Strix Skrevet 30. juli 2009 #1001 Del Skrevet 30. juli 2009 Det samme gjelder privat. Må man ha flere enn 3 IVF behandlinger (uavehengig av om det er privat eller ikke) må man betale alt av medisiner selv. Ja, i det offentlige får en jo ikke mer enn 3 ivf. per barn uansett. Men det samme gjelder ved privat også; en får dekket medisinutgifter over 15 000,- på 3 ivf., men ikke på nr. 4, 5 og 6 osv?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 30. juli 2009 #1002 Del Skrevet 30. juli 2009 Sitte, stå, samma det, du klarer ikke å treffe noe feil uansett hva du gjør tror jeg. Skal du stikke med penn eller må du blande og lage til og bruke vnalige nåler? Mine nåler er omtrent 12mm lange... Har sånn puregon penn så jeg slipper å mikse og trikse. Har ikke noe problemer med å få vaksine, ta blodprøve eller gi blod, men da er det andre som gjør det på meg... Husker på praksisen på skolen at vi skulle skjekke vårt eget blodsukker. det tok meg laaaaaaaang tid å stikke meg selv... Å gjøre ting på andre er heller ikke noe stress... Aner ikke hvorfor jeg er så super pingle på dette altså!! Nålene er samme lengde som dine, ja. Jeg vet jo at jeg ikke kan stikke for lang, men det virker som om rationell tankegang forlater meg når jeg ser for meg å skulle stikke. Tror jeg skal sette meg og gjøre det. Da er det nok å stikke i hvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 30. juli 2009 #1003 Del Skrevet 30. juli 2009 Har sånn puregon penn så jeg slipper å mikse og trikse. Har ikke noe problemer med å få vaksine, ta blodprøve eller gi blod, men da er det andre som gjør det på meg... Husker på praksisen på skolen at vi skulle skjekke vårt eget blodsukker. det tok meg laaaaaaaang tid å stikke meg selv... Å gjøre ting på andre er heller ikke noe stress... Aner ikke hvorfor jeg er så super pingle på dette altså!! Nålene er samme lengde som dine, ja. Jeg vet jo at jeg ikke kan stikke for lang, men det virker som om rationell tankegang forlater meg når jeg ser for meg å skulle stikke. Tror jeg skal sette meg og gjøre det. Da er det nok å stikke i hvertfall!! Du skal se at det går kjempebra!! Sett deg ned, konsentrer deg om det du skal, kan være greit å eks. samle litt hud mellom tommel og pekefinger og bare 1,2,3 stikk. Bare å tenke på at om dette går bra så skal du føde etter 9mnd Neida, jeg ble overrasket for jeg kjente ikke stikkene i det hele tatt, men det sved litt etter at jeg tok ut nålen. Men vondt det er det ikke vil jeg påstå Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IrmaAdele Skrevet 30. juli 2009 #1004 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja, i det offentlige får en jo ikke mer enn 3 ivf. per barn uansett. Men det samme gjelder ved privat også; en får dekket medisinutgifter over 15 000,- på 3 ivf., men ikke på nr. 4, 5 og 6 osv?? Enn får for 3 forsøk uavhenengig av om de er offentlige eller private. For eksempel skal vi gå privat på første forsøk pga. køa i det offentlige. Jeg får dermed kun 2 av mine eventuelle offentlige forsøk med på medisinutgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 30. juli 2009 #1005 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Enn får for 3 forsøk uavhenengig av om de er offentlige eller private. For eksempel skal vi gå privat på første forsøk pga. køa i det offentlige. Jeg får dermed kun 2 av mine eventuelle offentlige forsøk med på medisinutgiftene. Ahh... okidoki. Takk IrmaAdele Endret 30. juli 2009 av Strix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Un@ Skrevet 30. juli 2009 #1006 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei dere Jeg lurer på en ting. Holder mennene deres seg helt unna alkohol i perioden før IVF? Vi har bare fått beskjed om fra sykehuset at jeg skal holde meg unna alkohol fra spraystart, men de har ikke sagt noe om mannen. Jeg og mannen hadde en diskusjon i går og han mener at ha bør kunne ta noen øl med gutta såfremt han er avholdende like før han skal avgi sædprøve ifb med uttak. Hva mener dere og hva gjør deres menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 30. juli 2009 #1007 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei dere Jeg lurer på en ting. Holder mennene deres seg helt unna alkohol i perioden før IVF? Vi har bare fått beskjed om fra sykehuset at jeg skal holde meg unna alkohol fra spraystart, men de har ikke sagt noe om mannen. Jeg og mannen hadde en diskusjon i går og han mener at ha bør kunne ta noen øl med gutta såfremt han er avholdende like før han skal avgi sædprøve ifb med uttak. Hva mener dere og hva gjør deres menn? Vel, jeg levde som normalt fram til stikkinga og mannen levde som normalt hele veien. Ingen av oss drikker mye alkohol til vanlig heller. Men såvidt jeg har forstått det blir mannens sædceller produsert leeenge i forveien av en utløsning. Så om mannen din holder seg unna noen dager før levering så spiller det ingen rolle. Det er i tiden da sædcellene blir produsert det evt. kan ha noen innvirkning, men når dette er klarer dere neppe å holde orden på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 31. juli 2009 #1008 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Du skal se at det går kjempebra!! Sett deg ned, konsentrer deg om det du skal, kan være greit å eks. samle litt hud mellom tommel og pekefinger og bare 1,2,3 stikk. Bare å tenke på at om dette går bra så skal du føde etter 9mnd Neida, jeg ble overrasket for jeg kjente ikke stikkene i det hele tatt, men det sved litt etter at jeg tok ut nålen. Men vondt det er det ikke vil jeg påstå Lykke til!! Jeg fikk det til ja! gjorde som du sa og kløp litt hud mellom fingrene, telte til 3 og stakk. Stikket var ikke vondt, jeg kjente det, men det gjorde ikke vondt. Sved litt etterpå da, men ikke mer enn at jeg klarer å takle det! Takk for støtte strix! Hei dere Jeg lurer på en ting. Holder mennene deres seg helt unna alkohol i perioden før IVF? Vi har bare fått beskjed om fra sykehuset at jeg skal holde meg unna alkohol fra spraystart, men de har ikke sagt noe om mannen. Jeg og mannen hadde en diskusjon i går og han mener at ha bør kunne ta noen øl med gutta såfremt han er avholdende like før han skal avgi sædprøve ifb med uttak. Hva mener dere og hva gjør deres menn? Det tar ca 2 mnd for menn sine spermier å bli produsert, min mann har for få "grabbar" så han har holdt seg unna alkohol siden mai pga dette. uttak skjer i uke 32 eller 33 så vi tenkte at det ville gi kroppen hans tid nok til å produsere flere. Som mannen sa: jeg skal da klare å ikke drikke i noen mnd når du skal det i 1 år. Hvis ikke mannen hadde hatt for få så vet jeg ikke om vi ville gjort det sånn... Fester ikke som før så jeg vet virkelig ikke. Vi tenker at dette er vår sjanse så da skal vi gjøre det beste ut av det! Endret 31. juli 2009 av brudeliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 31. juli 2009 #1009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Har sånn puregon penn så jeg slipper å mikse og trikse. Har ikke noe problemer med å få vaksine, ta blodprøve eller gi blod, men da er det andre som gjør det på meg... Husker på praksisen på skolen at vi skulle skjekke vårt eget blodsukker. det tok meg laaaaaaaang tid å stikke meg selv... Å gjøre ting på andre er heller ikke noe stress... Aner ikke hvorfor jeg er så super pingle på dette altså!! Nålene er samme lengde som dine, ja. Jeg vet jo at jeg ikke kan stikke for lang, men det virker som om rationell tankegang forlater meg når jeg ser for meg å skulle stikke. Tror jeg skal sette meg og gjøre det. Da er det nok å stikke i hvertfall!! vi i helsevesenet er de som er mest pinglete tror jeg Har heller ikke noe problem med å stikke andre etc, men når det kommer til meg selv... grøss..... Måtte insturere kjære da han skulle stikke meg i går han holdt på å dø... var vel mer nervøs enn meg, men det gikk bra. Tror jeg skal klare å stikke meg selv i dag Men over til noe litt annet.... Fikk mens den 20 blødde normalt og så trappet det ned... men den 29 så begynte jeg å blø mer igjen og i går murret det bra i magen. Starte for øvrig med Menopur sprøytene mine i går og i dag så vrenger magen seg og det foss blør.... Dette kan da ikke være normalt? Skulle tro jeg har fått to menstruasjoner etterhverandre uten opphold.... noe faenskap i alle fall!!! Har time på RH den 5 aug..... så er redd dette gjør at jeg må vente enda lengre... pleier å ha perioden min i ca 7 dager.... Endret 31. juli 2009 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 31. juli 2009 #1010 Del Skrevet 31. juli 2009 vi i helsevesenet er de som er mest pinglete tror jeg Har heller ikke noe problem med å stikke andre etc, men når det kommer til meg selv... grøss..... Måtte insturere kjære da han skulle stikke meg i går han holdt på å dø... var vel mer nervøs enn meg, men det gikk bra. Tror jeg skal klare å stikke meg selv i dag Men over til noe litt annet.... Fikk mens den 20 blødde normalt og så trappet det ned... men den 29 så begynte jeg å blø mer igjen og i går murret det bra i magen. Starte for øvrig med Menopur sprøytene mine i går og i dag så vrenger magen seg og det foss blør.... Dette kan da ikke være normalt? Skulle tro jeg har fått to menstruasjoner etterhverandre uten opphold.... noe faenskap i alle fall!!! Har time på RH den 5 aug..... så er redd dette gjør at jeg må vente enda lengre... pleier å ha perioden min i ca 7 dager.... Oh no!!! Ingen forsinkelser!!! Har du ringt RH??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Un@ Skrevet 1. august 2009 #1011 Del Skrevet 1. august 2009 Brudeliten: Håper det går bedre med deg og at du ikke blir forsinket i forsøket. Selv er jeg på spraydag 5 og har ikke sett snurten av mensen så langt. Etter hva jeg skjønner kan den ventes ila spraydag 6 og 7 så jeg håper at den kommer når den skal. Ellers så må jeg si at sprayingen går over all forventning. Litt hetetokter og veldig trøtt men ellers i fin form sålangt. Det er vel den første tiden bivirkningene materialiserer seg eller kan det bli verre etterhvert? Satt her og leste papirene fra sykehuset og ble litt melankolsk . . Det står i brevet at 10% av parene opplever at eggene ikke befruktes og at forsøket derfor avbrytes. Skrekk! Er det noen som vet hva det som regel skyldes? Vi er såkalte uforklarlig barnløse, etter at mannen og jeg er undersøkt opp og ned har de ikke klart å finne ut hva som er galt med oss. Så kanskje vi typisk kan være blant de 10% som sykehuset refererer til?? Vet at jeg er litt hysterisk nå, og at man skal tenke positivt osv, men det hadde hjulpet å vite om noen av dere vet hva det ofte skyldes om eggene ikke befruktes?? Gjelder det helst de uforklarlig barnløse? For meg er det bedre å vite hvilke eventuelle "pitfalls" vi står ovenfor slik at jeg kan forberede meg på nedturen psykisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 2. august 2009 #1012 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Brudeliten: Håper det går bedre med deg og at du ikke blir forsinket i forsøket. Selv er jeg på spraydag 5 og har ikke sett snurten av mensen så langt. Etter hva jeg skjønner kan den ventes ila spraydag 6 og 7 så jeg håper at den kommer når den skal. Ellers så må jeg si at sprayingen går over all forventning. Litt hetetokter og veldig trøtt men ellers i fin form sålangt. Det er vel den første tiden bivirkningene materialiserer seg eller kan det bli verre etterhvert? Satt her og leste papirene fra sykehuset og ble litt melankolsk . . Det står i brevet at 10% av parene opplever at eggene ikke befruktes og at forsøket derfor avbrytes. Skrekk! Er det noen som vet hva det som regel skyldes? Vi er såkalte uforklarlig barnløse, etter at mannen og jeg er undersøkt opp og ned har de ikke klart å finne ut hva som er galt med oss. Så kanskje vi typisk kan være blant de 10% som sykehuset refererer til?? Vet at jeg er litt hysterisk nå, og at man skal tenke positivt osv, men det hadde hjulpet å vite om noen av dere vet hva det ofte skyldes om eggene ikke befruktes?? Gjelder det helst de uforklarlig barnløse? For meg er det bedre å vite hvilke eventuelle "pitfalls" vi står ovenfor slik at jeg kan forberede meg på nedturen psykisk. Jeg har oppstart spray 11.8....RH ha sagt til meg at jeg skal få mens på den tiden jeg pleier selv om jeg går på spray (jeg har 28 dager så det er lett å regne). Mulig du må vente noen dager til før den kommer. GOdt å lese at du ikke har så store plager av sprayen .Jeg er spent på min egen reaksjon av Suprecure. Develina: Håper det går bedre med deg. Ringte du RH? Håper du ikke blir forsinket. Endret 2. august 2009 av barnesangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 2. august 2009 #1013 Del Skrevet 2. august 2009 Barnesangen: Nei jeg har ikke ringt RH, ikke akkurat lett å komme igennom på tlf i helg helle da. Har skrevet mail, så får vel svar på den i morgen Satser på at jeg skal inn uansett på onsdag jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 3. august 2009 #1014 Del Skrevet 3. august 2009 Og nå har jeg fått telefon fra sykehuset. Enda en stund til jeg skal begynne med sprayen, men det var som forventet. Bare å nyte tiden nå tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 3. august 2009 #1015 Del Skrevet 3. august 2009 Var på kontroll idag. Må kanskje avbryte forsøket pga cyste. Vet mer på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 4. august 2009 #1016 Del Skrevet 4. august 2009 Var på kontroll idag. Må kanskje avbryte forsøket pga cyste. Vet mer på fredag. Uff, det er ikke noe kjekk beskjed å få!! På vårt første hadde eggene ikke vokst tilstrekkelig på første ul og jeg fikk litt hetta, men etter en økt dose og litt lengre regime så gikk det greit da. Men kjenner litt på den følelsen du kanskje sitter med nå. Disse kroppene våre er ikke så samarbeidsvillige som vi skulle ønske dessverre! Håper du slipper å avbryte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnesangen Skrevet 4. august 2009 #1017 Del Skrevet 4. august 2009 Uff, det er ikke noe kjekk beskjed å få!! På vårt første hadde eggene ikke vokst tilstrekkelig på første ul og jeg fikk litt hetta, men etter en økt dose og litt lengre regime så gikk det greit da. Men kjenner litt på den følelsen du kanskje sitter med nå. Disse kroppene våre er ikke så samarbeidsvillige som vi skulle ønske dessverre! Håper du slipper å avbryte HEi. Jeg skal begynne på suprecure neste uke. har fått oppgitt 7-12-17-22 som tider. Skjer det stor skade/forsinkelse om intervallet er kortere evnt om tidspunktet blir litt forskjøvet? Skal prøve å holde tidene, men det kan jo bli forsjyvninger en gang i blandt. takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 5. august 2009 #1018 Del Skrevet 5. august 2009 Var på kontroll idag. Må kanskje avbryte forsøket pga cyste. Vet mer på fredag. ÆSJ da ikke morro å lese.... var inne på RH selv i dag... det ble økt dose på meg og tilbake igjen på fredag for å se...... HEi. Jeg skal begynne på suprecure neste uke. har fått oppgitt 7-12-17-22 som tider. Skjer det stor skade/forsinkelse om intervallet er kortere evnt om tidspunktet blir litt forskjøvet? Skal prøve å holde tidene, men det kan jo bli forsjyvninger en gang i blandt. takknemlig for svar. Jeg spurte faktisk de på RH om dette, de tidene er satt ut som en ca døgn rytme til en person. Den skal jo taes 4 ganger og er jo i grunn avhengig om man stå opp tidlig eller sent. Så jeg starter med å ta min 8 jeg da og siste sånn 23-24... for jeg er ikke av den typen som legger seg tidlig etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mangoo_* Skrevet 6. august 2009 #1019 Del Skrevet 6. august 2009 Hei! var glad for å finne denne siden her. Jeg er helt frisk men min mann har dårlig sædkvalitet så vi setter i gang med prøverørsbehandling om 4 måneder. Det var litt sjokk å vite at vi faktisk ikke kan klare dette på egenhånd og min mann klandrer seg selv, og jeg er redd dette allerede sliter på ekteskapet vårt. Kan noen fortelle meg hva som skal skje når det er mannen som har dårlig sæd? Slik jeg forstår det ut i fra denne siden så er det kvinnene som har dårlige egg og at en tar ut eggene? Jeg er helt blank på dette området. Hva koster det? Er det vondt? Behadnling? (ser dere skriver om sprøyter en skal ta selv...) Jeg har tatt en del blodprøver angående mitt hormon nivå og de var helt fine. Jeg er 28 og min mann er 31. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superlady Skrevet 6. august 2009 #1020 Del Skrevet 6. august 2009 Hei! var glad for å finne denne siden her. Jeg er helt frisk men min mann har dårlig sædkvalitet så vi setter i gang med prøverørsbehandling om 4 måneder. Det var litt sjokk å vite at vi faktisk ikke kan klare dette på egenhånd og min mann klandrer seg selv, og jeg er redd dette allerede sliter på ekteskapet vårt. Kan noen fortelle meg hva som skal skje når det er mannen som har dårlig sæd? Slik jeg forstår det ut i fra denne siden så er det kvinnene som har dårlige egg og at en tar ut eggene? Jeg er helt blank på dette området. Hva koster det? Er det vondt? Behadnling? (ser dere skriver om sprøyter en skal ta selv...) Jeg har tatt en del blodprøver angående mitt hormon nivå og de var helt fine. Jeg er 28 og min mann er 31. Jeg snakket med en lege om prøverør (vi er i samme situasjon) og han sa at de ville hente ut egg hos meg, befrukte dem (de finner de beste sædcellene hos mannen) og så sette de(m) inn igjen, i håp om at minst ett vil feste seg. Det var ihvertfall slik jeg forsto det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå