Gjest Gjesti Skrevet 13. mai 2009 #842 Skrevet 13. mai 2009 Ja, de dagene snegler seg av gårde gitt! Siste rugeperiode sa jeg følgende til meg selv mange ganger om dagen: Nå er du ruger og dette er utenfor din kontroll. Resultatet kan du ikke påvirke, så det du skal gjøre er å slappe av og være glad for alt det gode i omgivelsene dine! Litt "barnslig" kanskje, men det hjalp litt... Man blir jo helt gal av å tenke på det hele tiden (for virkelig vanskelig å la være).. Rugetåka..hehe.. Minner dessuten om at jeg hadde helt likt forløp i begge forsøkene mine (en neg og en pos test) helt til rugedag 12 (14 dpo).. Skal aldri jakte på symptomer i forsøk igjen (hmm.. ) Klem til deg
Gjest Blush Skrevet 13. mai 2009 #843 Skrevet 13. mai 2009 Får vel presentere meg jeg også Alder: 26 år Ivf historie: Henvist rett fra operasjon i februar 07 uten å ha prøvd noe særlig å bli gravid på egenhånd. Legene sier jeg har omtrent 0 sjans til å bli gravid på egenhånd så da hadde vi ikke så mye valg. Ble prioritert og fullførte forsøk med egginnsetting 25 juni 07. Fikk en datter i mars 08. Har tre gode egg på frys etter dette forsøket, og de skal vi bruke nå. Får se om vi rekker det før sommeren, kan hende vi vil vente til etterpå. Hvor: Bor på Klepp, ca 20 min fra stavanger. Hører til Haugesund sykehus. Årsak: Massiv endometriose, har minst en ødelagt eggleder, sammenvoksinger og cyster. Forsøk: En eller annen gang innen 3 mnd tenker jeg. Ikke lett å holde styr på alle her inne når jeg bare er her en gang innimellom. Må begynne å stikke innom litt oftere tror jeg Er det noen andre enn Sunny som ruger nå? Sunny- får du noen ekstra behandling under forsøket nå etter at de fant ut at du hadde endometriose?
^^Sunny^^ Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #844 Skrevet 14. mai 2009 Får vel presentere meg jeg også Alder: 26 år Ivf historie: Henvist rett fra operasjon i februar 07 uten å ha prøvd noe særlig å bli gravid på egenhånd. Legene sier jeg har omtrent 0 sjans til å bli gravid på egenhånd så da hadde vi ikke så mye valg. Ble prioritert og fullførte forsøk med egginnsetting 25 juni 07. Fikk en datter i mars 08. Har tre gode egg på frys etter dette forsøket, og de skal vi bruke nå. Får se om vi rekker det før sommeren, kan hende vi vil vente til etterpå. Hvor: Bor på Klepp, ca 20 min fra stavanger. Hører til Haugesund sykehus. Årsak: Massiv endometriose, har minst en ødelagt eggleder, sammenvoksinger og cyster. Forsøk: En eller annen gang innen 3 mnd tenker jeg. Ikke lett å holde styr på alle her inne når jeg bare er her en gang innimellom. Må begynne å stikke innom litt oftere tror jeg Er det noen andre enn Sunny som ruger nå? Sunny- får du noen ekstra behandling under forsøket nå etter at de fant ut at du hadde endometriose? Heisann Blush Høres ut som vi er i lignende situasjoner, men jeg hadde ikke massiv endometriose da Jeg gikk litt lenger på synarela, men det tror jeg var fordi det var rett etter laparoskopien.. Ellers har jeg ikke fått noen andre typer medisiner nei.. Denne gangen prøver vi med blodfortynnende helt fra eggmodningen startet.. Det kan gjerne hjelpe også.. Jeg kjenner ellers ingenting Jeg blir gaaaaal av rugetiden...
Gjest Fisk73 Skrevet 14. mai 2009 #845 Skrevet 14. mai 2009 Ivf historie: Henvist rett fra operasjon i februar 07 uten å ha prøvd noe særlig å bli gravid på egenhånd. Legene sier jeg har omtrent 0 sjans til å bli gravid på egenhånd så da hadde vi ikke så mye valg. Ble prioritert og fullførte forsøk med egginnsetting 25 juni 07. Fikk en datter i mars 08. Så kjekt at det faktisk finnes flere som får på første forsøk. Godt å høre en slik historie også innimellom. (Mener ikke at det er bra med endo altså, men at IVF'en gikk så kjapt og greit) ------------------------ Jeg er lei nå jeg.... Eller, oppgitt er vel kanskje rette ordet? Lurer på om det noen ganger vil passe seg å få gå gjennom et forsøk... Tok jo ut egg 5.januar etter en kraftig overstimulering, 28 egg, har 9 på frys, men det er søren meg ikke enkelt å få satt inn ett av de.. Nå hadde jeg faktisk fått eggløsning (13 mm) på egenhånd selv etter Prygonova (?), blæh. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være en mulighet, så jeg hadde forberedt meg på innsetting nå rundt helgen, men nei.... Må si jeg ble litt oppgitt da, jeg har jo ikke alderen med meg så jeg føler jeg har skrekkelig dårlig tid om jeg skal ha flere enn en.... Vi har jo prøvd i snart 3 år nå, og hvem vet hvor lang tid dette tar.... Som sagt, jeg er litt oppgitt og lei nå, men mitt er jo på langt nær det samme som mange av dere som har hatt opptil flere forsøk uten hell...
Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 14. mai 2009 #846 Skrevet 14. mai 2009 Får vel presentere meg jeg også Alder: 26 år Ivf historie: Henvist rett fra operasjon i februar 07 uten å ha prøvd noe særlig å bli gravid på egenhånd. Legene sier jeg har omtrent 0 sjans til å bli gravid på egenhånd så da hadde vi ikke så mye valg. Ble prioritert og fullførte forsøk med egginnsetting 25 juni 07. Fikk en datter i mars 08. Har tre gode egg på frys etter dette forsøket, og de skal vi bruke nå. Får se om vi rekker det før sommeren, kan hende vi vil vente til etterpå. Hvor: Bor på Klepp, ca 20 min fra stavanger. Hører til Haugesund sykehus. Årsak: Massiv endometriose, har minst en ødelagt eggleder, sammenvoksinger og cyster. Forsøk: En eller annen gang innen 3 mnd tenker jeg. Ikke lett å holde styr på alle her inne når jeg bare er her en gang innimellom. Må begynne å stikke innom litt oftere tror jeg Er det noen andre enn Sunny som ruger nå? Hei hei Jeg er og i den såkalte "rugetiden" holder på og bli gal av ventingen! Satte inn to egg og har 5 dager igjen til jeg får resultatet.. Har godt selskap i Sunny da, vi ligger ganske så likt Jeg har to egg på frys.. etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Har og tatt behandlingen i Haugesund denne gangen. Ønsker deg masse lykke til Spurven
^^Sunny^^ Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #847 Skrevet 14. mai 2009 Hei hei Jeg er og i den såkalte "rugetiden" holder på og bli gal av ventingen! Satte inn to egg og har 5 dager igjen til jeg får resultatet.. Har godt selskap i Sunny da, vi ligger ganske så likt Jeg har to egg på frys.. etter det aner jeg ikke hva jeg skal gjøre.. Har og tatt behandlingen i Haugesund denne gangen. Ønsker deg masse lykke til Spurven Ja vi heier på hverandre her !!! Klarer du å holde deg med testingen spurven ? Tviler på at jeg holder meg i 6 dager til ..
Strix Skrevet 14. mai 2009 #848 Skrevet 14. mai 2009 Lykke til videre med rugingen folkens Det er ikke noe særlig å bare gå på vent sånn, jeg følte meg temmelig avslappet selv da jeg ventet og sammenlignet med noen så var jeg veldig avslappet også. Men når det da ikke gikk og jeg virkelig slappet av igjen, ja, da kjente jeg at jeg hadde vært en smule anspent... Men hvordan skal en unngå det liksom
Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 14. mai 2009 #849 Skrevet 14. mai 2009 Ja vi heier på hverandre her !!! Klarer du å holde deg med testingen spurven ? Tviler på at jeg holder meg i 6 dager til .. Jeg blir snart gal jeg Sunny...:S jeg hadde tatt testen NÅ! om jeg tror det hadde vært mulig og få noe resultat... men det er litt tidlig enda?? Jeg ønsker ikke og vente en dag for lenge om du sjønner.. hehe men det gjør du jo!! Men kansje dagen før.. saken er at jeg er så redd for og bli skuffet en gang til :S Jeg har funnet ut en ting da.. legger jeg meg på siden blir jeg kvalm! må ligge på rygg eller på magen, helst på magen.. aner ikke hvorfor men.. Jeg ligger stort sett hele dagen da..Er vel det som er det værste men underholder meg selv med bøker, tvserier, hekling ogs.. har nemlig fått et råd fra de "vise eldre" de mener at jeg kansje er en person som må ligge helt i ro for og bli gravid... Jeg prøver alt!! Når tenker du og ta testen da Sunny??
^^Sunny^^ Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #850 Skrevet 14. mai 2009 Jeg blir snart gal jeg Sunny...:S jeg hadde tatt testen NÅ! om jeg tror det hadde vært mulig og få noe resultat... men det er litt tidlig enda?? Jeg ønsker ikke og vente en dag for lenge om du sjønner.. hehe men det gjør du jo!! Men kansje dagen før.. saken er at jeg er så redd for og bli skuffet en gang til :S Jeg har funnet ut en ting da.. legger jeg meg på siden blir jeg kvalm! må ligge på rygg eller på magen, helst på magen.. aner ikke hvorfor men.. Jeg ligger stort sett hele dagen da..Er vel det som er det værste men underholder meg selv med bøker, tvserier, hekling ogs.. har nemlig fått et råd fra de "vise eldre" de mener at jeg kansje er en person som må ligge helt i ro for og bli gravid... Jeg prøver alt!! Når tenker du og ta testen da Sunny?? Såpass ja.. jeg ligger ikke i ro jeg da Skal jobbe hele helgen også, selv om det ikke er så mange som er enige i det da.. Jeg aner ikke hvor lenge jeg holder ut.. Har allerede tatt en test ut av pakken, men så kjeftet jeg på meg selv og la den tilbake :ler: Jeg tenkte at ;" nei jeg kan jo være "gravid" litt lenger hvertfall.. for NÅ mens jeg venter kan jeg hvertfall tro at jeg er gravid... Våknet kl 06 i morges for jeg måtte på toalettet, det var noe nytt, men...
Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 14. mai 2009 #851 Skrevet 14. mai 2009 Såpass ja.. jeg ligger ikke i ro jeg da Skal jobbe hele helgen også, selv om det ikke er så mange som er enige i det da.. Jeg aner ikke hvor lenge jeg holder ut.. Har allerede tatt en test ut av pakken, men så kjeftet jeg på meg selv og la den tilbake :ler: Jeg tenkte at ;" nei jeg kan jo være "gravid" litt lenger hvertfall.. for NÅ mens jeg venter kan jeg hvertfall tro at jeg er gravid... Våknet kl 06 i morges for jeg måtte på toalettet, det var noe nytt, men... Spørst om det er noe den toalett tingen.. har nemlig våknet hver morgen kl 06:00 de siste 4 nettene...? hmm Er samtidig ofte svimmel..begynte for noen dager siden... konstant sulten!!!... Jeg er så liten og tynn at det her ikke noe å si... enda...hehe Så vist ikke noe av dette har med at jeg er gravid blir jeg faktisk litt iritert.. Nei ikke ta testen enda... den vil ikke vise som den skal nå uansett... blir bare mer stresset om + er svak å fyller hodet me full forvirring?? nei la den ligge i pakken noen dager til vi er over halveis nå.. dette klarer vi !! Setter utrolig stor pris på og kunne "dele" det her med deg det gjør ting litt lettere!
^^Sunny^^ Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #852 Skrevet 14. mai 2009 Spørst om det er noe den toalett tingen.. har nemlig våknet hver morgen kl 06:00 de siste 4 nettene...? hmm Er samtidig ofte svimmel..begynte for noen dager siden... konstant sulten!!!... Jeg er så liten og tynn at det her ikke noe å si... enda...hehe Så vist ikke noe av dette har med at jeg er gravid blir jeg faktisk litt iritert.. Nei ikke ta testen enda... den vil ikke vise som den skal nå uansett... blir bare mer stresset om + er svak å fyller hodet me full forvirring?? nei la den ligge i pakken noen dager til vi er over halveis nå.. dette klarer vi !! Setter utrolig stor pris på og kunne "dele" det her med deg det gjør ting litt lettere! I lige måte spurven !! Nå er vi liksom 2 om saken Om ikke sammen om samme sak, så allikevel sammen om to like saker Det blir nok ikke testing på meg nei Mannen fikk meg til å love at jeg skal vente til testatoen Er ikke helt fornøyd med at jeg må pine meg sååååå lenge, men Nei nå var det visst hans tur til å lese av resultatet Jeg skulle bare stå tidlig opp , tisse på pinnen og gå å legge meg igjen..
Gjest Gjest_Spurven_* Skrevet 14. mai 2009 #853 Skrevet 14. mai 2009 I lige måte spurven !! Nå er vi liksom 2 om saken Om ikke sammen om samme sak, så allikevel sammen om to like saker Det blir nok ikke testing på meg nei Mannen fikk meg til å love at jeg skal vente til testatoen Er ikke helt fornøyd med at jeg må pine meg sååååå lenge, men Nei nå var det visst hans tur til å lese av resultatet Jeg skulle bare stå tidlig opp , tisse på pinnen og gå å legge meg igjen.. Hehehe.. well put Sunny! litt gøy da.. hmm da har du sterkere vilje enn meg!! Når jeg først får ta den testen får han meg ikke vekk før jeg vet resultatet! snart "berre" 4 dager igjen... hjelpe meg..
^^Sunny^^ Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #854 Skrevet 15. mai 2009 Hehehe.. well put Sunny! litt gøy da.. hmm da har du sterkere vilje enn meg!! Når jeg først får ta den testen får han meg ikke vekk før jeg vet resultatet! snart "berre" 4 dager igjen... hjelpe meg.. Ja vi har prøvd det en gang før, men jeg kan jo ikke la vær å se på testen med en gang etterpå.. Kanskje det er det som er trikset :klø: Bare tisse og ikke se på den en eneste gang !! 5 dager igjen ! Fra i dag så går dagene litt raskere heldigvis,.. Nå er det jobbings.. og 17 mai,. har nok å gjøre (hvertfall frem til mandag ettermiddag)..
LystPaBaby Skrevet 15. mai 2009 #855 Skrevet 15. mai 2009 Fikk beskjed i dag at første konsultasjon som vi skulle til 19 mai er utsatt til 22 juni fordi de ikke hadde lege Det positive er at vi ifølge hun damen ikke taper noe tid, siden det ikke hadde blitt noe før sommeren uansett. Håper vi kan stole på det. Var et skikkelig slag i trynet dette da vi knapt har tenkt på noe annet enn 19mai siden vi fikk beskjeden...
^^Sunny^^ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #856 Skrevet 18. mai 2009 Fikk beskjed i dag at første konsultasjon som vi skulle til 19 mai er utsatt til 22 juni fordi de ikke hadde lege Det positive er at vi ifølge hun damen ikke taper noe tid, siden det ikke hadde blitt noe før sommeren uansett. Håper vi kan stole på det. Var et skikkelig slag i trynet dette da vi knapt har tenkt på noe annet enn 19mai siden vi fikk beskjeden... Kjedelig når det blir utsatt
barnesangen Skrevet 19. mai 2009 #857 Skrevet 19. mai 2009 Ja vi har prøvd det en gang før, men jeg kan jo ikke la vær å se på testen med en gang etterpå.. Kanskje det er det som er trikset :klø: Bare tisse og ikke se på den en eneste gang !! 5 dager igjen ! Fra i dag så går dagene litt raskere heldigvis,.. Nå er det jobbings.. og 17 mai,. har nok å gjøre (hvertfall frem til mandag ettermiddag).. Nå er du snart i mål Sunny.......dette blir spennende
^^Sunny^^ Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #858 Skrevet 19. mai 2009 Nå er du snart i mål Sunny.......dette blir spennende Ja nå er jeg jammen i mål.. Har nettopp tatt 2 positive tester :strix:
Saeria Skrevet 19. mai 2009 #859 Skrevet 19. mai 2009 *trer ut av skyggene * Gratulerer, Sunny! Nå ble jeg oppriktig kjempeglad på dine vegne. Lykke til videre!
Strix Skrevet 19. mai 2009 #860 Skrevet 19. mai 2009 Ja nå er jeg jammen i mål.. Har nettopp tatt 2 positive tester :strix: Wow, fantastisk!! Gratulerer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå