barnesangen Skrevet 3. desember 2009 #1541 Del Skrevet 3. desember 2009 Ringte RH i dag igjen. Dag 40 siden forrige blødning begynte. RH ville jeg skulle komme i morgen og ta en blodprøve, så kunne de se hva den viste ang hormoner og andre ting .De mente jeg kunne ha hoppet over en syklus, de mente jeg kunne være gravid-til tross for neg hjemmeteste. De har snakket med mange som ikke ha rgått pos hjemmetest. Om jeg var frustert tidligere, ble jeg ikke neo mindre nå, men får ringe etter kl 13 i morgen og høre hva resultet viser før jeg gjør noe mer. ha ne fin kveld. b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. desember 2009 #1542 Del Skrevet 4. desember 2009 Så spennende barnesangen! Krysser fingrene for at det faktisk har gått bra, tross mye bekymringer. --- Her i gården er det endelig klart for uttak. Altså, uttak på mandag og innsetting på onsdag. Så, nå er jeg forhåpentligvis ferdig for godt med den ekle nesesprayen i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 4. desember 2009 #1543 Del Skrevet 4. desember 2009 Tok blodprøve på RH i dag. Alt normalt med hormoner, og def ikke gravid.Det siste visste jeg siden alle hjemmetestene raskt hat vist det res. De mente at 6 uker siden forrige blødning ikke var uvanlig i fh til IVF-beh. De mente TR ville komme. har den mot formodning ikke kommet til nyttår, skal jeg ta kontakt igjen og så vil de mest sannsynlig underøke med innvendig UL og andre ting de kan bruke. Slapper mye mer av når jeg vet det er normalt. Eneste drawbacket er at planlegging av frys forsøk blir vanskeligere da jeg skal beg på hormoner den dagen jeg får blødning....får ta det etterhvert. God helg alle sammen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 4. desember 2009 #1544 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvis du har litt uregelmessig mens eller skjelden.. hvorfor kan du da ikke begynne på sånn Primolutt kur? Eller var det pergotime? :klø: blander de litt... jeg brukte i alle fall dette for å få mensen, for den var ekstremt uregelmessig på meg. Har også brukt RH Lykke til i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 7. desember 2009 #1545 Del Skrevet 7. desember 2009 TR meldte sin ankomst i dag, så da puster jeg enda mere ut. Kjennes ugreit når kroppen ikker er fruktbar liksom, og TR er jo et tegn på det. Vet nå at det kan gå lang tid. Blir spennende og se om neste syklus blir like lang-eller lenger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 9. desember 2009 #1546 Del Skrevet 9. desember 2009 Så bra TR kom B, det er kjipt når sånne ting uteblir og desuten ufattelig urettferdig at den blir det! Særiøst! Her har vi gått og håpet på at den skal bli borte og erstattet med baby og så blir den ikke bare borte, men den glemmer å erstatte.. frekt spør du meg! krysser fingrene for "normal" syklus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 9. desember 2009 #1547 Del Skrevet 9. desember 2009 Noen som har erfaringer med hormoner ved frysforsøk? har fått vite at jeg skal gå på hormoner i ti uker dersom jeg tester pos etter et frys .Vi skal ta frys, men venter til etter nyttår .Må få syklusen normal igjen. Reagerte lite på nesespray og sprøyter annet enn oppblåsthet og akt i eggstokker. ha en god kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 9. desember 2009 #1548 Del Skrevet 9. desember 2009 Noen som har erfaringer med hormoner ved frysforsøk? har fått vite at jeg skal gå på hormoner i ti uker dersom jeg tester pos etter et frys .Vi skal ta frys, men venter til etter nyttår .Må få syklusen normal igjen. Reagerte lite på nesespray og sprøyter annet enn oppblåsthet og akt i eggstokker. ha en god kveld. Jeg reagerte masse på progynovaen. Ble mye bedre da jeg begynte med progestan i tilegg etter innsetting. Progynova var for meg mye værre en spray og sprøyter. Men noen reagerer ikke i det hele tatt. Håper du er en av de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowergirl777 Skrevet 10. desember 2009 #1549 Del Skrevet 10. desember 2009 Jeg reagerte ikke noe spesielt på medisinene ved fryseforsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockymor Skrevet 12. desember 2009 #1550 Del Skrevet 12. desember 2009 Ååårh, blir så irritert på sykehuset. Skulle hatt fryseforsøk forrige TR, men valgte å utsette det i en mnd i samråd med sykepleier pga sykdom. Ble satt opp til neste TR (som kom på torsdag). Ringte inn, som vanlig, men fikk da beskjed om at jeg dessverre ikke kunne begynne denne mnd pga juleferien.... Fy f... det visste de jo da jeg snakket med den forrige gang, da jeg har regelmessig mens!!! Ble utrolig skuffet over at de kunne feilregne såpass, men mer skuffet skulle jeg bli. For i januar(neste mens) var det nemlig fullt!!!! Så på grunn av deres feilregning må jeg vente til midten av februar. Jaja, får bare lene meg tilbake og prøve å nyte de hormonfrie mnd, men ble bare så vanvittig skuffet. Har liksom forberedt meg mentalt i en stund nå... Ellers er livet utrolig herlig og jeg gleder meg til juleferien! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 13. desember 2009 #1551 Del Skrevet 13. desember 2009 Ååårh, blir så irritert på sykehuset. Skulle hatt fryseforsøk forrige TR, men valgte å utsette det i en mnd i samråd med sykepleier pga sykdom. Ble satt opp til neste TR (som kom på torsdag). Ringte inn, som vanlig, men fikk da beskjed om at jeg dessverre ikke kunne begynne denne mnd pga juleferien.... Fy f... det visste de jo da jeg snakket med den forrige gang, da jeg har regelmessig mens!!! Ble utrolig skuffet over at de kunne feilregne såpass, men mer skuffet skulle jeg bli. For i januar(neste mens) var det nemlig fullt!!!! Så på grunn av deres feilregning må jeg vente til midten av februar. Jaja, får bare lene meg tilbake og prøve å nyte de hormonfrie mnd, men ble bare så vanvittig skuffet. Har liksom forberedt meg mentalt i en stund nå... Ellers er livet utrolig herlig og jeg gleder meg til juleferien! :gjeiper: Det er fullt forståelig at du er skuffet!! På RH sa de til meg at fryseforsøk sjeldent var fullt, fordi det er så mye enklere enn den fulle runden. Kan du ikke ringe inn neste mens og høre om det er plass allikevel? Det er jo masse som skjer, ikke alles sykluser følger planen og det kan falle fra noen pga spontan graviditet eller.. you get the picture.. Jeg ville ha ringt og hørt om mulighet i januar. Bra at livet ellers er bra!! Jeg er i litt samme båt som deg, prøver å nyte en forlenget hormonfri tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 14. desember 2009 #1552 Del Skrevet 14. desember 2009 Da tror jeg det er på tide at jeg søker medlemsskap i IVF-gjengen, så herved anser jeg min søknad som sendt, så får det bli opp til dere hvorvidt jeg får innpass eller ei. Her i gården mangler det bare en liten blodprøve før henvisningen til St Olavs og mest sannsynlig ICSI sendes, så jeg går bare og venter på mensen og håper inderlig at dag 3 ikke faller på en helgedag eller helligdag, noe som det jo er store sjanser for at den gjør i disse tider. Vel vel, det er bare å holde fingrene krysset! Når det gjelder vår prøvesituasjon, så har vi holdt på uten prevensjon i ca et år, og jeg har alltid (helt siden jeg fikk seriøse tanker om å få barn) følt at det har stått noe i veien som skulle gjøre det vanskeligere å bli gravid. Jeg er vanligvis veldig glad i å ha rett, men akkurat denne gangen skulle jeg ønske at jeg ikke hadde det. Vi gikk til gynekolog, og innvendig UL viste follikler på eggstokkene, og antakelig dårlig kvalitet på EL (har hatt problemer med å finne EL med tester også). Mannens sædprøve viste nedsatt sædkvalitet med mange hode- og halefeil (uten at jeg vet noe videre hva det vil si), med svært liten sjanse for å bli spontant gravid, men antatte gode sjanser for vellykket prøverørsforsøk. Ved forrige time hos gyn ble det tatt ny innvendig UL og han fant en stor cyste som han mente var ufarlig. Da er det altså bare disse dag 3-blodprøvene som står igjen, og jeg håper at kroppen har tenkt til å oppføre seg såpass at søknaden kommer avgårde før jul. I grunn har jeg gitt opp å forvente noe som helst stabilt av kroppen Det var kort om vår situasjon, mannen er optimist og jeg er realist, orker ikke flere slag i trynet, så jobber med å forberede meg på at det er faktisk ikke sikkert at vi lykkes med prøverør heller. Gleder meg til å "bli kjent" med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 14. desember 2009 #1553 Del Skrevet 14. desember 2009 Da tror jeg det er på tide at jeg søker medlemsskap i IVF-gjengen, så herved anser jeg min søknad som sendt, så får det bli opp til dere hvorvidt jeg får innpass eller ei. Her i gården mangler det bare en liten blodprøve før henvisningen til St Olavs og mest sannsynlig ICSI sendes, så jeg går bare og venter på mensen og håper inderlig at dag 3 ikke faller på en helgedag eller helligdag, noe som det jo er store sjanser for at den gjør i disse tider. Vel vel, det er bare å holde fingrene krysset! Når det gjelder vår prøvesituasjon, så har vi holdt på uten prevensjon i ca et år, og jeg har alltid (helt siden jeg fikk seriøse tanker om å få barn) følt at det har stått noe i veien som skulle gjøre det vanskeligere å bli gravid. Jeg er vanligvis veldig glad i å ha rett, men akkurat denne gangen skulle jeg ønske at jeg ikke hadde det. Vi gikk til gynekolog, og innvendig UL viste follikler på eggstokkene, og antakelig dårlig kvalitet på EL (har hatt problemer med å finne EL med tester også). Mannens sædprøve viste nedsatt sædkvalitet med mange hode- og halefeil (uten at jeg vet noe videre hva det vil si), med svært liten sjanse for å bli spontant gravid, men antatte gode sjanser for vellykket prøverørsforsøk. Ved forrige time hos gyn ble det tatt ny innvendig UL og han fant en stor cyste som han mente var ufarlig. Da er det altså bare disse dag 3-blodprøvene som står igjen, og jeg håper at kroppen har tenkt til å oppføre seg såpass at søknaden kommer avgårde før jul. I grunn har jeg gitt opp å forvente noe som helst stabilt av kroppen Det var kort om vår situasjon, mannen er optimist og jeg er realist, orker ikke flere slag i trynet, så jobber med å forberede meg på at det er faktisk ikke sikkert at vi lykkes med prøverør heller. Gleder meg til å "bli kjent" med dere! hit Blåmor! Høres ut som du har fått din del av kjipe slag, så da får vi håpe at det går deres vei med IVF. Skjønner at du garderer deg og prøver å gjøre huden tykkere, det er nok ikke så dumt for da er man forberedt på at dette ikke er så lett, men samtidig så er vi kvinner kvinner og har et lite håp innerst inne. Jeg kan si av erfaring at her inne er det mye støtte og gode ord å få uansett om det skulle gå bra eller dårlig for deg! Så igjen: Velkommen hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 14. desember 2009 #1554 Del Skrevet 14. desember 2009 Ååårh, blir så irritert på sykehuset. Skulle hatt fryseforsøk forrige TR, men valgte å utsette det i en mnd i samråd med sykepleier pga sykdom. Ble satt opp til neste TR (som kom på torsdag). Ringte inn, som vanlig, men fikk da beskjed om at jeg dessverre ikke kunne begynne denne mnd pga juleferien.... Fy f... det visste de jo da jeg snakket med den forrige gang, da jeg har regelmessig mens!!! Ble utrolig skuffet over at de kunne feilregne såpass, men mer skuffet skulle jeg bli. For i januar(neste mens) var det nemlig fullt!!!! Så på grunn av deres feilregning må jeg vente til midten av februar. Jaja, får bare lene meg tilbake og prøve å nyte de hormonfrie mnd, men ble bare så vanvittig skuffet. Har liksom forberedt meg mentalt i en stund nå... Ellers er livet utrolig herlig og jeg gleder meg til juleferien! :gjeiper: Jeg hadde blitt temmelig sint og skuffet jeg også Argh, det offentlige virker til tider veldig tilfeldig... Håper ventetiden din går fort Selv venter vi på nytt ivf igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s&s Skrevet 15. desember 2009 #1555 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) BLÅMOR! Hei og velkommen hit hvor vi gir råd, får råd og slipper ut frustrasjon Dette er veldig lik vår historie. Jeg har det samme som deg og min mann har meget nedsatt sædkvalitet så vi måtte ha ICSI. Vi har hentet ut egg 2 ganger, aldri fått fryst ned(pga dårlig kvalitet), men hadde 2 befruktninger av 8 egg første gangen og fikk da en datter som er 2 år nå. Andre gangen 3 befruktinger av 6 egg men ingen graviditet desverre... Vi skal gjennom hele mølla igjen. Skal starte opp i februar.. Det er kjedelig at vi skal slite så innmari med noe andre bare tar som en selvfølge og det er bittert når man ser rundt i verden på de som ikke tar vare på barna sine, og her er vi, oser over av kjærlighet og gi... Lykke til. Fint å være realist men ikke gi opp Endret 15. desember 2009 av s&s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_vilje_* Skrevet 15. desember 2009 #1556 Del Skrevet 15. desember 2009 Hei jenter. Stikker innom her, har jo droppet innom her from time to time....Er endelig blitt gravid, men det er jo nå bekymringene startet! SA, MA - jeg er livredd for å oppleve dette etter en så kronglete vei (tilsammen 7 innsettinger fordelt på 4 ivf og 3 frys) til ønskebarnet. Jeg er nå 6 uker og noen dager på vei, så en god stund til jeg kan føle meg "trygg"...får bare krysse fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 16. desember 2009 #1557 Del Skrevet 16. desember 2009 Hei. da jeg gikk på hormonsprøyter (gonal f) merket jeg tidlig en lett ømhet i ene eggleder. Det fortsatt gjennom førøket med IVF. Da det endte i SA, spurte jeg sykepleier om det var vanlig å kjenne denne ømheten. Hun forklarte da at det var det fordi eggelederen og follikelene skulle trekke seg sammen igjen og fylles opp. Det er sanrt 3 mnd siden SA, men fremdeles kan jeg enklete dager kjenne denne ømheten på samme side. Er det normalt? Er det en reaskjon på hormonbeh? Vil det alltid være sånn? Plager meg ikke til daglig, blir bare nysgjerrig og tenker litt når jeg kjenner det:) FOrtsatt god adventstid. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 16. desember 2009 #1558 Del Skrevet 16. desember 2009 Noen som "kun" har hatt inseminasjon? Er mulig det er håpet for oss.. Fikk svar på mannens spermprøver idag, få sædceller og lite aktive var de. Jeg har slitt med uregelmessig mens, gått på pergotime en runde, men de ble jeg så dårlige av. Tester med EL-tester hver måned for å finne el. Men de gir jo bare antydning, ikke at det faktisk er eggløsning som skjer. Er det via ultralyd eller blodprøver man finner ut om man faktisk har regelmessig EL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 16. desember 2009 #1559 Del Skrevet 16. desember 2009 Noen som "kun" har hatt inseminasjon? Er mulig det er håpet for oss.. Fikk svar på mannens spermprøver idag, få sædceller og lite aktive var de. Jeg har slitt med uregelmessig mens, gått på pergotime en runde, men de ble jeg så dårlige av. Tester med EL-tester hver måned for å finne el. Men de gir jo bare antydning, ikke at det faktisk er eggløsning som skjer. Er det via ultralyd eller blodprøver man finner ut om man faktisk har regelmessig EL? Blodprøver vil vise om du har el. Vi er tilbake på inseminering. Lykkes med det tidligere, og prøver igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 17. desember 2009 #1560 Del Skrevet 17. desember 2009 Dere som har mann med dårlig sædkvalitet, kan dere si noe om hvor dårlig, etc...? Min mann hadde 7 millioner, der normalt er 20 mill. De var også noe redusert mobilitet, eller noe i den duren. Så i teorien skal jeg kunne bli gravid på vanlig vis, men sjansene er mye mindre enn for andre. Prada: Måtte dere ha mange forsøk før du ble gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå