Gå til innhold

Twisteds bryllupsdagbok


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
Nå fikk jeg med meg hele pakka siden sist jeg var innom, noe som begynner å bli ei liten stund! Du er flink til å trene. Jeg sier hele tiden at imorgen skal jeg begynne og trene...skjer det? Aldri. Nå har jeg bestemt meg på ny :fnise:

Lykke til videre med alt som skjer :jepp::)

Ja, her skjer det fort når det først begynner å skje! Blir jo litt inspirert av alle de andres planer også, så da blir det enda mer planlegging.... :lur:

Ser du har hatt en fin dag med den andre frøkna, sånt er bra å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

I dag har jeg fullført planene om is og skravling med venninne. Kjempekoselig! Vi begynner å lure på når vi ble så voksne, for hun er gravid og jeg planlegger bryllup. Med andre ord blir det mye snakk om disse temaene for tida. Rart når verden plutselig forandres sånn, hennes forandring blir jo større enn min, men jeg håper da at jeg også får en rolle i den lille pjokkens liv?!?!

Dessuten måtte jeg ut på utflukt for å finne noe fint papir som kan puttes i printer. Vi har kommet fram til at vi bør sende ut et "forhåndsvarsel" så slekt og venner setter av dagen, sånn at det ikke plutselig er mange som har ferieplaner når innbydelsen kommer til bryllupet. Det er jo tross alt i juli. Så vi kommer til å sende ut en "advarsel" nå snart for å si fra at folk må sette av dagen, så kommer innbydelsene når det nærmer seg. Har også funnet litt fin snirkelskrift som jeg kan bruke, det skal ikke gjøres spesielt fancy, men litt er det jo moro å gjøre ut av det likevel!

*eksperimentere videre med skrift og størrelse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
*eksperimentere videre med skrift og størrelse*

Puh!

Der var alle brev pakket og adressert. Moro å gjøre noe så konkret!! :danser:

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Treningsdagbok uke 29

Mandag: 25 min mølle + 1 time styrke i studio

Onsdag: 1 time gåtur (kvalifiserer ihvertfall som aktivitet)

Torsdag: 20 min mølle + 30 min step (måtte avbryte, var helt tom for næring og kroppen nektet å samarbeide. Note to self: SPIS MER neste torsdag!)

Søndag: 20 min mølle + styrke 45

Foreløpig er det dette jeg har rukket. Må vel oppdatere litt utover uka, men i dag (tirsdag) blir det nok ikke noe. Skal spise oss forderva sammen med en kamerat, veldig koselig blir det!

I dag er jeg rett og slett stolt av meg selv!! :klappe: Jeg hadde visning (det kom selvfølgelig ikke noen), og stirret ut på øspøsregnet som ikke ville gi seg for alt det var verdt. Og så begynte den snikende tvilen...orker jeg egentlig å gå ut i dette :regn: for å komme meg på trening?? Skal jeg ikke heller kanskje trene litt hjemme? Jeg er jo klar over at intensiteten hjemme ikke blir like bra som på trening der noen ber meg om å gjøre noe, men det fristet på ingen måte å gå ut. Så tok jeg meg selv hardt i nakkeskinnet og fortalte meg selv at det er akkurat sånne her unnvikelsesmanøvre som gjør at jeg faller fra og ikke klarer å holde målene mine, så jeg forsvant ut i regnet og til treningsstudioet. Og det er så fantastisk deilig nå!!! :hoppe: Kroppen sier tusen tusen takk og ble så mye mer "våken" etterpå! Så dette ble en fantastisk slutt på treningsuka!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Oj! Nå har jeg vært og sendt de av "varslene" som skulle langt av sted. Min kjæres foreldre var innom i går, så de har tatt med de som kunne leveres direkte, sånt sparer vi porto på... :)

Litt skummelt ble det jo plutselig også, her offentliggjøres datoen og da er det virkelig ordentlig ekte!!! :hoppe:

Har også vært i kontakt med det hotellet vi har tenkt å benytte oss av, for å si fra at vi er en del som kommer til å trenge hotellrom, og de kunne gi oss et ok tilbud. De kunne også lage en egen kode, sånn at gjestene fikk riktig pris. Ganske mange av de store tingene som enten begynner å falle på plass eller allerede er bestemt! Moro!

OG LENGE Å VENTE! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe: for at ting begynner å falle på plass!! Husker godt følelsen da vi sendte ut innbydelsene, det skjer virkelig!!! Vi skal faktisk gifte oss!

Og så flink du er til å trene!! :trene: Må ta turen på elixia idag jeg også, blir jo motivert av alle andre som er så flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
:hoppe::hoppe::hoppe: for at ting begynner å falle på plass!! Husker godt følelsen da vi sendte ut innbydelsene, det skjer virkelig!!! Vi skal faktisk gifte oss!

Og så flink du er til å trene!! :trene: Må ta turen på elixia idag jeg også, blir jo motivert av alle andre som er så flinke :)

Tusen takk for treningsskryt! :klemmer: Sånt trenger jeg for å holde meg gående! I dag rakk jeg bare å løpe litt på tredemølle, tvang meg gjennom en halvtime og tenkte hardt på kjolen min når det begynte å bli tungt.... Godt å ha noe motivasjon å jobbe ut fra! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Treningsdagbok uke 30

Mandag: 30 min mølle (det var alt jeg rakk.... men bedre enn ingenting!)

Tirsdag: 1 time danseaerobic med Elen :juhu: :juhu: :danser: :-D

Torsdag: 20 min mølle og 1 time Step1

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hmm, dette er da vel virkelig ikke dagen å sitte inne på et kontor er det det da?? Kjempevær ute, visstnok skal det vare ganske lenge også. Er så heldig at vi har både terrasse og takterrasse på jobben, men har ikke fått brukt den så mye ennå. Sikkert er det ihvertfall at jeg skal innrette meg så jeg kan spise lunch ute i morra (svart olabukse egner seg dårlig til sol sånn det er nå) og ihvertfall nyte litt da!!! Spørs om det må bli en liten tur ut etterpå også, bare nyte litt ekstra??

Ellers har kroppen begynt å si fra at det har vært mer trening i det siste, i går var jeg helt gåen etter trening, og er glad det skal være hviledag i dag. Kjennes ut som om det er behov for det!!! Men godt å være i gang, det er ihvertfall lov å håpe at det varer denne gangen......

På bryllupsfronten skjer det ikke så mye akkurat nå, jakten på aktuell fotograf fortsetter, og vi har straks fått booket hotellrom for bryllupsnatta, samt varslet hotellet om at vi kommer til å være en del gjester som vil trenge rom for natta. De skal ordne med en egen bestillingskode sånn at alle får riktig pris. Sånt er jo litt moro. Hår og sko har jeg foreløpig fortrengt, jeg har heldigvis fortsatt tid og mulighet til å gjøre det! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ny fredag og ny helg på vei! Alltid like deilig!!

I kveld får vi besøk og skal ut og spise og på kino. Skal se Kung Fu Panda, jeg har en sambo som er litt mer enn middels glad i animasjonsfilmer! :) Men jeg klager ikke jeg altså, det er mange bra filmer vi har fått med oss i animasjonsmodus også!

Ellers har jeg funnet ut at jeg må få sett The Dark Knight snart, har lest MASSE positivt om den. Jeg har et litt spesielt forhold til Batman, da riktignok den gamle tegnefilmversjonen. Jeg gikk på skolen sammen med en gutt med irakisk far og norsk mor. Vi hadde kjempekontakt og var vel det nærmeste jeg kom en kjæreste på barneskolen. Vi pleide nemlig å se Batman sammen, og jeg var masse hjemme hos han. Men plutselig i fjerde klasse var han borte. Faren hans tok ham med til Bagdad, og de kom ikke tilbake. Husker hvor fælt jeg syntes det var. Har faktisk sett ham etter at vi ble voksne, han bor i Norge igjen nå. Men det blir jo ikke helt det samme, vi kjenner hverandre ikke lenger. Lurer fælt på hva han selv synes om at han plutselig bodde 7-8 år i et annet land enn det han var født i! Men dette kom langt unna alt som handlet om Batman.... Moralen er at jeg gleder meg, spesielt til å se Heath Ledgers versjon av Joker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Treningsdagbok uke 30

Mandag: 30 min mølle (det var alt jeg rakk.... men bedre enn ingenting!)

Tirsdag: 1 time danseaerobic med Elen :juhu: :juhu: :danser: :-D

Torsdag: 20 min mølle og 1 time Step1

Det ble visst med dette denne uka. Gode intensjoner om trening lørdag eller søndag falt litt i fisk med økende temperaturer ute. Men i dag har jeg og kjære vært og badet på Lutvann for første gang, det var helt fantastisk deilig! Og med ca en times gåtur til sammen lar jeg det telle som litt trening også!! Eller ihvertfall at jeg har vært i aktivitet!

(så er det bare å glemme at det ble en del snop på kjæres bursdagsfeiring i går, i tillegg til is i dag... Når det er 30 grader er det faktisk lov med is en gang om dagen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Mandag igjen og tilbake på jobb..

Knallværet fortsetter, men heldigvis er det kjølig inne der jeg jobber, så det er ihvertfall levelig og ikke elendig luft sånn som det var i gamlejobben. Men kjenner det hadde vært deilig å være et helt annet sted, Lutvann for eksempel, og tatt sommerlivet med ro!

:vekt: Denne er absolutt ikke min venn, jeg skylder på at kroppen blir rar i varmen, men så rar burde den ikke vært... Hmm. Demotiverende i forhold til trening og kosthold, nå som jeg er flink, går jeg opp i vekt. Lurer på om jeg rett og slett må lage et mye strengere regime i forhold til mat? Synes noen ganger det er vanskelig å få mat og trening til å passe sammen, har vært hos ernæringsfysiolog en gang tidligere,men ble ikke stort klokere. Det finnes vel ingen annen løsning enn å fortsette i samme mønster, og prøve å stramme inn der jeg tror det kan være lurt.

Takket være :sol: har det blitt lite nettsurfing og bryllupsplanlegging denne helga, men litt moro var det jo at både jeg og kjære hver for oss har tenkt at vi bør ha svart/lilla callaliljer til bukett. Så det går vi for. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt tips når det gjelder slanking/trening, er jo å fokusere lite på vekt og heller ta mål av mage, lår, hofter osv, evnt bare måle utifra om klærne blir løsere :) Muskler veier jo som kjent mer enn fett. Du er så flink at det bør jo gi resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Ett godt tips når det gjelder slanking/trening, er jo å fokusere lite på vekt og heller ta mål av mage, lår, hofter osv, evnt bare måle utifra om klærne blir løsere :) Muskler veier jo som kjent mer enn fett. Du er så flink at det bør jo gi resultater ;)

Helt enig med deg der KnockedUp, jeg har en visjon om å klare å fokusere på noe annet enn tallet på vekta. Men kjenner jeg har litt å gå på sånn størrelsesmessig også, kan nok bli flinkere til å tenke to ganger før jeg putter noe i munnen.... :sjenert:

Ikke for det, kroppen er litt rar når det er så varmt som det er nå. Fikk merke litt til overoppheting i går, plutselig groggy og svimmel og uvel. Fikk kjølt ned nakke og håndledd og drukket mer vann, så det rettet seg. Var nok ikke flink nok til å drikke vann på dagtid i går, har gjort en innsats for å unngå reprise i dag. I dag skal jeg jo på trening også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Treningsdagbok uke 31

Tirsdag: 1 time danseaerobic med Elen (i et utrolig varmt og tett rom, må være ekstra effektivt!!)

Onsdag: 30 min på mølla + Styrke 45

Torsdag: 20 min på mølla + Step1

Endret av bryllupsTwisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hjemme igjen etter dagens treningsøkt og sliten i kroppen. Det er veldig deilig å få trent litt når en først kommer igang. :jepp:

Kjære er på vei hjem, vi skal ha reprisevisning på den forrige Batman-filmen som oppvarming til å se The Dark Knight i helga. Husker så lite fra den forrige, så vi fant ut at det måtte reprise til (dette er ikke uvanlig for oss, det er stor stas å se for eksempel Harry Potter-filmene eller Pirates før den neste slippes) Bygge litt forventninger, og håppe på å ikke bli skuffa..... :sjenert:

Ellers skal jeg til frisøren i morra, har fått tips av ei venninne som er veldig fornøyd med stedet hun klipper seg. Har tenkt å prøve å bygge et forhold til en frisør nå, som også kan komme med innspill til frisyre, og stå for selve friseringen på den store dagen. Er kjempespent på hvordan det blir, som så mye annet handler jo også det om kjemi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rett og slett ganske fornøyd med at jeg fikk til å lage linker til bilder av kjolene! Skal se jeg blir dreven her inne på kg etterhvert! :)

I dag har jeg vært litt irritert på USA. Har funnet så innmari fine sko (og ikke minst røde) som jeg kunne tenke meg å kjøpe. De selges gjennom Davids bridal, men de har jo verken mailadresse eller salg til andre land enn USA. Irriterende når de hadde passet helt fint til meg og jeg verken bor i USA eller kjenner noen som kan fikse det for meg! Det finnes sikkert alternativer også da, har bare blitt ekstremt opptatt av å spikre sko og bryllupsfrisyre etter at jeg fikk kjolen i hus. Det ble så mye mer realistisk da plutselig. Glemmer jo helt at det er nesten et helt år igjen.... :sjenert:

:vinke:

Må titte innom jeg og! For en fin kombinert trenings/bryllupsdagbok du har! Her skjer det jo mye på alle områder :)

Tenke på dette problemet du hadde med skoene. Hvis du går på denne siden, kan du skaffe deg postboks i USA, og shoppe av selgere som ikke ønsker seg internasjonale kunder. Har ikke prøvd det selv, men kjæresten til venninnen min var veldig fornøyd med dette firmaet. Har vurdert det, siden jeg shopper MYE på eBay, men har hittil klart å overbevise selgeren om å sende til meg, selv om jeg bor i Norge. Men de har jo også en mailadresse. Syns det er litt mystisk uten en mailadresse på disse folka assa.... Håper du får det til på et vis. Når noe er perfekt, så er det perfekt. Sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:vinke:

Må titte innom jeg og! For en fin kombinert trenings/bryllupsdagbok du har! Her skjer det jo mye på alle områder :)

Tenke på dette problemet du hadde med skoene. Hvis du går på denne siden, kan du skaffe deg postboks i USA, og shoppe av selgere som ikke ønsker seg internasjonale kunder. Har ikke prøvd det selv, men kjæresten til venninnen min var veldig fornøyd med dette firmaet. Har vurdert det, siden jeg shopper MYE på eBay, men har hittil klart å overbevise selgeren om å sende til meg, selv om jeg bor i Norge. Men de har jo også en mailadresse. Syns det er litt mystisk uten en mailadresse på disse folka assa.... Håper du får det til på et vis. Når noe er perfekt, så er det perfekt. Sånn er det bare!

Hei Miss Shorty!! :vinke:

Hyggelig at du stakk innom dagboka mi!

Jeg er litt enig med deg at det er noe som er fishy når de ikke har en eneste liten mailadresse eller mulighet for kontakt utenom butikkene. Har hørt om muligheten for postboks, så det kan jo være et alternativ hvis jeg ikke finner noe annet. Ble litt skeptisk til skoene (eller rettere sagt fargen), for så bilde på ebay av et annet par i samme farge som var mye blekere, noe som ikke vil fungere spesielt bra.... Skjønner ikke hvorfor verden ikke har en haug med ting som er spesiallaget etter mitt hode sånn helt uten videre?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:fnise:

Men du vet du kan kjøpe brudesko og farge de i akkurat den fargen du vil?

Joda, har skjønt det etterhvert...

Litt usikker på hjemmefarging, hvordan gjøres egentlig det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...