal i en bursdag i morgen kveld, jeg gleder meg til alenetid med sofaen.

Ellers ble det ikke stort av de gode intensjonene om trening i går kveld. Visste vel egentlig det når det var snakk om å trene etter hviling på sofaen... Jeg er jo utrolig treg til å komme i gang på kvelden, jeg er mye flinkere rett etter jobb. Så da kjære spurte om jeg ikke skulle være med ut og løpe, så sa jeg at jeg heller kunne trene i dag. Og da trodde ikke kjære stort på meg (hun har forsåvidt god grunn til akkurat det), så da fant jeg ut at jeg skulle trene etter jobb i kjelleren. Kanskje mest på trass.... Men det er vel med sånn type innsats en merker forskjellen eller???

Ellers er det opp "tidlig" i morgen for å :danse: med Elen. Gleder meg masse, gikk jo glipp av trening på tirsdag i og med vi hadde svigersbesøk og var på fotballkamp.

Men først venter fredagskveld og sofasliting! :lur:

Og kanskje litt :popcorn:?

Og ihvertfall litt Nintendo wii!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...