Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Heisann alle her inne.

Snakket med RH i dag. Jeg skal etter planen begynne med nesespray ca 8.august. Er satt opp på egguttak og egginnsetting i uke 37 :) Så da er det bare å krysse av på kalenderen og telle ned.

Drar iallefall på :trene: i dag med ekstra god motivasjon :)

Da begynner vi omtrent samtidig, jeg er satt opp til uttak i uke 36, og så langt holder syklusene mine planen. Jeg har ikke fått spraystartdato enda da, men står på venteliste til uttak i uke 29 også, så de venter vel og ser ann hva det blir til. Hadde vært utrolig flott å få plass før ferien, men har ingen store forhåpninger...

---

Driver å pusler med tanken på å gå ned 10 kg før neste forsøk. Dersom det blir uttak før ferien er vel ikke 10 kg oppnåelig, men det skader nok å gå ned litt, uansett antall kilo. Har ikke så mange andre forslag på hva jeg kan gjøre for å bedre sjansene. Helsekost er jeg ferdig med, det biter ikke på meg. Akupunktur har heller ikke gitt resultater, men det fortsetter jeg nok med. Men en sunn og lett kropp skal vel være bra, så da blir det vel litt mer trening og slanking... Og masse sollys og positiv energi er bra. Kanskje noe yoga-greier i tillegg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blush

Erle: Jeg mener vi bare skrev under på at vi var samboere, ikke hvor lenge vi hadde vært det.

Nå har vi fått papirer fra Haugesund i posten så jeg regner med det blir fryseforsøk før ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blush
Heisann Blush :hallo:

Høres ut som vi er i lignende situasjoner, men jeg hadde ikke massiv endometriose da :sjenert:

Jeg gikk litt lenger på synarela, men det tror jeg var fordi det var rett etter laparoskopien.. Ellers har jeg ikke fått noen andre typer medisiner nei.. Denne gangen prøver vi med blodfortynnende helt fra eggmodningen startet.. Det kan gjerne hjelpe også..

Jeg kjenner ellers ingenting :sukk: Jeg blir gaaaaal av rugetiden...

:hallo: Og gratulerer igjen med bebis(er) i magen :):):) Tror vi er mange her som ble oppriktig utrolig glade på dine vegne nå!

Lurte fordi jeg har hørt at noen med endometriose får betennelsesdempende (f.eks prednisolon) i forbindelse med forsøk, siden vi ofte har mye betennelser i kroppen. Men har ikke funnet ut hvorfor noen får det og andre ikke... Det begynner jo å bli lenge siden jeg ble operert sist, så jeg har liksom lyst til å gjøre det som er mulig for å optimalisere forholdene før egginnsetting. Vi har jo bare tre egg på frys så... begynner å bli litt nervøs nå kjenner jeg. Var så avslappet sist, nå er jeg litt stresset for at det ikke skal gå. Selv om jeg jo må være forberedt på det, hvor heldig kan man bli liksom?

Så kjekt at det faktisk finnes flere som får på første forsøk. :)

Godt å høre en slik historie også innimellom.

(Mener ikke at det er bra med endo altså, men at IVF'en gikk så kjapt og greit)

------------------------

Jeg er lei nå jeg.... Eller, oppgitt er vel kanskje rette ordet? Lurer på om det noen ganger vil passe seg å få gå gjennom et forsøk...

Tok jo ut egg 5.januar etter en kraftig overstimulering, 28 egg, har 9 på frys, men det er søren meg ikke enkelt å få satt inn ett av de.. :sur:

Nå hadde jeg faktisk fått eggløsning (13 mm) på egenhånd selv etter Prygonova (?), blæh. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være en mulighet, så jeg hadde forberedt meg på innsetting nå rundt helgen, men nei....

Må si jeg ble litt oppgitt da, jeg har jo ikke alderen med meg så jeg føler jeg har skrekkelig dårlig tid om jeg skal ha flere enn en.... Vi har jo prøvd i snart 3 år nå, og hvem vet hvor lang tid dette tar....

Som sagt, jeg er litt oppgitt og lei nå, men mitt er jo på langt nær det samme som mange av dere som har hatt opptil flere forsøk uten hell... :troest:

:klem:

Nei endo er en drittdiagnose å ha, men ja jeg ER heldig. Sykdommen får jeg ikke gjort noe med uansett så når alt annet går så bra som det har gjort så må jeg jo bare være fornøyd :)

Det er lov å være lei og oppgitt, det blir ikke mindre vanskelig av at det alltid er noen som har det verre. Håper dere får gang på forsøk snart! :klem:

Hei hei

Jeg er og i den såkalte "rugetiden" holder på og bli gal av ventingen! Satte inn to egg og har 5 dager igjen til jeg får resultatet..

Har godt selskap i Sunny da, vi ligger ganske så likt :)

Jeg har to egg på frys.. etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre..

Har og tatt behandlingen i Haugesund denne gangen. :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Spurven

Hei Spurven :) Takk for lykkeønskinger :) Fikk med meg i en annen tråd at du testet negativt :( Da har vi kanskje fryseforsøk på likt? Lykke til videre til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra forsamtale hos Aleris. Spraystart blir i uke 32/33 og planlagt uttak i uke 36! I mellomtiden skal vi nyte sommern:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende IrmaAdele!

Hvordan er ventetiden på Aleris?

Blush: Godt å høre, håper du har rett ;) Vi har ikke vært samboere på papiret så lenge, som sagt. Pga studiested og mine foreldre hadde en spesiell forsikring som gjaldt meg også så lenge jeg var registrert hos dem osv. Visste ikke da at vi var taktiske på FEIL måte. Kunne registrert oss sammen mye før... Nåvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende IrmaAdele!

Hvordan er ventetiden på Aleris?

Jeg ringte de vel får en måneds tid siden da det ble klart at vi trengte prøverør og vi bestemte oss for et privat forsøk mens vi venter i den offentlige køa på Ullevål. Fikk time i går den 27. Mai. Så en måneds tid er det vel, pluss at vi må vente til over sommern pga. sommerferien. Eventuell annen ventetid vil være pga. syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi venter spent på om syklusen oppfører seg sånn at vi rekker et frys før ferien...

Men nå har jo ikke kroppen min vært gjennom så mange ivf. før da så ingen vet hvordan den vil oppføre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Og gratulerer igjen med bebis(er) i magen :):):) Tror vi er mange her som ble oppriktig utrolig glade på dine vegne nå!

Jeg har visst glemt å oppdatere her inne .. Men, vi mistet desverre :(

Bedre lykke neste gang ?

Jeg vet ikke hva som skjer videre med oss.. Nå er det sommer og vi får prøve å slappe av litt.

Heier fremdeles på alle dere jenter :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre lykke neste gang ?

Jeg vet ikke hva som skjer videre med oss.. Nå er det sommer og vi får prøve å slappe av litt.

Uff, det var triste nyheter Sunny. Når skjedde det? Du skulle jo snart på UL skulle du ikke? Hvordan merket du det? Har det skjedd dere før?

Lykke til videre! Jeg har tro på at dere lykkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var triste nyheter Sunny. Når skjedde det? Du skulle jo snart på UL skulle du ikke? Hvordan merket du det? Har det skjedd dere før?

Lykke til videre! Jeg har tro på at dere lykkes :)

5+2 begynte jeg å blø.. Var inne til UL og legen kunne se fosteranlegg, så da var det bare å krysse fingrene... Blodprøve samme dag viste imidlertid at hcg var altfor lav.. Dermed har det ikke vært liv inni magen min særlig lenge.

Dette har ikke skjedd før nei. Men jeg prøver å tenke positivt; denne gangen ble vi hvertfall gravide !!

Når jeg tenker meg om hadde vi muligens en kjemisk abort ved forrige fryseforsøk, siden jeg så en svak svak strek på testen og blødningen var noen dager forsinket. Får ikke håpe at vi skal få det problemet nå :sjenert: Når vi endelig får det til så skal vi miste :( uff.

Neida, vi gir oss ikke ! bedre lykke neste gang :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre lykke neste gang ?

Huff, dette var trist Sunny :tristbla: , sender deg en klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti

Huff, Sunny... Jeg føler virkelig med deg, og er så glad for at du holder "spiriten" oppe!:)

Mistet jo selv i påsken jeg, nøyaktig 5+2, 2.icsi forsøk.. Det er tungt, men jeg klarte ikke la være å tenke at dette er jo bedre enn ikke å bli gravid i det hele tatt. Det var i alle fall noe som festet seg der, og jeg er jo smertelig klar over at 25% av alle festede egg blir det ikke noe av... Nå målte jeg jo HCG på dag rugedag 16 og da var den litt lav, de neste prøvene var litt høyere, men ikke god nok stigning, og da den var nede i 30 (måling nummer 4)sa de at nå får du mens om et par dager antagelig. Det stemte.. Rart å vite så mye hele veien, men var dog veldig klar for å begynne å blø når jeg visste at det ikke kunne bli noe barn av det..

Snakket med en venninne som fortalte om en venninne av henne igjen som fikk det til på 8 forsøk. Håper vi ikke må ha så mange gitt, men godt å vite at tålmodigheten lønner seg..

På klinikken min sier de at sannsynligheten for å greie det er like stor på de 7 første forsøkene... Selv setter jeg grensen ved 7..

Spør om du ikke kan få antagonist behandling/kort regime neste gang da? Jeg skal ha det neste forsøk(tredje) og er veldig fornøyd.. Pasientvennlig..

Misunner dine egg på frys!:)

Vet du, jeg er sikker på at det ordner seg for deg jeg!! Ikke gi opp! På klinikken min sier de dessuten at det er jo veldig mange som trenger mer enn tre forsøk...

Klemmer fra Gjesti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti

På klinikken min sier jeg gjentatte ganger..haha, skulle tro jeg hadde kjøpt opp hele klinikken!! Søren , det hadde vært noe det, da skulle jeg i alle fall hatt en inseminasjon mellom hvert forsøk... Og masse innsettinger og uttak i naturlig syklus (+ gratis medisiner..oh yeah)

Lurer på hvordan det går med Inkasikin jeg? Er du der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, Sunny... Jeg føler virkelig med deg, og er så glad for at du holder "spiriten" oppe!:)

Mistet jo selv i påsken jeg, nøyaktig 5+2, 2.icsi forsøk.. Det er tungt, men jeg klarte ikke la være å tenke at dette er jo bedre enn ikke å bli gravid i det hele tatt. Det var i alle fall noe som festet seg der, og jeg er jo smertelig klar over at 25% av alle festede egg blir det ikke noe av... Nå målte jeg jo HCG på dag rugedag 16 og da var den litt lav, de neste prøvene var litt høyere, men ikke god nok stigning, og da den var nede i 30 (måling nummer 4)sa de at nå får du mens om et par dager antagelig. Det stemte.. Rart å vite så mye hele veien, men var dog veldig klar for å begynne å blø når jeg visste at det ikke kunne bli noe barn av det..

Snakket med en venninne som fortalte om en venninne av henne igjen som fikk det til på 8 forsøk. Håper vi ikke må ha så mange gitt, men godt å vite at tålmodigheten lønner seg..

På klinikken min sier de at sannsynligheten for å greie det er like stor på de 7 første forsøkene... Selv setter jeg grensen ved 7..

Spør om du ikke kan få antagonist behandling/kort regime neste gang da? Jeg skal ha det neste forsøk(tredje) og er veldig fornøyd.. Pasientvennlig..

Misunner dine egg på frys!:)

Vet du, jeg er sikker på at det ordner seg for deg jeg!! Ikke gi opp! På klinikken min sier de dessuten at det er jo veldig mange som trenger mer enn tre forsøk...

Klemmer fra Gjesti

Jeg har hatt en runde med antagonist behandling, men da fikk jeg ut få egg :sukk: Det er ikke akkurat så kjekt det heller ..

Vi har ingen egg på frys :( Må gjennom alt på nytt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På klinikken min sier jeg gjentatte ganger..haha, skulle tro jeg hadde kjøpt opp hele klinikken!! Søren , det hadde vært noe det, da skulle jeg i alle fall hatt en inseminasjon mellom hvert forsøk... Og masse innsettinger og uttak i naturlig syklus (+ gratis medisiner..oh yeah)

Lurer på hvordan det går med Inkasikin jeg? Er du der?

Hei. Følger med innimellom her. Mitt 2. IVF førsøk var også misslykket. Bestemte meg for å ta en liten pause. Kjennte at jeg trengte det både fysisk og psykisk. Så nå er planen å kose meg maks i sommer og kjøre igang med siste forsøk til høsten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 2. pausesyklus nå, og jeg nyter det! Utolig deilig å være medisinfri!

Denne uken skal Rikshospitalet ringe, ev. fram til tirsdag til uken, dersom jeg får ventelisteplass, og da blir det spraystart med en gang. Hvis de ikke ringer blir det spraystart i august. Siste offentlige uttak, så nå MÅ vi lykkes snart...

Er veldig spent på om de ringer, og har lyst til å komme igang igjen. Hadde passet veldig bra med uttak i ferien, så mannen kan passe junior mens jeg ruger. Samtidig er det jo utrolig deilig å ikke være totalt ødelagt, drikke hvitvin i sommervarmen, og ha sex når man vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare vært gjennom et ivf. Men fy søren som jeg nyter denne tiden uten noen medisiner!!

Det er nesten så jeg ikke skjønner de som holder på med dette i åresvis :sjenert:

Men det er vel verdt det antar jeg ;)

Håper vi alle får en fin sommer, uansett forsøk eller pauser :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Undrende_*

Må bare spørre om noe... Jeg tror eggreservene mine er sjabre etter noen negative forsøk med svært få egg og dårlig med befruktning. Dette til tross for at jeg bare er 31 år. Har lyst til å adoptere, men å vente i 4 år ++ før poden er i mine armer blir vel lenge synes jeg.. Har ventet nok allerde(3 år)..

Så nå vurderer jeg (mannen er med) eggdonasjon på førstemann og adopsjon på andremann.. Er jeg helt rar? Jeg er ikke så opptatt av mine gener, jeg vil bare ha et barn..

Hva synes dere? Har dere tenkt tanken selv?

Ps. Takk for at dere er her.. Selv om jeg er en stille sjel her inne føler jeg at jeg kjenner dere litt allerede for jeg følger med og føler med dere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti
Jeg har hatt en runde med antagonist behandling, men da fikk jeg ut få egg :sukk: Det er ikke akkurat så kjekt det heller ..

Vi har ingen egg på frys :( Må gjennom alt på nytt ..

Sunny, jeg vet at du har det kjipt nå. Det er tøft dette her. Trodde du hadde noen egg i fryseren jeg for jeg husker at befruktningsraten var god... De er så strenge på det der altså..sukk..

Nå må vi samle krefter og nyte sommeren dere. Forsøke å holde tankene litt på avstand, nyte det gode i livet...for det er jo mye bra i livene våre.:)

Medisinene skal jeg alltids greie, det er det psykiske som er verst spør du meg.. Usikkerheten. Hadde jeg fått beskjed om at på 5 forsøk klaffer det, ja da kunne jeg ha slappet av da...

Søren og, Inkasikin. Satser på at høsten blir graviditeshøst for oss alle!!

Ok, positiv runde..(om dere vil da):

5 ting som får meg opp selv om denne prosessen er tuung til tider:

1) Sol

2) Mannen min

3) Samvær med dyr og barn jeg kjenner

4) Lese bøker

5) Yoga

Deres tur!:) 5 ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesti
Må bare spørre om noe... Jeg tror eggreservene mine er sjabre etter noen negative forsøk med svært få egg og dårlig med befruktning. Dette til tross for at jeg bare er 31 år. Har lyst til å adoptere, men å vente i 4 år ++ før poden er i mine armer blir vel lenge synes jeg.. Har ventet nok allerde(3 år)..

Så nå vurderer jeg (mannen er med) eggdonasjon på førstemann og adopsjon på andremann.. Er jeg helt rar? Jeg er ikke så opptatt av mine gener, jeg vil bare ha et barn..

Hva synes dere? Har dere tenkt tanken selv?

Ps. Takk for at dere er her.. Selv om jeg er en stille sjel her inne føler jeg at jeg kjenner dere litt allerede for jeg følger med og føler med dere..:)

Synes ikke du er noe rar.. Har tenkt tanken selv, men vil prøve med egne "midler" først! Hadde noen spurt meg om jeg ville fortsette prosessen med ivf eller fått et adoptivbarn om 3 mnd hadde jeg ikke vært i tvil! Adoptert -ja takk! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...