Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Tenkte jo egentlig å ringe sykhuset over sommeren, men så tenkte jeg det var greit å høre når jeg kan ringe inn for å få nye datoer. Regnet med at jeg først må få en ordentlig mens etter sa'n.

Ringe i dag, og sykepleieren satt meg opp med en gang. Er fortsatt langt fram i tid, skal vente to sykluser, men da er jeg hvertfall på listene igjen.

Spraystart er foreløpig satt til ca uke 40, sept/okt.

Uke 40 kommer fort :) Før du aner, så nyt det som er av sommeren og på'n igjen med friskt mot til høsten :) Krysser det jeg har :nigo:

Kan jeg få spørre hvilket forsøk i rekken det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere kloke jenter

Jeg er ny her inne og skal ha min første IVF på RH nå i høst. Begynner på nesespray neste uke og har planlagt uttak uke 36. Lurer på om det er andre her inne som er i gang ca samtidig som meg? Hadde vært fint og ha noen å dele erfaringer og opplevelser med underveis. Lurer også veldig på om jeg kan forvente mye bivirkninger av sprayen og sprøytene? Jeg vurderer å gå til akupunktur paralellt for å minimere bivirkninger av medisinene og bedre sjansene for graviditet. Noen som har erfaringer med dette? Eller er det bare penger ut av vinduet? Andre lure tips og råd for å øke sjansene for full klaff??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av bivirkninger så er det umulig å vite, noen får mange, andre får få.

Av sprayen fikk jeg: Konstant hodepine i mange uker, hetetokter i ukesvis, vaginal irritasjon, søvnløshet i noen uker.

Sprøyte, Puregon: Ingenting :nigo: Ble jo litt oppblåst og øm i magen, men det kom av at eggene vokste ;)

Det er noen andre her som har sprayet i 7-10 dager. Ellers finner du sikkert noen på Ønskebarn :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sprayet siden 9 juli. ikke noen verre bivirkninger enn litt søvnløshet, litt mindre energi, ømme pupper..... ja... litt økt matlyst, men ellers helt fin :)

Om du føler for å ta akupunktur så gjør du det.... alt må prøves for å få til et lite mirakel :)

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg skjønner at det tydeligvis er ganske varierende hvor mange og hvilke bivirkninger sprayen gir. Om en ukes tid vet jeg mer.

og ja- jeg tror kanskje jeg gir aku et forsøk- virker ikke som om det er så mye å tape annet enn penger på det;) tiden vil vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har sprayet siden 11juli og har kun søvnproblemer (3-4 t hver natt), ømme større pupper og mindre energi. Var veldig nervøs før jeg begynte for jeg har alltid reagert veldig på hormoner.

Jeg og devilina hører til på RH og vi har uttak litt før deg :)

ang akupunkturen så sier jeg som devilina: klem til og prøv det hvis det er noe du brenner for! ingen ting behøver å være uprøvd!

Lykke til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 40 kommer fort :) Før du aner, så nyt det som er av sommeren og på'n igjen med friskt mot til høsten :) Krysser det jeg har :nigo:

Kan jeg få spørre hvilket forsøk i rekken det er?

Joda, pluteslig er uke 40 her, bare virker så lenge til akkurat nå. Om jeg ikke hadde blitt gravid så skulle jeg begynt å spraye nå...

Skal i gang med 10. forsøk. Siste offentlige uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har sprayet siden 11juli og har kun søvnproblemer (3-4 t hver natt), ømme større pupper og mindre energi. Var veldig nervøs før jeg begynte for jeg har alltid reagert veldig på hormoner.

Jeg og devilina hører til på RH og vi har uttak litt før deg :)

ang akupunkturen så sier jeg som devilina: klem til og prøv det hvis det er noe du brenner for! ingen ting behøver å være uprøvd!

Lykke til!! :klemmer:

Så bra at du og devilina er like foran meg i løypa, da har jeg noen å spørre hvis jeg lurer på noe underveis. Masse lykke til til dere også.

Unngår dere alkohol under hele forsøket? Jeg har hørt litt forskjellig. Skal blant annet i to brylluper i august og syntes det hadde vært hyggelig å ta et glass vin om jrg kan. Men vil jo ikke risikere noe. Uansett, skal jeg kose meg med et glass denne helgen, før jeg begynner på sprayen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unngår dere alkohol under hele forsøket? Jeg har hørt litt forskjellig. Skal blant annet i to brylluper i august og syntes det hadde vært hyggelig å ta et glass vin om jrg kan. Men vil jo ikke risikere noe. Uansett, skal jeg kose meg med et glass denne helgen, før jeg begynner på sprayen neste uke.

Det er nok forskjellig fra person til person ja... Vi holder oss begge unna alkoholen her i gården, han har holdt seg unna siden slutten av mai og jeg har holdt meg unna siden spraystart.

Det burde vel strengt tatt ikke ha noe å si før stimuleringen av foliklene begynner med sprøytene for oss jentene, men jeg tenker 'heller føre var...' hehe!!

Tror nok ikke 1 eller 2 glass vin skulle ha noe å si uansett. tenk på de jentene som blir gravide på fylla på byen og som ikke finner det ut før mange uker senere, de fleste får jo sunne friske barn!

Du får kjenne litt på hva du synes selv. Jeg tenker det er noe man må velge selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjellig fra person til person ja... Vi holder oss begge unna alkoholen her i gården, han har holdt seg unna siden slutten av mai og jeg har holdt meg unna siden spraystart.

Det burde vel strengt tatt ikke ha noe å si før stimuleringen av foliklene begynner med sprøytene for oss jentene, men jeg tenker 'heller føre var...' hehe!!

Tror nok ikke 1 eller 2 glass vin skulle ha noe å si uansett. tenk på de jentene som blir gravide på fylla på byen og som ikke finner det ut før mange uker senere, de fleste får jo sunne friske barn!

Du får kjenne litt på hva du synes selv. Jeg tenker det er noe man må velge selv. :)

Ja enig i det du skriver, det får være opp til enhver. Selv har jeg bestemt meg for at jeg ikke vil ta noen sjanser og har bestemt meg for at jeg vil holde meg helt unna alkohol fra spraystart. Tror ikke det skal bli så vanskelig heller.

En annen ting jeg lurer på er om dere gjør noen kostholdsendringer ifb med forsøk? Jeg har lest/hørt at man bør unngå sukker, karbohydrater og melkeprodukter. Er det noen sammenheng mellom hva man spiser og sjansen for å lykkes ved et forsøk? Holder det å leve generelt rimelig sunt eller bør vi gå over til kaninfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg i grunn ikke hørt noe om selv, men vi med PCO(S) bør i alle fall tenkte på hva vi døtter i oss... for vi legger fort på oss.. og det er lettere å bli gravid om man har en ideel vekt. I alle fall det jeg fikk beskjed om.

Tror man rett og slett skal leve sånn man føler for selv... blir det for mye hysteri med å tenke på hva man spiser etc så vil jeg tro at kroppen bare blir stresset og det er ikke en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg i grunn ikke hørt noe om selv, men vi med PCO(S) bør i alle fall tenkte på hva vi døtter i oss... for vi legger fort på oss.. og det er lettere å bli gravid om man har en ideel vekt. I alle fall det jeg fikk beskjed om.

Tror man rett og slett skal leve sånn man føler for selv... blir det for mye hysteri med å tenke på hva man spiser etc så vil jeg tro at kroppen bare blir stresset og det er ikke en fordel.

Ja, der sier du noe. Blir det for mye å tenke på ift hva som er vanlig stresser man sikkert seg selv og kroppen for mye. Sikkert lurt å leve som man pleier. Leste forresten igjennom pakningsvedlegget til Suprecur som jeg skal begynne på denne uken i dag, og der stod det at en av de vanlige bivirkningene var vektendringer- (lista over bivirkninger var forøvrig lang som et vondt år-hjelp!!). Har du eller noen her opplevd bla vektendringer? Og snakker vi om vektøkning eller vektnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du noe. Blir det for mye å tenke på ift hva som er vanlig stresser man sikkert seg selv og kroppen for mye. Sikkert lurt å leve som man pleier. Leste forresten igjennom pakningsvedlegget til Suprecur som jeg skal begynne på denne uken i dag, og der stod det at en av de vanlige bivirkningene var vektendringer- (lista over bivirkninger var forøvrig lang som et vondt år-hjelp!!). Har du eller noen her opplevd bla vektendringer? Og snakker vi om vektøkning eller vektnedgang?

Vekt økning!!!!!! mer matlyst... men det blir jo hva man gjør det til selv i grunn....

Nesesprayen gjør så man kommer i "midtlivskrisa" eller menopause.... hvis det sier deg noe ;) man kan få hetetokter, legge på seg, bli litt slapp og sliten etc....

Ja lista med bivirkninger er langt som et år... men nå må du huske på det at de må skrives opp, men betyr ikke at alle får de... 1 av 10 tenker jeg :)

Var å kjøpte sprøytene og eggløsniningsprøyta i dag...2311kr... :sjokk: steike.... hehe... men hva gjør man ikke for en :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekt økning!!!!!! mer matlyst... men det blir jo hva man gjør det til selv i grunn....

Nesesprayen gjør så man kommer i "midtlivskrisa" eller menopause.... hvis det sier deg noe ;) man kan få hetetokter, legge på seg, bli litt slapp og sliten etc....

Ja lista med bivirkninger er langt som et år... men nå må du huske på det at de må skrives opp, men betyr ikke at alle får de... 1 av 10 tenker jeg :)

Var å kjøpte sprøytene og eggløsniningsprøyta i dag...2311kr... :sjokk: steike.... hehe... men hva gjør man ikke for en :babysmokk:

2311,- har vært på billigsalg du da ;) Hva slags sprøyter skal du ta? Jeg måtte ut med 5-6000 for mine Puregonampuller. Pluss eggløsningssprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2311,- har vært på billigsalg du da ;) Hva slags sprøyter skal du ta? Jeg måtte ut med 5-6000 for mine Puregonampuller. Pluss eggløsningssprøyta.

Heh.. såpass.. ja vi fikk beskjed om at det var dem billigste medisinen jeg skulle bruke.... nå skal jeg bruke den minste dosen av Menopur, så derfor jeg slapp billig unna vel.... om det funker da... 75 IE i hver sprøyte... 10 stk. Starter å stikke i morgen... håper jeg ikke blir uvell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt jeg.... sover mindre, men det er visst også vanlig...

Den listen skremte vettet av meg og LilleMann... vi var sikre jeg kom til å bli en furie uten like!! :fnise: Trakk vel riktig strå for en gangs skyld for ting her er supre!

Gruer meg sykt til stikkingen altså..... skal man sitte når man setter den? er så redd for at jeg skal treffe noe feil hvis jeg står!!! :klaske:

VET at det bare sc sprøyte... IKKE noe stress å stikke andre, men meg selv!! ææææ... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Hei alle jenter.

Jeg hører til RH, o ghar spraystart 11.8, sprøytestart 28.8 og uttak i uke 37.

Så vi følger hverandre nokså tett:)

Jeg var på apoteket i dag o gforhørte meg om medikamenter....de kunne skaffe alt og få det til neste dag. suprecure spray, gonal F 900ie og ovitrelle vil koste meg ca 9000 kr . Jeg syns det var mye, men ei venninne sa hun har brukt 17-19000 på to førsøk, så da blir det jo ikke så mye.......apoteket sa jeg kunne sende kvittering til NAV fro refusjon.....anyone who knows....

Lykke til videre. Jeg venter spent på evnt kroppslige reaksjoner om en 14dagers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jenter.

Jeg var på apoteket i dag o gforhørte meg om medikamenter....de kunne skaffe alt og få det til neste dag. suprecure spray, gonal F 900ie og ovitrelle vil koste meg ca 9000 kr . Jeg syns det var mye, men ei venninne sa hun har brukt 17-19000 på to førsøk, så da blir det jo ikke så mye.......apoteket sa jeg kunne sende kvittering til NAV fro refusjon.....anyone who knows....

Lykke til videre. Jeg venter spent på evnt kroppslige reaksjoner om en 14dagers tid.

P.s Skjedde et eller annet når jeg skulle poste innlegget. Innlegget over er skrevet av meg det også.

barnesangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt jeg.... sover mindre, men det er visst også vanlig...

Den listen skremte vettet av meg og LilleMann... vi var sikre jeg kom til å bli en furie uten like!! :fnise: Trakk vel riktig strå for en gangs skyld for ting her er supre!

Gruer meg sykt til stikkingen altså..... skal man sitte når man setter den? er så redd for at jeg skal treffe noe feil hvis jeg står!!! :klaske:

VET at det bare sc sprøyte... IKKE noe stress å stikke andre, men meg selv!! ææææ... :bond:

Sitte, stå, samma det, du klarer ikke å treffe noe feil uansett hva du gjør tror jeg. Skal du stikke med penn eller må du blande og lage til og bruke vnalige nåler? Mine nåler er omtrent 12mm lange...

Nå har ikke jeg problemer med nåler til vanlig og har satt mange på andre, men syns det gikk veldig lett på meg selv også.

Hei alle jenter.

Jeg vet ikke hvordan det er med private ivf. behandlinger. Men ved offentlige så betaler man 15 000,- for medisiner for de 3 ivf. behandlingene og evt. frys en måtte få og alt over 15 000,- dekker nav når en sender inn kvitteringene og krav om å få alt overskytende tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er med private ivf. behandlinger. Men ved offentlige så betaler man 15 000,- for medisiner for de 3 ivf. behandlingene og evt. frys en måtte få og alt over 15 000,- dekker nav når en sender inn kvitteringene og krav om å få alt overskytende tilbake.

Det samme gjelder privat. Må man ha flere enn 3 IVF behandlinger (uavehengig av om det er privat eller ikke) må man betale alt av medisiner selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...